Susanna Penttilä syö 1400 kcal päivässä
Kommentit (241)
Minulla on melko samat ylläpitokalorit ennen liikuntoja. Liikun kuitenkin paljon, koska en halua sen enempää lihoa kuin kärsiä puutostiloista tai osteoporoosista.
Paljon kävelyä, tunteja päivässä useimpina päivinä.
Terveyden vuoksi myös voimatreeniä, hyppyjä, venyttelyä, sprinttiä.
Oman huvin vuoksi juoksua (joka ei ole terveydelle ollenkaan yhtä hyvä tai tarpeellinen kuin pitkä kävely + sprintti + voimatreeni isoilla painoilla).
Sitten voikin syödä 2000+ kaloria hyvää ruokaa ja herkkujakaan ei tarvitse väistellä.
Syön tyyliin tuon verran aamiaisella. Päivän kulutus noin 4400kcal.
t. 173cm 78kg nainen 10% rasvoilla
Vierailija kirjoitti:
Kongolaista proteiinipirteloä?
Peräruiskeena imeytyy paremmin.
Penttilän poikana katkaisisin välit. Ei pysty käsittämään.
Luiseva 53v jonka pituus on vaivaiset 150 cm ei paljon kuluta.
Aika moni sais ottaa mallia. Ei voi välillä kuin ihmetellä miten hirveitä määriä naiset(kin) syö. Ja nyt puhutaan tavis naisesta, ei mistään huippu-urheilijasta tai edes salipirkosta. Varmaan vetävät sen 5000 kcal, kun pelkkä lounaskin näyttää olevan kevyet 2500 kcal.
Vierailija kirjoitti:
Penttilän poikana katkaisisin välit. Ei pysty käsittämään.
Miksi? Minä en ainakaan katkaisisi.
Vierailija kirjoitti:
Aika moni sais ottaa mallia. Ei voi välillä kuin ihmetellä miten hirveitä määriä naiset(kin) syö. Ja nyt puhutaan tavis naisesta, ei mistään huippu-urheilijasta tai edes salipirkosta. Varmaan vetävät sen 5000 kcal, kun pelkkä lounaskin näyttää olevan kevyet 2500 kcal.
Eipä tuo tarvitse olla kuin kävely 10km siirtolapuutarhalle ja sielä puuhastelua kolme tuntia ja kävely takaisin, niin on jo lähellä 5000kcal kulutusta. Aurinko ja kuumuus lisää kulutusta entissetään.
Kyllä nyt ainakin 2000kcal kannattaa syödä joka päivä varmuudeksi. Jos siitä kilot lisääntyy, niin vähentää sitten vasta. Ihan hölmöä on heikentää itseään. Etenkin eläkeläiset saisi katsoa tarkkaan että syövät tarpeeksi, kun heillä alkaa ruokahalutkin hävitä. Se on sitten menoa kun alkaa massa kadota ja voimat heiketä. Muistakaa syödä tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lyhyt ja tissit ei energiaa kuluta.
Entä pil lun levittely ?
Suurimassa osassa seksiasentoja mies tekee työt, eikä nainen siinä hirveästi energiaa kuluta.
No joku lahna ehkä, joka ei pysty miestä tyydyttämään.
Eipä tuo tarvitse olla kuin kävely 10km siirtolapuutarhalle ja sielä puuhastelua kolme tuntia ja kävely takaisin, niin on jo lähellä 5000kcal kulutusta. Aurinko ja kuumuus lisää kulutusta entissetään.
Sulla on kova kulutus!
Itsellä 10km on vain vaivaiset 600kcal, 20km siten 1200kcal ja olen nopea kävelijä. Eikä tämä ruumiillinen työkään kuluta päivässä (7h) kuin n 2000 kcal. Itse en noteeraa syömisissäni lainkaan em kulutusta, syön aina sen alle 1500kcal. Paino pysyy ennallaan
Vierailija kirjoitti:
Hän on todella pienikokoinen. Kalorimäärä lienee sopiva, jos ei harrasta liikuntaa. Mutta tuohon määrään voi olla vaikea sovittaa riittävästi kaikkia ravintoaineita, ellei oikeasti tarkkaile asiaa.
Mulla on tuo lepoenergia
Tuo määrä ei kovin kummoinen. Litra piimää tai rasvatonta maitoa 350-400kaloria. Siihen vettä tai marjakeittoa litra (+100kaloria). Kasvikset ja raejuusto, kalaa tai kanaa kylkeen
Kyllä tuossa saa tarkkaan miettiä että saa riittävästi esimerkiksi proteiinia, kasviksia ja kuituja. Ei riitä kalorit enää herkuille. Ehkä hyvä niin.
Lukiko väki uutista edes? 1400 kaloria ruoasta, tähän määrään ei ole laskettu juomia joista tulee myös kaloreita
Esimerkiksi litra maitoa on 400-600 kaloria
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kova kulutus!
Itsellä 10km on vain vaivaiset 600kcal, 20km siten 1200kcal ja olen nopea kävelijä. Eikä tämä ruumiillinen työkään kuluta päivässä (7h) kuin n 2000 kcal. Itse en noteeraa syömisissäni lainkaan em kulutusta, syön aina sen alle 1500kcal. Paino pysyy ennallaan
Heikennät itseäsi. Kulutus on oikeasti kova ja laiminlyöt terveytesi. Sua on varotettu. Hanki oikeat mittarit itsellesi. Jos et syö et palaudu hyvin ja et kykene samaan suoritukseen toisena päivänä.
Vierailija kirjoitti:
Sulla on kova kulutus!
Pelkästään slaavikyykyssä puolen tunnin kitkeminen ilman että nouset ylös jaloillesi jalottelemaan, vaan etenet kyykyssä kyykkykävellen pitkää istutusriviä ja vaihtaen päässä rivin toiselle puolelle, kuluttaa sen yli 500kcal neljässäkymmenessä minuutissa. Aloitelijoilla menee kitkemiseen aikaa parituntia minä vedän neljässäkymmenessä minuutissa tai puolessa tunnissakin koska reidet kestää ja polvet on voideltu hyvin. Asioita voi tehdä hitaasti ja tehottomasti tai nopeasti ja tehokkaasti energiaa kuluttaen. Kun mun koulutettavaksi tuli oppilaita ja pistin heidät tekemään tätä ja annoin selvät ohjeet seuraaviin neljään päivään, niin ei kukaan palanut takaisin. Eivät kestäneet. Modernin ihmisen nilkat ja polvet ei kestä työskentelyä kyykyssä tunti tolkulla. Ne vaatii jakkaraa ja polvisuojia itselleen. Vain thaimaalaiset kykenee samaan kuin minä.
Aika normi jos ei harrasta paljon liikuntaa ja haluaa pysyä kunnossa.