Tiesittekö että oikeanlainen syöminen päivässä tarkoittaa pieniä aterioita pitkin päivää. Jos syö kerralla, verensokerit nousee ja väsyttää
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettiny että miksi naiset ei niele koskaan kun spermasta saa hyvät proteiinit.
En ota edes suuhun. 🤮
Menee aina pimppaan.
Jos syö koko ajan, elimistö tuottaa insuliinia koko ajan, eikä kehoon rasvana varastoitua energiaa vapaudu käyttöön.
Jos on tottunut jatkuvaan naposteluun, siitä irtautuminen on varmasti jonkin aikaa haaste, mutta pidemmän päälle kannattava teko.
Kenelle sopii mikäkin tapa syödä. Ei ole vain yhtä ainutta vaihtoehtoa.
Jos on kovia ahmimisimpulsseja, niin totta kai on helpompaa syödä harvoin ja ahtaa itsensä täyteen. Vaikeampaa on syödä vain vähän ja lopettaa. Mutta epäilemättä terveellisempää.
Mistä nyt kenenkin keho tykkää. Mä olen aina (lähes 60v) syönyt noin; pieniä aterioita pitkin päivää. Yhden ns kunnon ruoan syön päivässä. Tää sopii mulle, mutta en tiedä sopiiko kaikille.
Muutakin tekemistä kuin mässyttää vähän väliä ruokaa
Jatkuvalla napostelulla insuliini pysyy koko ajan kohdalla ja kohta on insuliiniresistenssi.
Vierailija kirjoitti:
Jatkuvalla napostelulla insuliini pysyy koko ajan kohdalla ja kohta on insuliiniresistenssi.
Liittyykö jotenkin myös haiman hyvinvointiin? Muistan lukeneeni että senkin pitäisi saada levätä välillä. En muista oliko tieteellistä perustaa vai jonkun mielipide.
Vierailija kirjoitti:
Mä oon miettiny että miksi naiset ei niele koskaan kun spermasta saa hyvät proteiinit.
Syötkö itse omaa spermaasi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liittyykö jotenkin myös haiman hyvinvointiin? Muistan lukeneeni että senkin pitäisi saada levätä välillä. En muista oliko tieteellistä perustaa vai jonkun mielipide.
Haimahan sitä insuliinia tekee.
Tärkeintä on mitä syö ja oma ateriarytmi kannattaa suunnitella myös kulutuksen mukaan. Itselläni on suht raskas fyysinen työ, joten syön kunnollisen aterian (yleensä lämpimän) päivällä arkisin. Muuten ei virtaa riitä ja on kiljuva nälkä, kun pääsee kotiin ja tästä seuraa helposti huonoja valintoja ruuan suhteen. Aamupalan syön myös päivittäin, koska olen huomannut, että se todellakin vaikuttaa oleellisesti jaksamiseen ja energiatasoihin. Arkisin iltaruuaksi riittää jokin kevyempi vaihtoehto, koska silloin kulutuskaan ei ole enää niin suurta. Välipalaa ja iltapalaa syön harvemmin, mutta niitäkin tarpeen mukaan. Nälässä ei kannata itseään pitää, mutta jatkuvaan naposteluun ei ole tarvetta, jos syö kunnolliset ateriat.
Vierailija kirjoitti:
Hampaat kuluvat jos syö koko ajan.
Mitä niillä tekee kun on puuroa ja tarpeen tullen pilli.
Verensokeri nousee jos syö epäterveellistä ruokaa. Syö lihaa sokerin sijaan niin ei nouse verensokeri.
Syön mitä huvittaa, silloin kun huvittaa.
Tuolla tavalla nostat verensokeriasi monta kertaa päivässä ja elimistösi koko ajan jauhaa ruokaa mahassa, jolloin et missään vaiheessa ole täysissä energioissa kun ruuansulatus jauhaa 24/7. Tietenkin ne jotka syövät hiilarip*skaa, joutuvat koko ajan puputtamaan, koska muuten tulee heti nälkä. Jos söisit ennemmin rasvaa, niin nälkä ei tulisi niin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Äitis olis pitänyt niellä (sut)
Jos verensokeri eli glukoosi heittelee, vika on silloin säätelyjärjelmeässä. Ei ihmiset ole evoluutiossa ikinä syöneet koko ajan. Kroppa osaa tuottaa verensokeria varastoistaan jos sitä ei saa ravinnosta. Mielestäni tämä "syö jatkuvasti" tulee puhtaasti ruokateollisuudesta. On tarvittu joitakin maksettuja tutkimuksia asian todistamiseen. Hieman sama kuin 1960-luvun veden juontisuositukset. Nekin ovat puhtaasti mainosta ilman minkäänlaista tieteellistä konsensusta ja silti monet edelleen siihen lankeavat.
Jatkuva syöminen aiheuttaa suolisto ja mahasyöpää. Itse syön vain kahdesti päivässä.