HS: Suomalaisista miehistä yhä useampi ei aikuistu koskaan: ei omistusasuntoa, ei perhettä
Osa käy koulut, saa työpaikat ja lopulta myös perheen.
Kolmannet eivät etene etapista toiseen, vaikka sitä toivoisivat ja yrittäisivät.
Asunnon omistaminen on käynyt harvinaisemmaksi 25-34-vuotiaiden ryhmässä. Vielä vuonna 2009 ikäluokan kotitalouksista vähän yli puolet omisti asunnon. Vuonna 2023 enää vain noin 36 prosenttia.
Tällä hetkellä yli kolmannes 35-vuotiaista naisista on lapsettomia, samanikäisistä miehistä jopa puolet.
Kommentit (113)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi naiset eivät määrittele miehille, millainen aikuisen miehen kuuluu olla.
No miten sinä määrittelet? Äidin kanssa asuminen ei taida kovin aikuismaista olla?
Kasva aikuiseksi. Naispuoliseksi sellaiseksi. Jos siihen pystyt.
Itsenäistyminen on aikuisuutta.
Yhdenkään miehen tehtävä ei ole sitoa pallejaan turpeeseen eli toteuttamaan näitä naisten keskiluokkaisuusunelmia.
Vierailija kirjoitti:
Naiset yrittävät aina sheimata miehiä. Älkää välittäkö. Mies ei kuuntele naista vaan tekee oman mielensä mukaan.
Niin no, jos ei äitiä lasketa naiseksi 🥹
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihanan wokea! 🥰
Katso, hyvä ihminen, vaikka sanakirjasta mitä tuo sana tarkoittaa!
Mikä sulla on hätänä? Etkö tykkää wokesta?
Ei se ole nuorten vika vaan Sanna Marinin edustamien superrikkaiden aivan avoin suunnitelma joka etenee jatkuvasti. Esim. Sony lopetti kokonaan pelien ja elokuvien myynnin eli et voi omistaa heidän katalogistaan enää yhtään mitään. Kaikki on tarkoitus laittaa vuokralle ja yksityisomistus lopettaa-
Vierailija kirjoitti:
Miehet sitä, miehet tätä.
Miehet vittuum!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet sitä, miehet tätä.
Miehet vittuum!!
Ja pyllyyn, annat molempia tai et saa mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset yrittävät aina sheimata miehiä. Älkää välittäkö. Mies ei kuuntele naista vaan tekee oman mielensä mukaan.
Niin no, jos ei äitiä lasketa naiseksi 🥹
Tosi miehet kuuntelee aina äidin ohjeet ja neuvot huolella. Ja isänkin tietty.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi hypätä oravanpyörään?
Siinä just tiivistettynä aikuinen vauva!
Eikö se riitä että otsassa on droonin merkki kun syntyy pippeli jalkovälissä? Ei kaikista tule NHL tähtiä.
Omistusasunto aikuisuuden mittana? :D
Vierailija kirjoitti:
Ainoastaan idiootin mielestä voi olla aikuisuuden edellytys omistaa joku velkainen paskaluukku.
Kiitos kun maksat vuokran mun tilille! katon just uudempaa venettä.
Vierailija kirjoitti:
Asunnon ostamisessa ei ole enää järkeä kuin kasvukeskuksissa. Minulla oli asunto jonka myin tappiolla. Menettäen koko siinä olleen pääoman. Jotta en olisi jäänyt paikkakunnan josta ei ole mitään mahdollisuutta löytää töitä vangiksi. En alunperinkään uskonut kuin saavani edes omani pois muitta en sentään uskonut menettäväni koko pääoman. Nyt kun mietin olisi kannattanut asua vuokralla ja ostaa kultaa minkä arvo heiluu mutta aina myös nousee.
Ei niin. Ihmettelen suuresti joidenkin ihmisten hinkua ostaa asunto jostain muuttotappiokunnasta tai kaupungista, jossa ei todennäköisesti tule olemaan riittävää elinvoimaa. Ihan tolkuton taloudellinen riski. Minä taas olen myynyt kasvukeskuksessa jokaisen asunnon voitolla eteenpäin, kunnes löytyi niin kiva talo, etten halua tätä myydä. Turvallisuuden tuntua lisää tämä, että tiedän talon menevän melko varmasti kaupaksi ilman tappiota jopa tällaisena heikon asuntokaupan aikana. Ainakin naapuri myi omansa voitolla muutama kuukausi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Ei niillä naisillakaan ole perhettä, omistusasuntoa yms.
No tämä. Miksi naisista ei puhuta samalla tavalla, että eivät aikuistu, jos ei ole perhettä tai omistusasuntoa? Koska useammalla naisella on lapsia.
Rahaa olisi ostaa asunto mutta kun kaikki myynnissä ovat sellaista roskaa että ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asunnon ostamisessa ei ole enää järkeä kuin kasvukeskuksissa. Minulla oli asunto jonka myin tappiolla. Menettäen koko siinä olleen pääoman. Jotta en olisi jäänyt paikkakunnan josta ei ole mitään mahdollisuutta löytää töitä vangiksi. En alunperinkään uskonut kuin saavani edes omani pois muitta en sentään uskonut menettäväni koko pääoman. Nyt kun mietin olisi kannattanut asua vuokralla ja ostaa kultaa minkä arvo heiluu mutta aina myös nousee.
Ei niin. Ihmettelen suuresti joidenkin ihmisten hinkua ostaa asunto jostain muuttotappiokunnasta tai kaupungista, jossa ei todennäköisesti tule olemaan riittävää elinvoimaa. Ihan tolkuton taloudellinen riski. Minä taas olen myynyt kasvukeskuksessa jokaisen asunnon voitolla eteenpäin, kunnes löytyi niin kiva talo, etten halua tätä myydä. Turvallisuuden tuntua lisää tämä, että tiedän talon menevän melko varmasti kaupaksi ilman tappiota jopa tällaisena heikon asuntokaupan aikana. Ainakin naapuri myi omansa voitolla muutama kuukausi sitten.
Asunnon ei kuulu olla sijoitus vaan asunto jota käytetään asumiseen.
Huvittavaa miten nämä woke-mediat leimaavat väärin ajattelevat aina lapsiksi
Puhutaanko tässä nyt SUOMALAISISTA vai valesuomalaisista miehistä?
Eli köyhät vuokralla asuvat eivät Hesarin mukaan ole aikuisia
Jos en kerran ole aikuinen mukamas, minun ei varmaan myöskään tarvitse enää maksaa veroja, eikö?