Susanna Penttilä syö 1400 kcal päivässä
Kommentit (39)
Ei toi kerro yhtään mitään. Saman kalorimäärän voi saada täyteen pelkästä sampanjasta, pelkästä oliiviöljystä tai pelkästä kurkusta.
Niukka? Itse olen 191cm mies ja syön tuon verran päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normi! Ei normaalipainoinen 40+v nainen tarvitse enrmpää, täytyy vain koostaa oikein!
Olen 175 cm pitkä lihaksikas 45-vuotias nainen ja syön reilusti yli 2 000 kcal päivässä. Painoindeksi vähän alle 20.
Mutta jos ei treenaa eikä ole juurikaan lihasmassaa, niin eipä sitä energiaa kauheasti kulu.
Vierailija kirjoitti:
Lihomisepidemiasta huomaa, ettei ihmisillä ole mitään hajua, paljonko ruokaa tarvitsevat. Pienikokoiselle naiselle, joka ei urheile, 1400 kcal on ihan normaali kulutus. Tuon yli alkaa lihomaan.
Myös alipaino on terveysriski, kuten suuri ylipainokin.
Eihän siinä kulu paljoa energiaa kun on päivät selällään tai kontillaan.
Vierailija kirjoitti:
Lihomisepidemiasta huomaa, ettei ihmisillä ole mitään hajua, paljonko ruokaa tarvitsevat. Pienikokoiselle naiselle, joka ei urheile, 1400 kcal on ihan normaali kulutus. Tuon yli alkaa lihomaan.
No kysäisin tekoälyltä yli 40-vuotiaan ja alle 50-kiloisen energian tarvetta sain vastaukseksi: hyvin vähän liikkuva 1500-1700 kcal, kevyesti liikkuva (1-3 krt viikossa) 1700-1900 ja kohtalaisen aktiivisesti liikkuva (3-5 krt viikossa) 1900-2100 kcal ja erittäin aktiivinen 2100-2400. Saisi siis syödä enemmän, mutta jos on vuosikaudet kituuttanut niukkaenergisellä dieetillä, todennäköisesti elimistö mukautunut siihen.
Onko laskenut päåivittäiset sperma-annokset mukaan?
aamupalaksi muna ja puolikas avocado. Onpas herkullista.
Vierailija kirjoitti:
Hän on todella pienikokoinen. Kalorimäärä lienee sopiva, jos ei harrasta liikuntaa. Mutta tuohon määrään voi olla vaikea sovittaa riittävästi kaikkia ravintoaineita, ellei oikeasti tarkkaile asiaa.
Jaa, että ei harrasta liikuntaa. Urheilullinen ollut kai koko elämänsä, eiks hänellä ole fittness -taustaa, ja seksihän on kaloreiden suurkuluttaja!
Paitsi jos on lyhyitä sessioita.
No eipä tarvitse enempää, eikö se työ ole lähinnä makoilua. Minä olen itse pätkä ja hoikka, liikun suht paljon, mutta suositus on 1540 kcal vuorokausi
Minä juon 5000 mekakaloria vuorokaudessa enkä edes liho, onkohan minussa reikä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myös alipaino on terveysriski, kuten suuri ylipainokin.
Lyhyt ihminen ei ole välttämättä yhtään ylipainoinen vaikka painaa alle 50 kg. Minun BMI on 19 vaikka painan vain 48, en siis ole alipainoinen
Tuo on about normaali keskiarvonaisen ylläpitokulutus. Toimistotyötä tekevä ja hyvin vähän liikkuva nainen ei enempää kaloreita kuluta. Tätä on monen vaikea uskoa ja siksi moni laihdutusprojekti epäonnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Minä juon 5000 mekakaloria vuorokaudessa enkä edes liho, onkohan minussa reikä.
No persereikä nyt toivottavasti ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Eihän siinä kulu paljoa energiaa kun on päivät selällään tai kontillaan.
Yhdyntä vastaa sadan metrin reipasta kävelyä, joten ei naimalla laihdu.
Itse 34v, 167cm ja 52kg. Salilla 4 x viikossa, 3 x 10km juoksulenkkiä viikossa. Syön 1500-1700kcal ja paino pysyy samassa. Uskoisin että Susannalle sopiva määrä ja todennut että tuolla määrällä ei nouse tai laske paino.
Ihan normi! Ei normaalipainoinen 40+v nainen tarvitse enrmpää, täytyy vain koostaa oikein!
Olen 175 cm pitkä lihaksikas 45-vuotias nainen ja syön reilusti yli 2 000 kcal päivässä. Painoindeksi vähän alle 20.
Mutta jos ei treenaa eikä ole juurikaan lihasmassaa, niin eipä sitä energiaa kauheasti kulu.
Esimerkki 1400kcal päivästä:
- 2 munan munakas kinkulla (30g) ja juustolla (1 rkl) 225g
- lounas tomaattipohjainen bolognese ja pastaa 545kcal
- päivällinen 200g broileria, ratatouillea 200g 525kcal
Huom! Normaali annoskoko lihaa 100g joten tässä tuplat!
Yhteensä 1295 kcal, vielä joutuisi syömään enemmän! Ihme jos tuolla ei pärjää!?