Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako voxra masennuslääkkeen kanssa käyttää alkoholia?

Vierailija
23.08.2022 |

Onko vaarallista?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäriltä kannattaa kysyä

Vierailija
2/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

kunnon kännit joka pv

Vierailija
4/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen alkanut pohtimaan, onko nuo masennuslääkkeet lumelääkkeitä. Niin huoletta saa alkoholia käyttää saman aikaisesti.

Vierailija
5/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä saa mutta siiri määrä alkoholia voxran kanssa altistaa kouristuksille

Vierailija
6/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulee kauhea krapula, ei kannata. Pari kertaa tein tuon virheen (en siis edes juo paljon alkoholia, tyyliin pikkujouluissa ja vappuna) ja kun tajusin mistä krapula tulee, niin jätän juomiset maksimissaan kolmeen annokseen alkoholia/ilta. 

Vierailija
7/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voxra alentaa kouristuskynnystä kuten myös alkoholi, joten ei kannata.

Vierailija
8/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos kysyt lääkäriltä, hän sanoo ettei kannata. Koska hoitoteho masennukseen voi heiketä. Mutta kyllähän minä ja monet muut on ryypänneet paljonkin ko. lääkettä käyttäessään, eikä se vaarallista ole. 

Vierailija
9/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen alkanut pohtimaan, onko nuo masennuslääkkeet lumelääkkeitä. Niin huoletta saa alkoholia käyttää saman aikaisesti.

Itse asiassa aika harvojen lääkkeiden kanssa alkoholi on kiellettyä. Se on vaan joku vanha ennakkoluulo että kun on lääkekuurilla, ei saa ottaa alkoholia. 

Vierailija
10/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voxra alentaa kouristuskynnystä kuten myös alkoholi, joten ei kannata.

Ei niin mitään väliä, ellei sitten ole taipumusta kouristuksiin muuten. 

Vierailija
11/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, toki suuri käyttö ei ole koskaan suositeltavaa. Minäkin paras puhumaan, syön Voxraa mutta menee myös 50-70 annosta alkoholia viikossa. Kun ei se lääke auta mulla masennukseen nin tarvii viinaa lisänä.

Vierailija
12/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi, toki suuri käyttö ei ole koskaan suositeltavaa. Minäkin paras puhumaan, syön Voxraa mutta menee myös 50-70 annosta alkoholia viikossa. Kun ei se lääke auta mulla masennukseen nin tarvii viinaa lisänä.

Eikö viina pahenna masennusta?

Vierailija
13/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä join pitkällä illallisella vajaan pullollisen viiniä voxran kanssa, en ollut hirveässä humalassa, mutta oksensin rajusti koko yön ja seuraavana päivänäkin. Olin tosi heikossa kunnossa kaksi päivää.

Vierailija
14/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisesti ottaen alkoholi vähentää masennuslääkkeiden tehoa, joten ei se ainakaan suositeltavaa ole käyttää alkoholia samanaikaisesti.

Vierailija
15/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onks tää se sama joka söi purkillisen Voxraa ja lähti kaupungille toikkaroimaan eikä muistanut mitään seuraavana päivänä?

Vierailija
16/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei pitäisi käyttää alkoholia.

Vierailija
17/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa mutta siiri määrä alkoholia voxran kanssa altistaa kouristuksille

Kannattaa vältellä Siirtä.

Vierailija
18/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on aina ollut siihen ainoa toimiva hoito. Jätin pois yli vuodeksi, kun hain apua ja sain lääkkeitä. Nyt Voxra kolmas kokeiltu lääke eikä nämäkään auta mitään. Joten alkoholin avulla jaksan päivästä toiseen. Pitäisi varmaan yrittää jättää tuo lääke pois, kun pelkkä viina ajaisi mulla saman asian.

Tuo alkoholi/masennus on tosi yksilöllistä. Joillain alkoholi masentavaa voimakkaasti, jopa kertakäyttö voi tehdä monen päivän surkean olon ja päivittäiskäyttö tekee jatkuvan masentuneen olon. Mutta toisaalta kuten joku psykiatri sanoi, sixpäkki on maan yleisin masennuksen hoitokeino. Ei ihmiset sitä käyttäisi jos olo vaan pahenisi siitä. Mulla se auttaa, eikä raittiudesta ole koskaan tullut mitenkään parempi olo, päinvastoin.

Mutta se toki voi olla, mitä sanotaan, että joilla nuo lääkkeet auttaa, niin ainakin jos usein alkaa juomaan niin lääkkeen vaikutus voi kärsiä. Mulla sama kun ei ne edes auta alunperinkään.

Vierailija
19/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla se on aina ollut siihen ainoa toimiva hoito. Jätin pois yli vuodeksi, kun hain apua ja sain lääkkeitä. Nyt Voxra kolmas kokeiltu lääke eikä nämäkään auta mitään. Joten alkoholin avulla jaksan päivästä toiseen. Pitäisi varmaan yrittää jättää tuo lääke pois, kun pelkkä viina ajaisi mulla saman asian.

Tuo alkoholi/masennus on tosi yksilöllistä. Joillain alkoholi masentavaa voimakkaasti, jopa kertakäyttö voi tehdä monen päivän surkean olon ja päivittäiskäyttö tekee jatkuvan masentuneen olon. Mutta toisaalta kuten joku psykiatri sanoi, sixpäkki on maan yleisin masennuksen hoitokeino. Ei ihmiset sitä käyttäisi jos olo vaan pahenisi siitä. Mulla se auttaa, eikä raittiudesta ole koskaan tullut mitenkään parempi olo, päinvastoin.

Mutta se toki voi olla, mitä sanotaan, että joilla nuo lääkkeet auttaa, niin ainakin jos usein alkaa juomaan niin lääkkeen vaikutus voi kärsiä. Mulla sama kun ei ne edes auta alunperinkään.

Niin. Totta kai alkoholi auttaa masennukseen ainakin nousuhumalassa, eli silloin kun se vaikuttaa. Sitten taas laskuhumalassa ja krapulassa on kahta kauheampi olo. Itselläni alkoholinkäyttö on myös lisännyt masentuneisuutta ja ahdistuneisuutta pitkällä aikavälillä. Tämä voi toki olla yksilöllistä.

Ja sitten tietenkin, jos todellisuus masennuksen kanssa on sietämätöntä, ihminen hakee siihen mitä tahansa pakokeinoa. Alkoholi on yksi tehokas pakokeino.

Mutta jos joku siis pohtii alkoholia lääkkeeksi itselleen, niin en todellakaan suosittele.

Vierailija
20/21 |
23.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on sanottu (lääkäri) että lasi viiniä tai saunaolut on ihan ok. Pakkauksessa lukee jos ei yhtään saa ottaa. Käytössä ssri-lääke ja pieni määrä ketiapiinia iltaisin. En juo paljon, ei ole koskaan tuntunut hyvältä olla humalassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kahdeksan