Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä muistat kesästä 1978 ?

Vierailija
05.07.2026 |

Missä olit, mitä teit? Kuinka vanha olit?  :)

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 12- vuotias. Muistan paljonkin tuosta kesästä, teini-iän kynnys oli jännää aikaa. Kuuntelin Abbaa, Bee Geesiä, Boney M.:ää, sekä monia muita sen ajan suosikkeja. En päässyt katsomaan Saturday Night Fever- elokuvaa, koska vanhempani eivät antaneet lupaa. 
Kavereiden kanssa oltiin paljon ulkona, ja pyöräiltiin milloin missäkin. 
Sinä kesänä nuoret olivat esimerkiksi fiftareita tai discohileitä.  Oli muitakin ryhmiä, joita en muista enää. 
Televisiosta katsottiin Levyraatia ja sinä kesänä näytettiin telkkarissa myös Angelika-sarjaa. Lauantaitanssit katsottiin myös joka viikko. 
Se kesä ei ollut erityisen lämmin, mutta sattui siihenkin heinäkuussa muutaman viikon lämmin ja jopa helteinen jakso. Makumuistoista muistan Oululaisen jälkiuunileivän, se oli kovaa sitkeää, mutta tosi hyvää. 

1978 oli mielestäni viimeinen varsinainen 70-lukulainen vuosi. Jo seuraavana vuonna moni asia oli muuttunut, ilmassa oli jo vahvasti 80-lukua. Kotimaiset bändit alkoivat heräillä, eikä lähes kaikki suomeksi laulettu musiikki ollut enää käännösmusaa.

Muistat väärin, Angelica tuli paljon myöhemmin, olisiko ollut vuonna 1982.

Mä mietin samaa....

Vierailija
42/48 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inttivuosi päättyi, tanssitin ensirakkauttani kurssijuhlissa Haminassa, minkä jälkeen tiemme erkanivat. Aloitin syksyllä opinnot, muutin teekkarikylään ja sain uusia kavereita. Muistelen, että tämä taisi olla ensimmäisen punk-aallon aikaa, vaikka se ei minua kiinnostanut pätkän vertaa. Pelle Miljoona taisi lauleskella: ”Perkele, olen työtön!” Sain kuitenkin myöhemmin aina ne hommat, jotka minua kiinnostivat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin vähän päälle 3,5 vuotias, en hirveästi muista niitä aikoja. Viimeinen kesä siinä asuinpaikassa jossa maailmaan tulin, syksyllä -78 muutettiin uuteen neukkukuutioon rivitalosta. 

Vierailija
44/48 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiersin maataloustyöläisenä pelloilla. Sain tienattua hyvät rahat opiskelua varten.

Vierailija
45/48 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin 12- vuotias. Muistan paljonkin tuosta kesästä, teini-iän kynnys oli jännää aikaa. Kuuntelin Abbaa, Bee Geesiä, Boney M.:ää, sekä monia muita sen ajan suosikkeja. En päässyt katsomaan Saturday Night Fever- elokuvaa, koska vanhempani eivät antaneet lupaa. 
Kavereiden kanssa oltiin paljon ulkona, ja pyöräiltiin milloin missäkin. 
Sinä kesänä nuoret olivat esimerkiksi fiftareita tai discohileitä.  Oli muitakin ryhmiä, joita en muista enää. 
Televisiosta katsottiin Levyraatia ja sinä kesänä näytettiin telkkarissa myös Angelika-sarjaa. Lauantaitanssit katsottiin myös joka viikko. 
Se kesä ei ollut erityisen lämmin, mutta sattui siihenkin heinäkuussa muutaman viikon lämmin ja jopa helteinen jakso. Makumuistoista muistan Oululaisen jälkiuunileivän, se oli kovaa sitkeää, mutta tosi hyvää. 

1978 oli mielestäni viimeinen varsinainen 70-lukulainen vuosi. Jo seuraavana vuonna moni asia oli muuttunut, ilmassa oli jo vahvasti 80-lukua. Kotimaiset bändit alkoivat heräillä, eikä lähes kaikki suomeksi laulettu musiikki ollut enää käännösmusaa.

Muistat väärin, Angelica tuli paljon myöhemmin, olisiko ollut vuonna 1982.

Mä mietin samaa....

Angelika -elokuvien Tv-esityshistoria Suomessa:

Ensimmäinen esityskerta (1978): Elokuvasarjan Suomen tv-ensi-ilta oli kesällä 1978 MTV1-kanavalla.

Ensimmäinen uusintakierros (1986): Elokuvat esitettiin uusintana MTV1-kanavalla kesällä 1986.

Viimeisimmät tv-esitykset (1995): Elokuvasarjaa näytettiin Yle TV1 -kanavalla myöhäis- ja yönäytöksinä syksyllä 1995

Vierailija
46/48 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista siitä kesästä mitään, olen ollut 2-vuotias. Valokuvia on kyllä muistona niiltä kesäisiltä 2v. synttäreiltä.

Vierailija
47/48 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelin Turussa ja sain kesätyöpaikan/osa-aikatyön. Ihanaa aikaa. 

Vierailija
48/48 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla edellä joku mainitsi Levyraadin, niin minäkin muistelisin, että Levyraati tuli kesällä 1978 sunnuntai-iltaisin klo 20 tai 21? ja sitä perheen kanssa katsottiin. Kotiin piti tulla kyliltä siihen mennessä, polkupyörällä tulin hiekkatietä pitkin kirkonkylältä. Olin 14-vuotias.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä