Miten olette sopeutuneet siihen, että elintasonne laskee pysyvästi?
Jos siis ei ole tosiasiallista mahdollisuutta kouluttautua ja työllistyä paremmin palkattuihin töihin. Hinnat eivät enää laske, vaan nousevat jatkuvasti ja palkat eivät nouse tarpeeksi. Itse aion vain jättää kaiken ylimääräisen ostamatta, maksaa velkoja pois ja elää hyvin minimalistisesti.
Kommentit (13)
Viis elintasosta, kunhan elämisen taso nousee tai säilyy vähintään entisellään.
Vierailija kirjoitti:
Kaali haisee
Kaali on hyvää ja halpaa ruokaa, vaikka onhan siinä se oma hajunsa.
Työttömyyskorvaus 590 euroa. Miljonäärikauppiaiden nostettua hintoja jäi heviosaston ruuat kauppaan. Ei toivoakaan aikuisella miehellä saada töitä Hesassa.
Miks jättäytyä moiseen rotan asemaan?
Siihen tässä on varauduttu jo vuosia, eläkkeeni ei tule olemaan erityisen hyvä, enkä tiedä kestääkö työkykyni sinne asti. Velat on maksettu pois, koti on nyt velaton. Säästöjä kerätty vähitellen, mutta tavoitteellisesti. Ei niillä maailman tappiin elä, mutta ei myöskään olla heti kerjuulla. Meillä ei myöskään ole erityistä tarvetta materian keräämiseen.
Pari tonnia kuussa säästöön, ei tää ihan heti ole tippumassa.
Ei laske. Olen urakiipijä, ärsyttävä mulkku ja nousukas.
Mun palkka on ainakin noussut enemmän kuin muut kulut. Missä ihmeen paskahommissa olette?
Olen syntynyt köyhään perhe.Mikään ei tullut elämässä kuin manulle illallinen.Joten ei ongelmia.Itseni elättänyt 15 vuotiaasta työllä ja ihan työnteosta nyt eläkellä.Omaisutta ei koskaan ollut,ei velkaakan.,Ei perintörahoja,ei aviomiestä ja hänen rahoja. Joten korkkealta oksalta en putoa,Kun hallitsen rahan käytön edelleen.Loma matkoja ei koskaan ollut,joten niitä en osaa kaivata,Kaikki hyvin siis tulevakin.
Asun nyt jo halvalla 350 euron vuokra kämpässä. En osta turhaa tavaraa kuten lehtiä. Olen 15 vuotta säästänyt joten aion elää säästeliäästi mutta välillä pitää olla luxustakin.
En mä koe, että elintaso olisi laskenut yhtään mihinkään. En ole aiemminkaan turhia tuhlaillut, joten säästöön on jäänyt. Nyt jää ehkä vähän vähemmän, mutta pärjään silti.
En oikeasti kaipaa kovin paljoa.
Ei mun elintaso ole laskenut. Elän kohtuullisesti enkä kerskakuluta. Mun ei ole pakko koko ajan saada jotain uutta.