Autosta paloi polttimo – Merkkiliikkeen korjausarvio oli niin pöyristyttävä, että mies myi suutuspäissään autonsa
Mietin, että miksi niin monet haluavat olla autonvalmistajan pihtipalliotteissa ostamalla uusia autoja?
Kun uusien autojen ledivalot tai mitkä lie laservalotkin alkavat zippaamaan väistämättä joidenkin vuosien jälkeen, niin ei, sinä et mene "vaihtamaan polttimoa", vaan käytännössä joudut ostamaan valmistajalta uuden umpion tuhansilla euroilla saadaksesi auton takaisin liikennekelpoiseksi.
Tätä tapahtuu nyt jo ihan esimerkiksi Toyota Avensiksissakin ja uusi etu-umpio maksaa noin tonnin.
Ratkaisemattomat ongelmat alkavat siinä kohtaa, kun auto +15v vanha ja uutta umpiota et saa edes rahalla, vaikka haluaisit. Lisäksi umpiotkin alkavat olla runkonumeroon lukittuja, joten et saa purkuosaa toimimaan.
Kommentit (113)
Tuollaisen vian sattuessa kannattaisi mennä korjaamoon joka korjaa elektroniikkaa, ei siis auton merkkihuoltoon muuten kuin kysymään vertailuhinta työlle.
Tässä kohtaa EU:n pitäisi puhaltaa peli poikki ja kieltää tällainen rahastus.
Mekaanikon mukaan pienen polttimon vaihto tulisi maksamaan 2 629,30 puntaa eli hieman yli 3 000 euroa, kertoo Daily Mail. Pöyristyttävä hinta sai Doug Fawcettin naurahtamaan – hän luuli sitä vitsiksi.
Lyöt harjateräksen pystyyn umpioon ja laitat kaskon omavastuulla menemään.
Autossa oli käsijarrun vaijeri poikki ja vein parjatun mutta edullisena tunnetun mustalaismiehen korpikorjaamolle. Oli vaihtanut vaijerin ja kaksi palanutta polttimoa joista ei ollut puhetta. Hinta oli sama. Mies teki jälkimarkkinointia tällä tapaa ja kävin useasti siellä.
Vierailija kirjoitti:
Autossa oli käsijarrun vaijeri poikki ja vein parjatun mutta edullisena tunnetun mustalaismiehen korpikorjaamolle. Oli vaihtanut vaijerin ja kaksi palanutta polttimoa joista ei ollut puhetta. Hinta oli sama. Mies teki jälkimarkkinointia tällä tapaa ja kävin useasti siellä.
Huomasit tarkistaa että oliko keikan jälkeen enää katalysaattori paikallaan?
Nuo emiensä koinijat ja nelitahtivaihdokkaat osaa sen kattien sosialisoinnin :D
Et voinu laittaa linkkiä sit vammnen.
Mut mitä vaikeeta on jossain vtun polttimon vaihdossa
Vierailija kirjoitti:
Et voinu laittaa linkkiä sit vammnen.
Mut mitä vaikeeta on jossain vtun polttimon vaihdossa
Se on kuule joskus vaikeempaa kuin sinun siinä karvanopassasi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Autoilusta ja auton omistamisesta pitäisikin tehdä niin kallista, että köyhillä ei siihen olisi mahdollisuuksia, vaan ajaisivat polkupyörällä ja ehkä mopolla kuten 50-luvulla. Luonto kiittäisi, teillä ei olisi ruuhkia ja tiet kestäisivät pitempään, eli myös yhteiskunta säästäisi.
Se olisi kyllä hyvä, että palattaisi sinne 50-luvulle.
Loppuisi tämä syöpäinen demaripaskojen porvarilarppaus muiden rahoilla, kun päältäpäin näkisi että kellä on oikeasti massia päällä ja kuka on syöpäinen punikkipiru.
Maailmaan tarvitaan varallisuuseroja ja merkkejä kuka kuuluu mihinkin yhteiskuntaluokkaan. Tälläinen demarisyöpäinen keinotekoinen punikkipaska on perseestä jossa tiettyyn yhteiskuntaluokkaan kuulumattomat voi muiden rahoilla velaksi larpata siihen kuulumista.
Vaihdoitko Yarikseen Michelinit? 😅
Vierailija kirjoitti:
Ne piirtää joilla on liitua. Aja sinä vaan wanhalla rotiskollasi - ei se ole meiltä muilta pois.
Ja te, joilla on sitä liitua, voitte maksaa vaikka kymmeniä tuhansia siitä, kun käytätte autojanne korjauttamassa. Ei se ole niiden taskuista pois, jotka ajelevat vanhoilla rotiskoilla tai jotka ovat kokonaan vapaita kaikista autoilun kuluista. Ne maksaa jotka jaksaa. Sehän on nykyään kilpaurheilua, kuka saa nopeimmin rahansa tungettua muiden taskuihin.
Eri.
Menee motonettiin ja ajaa siihen "akvaarion" luo, ostaa polttimon ja vaihtavat sen ilman lisämaksua siis pelkällä polttimon hinnalla. Helppoa, en tunne itse ketään joka menee merkki korjaamoon polttimon vaihtoon
Vierailija kirjoitti:
Okei, eli millanen auto kannattaa ostaa nyt jos haluaa välttyä tämmösiltä ongelmilta? :) Hybridiä olen ajatellut, ihan Kia/ Hyundai osastoa.
Toyota koska siihen saa Toyota relax takuun tehdastakuun päätyttyä joka aina vuodeksi eteenpäin merkkihuollon jälkeen. 10v/160tkm on Toyota relax takuu 👍 Mulla meni 9v ikäisen auriksen peruutuskamera takuuseen eli 0€ 👍
Vierailija kirjoitti:
Autoilusta ja auton omistamisesta pitäisikin tehdä niin kallista, että köyhillä ei siihen olisi mahdollisuuksia, vaan ajaisivat polkupyörällä ja ehkä mopolla kuten 50-luvulla. Luonto kiittäisi, teillä ei olisi ruuhkia ja tiet kestäisivät pitempään, eli myös yhteiskunta säästäisi.
Johan se on niin kallista, ettei auton ostoon ja omistamiseen ole köyhillä varaa. Nykyään ostetaan autoliikkeistä vanhoja loppuun poljettuja romuja hirveisiin ylihintoihin. Auton romut parin sadan arvoisia ja niistä maksetaan sitten tuhansia euroja. Ei köyhä voi moisia hullunkauppoja mennä tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudemmissa Bemareissa ja Porscheissa se LED-umpio maksaa 4 tonnia. Mutta ihan itse aiheutettu tilanne.
Ja toisaalta ei ole mikään pakko hankkia sitä tehdaskappaletta Saksasta. 1:1 toimiva kiinalainen kopio toimii noin 10 vuotta ja maksaa vain tonnin.
No onhan se tonnikin naurettavan paljon.
Muistan ajan, kun uusi polttimo maksoi kympin markkoina ja itse sai vaihdettua 5 minuutissa.
Naisena huotoasemilla oli aina avulias auttaja polttimoiden kanssa. En ole itse koskaan vaihtanut n. 40 vuoden aikana, onneksi huh. Nyt siellä vaan tankataan ja ostetaan tarvikkeita. Kukaan ei osaa eikä tiedä autoista siellä mitään.
Nuorena ekan oman auton renkaat oli kuluneet nahkakaljuiksi. Tuttu huoltsikanpitäjä oli kauhuissaan huomattuaan sen renkaiden vaihdon yhteydessä. Hän vaihtoi siis uudet tilalle. Ei onnistu nykyään ei sitten millään.
Olen päättänyt myydä tai oikeastaan romuttaa vanhan autoni ja uutta en ota. Ovat sen verran kalliita ylläpidettäviä eikä ole pakko edes autoa olla jäätyäni eläkkeelle. Julkiset ja omat jalat toimii oikein hyvin ja joskus taksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uudemmissa Bemareissa ja Porscheissa se LED-umpio maksaa 4 tonnia. Mutta ihan itse aiheutettu tilanne.
Ja toisaalta ei ole mikään pakko hankkia sitä tehdaskappaletta Saksasta. 1:1 toimiva kiinalainen kopio toimii noin 10 vuotta ja maksaa vain tonnin.
Muistan ajan, kun uusi polttimo maksoi kympin markkoina ja itse sai vaihdettua 5 minuutissa.
Naisena huotoasemilla oli aina avulias auttaja polttimoiden kanssa. En ole itse koskaan vaihtanut n. 40 vuoden aikana, onneksi huh. Nyt siellä vaan tankataan ja ostetaan tarvikkeita. Kukaan ei osaa eikä tiedä autoista siellä mitään.
Nuorena ekan oman auton renkaat oli kuluneet nahkakaljuiksi. Tuttu huoltsikanpitäjä oli kauhuissaan huomattuaan sen renkaiden vaihdon yhteydessä. Hän vaihtoi siis uudet tilalle. Ei onnistu nykyään ei sitten millään.
Olen päättänyt myydä tai oikeastaan romuttaa vanhan autoni ja uutta en ota. Ovat sen verran kalliita ylläpidettäviä eikä ole pakko edes autoa olla jäätyäni eläkkeelle. Julkiset ja omat jalat toimii oikein hyvin ja joskus taksi.
Kyllä minäkin muistan, kuinka olen keväällä 1990 hakenut huoltamolta vanhaan Kadetin romuun vilkun polttimon kolmella markalla. Kauas on tultu noista päivistä.
Vierailija kirjoitti:
Lyöt harjateräksen pystyyn umpioon ja laitat kaskon omavastuulla menemään.
Moni unohtaa, että onhan mulla kasko. Mitä järkeä itse maksaa kaikkia remontteja. Vakuutukset on sitä varten jos jotain sattuu.
omassa autossani polttimo 2 eur ja vaihto 30 sek
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja taksissa voit saada ullatusseksiä
Vierailija kirjoitti:
Luin uutisen. Onhan tuo aivan naurettava summa uudesta lampusta, 3000 euroa.
Olisipa kiva jos joku olisi linkannut sen uutisen tännekin.
Onnistuu jos tietää mitä tekee mutta turakaisilta ei...googlaa you tube : land rover defender headlight bulb change...hyvin simppeliä ja toimii muihinkin ritsoihin.