Mitä muistat kesästä 1978 ?
Kommentit (48)
Asuin siihen aikaan vielä Zeta Reticulin tähtijärjestelmässä. Kymmenen vuotta myöhemmin saavuin Maahan, ja täällä oli siihen aikaan hieno yhtenäiskulttuuri ja ihmiset olivat eläväisiä. Nykyään touhu näyttää pahalta, globalistit tuhoavat kansallisvaltiot ja ihmiset ovat masentuneita.
Vierailija kirjoitti:
Olin yksitoista vuotias ja tuolloin kaikki alkoi muuttua sitten nykyaikaisemmaksi.
Saman ikäinen kun olen loppuvuonna syntynyt, muistan jalkapallon mm-kisat Argentiinassa.
Vierailija kirjoitti:
Heiluin vielä jonkun palleissa monta kymmentä vuotta tuon vuoden jälkeen.
Tietäisi vain kenen...
Ei siellä kauan heiluta.
Biologiaa.
Munasarjoissa kylläkin, sen yleensä tietää kenen…
Odotin kovasti ekaluokan alkua. Ja opin vahingossa lukemaan jo kesän aikana.
Kesä meni odottaessa kouluun menoa, ensimmäiselle luokalle
Jalkapallon MM-kisat. Olin 7-vuotias.
Olin 12- vuotias. Muistan paljonkin tuosta kesästä, teini-iän kynnys oli jännää aikaa. Kuuntelin Abbaa, Bee Geesiä, Boney M.:ää, sekä monia muita sen ajan suosikkeja. En päässyt katsomaan Saturday Night Fever- elokuvaa, koska vanhempani eivät antaneet lupaa.
Kavereiden kanssa oltiin paljon ulkona, ja pyöräiltiin milloin missäkin.
Sinä kesänä nuoret olivat esimerkiksi fiftareita tai discohileitä. Oli muitakin ryhmiä, joita en muista enää.
Televisiosta katsottiin Levyraatia ja sinä kesänä näytettiin telkkarissa myös Angelika-sarjaa. Lauantaitanssit katsottiin myös joka viikko.
Se kesä ei ollut erityisen lämmin, mutta sattui siihenkin heinäkuussa muutaman viikon lämmin ja jopa helteinen jakso. Makumuistoista muistan Oululaisen jälkiuunileivän, se oli kovaa sitkeää, mutta tosi hyvää.
1978 oli mielestäni viimeinen varsinainen 70-lukulainen vuosi. Jo seuraavana vuonna moni asia oli muuttunut, ilmassa oli jo vahvasti 80-lukua. Kotimaiset bändit alkoivat heräillä, eikä lähes kaikki suomeksi laulettu musiikki ollut enää käännösmusaa.
Olin kirjoittanut juuri ylioppilaaksi, luin pääsykokeisiin ja sekoilin tuhmien poikien kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Oooooh, 1978!
Pääsin ukin ja tädin ja serkun kanssa Lontooseen. Jo pelkkä lentokenttä oli kuin ihme, upeita liikeeitä, upeita esineitä sekä upeita ihmisiä.
Ensi lento, jännitti, jopa ruoka oli olevinaan hyvää ja lentoemännät ystävällisiä.
Lontoo näytti ikkunasta katsoen ihan uskomattomalta.
Fish & chips Thamesin varrella (The Times lehdestä), Kleopatran neula, parlamenttitalo, vahdinvaihto Buckinghamin palatsin edessä, Hyde park ja upouusi leija, englantilaiset aamiaiset, marmeladia ja pekonia (eikä sitä iänkaikkista puuroa!), hotellin henkilökunta oli italialaista, The Underground ja Towerin linna.
Sain myös kaupasta ihan uskomattoman hyvää suklaata ja sain valita itselleni muutaman vaatteen. Kellään ei ollut sellaista koulussa!
Ukki ei muuten puhunut sanaakaan englantia, mutta hoiti asiat suvereenisti saksalla, ranskalla ja venäjällä.
Serkku sai vielä 1978 Pong-videopelin. Oli olevinaan ihan uskomattoman hieno!
En usko sanaakaan tuosta.
Vierailija kirjoitti:
Asuin siihen aikaan vielä Zeta Reticulin tähtijärjestelmässä. Kymmenen vuotta myöhemmin saavuin Maahan, ja täällä oli siihen aikaan hieno yhtenäiskulttuuri ja ihmiset olivat eläväisiä. Nykyään touhu näyttää pahalta, globalistit tuhoavat kansallisvaltiot ja ihmiset ovat masentuneita.
Sinäkin alien voisit painua v*ttuun Suomea pilaamasta.
Oletko jo liittynyt jengiin? Myytkö huumeita?!
Vierailija kirjoitti:
Olin kirjoittanut juuri ylioppilaaksi, luin pääsykokeisiin ja sekoilin tuhmien poikien kanssa.
Aha aha, että ei kilttis kelpaa?!
Vierailija kirjoitti:
Olin 12- vuotias. Muistan paljonkin tuosta kesästä, teini-iän kynnys oli jännää aikaa. Kuuntelin Abbaa, Bee Geesiä, Boney M.:ää, sekä monia muita sen ajan suosikkeja. En päässyt katsomaan Saturday Night Fever- elokuvaa, koska vanhempani eivät antaneet lupaa.
Sinä kesänä nuoret olivat esimerkiksi fiftareita tai discohileitä. Oli muitakin ryhmiä, joita en muista enää.
Televisiosta katsottiin Levyraatia ja sinä kesänä näytettiin telkkarissa myös Angelika-sarjaa. Lauantaitanssit katsottiin myös joka viikko.
Se kesä ei ollut erityisen lämmin, mutta sattui siihenkin heinäkuussa muutaman viikon lämmin ja jopa helteinen jakso. Makumuistoista muistan Oululaisen jälkiuunileivän, se oli kovaa sitkeää, mutta tosi hyvää.1978 oli mielestäni viimeinen varsinainen 70-lukulainen vuosi. Jo seuraavana vuonna moni asia oli muuttunut, ilmassa oli jo vahvasti 80-lukua. Kotimaiset bändit alkoivat heräillä, eikä lähes kaikki suomeksi laulettu musiikki ollut enää käännösmusaa.
Muistat väärin, Angelica tuli paljon myöhemmin, olisiko ollut vuonna 1982.
Tutustuin muutamaan kivaan mieheen, mutta kenestäkään ei ollut minulle partneriksi. Sain kuulla että ensirakkauteni oli mennyt lopultakin naimisiin ja oli saamassa lapsia. Maailmani romahti lopullisesti eikä ole sittenmminkään korjaantunut. Nyt olen vanha ja ypöyksinäinen eläkeläissinkku.
Vierailija kirjoitti:
Olin yhdeksäntoista. Olin armeijassa Lahden Hennalassa. Muistan kaiken kuin eilisen päivän. Muistan minkälaista oli kävellä varuskunnan portista vapauteen ja kävellä nelostien varteen liftaamaan kotiin päin. Autoissa soi usein Saturday Night Feverin hitit. Staying Alive, How Deep is Your Love jne. Oli astetta aikuisempi olo ja elämä edessä, Kotipuolessa mentiin kapakkaan ja juotiin Amiraalia kavereitten kanssa. Hyvä kesä.
Moi ikätoverini!
Olin Oulun kesäyliopistossa englannin ja ruotsin kursseilla juhannukseen asti. Olin syksyllä menossa lukion kolmoseĺle.
Heinäkuu meni heinätöissä kotitilalla.
Oltiin perheen kanssa telttaretkellä pitkin Suomea ja Turun torilla näin elämäni ensimmäistä kertaa tummaihoisen, joka tuli kysymään isältäni kellonaikaa. Pelotti niin penteleesti. Olin tuolloin nelivuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kesä ei ollut erityisen lämmin, mutta sattui siihenkin heinäkuussa muutaman viikon lämmin ja jopa helteinen jakso. Makumuistoista muistan Oululaisen jälkiuunileivän, se oli kovaa sitkeää, mutta tosi hyvää.1978 oli mielestäni viimeinen varsinainen 70-lukulainen vuosi. Jo seuraavana vuonna moni asia oli muuttunut, ilmassa oli jo vahvasti 80-lukua. Kotimaiset bändit alkoivat heräillä, eikä lähes kaikki suomeksi laulettu musiikki ollut enää käännösmusaa.
Muistat väärin, Angelica tuli paljon myöhemmin, olisiko ollut vuonna 1982.
Tarkistin asian tekoälyltä, niin kyllä, Angelika-elokuvat lähetettiin ensi kertaa televisiossa kesällä 1978. Muistan myös nämä elokuvat ja Wimbledonin tennisottelut, joissa Björn Borg pelasi. -eri
Armeijassa alikessuna pioneerikomppaniassa. Ei erityisen kiva kesä. Muuten armeijan vakiohommia kuten alokkaiden koulutusta, mutta yksi poikkeus oli, kun rakennettiin puinen silta, jollekin kylätielle. Syyskuussa vihdoin siviiliin.
Vierailija kirjoitti:
Olin yhdeksäntoista. Olin armeijassa Lahden Hennalassa. Muistan kaiken kuin eilisen päivän. Muistan minkälaista oli kävellä varuskunnan portista vapauteen ja kävellä nelostien varteen liftaamaan kotiin päin. Autoissa soi usein Saturday Night Feverin hitit. Staying Alive, How Deep is Your Love jne. Oli astetta aikuisempi olo ja elämä edessä, Kotipuolessa mentiin kapakkaan ja juotiin Amiraalia kavereitten kanssa. Hyvä kesä.
Samiksia. Mekin juotiin Amiraalia, mä olin viistoist ja fiftari, misuja piisas ku olin kuulemma sellainen söpö poika, tytöt tykkäs. Myöhemmin musta tuli kilpauimari, show tanssija ja alusvaate malli. Sitte hankkimaan akateeminen loppututkinto, taloushallinnon tutkinto ja sähkötekninen tutkinto...
Vierailija kirjoitti:
Päätit sitten jäädä, Miks?
Olin myös ekassa kesätyöpaikassa lapsenpiikana.