Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Susanna Penttilä syö 1400 kcal päivässä

Vierailija
09.07.2026 |

Niukka ruokavalio

Kommentit (241)

Vierailija
201/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tissiteline ja pari rahan ahnetta aivosolua ja zero Cokista et jaksaa pyllistellä. 

Vierailija
202/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painaa alle 50kg. Joten jos ei olisi muovitissejä niin olisi vain kuiva luu ja nahka.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon verranhan sitä viisikymppinen nainen saa syödä, jos aikoo laihtua. Olen Penttilää nuorempi, mutta Yazio tarjoaa minulle noin 1300 kaloria päivässä. Jos kävelee tai juoksee 10 km, saa siihen noin 450 kaloria päälle.

Onhan se surkean vähän. Noudatin sitä pari kuukautta ja paino tippui ihan kivasti. Mutta sosiaalisissa tilanteissa se oli niin rajoittavaa, että ajattelin että elän mieluummin lievästi ylipainoisena ja annan lapsillenikin vähän rennomman mallin. Tuohon kalorimäärään nimittäin pitää perheen ruokapöydässä kieltäytyä aika monesta asiasta.

Miksi perheen pitäisi kieltäytyä mistään? Hekin voivat syödä terveellisesti.

1300kcal esimerkkipäivä

- 2 ruispalaa, oivariinia ja ohut siivu juustoa (ei sellaisia paksuja valmissiivuja!) 260kcal

- lounas kermainen lohikeitto 400kcal

- päivällinen perunamuussia kauhallinen ja 3 lihapullaa (100g) tomaattikastikkeessa, sekasalaattia, 1 rkl oliiviöljyä 560kcal

Yhteensä 1220kcal

Mikä hitto tässä on niin vaikeaa?? Pelkkiä tekosyitä.

Jos viikonloppuna syö kakkua ja juo sidukkaa niin maanantaina käy sen 450kcal lenkin tai syö vähemmän!

Mitä järkeä tollaisessa elämässä on, itse ainakin haluan nauttia elämästä. Elämäni suurimmat nautinnot on ruoka ja uni. Ja pieni tissuttelu. 

Miksi pitäisi nähdä nälkää. En tajua. Miehiäkö tolla yritetään houkutella että on kukkakeppi? Minua ei miehet ole kiinnostaneet 20 vuoteen. Syön mitä haluan. Tänään taitaa olla pizzaperjantai ja irtsaripusdinhakureissu ja pientä naukkailua myös. Ai että. 

Eri

Jos syö 1400 kcl äivässä, niin ei siinä kyllä nälkää näe. 

Kyllä minä näkisin ainakin. Tuskin olen ainoa. 

Aika hento tai vanhus saa olla, ettei näe tollasella määrällä nälkää. 

Tässä sulle 1400 kcl

Aamulla 200g maustamatonta jogurttia, 40g kaurahiutaleita, 100g marjoja, 10g pähkinöitä

Lounas: 120 g grillattua kanaa, 150g keitettyä petunaa, salaattiin tomaattia, kurkkua, paprikas 1rkl öljyä

Välipala: 1 omena, 150g raejuustoa

Päivällinen: 120 g uunilohta, 200g keitettyjä kasviksia, 100g keitettyä riisiä

Kyllä tuolla päivän hyvin pärjää.

Ostatko valmisruokia vai syötkö samaa ruokaa useampana päivä (meal prep)? Vai syötkö jossain ulkona? Nuo määrät on nimittäin niin pieniä, että yhden hengen taloudessa tulee tosi iso ruokahävikki jos heittää puolet pakkauksesta pois? Ja jos syö aina ulkona niin tulee kalliiksi.

Vierailija
204/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö paljon kasviksia, proteiinia (broilerifile, kala, raejuusto, tofu jne) ja välttää kaloripitoisia juomia ja liikaa leivän syöntiä, varmaan on helppo pitää paino kurissa.  

Vierailija
205/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuon verranhan sitä viisikymppinen nainen saa syödä, jos aikoo laihtua. Olen Penttilää nuorempi, mutta Yazio tarjoaa minulle noin 1300 kaloria päivässä. Jos kävelee tai juoksee 10 km, saa siihen noin 450 kaloria päälle.

Onhan se surkean vähän. Noudatin sitä pari kuukautta ja paino tippui ihan kivasti. Mutta sosiaalisissa tilanteissa se oli niin rajoittavaa, että ajattelin että elän mieluummin lievästi ylipainoisena ja annan lapsillenikin vähän rennomman mallin. Tuohon kalorimäärään nimittäin pitää perheen ruokapöydässä kieltäytyä aika monesta asiasta.

Miksi perheen pitäisi kieltäytyä mistään? Hekin voivat syödä terveellisesti.

1300kcal esimerkkipäivä

- 2 ruispalaa, oivariinia ja ohut siivu juustoa (ei sellaisia paksuja valmissiivuja!) 260kcal

- lounas kermainen lohikeitto 400kcal

- päivällinen perunamuussia kauhallinen ja 3 lihapullaa (100g) tomaattikastikkeessa, sekasalaattia, 1 rkl oliiviöljyä 560kcal

Yhteensä 1220kcal

Mikä hitto tässä on niin vaikeaa?? Pelkkiä tekosyitä.

Jos viikonloppuna syö kakkua ja juo sidukkaa niin maanantaina käy sen 450kcal lenkin tai syö vähemmän!

Mitä järkeä tollaisessa elämässä on, itse ainakin haluan nauttia elämästä. Elämäni suurimmat nautinnot on ruoka ja uni. Ja pieni tissuttelu. 

Miksi pitäisi nähdä nälkää. En tajua. Miehiäkö tolla yritetään houkutella että on kukkakeppi? Minua ei miehet ole kiinnostaneet 20 vuoteen. Syön mitä haluan. Tänään taitaa olla pizzaperjantai ja irtsaripusdinhakureissu ja pientä naukkailua myös. Ai että. 

Eri

Jos syö 1400 kcl äivässä, niin ei siinä kyllä nälkää näe. 

Kyllä minä näkisin ainakin. Tuskin olen ainoa. 

Aika hento tai vanhus saa olla, ettei näe tollasella määrällä nälkää. 

Tässä sulle 1400 kcl

Aamulla 200g maustamatonta jogurttia, 40g kaurahiutaleita, 100g marjoja, 10g pähkinöitä

Lounas: 120 g grillattua kanaa, 150g keitettyä petunaa, salaattiin tomaattia, kurkkua, paprikas 1rkl öljyä

Välipala: 1 omena, 150g raejuustoa

Päivällinen: 120 g uunilohta, 200g keitettyjä kasviksia, 100g keitettyä riisiä

Kyllä tuolla päivän hyvin pärjää.

Ostatko valmisruokia vai syötkö samaa ruokaa useampana päivä (meal prep)? Vai syötkö jossain ulkona? Nuo määrät on nimittäin niin pieniä, että yhden hengen taloudessa tulee tosi iso ruokahävikki jos heittää puolet pakkauksesta pois? Ja jos syö aina ulkona niin tulee kalliiksi.

Ulkona syödessäkin joutuu heittämään puolet ravintola-annoksen kanasta tai lohesta roskiin.

Vierailija
206/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Painaa alle 50kg. Joten jos ei olisi muovitissejä niin olisi vain kuiva luu ja nahka.

No ei kai pituuttakaan ole kuin 1.5m? Onko se sinulta tullut jotain apua, ruokaa tai rahaa pyytämään, vai mitä valitat hänen yksityisasiastaan?

Vierailija
207/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 67v,  173cm ,urheilutaustaa,ja nuorena olin hyvin hoikka vaikka söin kuin hevonen. Nyt tällä iällä ylipainoa vähintään 10kg, laihduttaa en enää viitsi, koska jaksan liikkua näilläkin kiloilla hyvin. Syön nykyään n 1200-1300 kcal/vrk, näillä paino pysyy nykyisessä eli ei nouse, muttei myöskään laske.  Jos tästä vielä pitäisi syömisiä vähentää, en näe sitä mielekkääksi elämäksi. Mistään herkuista enole koskaan välittänyt, en siis syö jäätelöä, leivonnaisia, juomana on vesi tai satunnaisesti piimä. Syön itse tekemääni terveellistä ja hyvää ruokaa. 

Mitään ulkonäköpaineita ei ole,  koska kenenkään silmää ei enää tarvitse miellyttää, ja tosiasia on se että iäkkäämmällä ihmisellä pieni ylipaino on parempi kuin laihuus, koska mm osteoporoosi uhkaa . Itse kannan oman painoni mielellään näillä ehjillä, tukevilla luillani.

Vierailija
208/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 67v,  173cm ,urheilutaustaa,ja nuorena olin hyvin hoikka vaikka söin kuin hevonen. Nyt tällä iällä ylipainoa vähintään 10kg, laihduttaa en enää viitsi, koska jaksan liikkua näilläkin kiloilla hyvin. Syön nykyään n 1200-1300 kcal/vrk, näillä paino pysyy nykyisessä eli ei nouse, muttei myöskään laske.  Jos tästä vielä pitäisi syömisiä vähentää, en näe sitä mielekkääksi elämäksi. Mistään herkuista enole koskaan välittänyt, en siis syö jäätelöä, leivonnaisia, juomana on vesi tai satunnaisesti piimä. Syön itse tekemääni terveellistä ja hyvää ruokaa. 

Mitään ulkonäköpaineita ei ole,  koska kenenkään silmää ei enää tarvitse miellyttää, ja tosiasia on se että iäkkäämmällä ihmisellä pieni ylipaino on parempi kuin laihuus, koska mm osteoporoosi uhkaa . Itse kannan oman painoni mielellään näillä ehjillä, tukevilla luillani.

No niin, taas tuli todettua, että tuolla ruoka- ja kalorimäärällä elää ihan hyvin.

Vierailija
209/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi sillä pärjätä, jos koostaa ruokavalion oikein. Esimerkiksi tarpeeksi proteiinia ja rasvoja.

Hyvinkin. Minulla menee kesäisin n. 1000 kcal tai alle. Ei vain maistu. Talvisin menee toki enemmän. M52

Vierailija
210/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Fiksu nainen! Pysyy terveenä ja kunnossa.

Kivasti saa sitten osteoporoosin ja lihakset kuihtuu, kymmenen vuoden päästä pitää liikkua sitten inva-bussilla

Vierailija
211/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkona syödessäkin joutuu heittämään puolet ravintola-annoksen kanasta tai lohesta roskiin

Nuo em annoskoot proteiineissa oli ihan normaalit suosituskoot:

- lihaa, kanaa 100-150g per annos

- kalaa 150-200g per annos

Mistähän se hävikki tulisi?

Teen pataruokaa isosta kimpaleesta ja syön 2 pv, pakastan annoksina loput. Kilon kanapaketista syön 2 filettä 2 päivänä ja pakastan 7 tuleville päiville. Lohesta teen mitä teen 2 päivälle ja joko pakasta esim lohikeittona tai raakana.

Ikinä ei tule hävikkiä.

Vierailija
212/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivasti saa sitten osteoporoosin ja lihakset kuihtuu, kymmenen vuoden päästä pitää liikkua sitten inva-bussilla

Ja se ylipainoinen  "herkkusuu" porskuttaa terveenä?

Tuskinpa🤣 

Ps lihavillekin tulee osteoproosia, se ei johdu kevyestä normaalista ruokavaliosta

Vierailija
213/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa🤣 

Ps lihavillekin tulee osteoproosia, se ei johdu kevyestä normaalista ruokavaliosta

No kuka tässä on lihavuudesta puhunut? 1400 kaloria on lapsille. Kyllä aikuisen naisen tulisi syödä enemmän ja käydä nostelemaan rautaa. Älä höpise tyhmiä.

Vierailija
214/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa🤣 

Laihuuden ihannonti on ihan yhtä epätervettä kuin ylipainon. Siellä voi sitten naureskella ylensyöneiden ja kuihtuneiden kans hoivakodissa.

Vierailija
215/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa🤣 

Laihuuden ihannonti on ihan yhtä epätervettä kuin ylipainon. Siellä voi sitten naureskella ylensyöneiden ja kuihtuneiden kans hoivakodis

Täällä puhutaan kyllä normaalipainoisista jotka syövät kevyesti.

Ei SP ole alipainoinen enkä minäkään vaikka syön hyvin ja kevyesti. 

Väännä miten haluat mutta minulla ei ole aikomustakaan läskistyä! 

Ihmettelen muuten miten tässäkin ketjussa nämä 2000-3000kcal  ja yli syövät "urheilulliset" neitokaiset ovat useimmiten kuitenkin reippaasti ylipainoisia🤣 Jokin mättää yhtälössä

Vierailija
216/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susanna tosiaan vetää all the way niiden nuorukaisten kanssa. Aika vähillä kaloreilla jaksaa hässiä. 

Noiden kaloreiden sijaan olisin kyllä paljon huolestuneempi Susannan seksuaaliterveydestä. Pojat kun vetelevät paljaalla ja päästelevät mällit sisään. 

Vierailija
217/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Susanna tosiaan vetää all the way niiden nuorukaisten kanssa. Aika vähillä kaloreilla jaksaa hässiä. 

Noiden kaloreiden sijaan olisin kyllä paljon huolestuneempi Susannan seksuaaliterveydestä. Pojat kun vetelevät paljaalla ja päästelevät mällit sisään. 

Sinua ei huolestuta muu kuin se, että tällaiset ketjut poistuu, ja mässäilysi muiden elämällä loppuu.

Vierailija
218/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttääkö Suski liukkaria, kun ei muuten kostu?

Vierailija
219/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkohan sillä Jope Ruonansuun kehittelemä kaloriamittari?

Vierailija
220/241 |
10.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttääkö Suski liukkaria, kun ei muuten kostu?

Onko sinulla liukkarit käytössä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan