Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Baarimikolla sama tuntipalkka kuin kätilöllä!

Vierailija
19.05.2007 |

Jotenkin alkoi just vituttamaan.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaarallisissa oloissa vuodesta nakki ja keppi? Se on kuule ihan ammatinvalintakysymys.

Vierailija
2/18 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se nyt aivan yhtä arvokasta kaataa kaljaa kuin auttaa lapsia maailmaan :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen vastaa ihmishengistä, auttaa uuden ihmisen maailmaan ja takaa turvallisuuden niin äidille kuin syntyvällekin.

Toinen taas lantrailee hienoja drinkkejä juopoille...

Vierailija
4/18 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tosiaan ihan ammatinvalintakysymys. Joten eipä pitäis baarimikkoja tupakan käry haitata. Itseppähän ovat uransa valinneet.

Vierailija
5/18 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysehän on vaan siitä että baarityössä altistuu syöpääaiheuttaville aineille ja se on riski, jonkunhan sekin työ on tehtävä, miten muuten tämänkin palstan isit pärjäis... Onneksi on edes jotain turvaa työntekijällä = ASA-rekisteri

(ammatissaan syöpäsairauden vaaraa aiheuttaville aineille altistuvien rekisteri)

Vierailija
6/18 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Se on tosiaan ihan ammatinvalintakysymys. Joten eipä pitäis baarimikkoja tupakan käry haitata. Itseppähän ovat uransa valinneet.

Vierailija
7/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivettä ja verta roiskuaa päälle.

Tiedän kätilön,joka on saanut HIV:n synnystä hoitaessaan. Riski on olemassa jokaisessa työvuorossa. Uskomattoman paljon löytyy veriteitse tarttuvia tauteja synnyttäjiltä, jotka he ovat saaneet raskausaikana. Alkuraskauden seulissa ovat siis ollet negatiivisia ja synnytyshetkellä positiivisia.

Vierailija
8/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sama kun tälle palstalle laittaisi että " minusta mainostenjakaja pojalla pitäisi olla parempi palkka kuin sairaanhoitajalla" Täällä menette niin halpaan. Kiva on nahista jonkun kanssa...

PS. oikeesti ei se kätilön työ mitään ydinfysiikkaa ole

Vierailija
9/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Lapsivettä ja verta roiskuaa päälle.

Tiedän kätilön,joka on saanut HIV:n synnystä hoitaessaan. Riski on olemassa jokaisessa työvuorossa. Uskomattoman paljon löytyy veriteitse tarttuvia tauteja synnyttäjiltä, jotka he ovat saaneet raskausaikana. Alkuraskauden seulissa ovat siis ollet negatiivisia ja synnytyshetkellä positiivisia.

Vierailija
10/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry,kun olen vähän kireänä,mutta niin kiire iltavuoro takana,että en kestä näitä piruilijoita.

Kätilön työ ei ole ydinfysiikkaa, kuka sellaista on edes väittänyt? Kätilön työ on kätilön työtä.

Vierailija
11/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin höpö, höpö. Kyllä tartunta riski on ihan todellinen.

Minä pystyisin tekemään baarimikon töitä (olen tehnytkin ilman mitään koulutusta), mutta pystyykö baarimikko tekemään kätilön töitä?

Vierailija
12/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän ottaa noin 5 tilausta kerralla vastaa, muista kaikki prikulleen oikein, rahastaa kaikki 5 kerralla oikein ja muistaa vielä toivottaa kivaa iltaa ja kaikki tämä tapahtuu parissa minuutissa koko työvuoron ajan. Eikä ne tilaukset ole kaikki mitää " yks kalja, yks lonkero" - linjaa. Epäilen että oikeasti et kylmiltäsi pärjäisi baarimikolle.

Vierailija:

Minä pystyisin tekemään baarimikon töitä (olen tehnytkin ilman mitään koulutusta), mutta pystyykö baarimikko tekemään kätilön töitä?

Vierailija
13/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

baarimikko nopeammin hoiti hommansa kuin minä, mutta kyllä minä ihan hyvin siinä hommassa pärjäsin. Kokenut siivojakin hoitaa hommansa nopeammin kuin minä. Silti minäkin olen siivojana toiminut. Lisäksi kirvesmiehen APULAINEN saa enemmän tai samanverran palkkaa kuin sairaanhoitaja. Minä olen toiminut siinäkin hommassa ilman sen kummempaa kokemusta puhumattakaan koulutuksesta.

Vierailija
14/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en kyllä usko, että kätilön pohjapalkka on alle 1500e/kk, jos normi sh:kin tienaa jotain 1800e ja siitä eteenpäin.

Vierailija
15/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilön tuntipalkka vaihtelee samalla välillä asuinkunnasta ja kokemuksesta riippuen.

Itselläni 11,85e

Vierailija
16/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-12 euroa voi olla kaikkien ikälisien kanssa tai jos on sovittu muuta kuin TESsin mukainen minimi. Kyllä kaikilla on oikeus pyrkiä neuvottelemaan itselleen parempi palkka.

21

Vierailija
17/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kätilöitäkin. Ihana että kätilöitä on olemassa, mutta ette te kyllä ensisijaisesti ole niitä jotka saattavat lapset maailmaan, vaan kyllä sen tekee tarvittaessa äiti itsekin.

Sinänsä kätilön työtä väheksymättä, ärsyttää vaan tämä muiden ammattiryhmien halveeraaminen ja hyvin erilaisten töiden vertaaminen toisiinsa.

Vierailija
18/18 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kätilön virheestä voi mennä sekä äidin että vauvan henki tai voi seurata vakava vammautuminen. Seuraukset ovat elinikäisiä. Kyllähän ihmiset ovat sairastaneet ilman lääkäreitä ja hoitajiakin iät ja ajat, mutta silti kyseisiä ammatinharjoittajia tarvitaan ihan oikeastikin.