Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiesittekö että oikeanlainen syöminen päivässä tarkoittaa pieniä aterioita pitkin päivää. Jos syö kerralla, verensokerit nousee ja väsyttää

Vierailija
10.07.2026 |

Näin tulisi toimia.

Kommentit (60)

Vierailija
21/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuva syöminen aiheuttaa suolisto ja mahasyöpää. Itse syön vain kahdesti päivässä.

Vierailija
22/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Happohyökkäys koko ajan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettiny että miksi naiset ei niele koskaan kun spermasta saa hyvät proteiinit.

En ota edes suuhun. 🤮

Menee aina pimppaan.

Vierailija
24/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö koko ajan, elimistö tuottaa insuliinia koko ajan, eikä kehoon rasvana varastoitua energiaa vapaudu käyttöön.

Jos on tottunut jatkuvaan naposteluun, siitä irtautuminen on varmasti jonkin aikaa haaste, mutta pidemmän päälle kannattava teko.

Vierailija
25/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelle sopii mikäkin tapa syödä. Ei ole vain yhtä ainutta vaihtoehtoa. 

Vierailija
26/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on kovia ahmimisimpulsseja, niin totta kai on helpompaa syödä harvoin ja ahtaa itsensä täyteen. Vaikeampaa on syödä vain vähän ja lopettaa. Mutta epäilemättä terveellisempää.

Vierailija
27/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nyt kenenkin keho tykkää. Mä olen aina (lähes 60v) syönyt noin; pieniä aterioita pitkin päivää. Yhden ns kunnon ruoan syön päivässä. Tää sopii mulle, mutta en tiedä sopiiko kaikille.

Vierailija
28/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutakin tekemistä kuin mässyttää vähän väliä ruokaa

Vierailija
29/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkuvalla napostelulla insuliini pysyy koko ajan kohdalla ja kohta on insuliiniresistenssi.

Vierailija
30/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 krt päivässä riittää. 

Vierailija
31/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jatkuvalla napostelulla insuliini pysyy koko ajan kohdalla ja kohta on insuliiniresistenssi.

Liittyykö jotenkin myös haiman hyvinvointiin? Muistan lukeneeni että senkin pitäisi saada levätä välillä. En muista oliko tieteellistä perustaa vai jonkun mielipide.

Vierailija
32/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon miettiny että miksi naiset ei niele koskaan kun spermasta saa hyvät proteiinit.

Syötkö itse omaa spermaasi?

Vierailija
33/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liittyykö jotenkin myös haiman hyvinvointiin? Muistan lukeneeni että senkin pitäisi saada levätä välillä. En muista oliko tieteellistä perustaa vai jonkun mielipide.

Haimahan sitä insuliinia tekee.

Vierailija
34/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintä on mitä syö ja oma ateriarytmi kannattaa suunnitella myös kulutuksen mukaan. Itselläni on suht raskas fyysinen työ, joten syön kunnollisen aterian (yleensä lämpimän) päivällä arkisin. Muuten ei virtaa riitä ja on kiljuva nälkä, kun pääsee kotiin ja tästä seuraa helposti huonoja valintoja ruuan suhteen. Aamupalan syön myös päivittäin, koska olen huomannut, että se todellakin vaikuttaa oleellisesti jaksamiseen ja energiatasoihin. Arkisin iltaruuaksi riittää jokin kevyempi vaihtoehto, koska silloin kulutuskaan ei ole enää niin suurta. Välipalaa ja iltapalaa syön harvemmin, mutta niitäkin tarpeen mukaan. Nälässä ei kannata itseään pitää, mutta jatkuvaan naposteluun ei ole tarvetta, jos syö kunnolliset ateriat.

Vierailija
35/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hampaat kuluvat jos syö koko ajan.

Mitä niillä tekee kun on puuroa ja tarpeen tullen pilli.

Vierailija
36/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verensokeri nousee jos syö epäterveellistä ruokaa. Syö lihaa sokerin sijaan niin ei nouse verensokeri.

Vierailija
37/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön mitä huvittaa, silloin kun huvittaa.

Vierailija
38/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla tavalla nostat verensokeriasi monta kertaa päivässä ja elimistösi koko ajan jauhaa ruokaa mahassa, jolloin et missään vaiheessa ole täysissä energioissa kun ruuansulatus jauhaa 24/7. Tietenkin ne jotka syövät hiilarip*skaa, joutuvat koko ajan puputtamaan, koska muuten tulee heti nälkä. Jos söisit ennemmin rasvaa, niin nälkä ei tulisi niin nopeasti.

Vierailija
39/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitis olis pitänyt niellä (sut)

Vierailija
40/60 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verensokeri eli glukoosi heittelee, vika on silloin säätelyjärjelmeässä. Ei ihmiset ole evoluutiossa ikinä syöneet koko ajan. Kroppa osaa tuottaa verensokeria varastoistaan jos sitä ei saa ravinnosta. Mielestäni tämä "syö jatkuvasti" tulee puhtaasti ruokateollisuudesta. On tarvittu joitakin maksettuja tutkimuksia asian todistamiseen. Hieman sama kuin 1960-luvun veden juontisuositukset. Nekin ovat puhtaasti mainosta ilman minkäänlaista tieteellistä konsensusta ja silti monet edelleen siihen lankeavat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi