Mitä muistat kesästä 1978 ?
Kommentit (48)
Olin 4v, mutta kyllä jotain muistan.
Olin -2v, joten ei kovinkaan muistikuvia.
Heiluin vielä jonkun palleissa monta kymmentä vuotta tuon vuoden jälkeen.
Tietäisi vain kenen...
Olin yhdeksäntoista. Olin armeijassa Lahden Hennalassa. Muistan kaiken kuin eilisen päivän. Muistan minkälaista oli kävellä varuskunnan portista vapauteen ja kävellä nelostien varteen liftaamaan kotiin päin. Autoissa soi usein Saturday Night Feverin hitit. Staying Alive, How Deep is Your Love jne. Oli astetta aikuisempi olo ja elämä edessä, Kotipuolessa mentiin kapakkaan ja juotiin Amiraalia kavereitten kanssa. Hyvä kesä.
Vierailija kirjoitti:
Tietäisi vain kenen...
Eli et muista mitään??
Meinasin silloin tukehtua paksuun meetvurstipalaan. Ikää en kerro.
Vierailija kirjoitti:
Täytin 18, kaikki oli hienoa
Siinäpä toinen vanha kurppa. Eikö vähän v*tuta?!
Oon hirveän innoissani, kun haluaisin tietää. Synnyin näet vasta joulukuussa. Miten aikalinjat ovat menneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietäisi vain kenen...
Eli et muista mitään??
Sehän ei taas sinulle olmille kuulu!
Olin yksitoista vuotias ja tuolloin kaikki alkoi muuttua sitten nykyaikaisemmaksi.
Olimme mieheni kanssa molemmat 25. Ostimme ensimmäisen uuden automme, Audi 80. Asuimme Keski-Euroopassa. Kesälomalla kävimme Suomessa ja Nordkapissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täytin 18, kaikki oli hienoa
Siinäpä toinen vanha kurppa. Eikö vähän v*tuta?!
Ei pätkääkään persereikä
Olin 18. Ajelin isäni autolla paljon ympäri maakuntaa mun veljen ja hänen kavereittensa kanssa, olin siis kuskina heille. Kokoonnuttiin aina porukalla mun silloisen poikaystävän kotikulmille ihan vain juttelemaan ja pitämään hauskaa. Kävin tanssipaikoilla joka viikonloppu. Oli tosi mukavaa aikaa.
Oooooh, 1978!
Pääsin ukin ja tädin ja serkun kanssa Lontooseen. Jo pelkkä lentokenttä oli kuin ihme, upeita liikeeitä, upeita esineitä sekä upeita ihmisiä.
Ensi lento, jännitti, jopa ruoka oli olevinaan hyvää ja lentoemännät ystävällisiä.
Lontoo näytti ikkunasta katsoen ihan uskomattomalta.
Fish & chips Thamesin varrella (The Times lehdestä), Kleopatran neula, parlamenttitalo, vahdinvaihto Buckinghamin palatsin edessä, Hyde park ja upouusi leija, englantilaiset aamiaiset, marmeladia ja pekonia (eikä sitä iänkaikkista puuroa!), hotellin henkilökunta oli italialaista, The Underground ja Towerin linna.
Sain myös kaupasta ihan uskomattoman hyvää suklaata ja sain valita itselleni muutaman vaatteen. Kellään ei ollut sellaista koulussa!
Ukki ei muuten puhunut sanaakaan englantia, mutta hoiti asiat suvereenisti saksalla, ranskalla ja venäjällä.
Serkku sai vielä 1978 Pong-videopelin. Oli olevinaan ihan uskomattoman hieno!
12-vuotta ja tummat farkut harjattiin pesussa juuriharjalla vaaleaksi, vaaleansiniset leveälahkeiset puuvillahousut, puukengät.
Olin neljävuotiaana vakaasti sitä mieltä, että nykyisiä pullamössövauvoja paapotaan ihan liikaa - menevät pilalle vielä kaikki.
Taisin ottaa ekat kännit. Joskus kesäkuussa. Olin 13 v.
Synnyn kesällä 1978,joten en muista mitään.