Pitääkö 10 vuoden ystävyys vastakkaisen sukupuolen kanssa katkaista jos löytää uuden mustasukkaisen kumppanin?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan! Kuvitteleeko se uusi partneri että hänellä on oikeus hyväksyä tai hylätä kaverisi? Ei ole!
Käytännössä se kuitenkin vaikuttaa asioihin.
Pitäähän se oma äitikin hylätä jos vaimo/tyttöystävä niin vaatii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan! Kuvitteleeko se uusi partneri että hänellä on oikeus hyväksyä tai hylätä kaverisi? Ei ole!
Vaikuttaa ajankäytön kautta mutta ei katkaise ystävyyssuhteita. Jos kumppani alkaa eristämään jotakuta ystävistään niin se on hyvin selkeä vaaran merkki.
M60+
Vierailija kirjoitti:
Riippuu siitä kumman haluat pitää.
En pitäisi tuollalailla mustasukkaista. Ihan riippumatta mitä teet nämä kuvittelevat sinun pettävän. Itselle jäi syvät arvet tästä kokemuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Mun naispuolisella ystävälläni on useita mies ystäviä, ja kaikki nämä miehet veistivät tämän naisen sänkyyn samantien, jos siihen vaan saisivat mahdollisuuden. Joten se siitä ”ystävyydestä”
Onhan tuo ihan sama kun totesi sen että jokainen nainen antaa persettä kun tarpeeksi rikas ja komea mies alkaa lyömään rahaa tiskiin. Joten se siittä että naiset ei olisi maksullisia
Vierailija kirjoitti:
Muista, että mustasukkainen kumppani on raskas taakka. Vaikkei väkivaltaa olisikaan
Se mustasukkaisuus, syyttely, eristäminen ja kyttäys on henkistä väkivaltaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun naispuolisella ystävälläni on useita mies ystäviä, ja kaikki nämä miehet veistivät tämän naisen sänkyyn samantien, jos siihen vaan saisivat mahdollisuuden. Joten se siitä ”ystävyydestä”
Onhan tuo ihan sama kun totesi sen että jokainen nainen antaa persettä kun tarpeeksi rikas ja komea mies alkaa lyömään rahaa tiskiin. Joten se siittä että naiset ei olisi maksullisia
Kysypä äidiltäsi miten todennäköistä tuo on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naurata yhtään kun on kokemusta nimenomaan tuollaisesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla virheellisellä logiikalla myös sinä miehenä olisit maksullinen seksiseuralainen miehelle, kunhan hän vain maksaisi tarpeeksi.
Päätelmässäsi on eräs hyvin perustavaa laatua oleva virhe: Moni ihminen ei suostuisi myymään seksiä kirjaimellisesti mistään hinnasta johtuen omasta parisuhteestaan, moraalistaan tai uskonnostaan.
Kaikki naiset tai miehet eivät siis ole maksullisia vaikka naisten ja miestenkin joukkoihin kuuluu pienet seksiä rahaa vastaan myyvien osajoukot. Seksiä mahdollisesti myös sinulle myyvien osajoukko on paljon pienempi siksi, että sinulla on varsin vähän rahaa käytettävissäsi.
Tämä ei liity aiheeseen.
Mun mielestä ei tuossa ole kysymys siitä ystävästä ollenkaan.
Tuossa on kysymys siitä, ymmärrätkö, mihin mustasukkaisen kumppanin kanssa tulevaisuudessa joudut!?
Ilmeisesti et.
Itse en (enää) missään tapauksessa hyväksyisi mustasukkaista puolisoa. Kertoisin sen hänelle ja myös, että heti, jos pienikään mustasukkaisuuden merkki enää ilmenee, on suhde ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mun mielestä ei tuossa ole kysymys siitä ystävästä ollenkaan.
Tuossa on kysymys siitä, ymmärrätkö, mihin mustasukkaisen kumppanin kanssa tulevaisuudessa joudut!?
Ilmeisesti et.
Itse en (enää) missään tapauksessa hyväksyisi mustasukkaista puolisoa. Kertoisin sen hänelle ja myös, että heti, jos pienikään mustasukkaisuuden merkki enää ilmenee, on suhde ohi.
Minä en tuohon laittaisi mitään kerrasta-poikki - sääntöä vaan yksinkertaisesti kertoisin etten siedä mustasukkaisuutta ja että (jos siis näin olisi) aiempi suhteeni katkesi perusteettomaan mustasukkaisuuteen. Jos kumppanilla on järkeä päässä niin kyllä hän osaa yhdistää pisteet viivalla ja olla tekemättä samaa virhettä. Kävisin yhden keskustelun mustasukkaisuudesta, jos siis sellaista alkaisi näkyä uudessa suhteessa ja jos suhde muuten olisi mielestäni jatkamisen arvoinen. Kertoisin siinä vaiheessa että en jatka suhteessa jos mustasukkaisuutta alkaa näkyy uudelleen ja että siitä periaatteesta en aio luopua. Eli olisin tässä pikemminkin varoituksen-jälkeen-toistuneesta-poikki -säännön kannalla.
M60+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla yllättäen se ystävä ei oikein kestänyt ystävänsä uutta kumppania eli minua. Arvatkaa kumpi jäi pois.
Koska et onnistunut saamaan fiksua puolisoa, hän luopui ystävyydestä. Fiksu puoliso olisi laittanut sinut luiskaan.
Minä en ollut mustasukkainen tästä ystävästä, mutta tämä ystävä oli mustasukkainen minusta. Miksi puolison olisi pitänyt minut jättää? Tällä mustasukkaisella ystävällä oli omakin puoliso, mutta jostain syystä suhtautui omaan ystäväpiiriinsä kovin omistavasti ja poussulkevasti. Toivottavasti ette jätä kiinnostavia kumppaneita siksi, että joku "ystävä" ei heitä siedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puolisolla yllättäen se ystävä ei oikein kestänyt ystävänsä uutta kumppania eli minua. Arvatkaa kumpi jäi pois.
Koska et onnistunut saamaan fiksua puolisoa, hän luopui ystävyydestä. Fiksu puoliso olisi laittanut sinut luiskaan.
Minä en ollut mustasukkainen tästä ystävästä, mutta tämä ystävä oli mustasukkainen minusta. Miksi puolison olisi pitänyt minut jättää? Tällä mustasukkaisella ystävällä oli omakin puoliso, mutta jostain syystä suhtautui omaan ystäväpiiriinsä kovin omistavasti ja poussulkevasti. Toivottavasti ette jätä kiinnostavia kumppaneita siksi, että joku "ystävä" ei heitä siedä.
Ilmiön olen nähnyt. Aiemmassa suhteessani eksän sisko oli minulle avoimen mustasukkainen eksän ajasta ja usein käyttäytyi vihamielisesti. Minun ja eksän parisuhteen vuoksi eksä kun ei ollut aina välittömästi hänen käytettävissään kuuntelemaan loputonta valitustaan.
Nyt kun eksällä on uusi kumppani niin siskollaan välit ovat poikki niin tähän uuteen kumppaniin kuin eksäänkin, joka lopulta väsyi siskonsa toimintaan.
M60+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ei tapahdu, jos äiti ei tunge itseään kolmanneksi osapuoleksi lapsensa parisuhteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Miks kukaan ottais mustasukkaista kumppania?
Itse en ottaisi kumppania joka ei tuntisi lainkaan mustasukkaisuutta minusta.
Yllättävän yksimielistä peukuttamista kommenttiisi, kun totuus kuitenkin on, että lähes kaikki ihmiset ovat kumppanistaan mustasukkaisia. Useimmat toki terveellä tavalla.
Vierailija kirjoitti:
Termit, termit... nykypäivänä sana ystävyys, toveruus ja kaveruus eivät merkitse enää mitään. Ennen kaveria ei jätetty rintamalle, nykypäivänä kaveria voidaan käydä hoitelemassa ne ajat kahden seurustelun välillä (ja mielellään aikanakin, jos saadaan uusi kumppani epäilemään itseään mustasukkaiseksi tällaisissa tilanteissa). En luota miehen ja naisen väliseen ystävyyteen ihan noin paljon.
Kumman valitset? Annatko uudelle suhteellesi yhtä paljon tilaa kuin annoit aikoinaan ensirakkaudellesi? Jos et anna, et ole kumppanisi arvoinen.
Hän ei ole mustasukkainen. Vaan sinä tahdot pitää verkot vesissä seurustelun aikanakin, syöt sekä pöydässä että mäkkärillä, niinsanoakseni.
Ja sulle on ihmissuhteet pelkkää seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin ei tapahdu, jos äiti ei tunge itseään kolmanneksi osapuoleksi lapsensa parisuhteeseen.
Mustasukkaisen kumppanin tapauksessa syyksi riittää muukin peruste. Itse jouduin valitsemaan äitini ja tyttöystäväni väliltä vaikka äitini ei mitenkään puuttunut parisuhteeseemme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks kukaan ottais mustasukkaista kumppania?
Itse en ottaisi kumppania joka ei tuntisi lainkaan mustasukkaisuutta minusta.
Yllättävän yksimielistä peukuttamista kommenttiisi, kun totuus kuitenkin on, että lähes kaikki ihmiset ovat kumppanistaan mustasukkaisia. Useimmat toki terveellä tavalla.
Minä en ollut mustasukkainen pitkäaikaisesta kumppanistani kun siihen ei ollut mitään syytä enkä ole mustasukkainen luonteeltani. Minä luotin häneen 100%. Hän ilmeisesti koki mustasukkaisuuden puutteen tarkoittavan sitä että pidin häntä jotenkin itsestäänselvyytenä. Lopulta hän petti ja jätti minut.
Tästä viisastuneena nykyisen kumppanini kanssa keskustelimme mustasukkaisuusasian jo suhteen alussa.
M60+
Ei tietenkään ap, vaan sun pitää katkaista suhde siihen psykopaattikumppaniisi.
Itse en ole eläessäni ollut pidemmässä parisuhteessa. Jos saisin mahdollisuuden olla ja elää parisuhteessa, nii en sen vuoksi päättäisi ja lopettaisi yhtäkään läheistä ystävyyttäni naisen tai miehen kanssa, joita minulla on ja on ollut niin kauan kuin jaksan muistaa, vaikka se yksi ja erityinen puuttuu ja on puuttunut rinnaltani. - Ei olennaista ole heidän määränsä vaan laatunsa.
Toiseksi miten ikinä voisin olla parisuhteessa ihmisen kanssa, joka ei voisi luottaa minuun niin paljon, että epäilisi minun pettävän tai, että en muutoin osaisi käyttäytyä.
Harvalla meistä on luullakseni ystäviä liian monta. Ja jotain on pielessä, jos ystävyys pitäisi katkaista "vain" toisen vaatimuksesta. Voisi, ainakin perustella ensin miksi.
Ikisinkku mies 40 +
Riippuu ihan täysin sukupuolista. Jos olet nainen ja kyseinen ystävä on mies niin sinun ei todellakaan kuulu lopettaa sitä ystävyyttä. Mutta jos olet mies ja kyseinen ystävä on nainen niin tottakai sinun putää lopettaa se ystävyys koska olet mies ja sinulla saa olla ainoastaan yksi nainen elämässäsi.