Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hitto kun hävettää: pyysin varattua miestä ulos

Vierailija
07.07.2026 |

Olen ollut jo pitkään ihastunut mieheen, jonka olen nähnyt 3-4 kertaa vuodessa. Hän on aika hiljainen ja syrjäänvetäytyvä, mutta luulin tunteiden olevan molemminpuolista. Molemmilla oli jäätymistä, ujostelua, hymyjä ja vienoja kysymyksiä jne. toistemme seurassa.

Tänään päätin, että en jaksa enää tätä ja päätin, että elämäni ekan kerran pyydän jotain ulos. Kuvittelin, että tästähän voisi seurata jotain hyvää ja että voisi tulla ihana kesä yhdessä jne jne. Pilvilinnojen rakentelua. Joten rohkaistuin ja pyysin häntä viestillä ulos. 

Ja sitten vastaus: ei kiitos, hän on varattu. Pahoittelut, jos hän on antanut ymmärtää jotain toisin.

No voihan v, se olenkin mä, joka on lukenut koko tilanteen ihan väärin! Kaikki "varmat" merkit eivät sitä nyt olleetkaan. Nyt hävettää ja harmittaa ihan sikana.

Olisiko kellään ajatuksia, miten tästä pääsee eteenpäin? Joojoo, olisi pitänyt ensin kysyä onko varattu, mutta sekin olis ollut sitten ilmeistä mitä haen takaa, joten en tiedä miten se olisi tilannetta muuttanut.

Törmätään varmasti vielä tulevaisuudessa, ja jo nyt kauhistuttaa miten kehtaan.. Olisko kellään mitään lohdullista sanottavaa?

Kommentit (142)

Vierailija
121/142 |
07.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei loukkaannu tai pahastu jos nainen lähestyy tai pyytää ulos vaikka mies olisi varattu. Toisin kuin naiset, miehet ovat imarreltuja eivätkä naureskele keskenään tai pilkkaa selän takana jos nainen on aloitteellinen.

Noin se asia on - nimenomaan:

Ap, se mies on hyvillään ja aivan varmasti häntä "lämmittää" henkisesti ja seksuaalisesti kun teit hänelle ehdotuksen.

Sinulla ei ole mitään hävettävää eikä mitään nolostelun aihetta, se mies kunnioittaa Sinua, ja saattaapa olla, että hän taltioi Sinut "muistiin korvan taakse" siltä varalta, että hänen nykyinen suhteensa joskus päättyy.

Toki, en kuitenkaan rohkaise Sinua kenenkään aviota rikkomaan.

Ei muuta kuin jatkat vaan, vienosti ja merkityksellisesti myhäillen aina kun tapaat saman miehen jatkossa!

Jätkä 54 vuotta

Vierailija
122/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia kaikille kommentoijille! Luin kaikki viestit, ja sain tosi kivoja vastauksia.

Kyllä edelleen hieman hävettää, mutta nyt tilalle on vaihtunut harmi, ettei sitten tämäkään osunut kohdalleen. Mulla on monesti käynyt sama, että keskusteluissa mies ei anna mitään viitettä kumppanista, puhuu aina minä-muodossa jne., mutta sitten kun olen ihastunut kunnolla ja valmis tekemään asialle jotain, oon jostain saanukki tietää, että hänhän ihan asuu jonkun kanssa (en tosin tiedä asuiko tämä tyyppi)!

Eli tämä tapahtui taas, ja vaikea uskoa, että sellaisia sinkkuja tulee vastaan, että tunteet ovat molemman puolisia. No joo, täytyypi koittaa päästä yli tästä(kin) harmista.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuiset ihmiset eivät nolostu tai koe häpeää tuon tyyppisistä tilanteista. Toteaa vaan että ai,ok ja jatkaa elämää.

Vierailija
124/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata tulkita kaikkea ystävällistä juttelua tms. kiinnostukseksi itseäsi kohtaan. Kannattaa rauhassa tutkailla tilannetta. Joku on vaan kiva ihminen kaikille eikä tarkoita sillä sen kummempaa tms. Jotkut voi vähän ns. flirtata mutta ei sekään tarkoita mitään syvällistä. Eli ei kannata tehdä johtopäätöksiä liian pian.

Vierailija
125/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voithan laittaa hänelle vielä viestiä, että "minua vähän nolottaa tämä tilanne, mutta toivon, että otat tämän kiinnostuksen osoituksen kohteliaisuutena"

Sairaan stalkin vibat tulee sitten viimeistään tuossa vaiheessa. Menisi saman tien estoon, ilman vastausta. Nainen on jo saanut pakit, joten onko nyt ymmärryksessä vikaa vai mielenterveydessä. Epätoivo ei ole viehättävää. Miehen perässä juokseminen on säälittävää ja tekee naisesta halvan sekä tyrkyn, se nyt vaan menee niin. Kun se alkuasetelma menee toisin päin, eli mies aloitteellinen, sellaisista asetelmista alkavat kestävät ja onnelliset parisuhteet. 

Vierailija
126/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisena en haluaisi sinun pitävän mieheeni enää yhteyttä 

Vierailija
127/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyysin daamia ulos naamakuvan perusteella, olikin kehopositiivinen. Hitto et hävettää, se söi kaiken ja rahat meni!

Vierailija
128/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan tulkitse kaikkea ystävällistä käytöstä ihastuksena! Nämä ovat olleet tapauksia, jotka ovat itse tulleet minun juttusille tai laitelleet viestillä niitä näitä, ja sitten pikku hiljaa on tullut fiilis, että hetkonen, onkohan tässä jotain enemmän. Ainakin he ovat viihtyneet seurassani.

Mulla on myös useita miehiä ystävinä, mutta koska ollaan selkeästi ystäviä, he kyllä kertovat henkilökohtaisesta elämästä juttuja, ja puhuvat kumppanistaan yms. usein, joten ystävyyden raja pysyy hyvin selkeänä. Arvostan tätä, ettei tule väärinymmärryksiä.

Luulen, että näissä tilanteissa tyypit olivat ainakin jollain tasolla viehättyneitä, joten pitivät henkilökohtaisen elämän vähän piilossa. Harmi mulle, mutta sellaista se on!

Vierailija
129/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

^Ja taas unohtui tuo Ap edellisestä viestistä.

Ap

Vierailija
130/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistähän lähtien "varatut" on vain sisällä? Ihmeellinen asenne osalla ihmisistä.

Vierailija
131/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuiset ihmiset eivät nolostu tai koe häpeää tuon tyyppisistä tilanteista. Toteaa vaan että ai,ok ja jatkaa elämää.

Lapset kuvittelee että ihmiset ei voi tuntea erillälailla kuin he itse.

Vierailija
132/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, tuo "hiljainen ja syrjäänvetäytyvä" on ihan hyvä indikaattori siitä, ettei mies ole kovin kiinnostunut. Ujommatkin nimittäin rohkaistuu, jos ovat innostuneita jostain naisesta. Ja kukaan meistähän ei halua miestä, joka ei ole meistä INNOISSAAN. 

En muutenkaan menisi pyytämään miestä ulos, mutta jos se on tyyliäsi, niin sitten se on. Mitään noloa tuossa ei sinänsä tapahtunut, ja on parempi kun kysyit itse miestä mieluummin ulos kuin oisit jatkanut haaveiluasi. Nyt tiedät, ja voit jatkaa elämääsi.

Tuo turhan haaveilu ja elämän tuhlailu sellaiseen onkin ainoa tilanne, jossa voisin kehoittaa naista pyytämään miestä ulos - ihan naisen itsensä vuoksi, että saisi kierteen katki ja pääsisi eteenpäin. Jatkossa yritä muistaa, ettet ala obsessoimaan ketään miestä johon olet ihastunut. 

Juuri näin. Mutta tätä nuo jotkut epätoivon sekoittamat naiset eivät suostu käsittämään. Omapa on asiansa. Ottavat sitten osumaa, kun roikkuvat miehissä jotka eivät heitä tahdo. Vetäytyvissä, viileissä, välttelevissä, tavallisen ystävällisissä ja miellyttävissä ihmisissä. Jotkut jopa varatuiksi tietämissään, mikä menee aivan liian pitkälle. Pakkomielle on sairautta. Siis katteettomat, jopa harjaiset kuvitelmat joihin itse uskoo vailla katetta, mutta toinen on tilanteen tullen että wtf, kun perässäroikkuja tulee avautumaan.

Minun mieheni ei todellakaan ole mikään naistennaurattaja eikä seuraan tuppautuva, ei hassunhauskan jutun heittäjä ei kovin ulospäinsuuntautunut, vaan oli siihen aikaan vielä jopa arka, kun pyysi minut itsensä likoon laittaen ulos. Ja minä lähdin. :) Pitkä onnellinen rakkaus meillä meneillään. Mies kyllä tekee aloitteen, kun mies on aidosti kiinnostunut jostakin naisesta. Minulle ei ollut yhtään epäselvää, onko tämä mies kiinnostunut minusta. Minusta, ei kenestäkään toisesta. Mutta toki tähän hyökätään ja näin sanova haukutaan, ei niin voi olla blaa blaa blaa. No takokaa ihan rauhassa niitä päitänne seinään, omapa on asianne. Silti edelleen, jos hyvä mies on aidosti kiinnostunut, mies toimii jotta voi saada tahtomansa naisen. Naisen, jonka todella tahtoo.

Vierailija
133/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, tuo "hiljainen ja syrjäänvetäytyvä" on ihan hyvä indikaattori siitä, ettei mies ole kovin kiinnostunut. Ujommatkin nimittäin rohkaistuu, jos ovat innostuneita jostain naisesta. Ja kukaan meistähän ei halua miestä, joka ei ole meistä INNOISSAAN. 

En muutenkaan menisi pyytämään miestä ulos, mutta jos se on tyyliäsi, niin sitten se on. Mitään noloa tuossa ei sinänsä tapahtunut, ja on parempi kun kysyit itse miestä mieluummin ulos kuin oisit jatkanut haaveiluasi. Nyt tiedät, ja voit jatkaa elämääsi.

Tuo turhan haaveilu ja elämän tuhlailu sellaiseen onkin ainoa tilanne, jossa voisin kehoittaa naista pyytämään miestä ulos - ihan naisen itsensä vuoksi, että saisi kierteen katki ja pääsisi eteenpäin. Jatkossa yritä muistaa, ettet ala obsessoimaan ketään miestä johon olet ihastunut. 

Juuri näin. Mutta tätä nuo jotkut epätoivon sekoittamat naiset eivät suostu käsittämään. Omapa on asiansa. Ottavat sitten osumaa, kun roikkuvat miehissä jotka eivät heitä tahdo. Vetäytyvissä, viileissä, välttelevissä, tavallisen ystävällisissä ja miellyttävissä ihmisissä. Jotkut jopa varatuiksi tietämissään, mikä menee aivan liian pitkälle. Pakkomielle on sairautta. Siis katteettomat, jopa harjaiset kuvitelmat joihin itse uskoo vailla katetta, mutta toinen on tilanteen tullen että wtf, kun perässäroikkuja tulee avautumaan.

Minun mieheni ei todellakaan ole mikään naistennaurattaja eikä seuraan tuppautuva, ei hassunhauskan jutun heittäjä ei kovin ulospäinsuuntautunut, vaan oli siihen aikaan vielä jopa arka, kun pyysi minut itsensä likoon laittaen ulos. Ja minä lähdin. :) Pitkä onnellinen rakkaus meillä meneillään. Mies kyllä tekee aloitteen, kun mies on aidosti kiinnostunut jostakin naisesta. Minulle ei ollut yhtään epäselvää, onko tämä mies kiinnostunut minusta. Minusta, ei kenestäkään toisesta. Mutta toki tähän hyökätään ja näin sanova haukutaan, ei niin voi olla blaa blaa blaa. No takokaa ihan rauhassa niitä päitänne seinään, omapa on asianne. Silti edelleen, jos hyvä mies on aidosti kiinnostunut, mies toimii jotta voi saada tahtomansa naisen. Naisen, jonka todella tahtoo.

Periaattessa näin, jos molemmat ovat suht samassa asemassa (esim opiskelukaverit, harrastekaverit jne). Mutta sen enempää asiaa avaamatta, niin tässä miehellä olisi ollut suurempi riski pyytää minua ulos kuin toisinpäin. Etenkin tällä aikakaudella, kun monet miesten tekemät asiat tulkitaan ahdisteluna. Eli asiat eivät ole niin mustavalkoisia.

Niin omasta mielestä oli helpompi kaikille, että asia meni näin päin. Luulin, että miehen jahkaaminen oli seurausta siitä, ettei kehdannut tai uskaltanut tehdä aloitetta, mutta ei se ollutkaan. Hyväksyn vastauksen, ja menen eteenpäin.

Ap

Vierailija
134/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa moni nar-sisti ja hyväksi käyttäjä tekee aloitteen ensin. Jos sinulla on hyvä tuuri käynyt se ei meinaa mitään tässä elämässä. Ainoastaan sinulle. Sinun mies ei ole kaikki miehet.

Vierailija
135/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisena en haluaisi sinun pitävän mieheeni enää yhteyttä 

Siis mitä, en minä nyt kehenkään roikkumaan jää! Mulla ei ole mitään aikomusta laittaa hänelle enää mitään viestiä, koska vastaus oli todella selvä. Kuitenkin satavarmasti vielä törmätään toisiimme. Ajattelin kyllä ihan tervehtiä, ja jutella sen verran mikä on kohteliasta, ja sitten koittaa siirtyä mahdollisimman sivuun. Että tämä oli ihan tässä!

Ap

Vierailija
136/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

So what. Ei tuota tarvitse hävetä. Ihan normaalia kanssakäymistä ihmisten välillä, jotka eivät tiedä kaikkea toisistaan. Miehenä olisin jopa hieman imarreltu kiinnostuksestasi. Olen minäkin pyytänyt varattuja naisia treffeille ja saanut pakit samasta syystä. 

Eihän tuossa kannata hävetä, itselläni työparina on upea nuori nainen, ja käydään kahvit ja lounaat yhdessä! Jotenkin sen kokee niin päivärytmiin liittyvänä, ettei mitään sen kummempaa osaa ajatellakaan! Jatka ihmeessä etsintää, mitään käänteentekevää tuskin on tapahtunut, omasta aktiivisuudesta ei kannata hävetä!

Vierailija
137/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksikään mies ei loukkaannu tai pahastu jos nainen lähestyy tai pyytää ulos vaikka mies olisi varattu. Toisin kuin naiset, miehet ovat imarreltuja eivätkä naureskele keskenään tai pilkkaa selän takana jos nainen on aloitteellinen.

Paitsi jos naisen ulkonäkö ei miellytä, niin johan naureskellaan ja ilkutaan.

Enpä ole kuuna päivänä koskaan ikinä kuullut yhdenkään miehen suusta missään foorumissa, että tämä naureskelisi naiselle joka on osoittanut kiinnostuksensa häntä kohtaan. En edes sinne päin. Vaikka se treffeille pyytänyt nainen olisi millainen tai minkä näköinen tahansa, niin ei siitä jätkät vittuile tai huumoria heitä. Miten miehet sitten tyypillisesti käsittelevät nuo? No eivät puhu yhtään mitään.... se on se tapa. Eli jos täysin ns. vääränlainen ihminen on pyytänyt ulos, niin miehet eivät kerro tuosta kenellekään mitään. Ei ilkkuen, ei kehuen, ei neutraalisti... nada! Siinä on se ero miesten ja naisten välillä. Naiset saattavat naureskella "reppanoille" miehille keskenään, että kun se ja sekin pyysi ulos ja mitähän sekin kuvitteli. Miehet on niin tottuneita pakkien saajia itse, että jos he antavat itse sitten pakit jollekin naiselle, niin siitä keissistä ei juttu leviä. Eihän se ole imartelevaa oikeastaan kummallekaan osapuolelle. Siitä ei yksinkertaisesti vain jutella.

Vierailija
138/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että jotkut eivät halua puhua puolisostaan sen takia, ettei halua puhua toisesta ulkopuolisille kohteliaisuudesta puolisoa kohtaan ja ettei kukaan ulkopuolinen vahingoita suhdetta. Ei tuollaista tarvitse nolostella jos on toiminut reilusti ja et ole tiennyt että miehellä on puoliso. 

Vierailija
139/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh, useampi mies on kyllä julkisesti pilkannut ihan naaman edessä. 

Vierailija
140/142 |
08.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hivenen oudolta kyllä kuulostaa tuo että on tuntenut monta vuotta eikä tiedä onko toinen varattu vai ei. Ettei vaan ole varattua yritetty tietoisesti? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä