Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Arvoisat AV-mammat, arvostelkaa alkoholinkäyttöni!

Vierailija
20.05.2007 |

Haluaisin teiltä rehellisen mielipiteen alkoholinkäytöstäni erään toisen ketjun innoittamana. Tuntui olevan hyvin eriävät mielipiteet normaalista ja ei-normaalista alkoholinkäytöstä, tai lähinnä kahta " ääripäätä" .

Olen siis 24-vuotias nainen, 184cm pitkä ja urheillut ikäni (tämä on mielestäni tärkeää kulutuksen arvioinnin kannalta). Lapsia ei ole, toiveissa tosin aikaisintaan puolen vuoden päästä, jolloin jättänemme ehkäisyn. Ja luonnollisesti alkoholi tippuu heti pois kuvioista.

Käyn keskimäärin kerran viikossa istumassa iltaa ystävieni kanssa, jolloin kuluu 3-7 annosta alkoholia. Haluaisin kuitenkin tähdentää, että jos menee 7 annosta, niin en kuluta sitä kuitenkaan 2 tunnissa ;) Hyvin harvoin olen oikeasti humala-humalassa, ehkä enemmänkin hiprakassa, sanoisin.

Tämän lisäksi noin pari kertaa viikossa 1-2 annosta joko ruuan kanssa (punkkua) tai sitten iltakaljat kamujen kanssa.

No, nyt on teidän vuoronne arvioida, kitoos :D

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeintähän on se, että VOI olla juomatta.

Vierailija
2/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En aio istuskella ravintoloissa iltaoluella viikottain tai edes kuukausittain SITTEN jos pääsen äidiksi. Nyt kuitenkin otan sen vapauden, kun elämäntilanne sallii. Ja tosiaan, voin kevyesti olla juomattakin. Pari vuotta sitten olin useita kuukausia ilman yhtäkään kun ei vaan tuntunut siltä. En tiedä oliko se puoli vuotta vai 4 kk kun en laskenut, mutta jotain sinnepäin.

Halusin vain kommenttejanne, koska olen täältä useammankin kerran lukenut, kun toisten (mielestäni normaali) alkoholinkäyttö tuomitaan jyrkästi ja kauhistellaan silmät suurina. Itse en useinkaan ole ollut sitä mieltä, että kyseisen hlön alkoholinkäytössä olisi mitään moitteen sijaa (välillä kyllä _oikeasti_ on moitittavaa). Toisaalta pitänee ensi kerralla muistaa olettamus, että täällä tavallisesti kirjoittavat ihmiset ovat äitejä, mitä minä en ole.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ma olen aiti ja kayn noin kerran viikossa tai kahdessa parilla isolla tuopilla toiden jalkeen, toisinaan menee vahan enemmankin jos on juhlat tms. lisaksi kotona valilla tulee juotua paukku tai pari viikossa. mielestani liikun siina ylarajoilla, jos joisin enemman niin huolestuisin.

Vierailija
4/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

LAPSETTOMAN ihmisen alkoholinkäyttöä. Jopa lievää.

Vierailija
5/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 alkoholiannos on joko

0,33 l olutta tai siideriä

tai

12 cl viiniä

tai

4 cl vahvaa alkoholia kuten vodka

Vierailija
6/6 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein joka viikonloppu tuli otettua enemmän tai vähemmän yhtenä iltana, yleensä pohjiksi ainaki 4-5 siideriä ja ilta baarissa meni varmaan toiset 5 eli noin 10 annosta.

Viikolla harvoin tuli otettua yhtään, joskus 1 olut tai viinilasillinen.

Tällä hetkellä olen kohta 2 lapsen äiti ja baarissa käyn harvemmin. Silloin kyllä varmaan menee tuo 10 annosta kun käyn. En ole siis alkoholisti. MInusta tuo sinun käyttösi on aika kohtuullista, kun tiedät itse rajasi. Tiedän, että moni lapseton käyttää viikossa paljon paljon enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme