Eikö näitä pentutehtailijoita saada kuriin?
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012128502.html
Ei koira ole mikään tuotantoeläin, vaan perheenjäsen.
Kommentit (108)
Vierailija kirjoitti:
Ihan itse lyönyt nimensä sopimukseen, jossa lukee, että kasvattaja voi sen purkaa yksipuolisesti koska vain ja sitten menee lehteen ulisemaan, kun näin tapahtui. Mistä näitä uhriutujia sikiää?
Olisi tehnyt normaalin kaupan tai tavallisen sijoitussopimuksen niin ei tarvitsisi itkeä.
Olen samaa mieltä. Maksaa sen 4000 euroa vaan siitä hyvästä uroksesta ja kaikki hyvin. Astutusmaksut 400 eukkoo per pentue ja pennusta 400 eukkoa. Asia kunnossa tällä.
Mihin meitin pikkueemi ja aloittaja katosi?
Nyt näyttäis ton artikkelin perusteella, että NIinalla ei oo rahua ostaa pentua eikä mitään. Se on sellaista, että rotukoirat maksaa paljon. Mistäs Niinalle ilmainen rotukoira nyt?
Noin se sanoi se äm mä joka rahanpuutteessa otti minulta sijoituskoiran, että antaa sitä ruokaa, jota suosittelen. Todellisuus oli toinen. Syötti sanomansa mukaan leipää sille koiralle. Sit tuli itku ku koiran suolisto ei sitä kestänyt. Tällaisia ne on nää "ilmaisten" koirien ottajat.
Eli Niina ei saanut sitä jalostusurosta. En minäkään antaisi pikkuniinoille jalostusurosta.
Vierailija kirjoitti:
Noin se sanoi se äm mä joka rahanpuutteessa otti minulta sijoituskoiran, että antaa sitä ruokaa, jota suosittelen. Todellisuus oli toinen. Syötti sanomansa mukaan leipää sille koiralle. Sit tuli itku ku koiran suolisto ei sitä kestänyt. Tällaisia ne on nää "ilmaisten" koirien ottajat.
Tehtailetko sellaisia koiria, joiden terveys vaarantuu liian jalostuksen myötä?
Vierailija kirjoitti:
Eli Niina ei saanut sitä jalostusurosta. En minäkään antaisi pikkuniinoille jalostusurosta.
Luuletko että yksikään koirakenneli pitää uroksia kuluina ja tilaa viemässä?
Ihan itse lyönyt nimensä sopimukseen, jossa lukee, että kasvattaja voi sen purkaa yksipuolisesti koska vain ja sitten menee lehteen ulisemaan, kun näin tapahtui. Mistä näitä uhriutujia sikiää?
Olisi tehnyt normaalin kaupan tai tavallisen sijoitussopimuksen niin ei tarvitsisi itkeä.