Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sinä joka et nauti työstäsi, mikä on syysi olla vaihtamatta työpaikkaa tai alaa?

Vierailija
09.07.2026 |

Tämä kysymys nousi tuosta Helena Petäistön kuolemauutisketjusta. Joku kommentoi, että Helena sai sentään tehdä työtä mistä nautti, ja se on paljon. Kyllä joo, mutta ei Helena ilmaiseksi asemaansa päässyt. Hänellä oli korkea työmoraali, jäätävä yleissivistys ja tietysti loistava ranskan kielen taito. 
Eli sinä, joka et viihdy työssäsi, mikä estää sinua muuttamasta tilannetta? Opiskelitko väärää alaa, ja nyt uskot olevasi liian vanha koulun penkille uudelleen? Onko taloudellisia esteitä? Uskalluksen puutetta vai kenties pelko siitä, että vaihtamalla ei parane tai et löydä uutta työtä? Kerro!

Kommentit (113)

Vierailija
61/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työpaikan vaihtamisen ja uuden opettelun (saatikka sitten kokonaan uuden alan) tuoman kuormituksen pelko sekä nykyisen hyvän työyhteisön menetys. Työstäni saama korvaus on mielestäni erittäin hyvä suhteessani kokemaani työn vaativuuteen, en tiedä pääsisinkö muualla vastaavaan. Eli suomeksi, saan helpohkosti rahaa. Työn ydin ei kuitenkaan tyydytä. 

Vierailija
62/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mihin sitten vaihtaisin. Periaatteessa mulla on unelmatyö, paras mitä alallani voi saada, omalla mittarillani. Mutta vuosia jatkunut liian kiivastahtinen työ ja liian lavea työnkuva on uuvuttanut minut ja joudun jo syömään mielialalääkkeitä. Palkka on hyvä ja vastaava työ muualla olisi ihan yhtä uuvuttava, mutta palkka luultavasti laskisi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi huomenna työhaastattelu eri alalle mutta pelkään soittaa pomolleni ja saikuttaa (vapaata olisi pitänyt anoa monta viikkoa etukäteen ja kutsu tuli vasta tällä viikolla).

Kyllä minä saikuttaisin. Kerran se vain kirpaisee ja voi muuttaa elämäsi.

Saikutin! Sain kutsun seuraavalle kierrokselle tiistaille. Jatkanko saikkua?

Jos pystyt niin sama saikku on vähemmän epäilyttävää kuin monta yhden päivän saikkua.

5 päivän sairaus? Mikä kestää 5pv?

Vierailija
64/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisi huomenna työhaastattelu eri alalle mutta pelkään soittaa pomolleni ja saikuttaa (vapaata olisi pitänyt anoa monta viikkoa etukäteen ja kutsu tuli vasta tällä viikolla).

Kyllä minä saikuttaisin. Kerran se vain kirpaisee ja voi muuttaa elämäsi.

Saikutin! Sain kutsun seuraavalle kierrokselle tiistaille. Jatkanko saikkua?

Jos pystyt niin sama saikku on vähemmän epäilyttävää kuin monta yhden päivän saikkua.

5 päivän sairaus? Mikä kestää 5pv?

Aika monikin vaiva.

Vierailija
65/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KV-Tes lomat.

Vierailija
66/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai oikein NAUTI? Kuka nauttii?

Vierailija
67/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon liian vanha vaihtamaan alaa, ja oli työ mikä tahansa, niin huonoja puolia on aina. Niin kuin se, että pitää tehdä työtä.

Vierailija
68/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saikutus.

Vierailija
69/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäänlainen työ ei ole minua koskaan kiinnostanut, mutta olen puolivahingossa ajautunut alani huipuksi. Ajatus siitä, että opiskelisin ja aloittaisin uudella alalla, joka todennäköisesti kiinnostaa kuin kilo paskaa ja vielä murto-osalla nykyisestä palkastani, etoo. Parempi kärsiä vielä muutama vuosi ja jäädä sitten elämään koroilla. 

Vierailija
70/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun syyni on, että jään eläkkeelle puolen vuoden päästä.

Vierailija
71/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen nyt 2,5 vuotta opiskellut uutta alaa vanhan työn ohessa, mutta en voi olla varma työpaikan löytymisestä uudelta alalta. Työmarkkinatilanne on heikentynyt sillä aikaa ja ikäkin lähenee 50:tä. En kadu, mutta jos työpaikkaa ei löydy niin sitten tämä on ollut kallis harrastus.

Vierailija
72/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tullut valituksi toisaalle. Pakko jaksaa nykyisessä työssä. 

Vierailija
73/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä mihin sitten vaihtaisin. Periaatteessa mulla on unelmatyö, paras mitä alallani voi saada, omalla mittarillani. Mutta vuosia jatkunut liian kiivastahtinen työ ja liian lavea työnkuva on uuvuttanut minut ja joudun jo syömään mielialalääkkeitä. Palkka on hyvä ja vastaava työ muualla olisi ihan yhtä uuvuttava, mutta palkka luultavasti laskisi. 

Oletko koskaan ajatellut, että syöt lääkkeitä kyetäksesi tekemään työtäsi. Onko siinä mitään järkeä? Jos olisi erilainen työ, niin et tarvitsisi lääkkeitä. Lääkkeet aina kuluttavat elimistöä. 

Vierailija
74/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä palkka & pitkät lomat & en jaksa opiskella enää. 

Vierailija
75/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raskas tilanne henkilökohtaisessa elämässä. Nyt ei pysty ottamaan mitään extra projekteja, kuten työnhakua, joka vie tosi paljon aikaa ja energiaa.

Vierailija
76/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli vaihtaa alaa, mutta kun ei täällä maalla oikein muuta ole kuin lomittajan hommia.

Työssä hajoo kroppa ja pää.

Vierailija
77/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin päädyn aina hoitoalalle vaikka olen kokeillut muutakin. Nyt vain uuvuttaa niin että kuvittelen minkä tahansa muun olevan kevyempää kuin dementikoiden kanssa työskentelyn. Olenko väärässä?

Vierailija
78/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan ajatellut, että syöt lääkkeitä kyetäksesi tekemään työtäsi. Onko siinä mitään järkeä? Jos olisi erilainen työ, niin et tarvitsisi lääkkeitä. Lääkkeet aina kuluttavat elimistöä. 

Olen eri, mutta minä ainakin syön vahvoja kipulääkkeitä vain siksi, että pystyn tekemään töitä. Nyt olen ollut viikon lomalla, niin olen jo voinut puolittaa lääkemäärän, parissa viikossa pääsisin eroon kokonaan, muttei kannata, koska annosta ei voi sitten taas nostaa niin nopeasti, kuin työ vaatii. Pieni ylläpitoannos on sen vuoksi pidettävä. Ja kyse siis oikeasti vahvoista lääkkeistä, joiden uusimisessakin välillä haasteita.

Mutta ei sen vuoksi ole järkevää saikullekaan jäädä, että pystyy tekemään työtään vain lääkkeiden voimin.

Vierailija
79/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin päädyn aina hoitoalalle vaikka olen kokeillut muutakin. Nyt vain uuvuttaa niin että kuvittelen minkä tahansa muun olevan kevyempää kuin dementikoiden kanssa työskentelyn. Olenko väärässä?

Et ole.

Vierailija
80/113 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nauti työstäni, mutta en saa mistään muusta työpaikasta 3000e/kk tekemättä juuri mitään.