Pyhimys canceloitu
Keikkoja peruutetaan. Seuraavaksi persuihin Rydmanin avustajaksi
Kommentit (1596)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huomioikaa, ettei artisti kiistänyt edes seksiviestien vastaanottamista 17-vuotiaalta. Hän kiisti ainoastaan lähettäneensä itse vastaavaa sisältöä (jota Hesari silti aineistossa näki), muttei ilmeisesti millään lailla yrittänyt kieltää tätä lapsesta asti tuntemaansa tyttöä lähettämästä hänelle seksuaalista sisältöä.
Hän kiisti selkeästi ainoastaan kaksi asiaa: huumeet ja seksuaalisen sisällön lähettämisen uhrille. Ei mitään muuta. Oikeastiko nuo kaksi ovat jonkun mielestä ne ainoat ongelmalliset asiat?
Vastaanottajan vastuullako ne viestit nyt siis ovat?
Jos mulle 45-vuotiaalle tädille alkaisi 17-vuotias poika lähetellä seksuaalista sisältöä, niin se eka viesti ei olisi minun vastuullani, koska en olisi sitä voinut ennakoida. Sen jälkeen moraalinen vastuu siirtyisi minulle, koska en sanonut hänelle, etten halua tällaista sisältöä. Eli olisin tietoisesti ja tarkoituksella vastaanottanut kyseistä sisältöä.
Mä oon itse asiassa saanut päälle nelikymppisenä naisena aivan todella törkeän seksikirjeen 12-vuotiaalta pojalta. Kirje oli tuotu meidän postilaatikkoon ilman postimerkkiä, mikä teki siitä vielä inhottavamman, koska kirjoittaja näköjään oli ottanut selville, missä asumme. Meillä ei ollut postilaatikossa edes meidän nimeä eikä osoitetta. Kirjoittajapoika oli tyttäreni luokalla. Heti välittömästi kirjeen luettuani lähti soitto rehtorille.
Että ei toi ihan mahdotonta ole, että joku lapsi on noin pimee ja sairas. Mutta se lopetetaan siihen paikkaan.
Toivoiko se bussikyytiä?
Vierailija kirjoitti:
Millainen mies kokee sielunkumppanuutta 12 vuotiaaseen esiteiniin?
Kovin keskenkasvuinen ainakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa lainattua tuota kommenttia tytön isän läsnäolottomuudesta, se jonoutettiin (🙄🙄), mutta ilmaisen tässä, että olen siitä täysin samaa mieltä. Ilman sitä koko tätä itseään vanhemman miehen hyväksyntää hakenut episodi olisi jäänyt tytöltä hakematta, tekemättä ja kokematta.
Turvallisen isän puuttuminen lapsen elämästä johtaa kaikenlaisiin ongelmiin. Tytöillä ja pojilla vähän erilaisiin.
Isän roolista ja merkityksestä lasten kehitykselle pitäisi puhua PALJON enemmän. Niin että jokainen mies tietäisi, mihin isää perheessä tarvitaan ja mitä häneltä isänä odotetaan. Mitä oikeasti on olla turvallinen isä lapselle ja kumppani vaimolle, niin ei niitä erojakaan tule.
Amen
Vierailija kirjoitti:
Toinenkin keikka peruttu https://www.is.fi/viihde/art-2000012125829.html
Tällähän oli sit kuitenkin onnellinen loppu.
"Pelkään, et kaikille paljastuu et mä oon,
sellanen ku mä oon."
Niinhän siinä sitten kävi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa se oli esitellyt sitä vanhaa synttärikorttiaan, jossa Pyhimyksen nimi? Ennen vai jälkeen kirjan kirjoittamisen?
En puolustele tai hyväksy millään tavalla aikuisen miehen kirjoittelua lapsen kanssa, mutta vähän tulee tuosta naisesta epämiellyttävät kostajavibat.Mun lähipiirissä on yksi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsivä henkilö
Hän on todella pakkomielteinen, vatvoo ikivanhoja asioita, kääntää ja vääntää kaikki asiat ihan kummallisiksi ja elää jossain omassa totuudessaan, mitä muut eivät tunnista.
Hän käyttäytyy hyvinä hetkinäkin kuin tämä kirjan kirjoittaja, Saana vai mikä hänen nimensä on. Ne huonot hetket ovat ihan hirveitä. Hänen miehensä ei suoraan sanottuna uskalla erota,vaan jää haukuttavaksi ja johdateltavaksi kuten tämä muusikko. Tämän mies tasapainoilee jatkuvasti kuin veitsen terällä, koska naisen mielenterveys voi luhistuu milloin vain
Kaikki on tietysti miehen syytä .
Tottakai tässä keississä muusikko on toiminut väärin
Mutta ei Saana todellakaan ole terve. Itsemurhauhkailuineen ja itsensä myymisineen
Tuollainen henkilö todellakin voi myydä itseään kostoksi tai tehdä itselleen jotain kostoksi. Tuollainen henkilö on hyvin voimakkaasti manipuloiva ja ajaa omaa tahtoaan läpi keinolla millä hyvänsä.
Olen täysin varma,että tämä kirja on kosto.
Ehdottomasti muusikon olisi pitänyt lopettaa viestittely alkuunsa, mutta on hyvä huomioida että ei sanaakaan viaton ole, ja hän on myös pitkään ollut aikuinen ja viimeistään nyt olisi aika ottaa vastuu omasta mielenterveydestään
Juuri näin, muusikko on täysi vässykkä, mutta tuo nainekin voisi lopettaa uhriutumisensa ja anteeksipyytelyn vaatimisensa. Itse on jakanut p^^^luaan miehillä halutessaan tehdä muusikon mustasukkaiseksi. Tuo teinin pakkomielteisyys näyttää vaan edelleen jatkuvan aikuisiässäkin. Näitä epävakaita on tullut elämän aikana kohdattua ja käytös on juurii tuollaista, manipulatiivista ja ailahtelevaa, ajattelutapa mustavalkoista ja splittaavaa.. Mikään yksittäinen ihmissuhde ei sitä epävakaisuutta aiheuta, syyt on syvemmällä varhaislapsuudessa. Ikävä kyllä epävakaisuudesta ei myöskään oikein parane, koska kyseessä on luonteen häiriö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
12 vuotias on ihan lapsi
Juu, ja vastuu on tietty aikuisella. Mutta tuosta tarinasta näkee, ettei tuollaiset fanit ole terveitä päästään. Ei kannattaisi lähteä keskustelemaan. Eikä etenkään tekemään mitään enempää.
Miten terve päästään on vanha naimisissa oleva mies, joka ryhtyy viestittelemään randomin 12-vuotiaan tuntemattoman lapsen kanssa?
Tuo tyttöhän groomasi törkeällä tavalla ,Olisi selvittänyt omat daddy issuensa ensin ennen kuin alkoi jahdata muusikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa se oli esitellyt sitä vanhaa synttärikorttiaan, jossa Pyhimyksen nimi? Ennen vai jälkeen kirjan kirjoittamisen?
En puolustele tai hyväksy millään tavalla aikuisen miehen kirjoittelua lapsen kanssa, mutta vähän tulee tuosta naisesta epämiellyttävät kostajavibat.Mun lähipiirissä on yksi epävakaasta persoonallisuushäiriöstä kärsivä henkilö
Hän on todella pakkomielteinen, vatvoo ikivanhoja asioita, kääntää ja vääntää kaikki asiat ihan kummallisiksi ja elää jossain omassa totuudessaan, mitä muut eivät tunnista.
Hän käyttäytyy hyvinä hetkinäkin kuin tämä kirjan kirjoittaja, Saana vai mikä hänen nimensä on. Ne huonot hetket ovat ihan hirveitä. Hänen miehensä ei suoraan sanottuna uskalla erota,vaan jää haukuttavaksi ja johdateltavaksi kuten tämä muusikko. Tämän mies tasapainoilee jatkuvasti kuin veitsen terällä, koska naisen mielenterveys voi luhistuu milloin vain
Mutta ei Saana todellakaan ole terve. Itsemurhauhkailuineen ja itsensä myymisineen
Tuollainen henkilö todellakin voi myydä itseään kostoksi tai tehdä itselleen jotain kostoksi. Tuollainen henkilö on hyvin voimakkaasti manipuloiva ja ajaa omaa tahtoaan läpi keinolla millä hyvänsä.
Ehdottomasti muusikon olisi pitänyt lopettaa viestittely alkuunsa, mutta on hyvä huomioida että ei sanaakaan viaton ole, ja hän on myös pitkään ollut aikuinen ja viimeistään nyt olisi aika ottaa vastuu omasta mielenterveydestään
Juuri näin, muusikko on täysi vässykkä, mutta tuo nainekin voisi lopettaa uhriutumisensa ja anteeksipyytelyn vaatimisensa. Itse on jakanut p^^^luaan miehillä halutessaan tehdä muusikon mustasukkaiseksi. Tuo teinin pakkomielteisyys näyttää vaan edelleen jatkuvan aikuisiässäkin. Näitä epävakaita on tullut elämän aikana kohdattua ja käytös on juurii tuollaista, manipulatiivista ja ailahtelevaa, ajattelutapa mustavalkoista ja splittaavaa.. Mikään yksittäinen ihmissuhde ei sitä epävakaisuutta aiheuta, syyt on syvemmällä varhaislapsuudessa. Ikävä kyllä epävakaisuudesta ei myöskään oikein parane, koska kyseessä on luonteen häiriö.
nainen? siis tarkoitat 12 vuotias lapsi jolla on isoja ongelmia ja joita muusikkoystävä on pahentanut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millainen mies kokee sielunkumppanuutta 12 vuotiaaseen esiteiniin?
Muhammed
Enemmänkin 8-vuotiaaseen. Lähde:koraani.
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on kusettanut ja pyöritellyt nuoria naisia muutenkin, joten en yllättynyt yhtään tästä uutisesta.
salavauva:
https://www.como.fi/uutiset/seiska-uutisoi-vain-elamaa-tahden-salavauva…
ja sitten yritti kusettaa tätä nuorta naislaulajaa:
https://www.is.fi/viihde/art-2000006561093.html
Tästä muusikosta on liikkunut musiikkipiireissä vaikka mitä juoruja. Voi olla muitakin uhreja.
Olisi edes se piukkis jättänyt Pyhimyksen rauhaan, mutta eipä tietysti.
Vierailija kirjoitti:
Kysyin mieheltäni voisiko hän seurustella 20 vuotta nuoremman naisen kanssa ja hänen vastauksensa oli ehdottomasti että EI……mutta panna kuulemma voisi jos tilanne pakottaisi ja kondomia käytettäisiin????hätkähti reaktiotani kun suutuin 🤬
Kenelle tässä on jotain uutta. On miehiä, jotka voisi olla 20 vuotta nuoremman kanssa, samoin naisia.
Eipä tuo epätavallista ole, että aikuiset miehet ovat teinipimpsan perään. Tässä tapauksessa tosin esiteinin perään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjaa kun on kuunnellut, tulee vielä vahvemmin olo, että artistin toiminta on ollut törkeää. Narsistista. Ja sitä mitä englanniksi sanotaan gaslightaamiseksi.
Muista juitenkin, että se on hyvin epävakaan ihmisen kirjoittama.
Artistiin ihastuminen lapsena on täysin luonnollista ja varsinkin noissa olosuhteissa. Huonosti kun kohdellaan ja valta-asetelmaa käytetään väärin, epävakaaksihan sitä tulee. Minusta kirja on varsin koherentti, ei siihen kuka tahansa pysty. Se, mitä sinä teet, on myös gaslightaamista. Ei se artistikaan nimittän jatkuvine huomiontarpeineen (lapsilta!), pettämisineen ja huumeidenkäyttöineen myöskään mikään tasapainon perikuva ole.
Mun mielestä tuo tyttö on kuulostanut jopa harvinaisen terveeltä. On herkkänä reagoinut vanhempiensa eroon. Fanittanut teininä artistia. Oon jostain lukenut aikoinaan, että teinitytöille on tavallista sotkea alkava seksuaalisuutensa tähden fanitukseen. Siksi ne menee niin sekaisin. Järkevämpää olisi ollut seurustella ja erehtyä sen naapurin samanikäisen pojan kanssa. Lääkitys ja terapia toisen groomatessa koko ajan on varmaan olleet tarpeen. Tyttö olisi tarvinnut turvallisen aikuisen, mutta erehtyi henkilöstä. Se että on päässyt groomauksesta yli ja pystynyt kirjoittamaan siitä kirjan on myöskin ihan terveen ihmisen merkki. Olisiko jopa käynyt niin, että ilman päihteitä, vanhempien eroa ja setämiehen groomausta tytöllä ei olisi ollut lainkaan mt-ongelmia?
Oisko se naapurin poika ollut turvallinen aikuinen?
Ei. Mutta jos Mikko olisi aidosti halunnut olla turvallinen aikuinen, kirjeenvaihtoa ei olisi tarvinnut salata yhtään keneltäkään. Turvallinen aikuinen ei myöskään vihjaile sielunkumppanuudesta, eikä siitä, että odotetaan kun olet 18v niin sitten voidaan tehdä muutakin kuin kirjoitella.
Jos tytön isä olis ollut läsnä lapselleen, niin ei tarttis teini-iässä hakea hyväksyntää itseä vanhemmilta miehiltä.
Juu. Mutta valitettavasti kaikki eivät tässä maailmassa saa läsnäolevaa isää, tai turvallisia vanhempia ylipäätään, eikä se ole niiden lasten syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saa lainattua tuota kommenttia tytön isän läsnäolottomuudesta, se jonoutettiin (🙄🙄), mutta ilmaisen tässä, että olen siitä täysin samaa mieltä. Ilman sitä koko tätä itseään vanhemman miehen hyväksyntää hakenut episodi olisi jäänyt tytöltä hakematta, tekemättä ja kokematta.
Turvallisen isän puuttuminen lapsen elämästä johtaa kaikenlaisiin ongelmiin. Tytöillä ja pojilla vähän erilaisiin.
Isän roolista ja merkityksestä lasten kehitykselle pitäisi puhua PALJON enemmän. Niin että jokainen mies tietäisi, mihin isää perheessä tarvitaan ja mitä häneltä isänä odotetaan. Mitä oikeasti on olla turvallinen isä lapselle ja kumppani vaimolle, niin ei niitä erojakaan tule.
Amen
Mistäs se isä saadaan kaikille niille "tein lapsen yksin" ja lesboille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä oikeasti uskoo, että aikuinen mies ei pystyisi estämään 12-vuotiaan fanin lähentely yrityksiä?
Eikö sitä lasta saa muka blokattua? Eikä voi ottaa poliisiin yhteyttä, että vainoaa? Kuinka avuton naimisissa olevan artistin pitää olla, että ei pysty estämään tälläisen tilanteen eskaloitumista?
Ei vaan mene läpi. Kuka ikinä tämä groomaaja on ollut, se on täysin aikuisen vastuulla miten tilanne etenee.
Saa taas kerran huomata miten tälläkin palstalla on groomaajia liikenteessä, kun tätä puolustellaan.Tietysti pystyisi, mutta keskustelua nuoren kanssa ei ole kielletty, eikä se ole moraalisesti väärin. Väärin sen sijaan voi totta kai olla vääränlainen keskustelu.
Millaiselle aikuiselle on ok vastaanottaa seksuaalista materiaalia teiniltä?
ihan yleisesti (ja palstan hysteeriislle yllitulkitsijoilel tiedoksi, että en nyt tässä mainitse mielipidettäni pyhimyksestä tai teoistaan, vaan puhun nyt yleisesti ilmiöstä, jossa teini lähettää seksuaalista materiaalia aikuselle): ei aikuinen sille voi mitään, jos teini päättää lähettää hänelle seksuaalista materiaalia ja se on teinin päätös eikä aikuisen pyynöstä johtunut teko. Materiaalin vastaanottamisen jälkeen toki terve aikuinen tekee lapsesta joko huoli-ilmoituksen tai kontaktoi lapsen vanhempia, koska on tietenkin huolissaan lapsesta, koska lapsi teki tuollaista ja lähetti seksuaalista materiaalia tuntemattolle ja/tai aikuiselle ihmiselle. sairaat aikuiset ei tee mitään.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa aikuinen mies ei tainnut kertoa lähettäjälle, ettei hän halua vastaanottaa seksuaalista materiaalia MUTTA EI MYÖSKÄÄN kontaktoinut lapsen vanhempia tai ottanut yhteyttä lastensuojeluun tms.
Jos sinuun ottaisi keski-ikäinen mies yhteyttä kertomalla, että sun tytär lähettelee hänelle alastonkuvia, niin millaisen kilarin saisit? Sähän repisit sen miehen palasiksi, etkä uskoisi millään, että tyttösi oli aloitteen tekijä ssiassa ja mies on syytön
Olen eri keltä tivaat, mutta minä kiittäisin tiedosta, juttelisin tyttäreni kanssa ja sitten ottaisin selvää mihin pitää ottaa yhteyttä (ajattelen tässä lastenpsykologia/ lastenpsykiatria ja toki myös poliiseja, jotka voisivat tutkia, että kumpi on ollut asiassa aloitteellinen osapuoli. Minun olisi vanhempana pakko selvittää se, ihan siksi, että tiedän teinien valehteevan, mutta myös sellaisten setien, jotka teinejä himoitsevat)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nainen? siis tarkoitat 12 vuotias lapsi jolla on isoja ongelmia ja joita muusikkoystävä on pahentanut
Onko tuo nyt edelleen 12-vuotias??? Et taida sinäkään ihan täysillä käydä..
Unon jutun perusteella ensimmäinen tapaaminen oli 2020, jolloin tyttö oli 19 v ja silloinkaan ei tapahtunut mitään seksuaalista. Pelkkä viestittely ei ole Suomessa rikos. Tästä ei ole nostettu syytettä Pyhimystä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka moni teistä oikeasti uskoo, että aikuinen mies ei pystyisi estämään 12-vuotiaan fanin lähentely yrityksiä?
Eikö sitä lasta saa muka blokattua? Eikä voi ottaa poliisiin yhteyttä, että vainoaa? Kuinka avuton naimisissa olevan artistin pitää olla, että ei pysty estämään tälläisen tilanteen eskaloitumista?
Ei vaan mene läpi. Kuka ikinä tämä groomaaja on ollut, se on täysin aikuisen vastuulla miten tilanne etenee.
Saa taas kerran huomata miten tälläkin palstalla on groomaajia liikenteessä, kun tätä puolustellaan.Tietysti pystyisi, mutta keskustelua nuoren kanssa ei ole kielletty, eikä se ole moraalisesti väärin. Väärin sen sijaan voi totta kai olla vääränlainen keskustelu.
Millaiselle aikuiselle on ok vastaanottaa seksuaalista materiaalia teiniltä?
ihan yleisesti (ja palstan hysteeriislle yllitulkitsijoilel tiedoksi, että en nyt tässä mainitse mielipidettäni pyhimyksestä tai teoistaan, vaan puhun nyt yleisesti ilmiöstä, jossa teini lähettää seksuaalista materiaalia aikuselle): ei aikuinen sille voi mitään, jos teini päättää lähettää hänelle seksuaalista materiaalia ja se on teinin päätös eikä aikuisen pyynöstä johtunut teko. Materiaalin vastaanottamisen jälkeen toki terve aikuinen tekee lapsesta joko huoli-ilmoituksen tai kontaktoi lapsen vanhempia, koska on tietenkin huolissaan lapsesta, koska lapsi teki tuollaista ja lähetti seksuaalista materiaalia tuntemattolle ja/tai aikuiselle ihmiselle. sairaat aikuiset ei tee mitään.
Tässä nimenomaisessa tapauksessa aikuinen mies ei tainnut kertoa lähettäjälle, ettei hän halua vastaanottaa seksuaalista materiaalia MUTTA EI MYÖSKÄÄN kontaktoinut lapsen vanhempia tai ottanut yhteyttä lastensuojeluun tms.
Jos sinuun ottaisi keski-ikäinen mies yhteyttä kertomalla, että sun tytär lähettelee hänelle alastonkuvia, niin millaisen kilarin saisit? Sähän repisit sen miehen palasiksi, etkä uskoisi millään, että tyttösi oli aloitteen tekijä ssiassa ja mies on syytön
Huomattavasti isomman kilarin saisin siitä, että keski-ikäinen mies vastaanottaisi teinitytöltäni alastonkuvia KUIN SE OLISI MIEHELLE OK. Aikuinen mies ei voi luikerrella tästä sanomalla että kun se teini pakotti katsomaan kuvia jne.
jos joku päättää lähettää toiselle alastonkuvan, vaikkapa sähköpostilla tai yksityisviestinä ja painaa sitten lähetä-painiketta, niin ei se vastaanottaja voi välttäyä vastaanottmasta sitä. Vastaanottamisen jälkeen hän toki voi vaikka estää kvuien lähetäjää lähettämästä viestejä lisää.
terveisin nainen, aikuinen, jolle jotkut aikuiset miehet silloin tällöin lähettävät munakuvia pyytämättä eräällä somealustalla. Nämä miehet toki saavat minulta seurauksia eivätkä sen 1. kuvan jälkeen uusia enää lähetä ainakaan minulle, mutta en minä voi estää sen 1. kuvan tulemista, jos somepalvelussa muuten voi lähettää kuvia, kuten netissä kaikkialla nykyisin voi lähettää kuvia
Onhan tuo muusikon toiminta ollut moraalitonta ja vastuutonta, mutta kieltämättä aika sotku. Ei muusikkoa voi minusta tuon tytön tasapainottomuudesta kokonaan syyttää, tai tyttö on ollut aika sekaisin alusta asti, ja voinut olla jossain vaiheessa hämmentävä tilanne myös muusikolle. Mutta siis, normaali aikuinen mies kirjoittaisi kannustavan tsemppikirjeen ja ottanut vaikka lasuun yhteyden, jos tilanne olisi jatkunut, joten en tarkoita että Pyhimyksen toiminta olisi ok tai ymmärrettävää. Mutta ettei tytön ongelmat ja valinnat pelkästään Pyhimyksestä johdu. Olisi tarvinnut apua.
Mitä ihmettä?