Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vanhempia naisia häiritsee se, että joku mies deittailee itseään reippaasti nuorempaa naista?

Vierailija
04.07.2026 |

Nimittäin vakio mörköaihe palstalla. Voisitteko te naiset avata tätä? t. naivii nuori mies

Kommentit (446)

Vierailija
181/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se häiritse, paitsi jos oma mies seurustelisi lapsemme ikäsen kanssa, koska se olisi lapselle todella noloa. Tunnen vain yhden tällaisen miehen, hänen kaikki suhteensa ovat menneet pieleen ja naiset ovat olleet vanhempia, samanikäisiä ja yksi merkittävästi nuorempi (omien lasten ikäinen). Hän on suhteissaan surullisen hahmon ritari, vaikka esim. työelämässä erinomaisesti menestynyt. 

Seurustelin alle kaksikymppisenä kymmenkunta vuotta vanhemman miehen kanssa ja tunsin muutamia samanlaisia. He olivat poikkeuksellisen lapsellisia ja suhteemme kaatuikin siihen, kun hän eli samanlaista bile-elämää, jonka itse jo jätin taakseni, kun luin pääsykokeisiin. Tällaiset miehet ovat tyypillisesti baarikärpäsiä, jotka alkoholisoituvat jo nuorena. Sellaisia ei ole nuoruuden jälkeen enää kuulunut ystäväpiiriin, mutta pintajulkkiksissa näitä on. Elämästä ei oikein ole tullut mitään sen kummempaa, se on vain päivästä toiseen valumista ilman suurempia päämääriä. Jos ihminen on tavoitteellinen, on hän sitä myös yksityiselämässään. Poikkeuksia on harvassa.

Ethän sinä aikuisen ja järkevän miehen silmissä ole koskaan ollut hyvää vaimomatskua saman ikäisenäkään. Kunnollinen nainen ei biletä kuin heikkopäinen.

Heh, olet ihan oikeassa siinä, että olin villi tyttö ja tein kaikenlaista tyhmää. Onneksi ei mitään pahempaa sattunut.

Mutta kun olin 16-17v. eräs tunnettu viisikymppinen kirjailija, joka seurusteli vähän vanhemman ystäväni kanssa, luokitteli minut nimenomaan vaimomatskuksi, kun taas tyttöystäväni rakastajatar-tyyppiseksi, mistä olin todella loukkaantunut :)   Ja tämä mies jätti aamulla (ilmeisesti lepyttääkseen minua) keittiön pöydälle (jatkot olivat meillä) runon, joka mulla on vieläkin tallessa. Se oli aika selkeä rakkausruno ja hyvä sellainen, ovela. Ja siinä toistui se sama mikä on toistunut koko elämäni ajan eli minua puhuteltiin "taivaalliseksi". Mua on aina verrattu enkeliin (puolitutut tai ne, jotka tapaavat minut ammattilaisen roolissa) mikä johtunee vaaleista hiuksista, jopa oma aviomies ensitapaamisella kertoi jälkikäteen, miten takanani oleva valo oli tehnyt vaikutelman enkelimäisestä sädekehästä ympärilläni, mutta olen todella maanläheinen ja proosallinen, tarvittaessa erittäin napakka ja voimakastahtoinen tyyppi. Kyse on siis projektiosta. 

Kehottaisin miettimään sinuakin minkä verran omissa arvostuksissasi on projektiota, voit päätyä syvälle jorpakkoon, jos katselet muista omaa kuvajaistasi.

Vierailija
182/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkin ketjussa toistuu trollivastaajan fantasia itsestään kokeneena, nuorten naisten haluamana herrasmiehenä. Siitä huomaa heti, ettei oikeaa suhdetta nuoren naisen kanssa ole ollut. Ne suhteethan ovat ihan tavallisia suhteita omine pulmineen. Ja nainen voi hyvinkin heiluttaa tahtipuikkoa, jos suhde on pitkäaikaisempi.

Omia fantasioita voi elätellä maksullisissa suhteissa, kun toinen mukailee maksusta roolia, jota häneltä odotetaan. Ja voi tietty seksissä olla tällainen puoli myös, mutta yhdessä elämisessä yhdistyvät aina kahden ihmisen fantasiat ja odotukset muodostaen suhteen "kolmannen" eli dynamiikan. Sellainen psykoanalyyttiseen parisuhdedynamiikkaan pohjautuva kirjakin on olemassa kuin Parisuhde kolmantena. Parisuhteessa keskustelevat monipuolisesti molempien historia ja persoonan dynamiikat (objektisuhteiden toiminta käytännössä) ja muodostavat vähitellen urautuneen mallin olla yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ap sinulla olisi nuori tytär, joka deittailisi reippaasti vanhempaa miestä (itsesi ikäistä tai vanhempaa), niin ihan varmasti siinä vaiheessa ymmärtäisit, mikä siinä asetelmassa vaivaa.

Minä isänä olisin luottavaisempi, jos tytär olisi suhteessa vakavaraisen ja aikuisen vähän vanhemman miehen kanssa. Nuori mies ei välttämättä ole niin luotettava ja halukas vakiintumaan. Oman vaimon vanhemmat olivat selvästi onnellisia, kun tytär pääsi valmiiseen kotiin ja kunnollisen miehen vaimoksi.

Toivotko ihan oikeasti itsesi ikäistä puolisoa tyttärellesi 🥶

Luetun ymmärtäminen?

Vierailija
184/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vanhemman miehen kanssa seurustelleena on se kokemus, että se vanhempi mies on pysyvästi lapsellinen ja kasvua ei tapahdu kuin vyötärön kohdalla. Parisuhteessa minusta vaikutti siltä, että minä olin parisuhteen aikuinen (vaikka olin tyyliin 20 ja mies vahvasti keski-iässä) ja mies henkisesti kuin teinipoika. Parin vuoden kohdalla tuli herätys, ettei muutosta tule tapahtumaan. En halua, että kaverini tai pikkusiskoni tekisi samaa virhettä kuin minä.

Kuulut niihin naisiin, joiden rahkeet eivät riitä aikuistuneisiin miehiin.

Mitä tämä aikuistunut mies on oikein tehnyt ollessaan 20...50 v? Deittaillut yhä uudelleen ja uudelleen itseään reilusti nuorempia? Ei ole deittaillut ollenkaan? Ja sitten viime metreillä yrittää löytää jonkun arvostelukyvyttömän? 

Yleensä kerännyt kokemuksia oman ikäluokan naisista joko henkilökohtaisesti, tai kavereiden suhteita seuraamalla ja järkevästi ottanut nuoremman naisen elääkseen onnellisempana, kuin moni muu. Niin minä tein ja se kannatti.

Vierailija
185/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska tässä on tulevaisuus nuorelle naiselle:

Päivi Lipponen kertoo elämästään terveysongelmia potevan puolisonsa Paavo Lipposen rinnalla - Ilta-Sanomat https://share.google/b8cE3UoYtPae26qzK

Elävät täysin erillistä elämää. Päivi on luvannut, että ei koskaan jätä Paavoa.

Miltä tuntuu 58- vuotiaana, kun elämä on siinä. Et voi enää etsiä ikäistäsi kumppania, joka jaksaa. 

Naisen kannattaisi aina ottaa itseään nuorempi mies, koska 95% miehistä vanhenee nopeammin, kuin naiset ja miehet kuolevat 4 vuotta aiemmin. 

Jos elävät täysin erillistä elämää, niin onhan Päivi jo tavallaan jättänyt Paavon.

Elämässä on muutakin kuin parisuhde, ei se elämä ole "siinä", jos mies on seniili. Ainakin minulla on tyydytystä antava työ ja ihanat ystävät, joiden kanssa tehdään kaikenlaista. Myös jo aikuiset lapset antavat ihanaa sisältöä. 

Vierailija
186/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se häiritse, paitsi jos oma mies seurustelisi lapsemme ikäsen kanssa, koska se olisi lapselle todella noloa. Tunnen vain yhden tällaisen miehen, hänen kaikki suhteensa ovat menneet pieleen ja naiset ovat olleet vanhempia, samanikäisiä ja yksi merkittävästi nuorempi (omien lasten ikäinen). Hän on suhteissaan surullisen hahmon ritari, vaikka esim. työelämässä erinomaisesti menestynyt. 

Seurustelin alle kaksikymppisenä kymmenkunta vuotta vanhemman miehen kanssa ja tunsin muutamia samanlaisia. He olivat poikkeuksellisen lapsellisia ja suhteemme kaatuikin siihen, kun hän eli samanlaista bile-elämää, jonka itse jo jätin taakseni, kun luin pääsykokeisiin. Tällaiset miehet ovat tyypillisesti baarikärpäsiä, jotka alkoholisoituvat jo nuorena. Sellaisia ei ole nuoruuden jälkeen enää kuulunut ystäväpiiriin, mutta pintajulkkiksissa näitä on. Elämästä ei oikein ole tullut mitään sen kummempaa, se on vain päivästä toiseen valumista ilman suurempia päämääriä. Jos ihminen on tavoitteellinen, on hän sitä myös yksityiselämässään. Poikkeuksia on harvassa.

Ethän sinä aikuisen ja järkevän miehen silmissä ole koskaan ollut hyvää vaimomatskua saman ikäisenäkään. Kunnollinen nainen ei biletä kuin heikkopäinen.

Heh, olet ihan oikeassa siinä, että olin villi tyttö ja tein kaikenlaista tyhmää. Onneksi ei mitään pahempaa sattunut.

Mutta kun olin 16-17v. eräs tunnettu viisikymppinen kirjailija, joka seurusteli vähän vanhemman ystäväni kanssa, luokitteli minut nimenomaan vaimomatskuksi, kun taas tyttöystäväni rakastajatar-tyyppiseksi, mistä olin todella loukkaantunut :)   Ja tämä mies jätti aamulla (ilmeisesti lepyttääkseen minua) keittiön pöydälle (jatkot olivat meillä) runon, joka mulla on vieläkin tallessa. Se oli aika selkeä rakkausruno ja hyvä sellainen, ovela. Ja siinä toistui se sama mikä on toistunut koko elämäni ajan eli minua puhuteltiin "taivaalliseksi". Mua on aina verrattu enkeliin (puolitutut tai ne, jotka tapaavat minut ammattilaisen roolissa) mikä johtunee vaaleista hiuksista, jopa oma aviomies ensitapaamisella kertoi jälkikäteen, miten takanani oleva valo oli tehnyt vaikutelman enkelimäisestä sädekehästä ympärilläni, mutta olen todella maanläheinen ja proosallinen, tarvittaessa erittäin napakka ja voimakastahtoinen tyyppi. Kyse on siis projektiosta. 

Kehottaisin miettimään sinuakin minkä verran omissa arvostuksissasi on projektiota, voit päätyä syvälle jorpakkoon, jos katselet muista omaa kuvajaistasi.

Lisäksi olet aina uskonut kaikenlaiseen diipadaapaan.

Voin kokemuksesta kertoa, että nainen, joka on älykäs, eikä usko paskapuheita, on erittäin kiinnostava persoonana ja seksuaalisessa mielessä, mutta tietenkin hänen pitää olla myös käytökseltään kunnioittava ja kohtelias. 

Vierailija
187/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vanhemman miehen kanssa seurustelleena on se kokemus, että se vanhempi mies on pysyvästi lapsellinen ja kasvua ei tapahdu kuin vyötärön kohdalla. Parisuhteessa minusta vaikutti siltä, että minä olin parisuhteen aikuinen (vaikka olin tyyliin 20 ja mies vahvasti keski-iässä) ja mies henkisesti kuin teinipoika. Parin vuoden kohdalla tuli herätys, ettei muutosta tule tapahtumaan. En halua, että kaverini tai pikkusiskoni tekisi samaa virhettä kuin minä.

Kuulut niihin naisiin, joiden rahkeet eivät riitä aikuistuneisiin miehiin.

Mitä tämä aikuistunut mies on oikein tehnyt ollessaan 20...50 v? Deittaillut yhä uudelleen ja uudelleen itseään reilusti nuorempia? Ei ole deittaillut ollenkaan? Ja sitten viime metreillä yrittää löytää jonkun arvostelukyvyttömän? 

Yleensä kerännyt kokemuksia oman ikäluokan naisista joko henkilökohtaisesti, tai kavereiden suhteita seuraamalla ja järkevästi ottanut nuoremman naisen elääkseen onnellisempana, kuin moni muu. Niin minä tein ja se kannatti.

En ole mies, mutta toivoisin, että mieheni löytäisi vähän nuoremman naisen, jos kuolen tai eroamme. Siksi, että tosi monet naiset (ja varmaan osa miehistä myös) muuttuu ikääntyessään liian kyyniseksi. Elämä on ikävää sellaisen ihmisen kanssa, joka aina näkee vain puolityhjän lasin. Jos mieheni ottaisi kauniin 40+ ikäisen naisen, hänestä jo näkisi miten tulee ikääntymään. Kaunista naista on kiva katsella niin kun on komeaa miestä myös. Siinä silmä lepää, se on arjen luksusta.

Vierailija
188/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi olet aina uskonut kaikenlaiseen diipadaapaan.

Voin kokemuksesta kertoa, että nainen, joka on älykäs, eikä usko paskapuheita, on erittäin kiinnostava persoonana ja seksuaalisessa mielessä, mutta tietenkin hänen pitää olla myös käytökseltään kunnioittava ja kohtelias. 

Kuulostaa siltä, että sinulla on hyvä naismaku, onnittelut siitä.

Vierailija
189/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässäkin ketjussa toistuu trollivastaajan fantasia itsestään kokeneena, nuorten naisten haluamana herrasmiehenä. Siitä huomaa heti, ettei oikeaa suhdetta nuoren naisen kanssa ole ollut. Ne suhteethan ovat ihan tavallisia suhteita omine pulmineen. Ja nainen voi hyvinkin heiluttaa tahtipuikkoa, jos suhde on pitkäaikaisempi.

Omia fantasioita voi elätellä maksullisissa suhteissa, kun toinen mukailee maksusta roolia, jota häneltä odotetaan. Ja voi tietty seksissä olla tällainen puoli myös, mutta yhdessä elämisessä yhdistyvät aina kahden ihmisen fantasiat ja odotukset muodostaen suhteen "kolmannen" eli dynamiikan. Sellainen psykoanalyyttiseen parisuhdedynamiikkaan pohjautuva kirjakin on olemassa kuin Parisuhde kolmantena. Parisuhteessa keskustelevat monipuolisesti molempien historia ja persoonan dynamiikat (objektisuhteiden toiminta käytännössä) ja muodostavat vähitellen urautuneen mallin olla yhdessä.

Se ei ole poikkeuksellista, että suomalaisen naisen kanssa solmitut suhteet ovat yleensä pulmallisia, naisen iästä huolimatta.

Vierailija
190/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska tässä on tulevaisuus nuorelle naiselle:

Päivi Lipponen kertoo elämästään terveysongelmia potevan puolisonsa Paavo Lipposen rinnalla - Ilta-Sanomat https://share.google/b8cE3UoYtPae26qzK

Elävät täysin erillistä elämää. Päivi on luvannut, että ei koskaan jätä Paavoa.

Miltä tuntuu 58- vuotiaana, kun elämä on siinä. Et voi enää etsiä ikäistäsi kumppania, joka jaksaa. 

Naisen kannattaisi aina ottaa itseään nuorempi mies, koska 95% miehistä vanhenee nopeammin, kuin naiset ja miehet kuolevat 4 vuotta aiemmin. 

Jos elävät täysin erillistä elämää, niin onhan Päivi jo tavallaan jättänyt Paavon.

Elämässä on muutakin kuin parisuhde, ei se elämä ole "siinä", jos mies on seniili. Ainakin minulla on tyydytystä antava työ ja ihanat ystävät, joiden kanssa tehdään kaikenlaista. Myös jo aikuiset lapset antavat ihanaa sisältöä. 

Vaikea kuvitella, että demarit alkujaankaan olisivat ryhtyneet suhteeseen rakkauden vuoksi.

Vierailija
191/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se ei ole poikkeuksellista, että suomalaisen naisen kanssa solmitut suhteet ovat yleensä pulmallisia, naisen iästä huolimatta.

Voi sentään. Tuon tyyppinen kansallismielisyys näyttäytyy omaan silmääni lähes vähä-älyisenä. Luuletko oikeasti, että muualla maailmassa ihmiset ovat aivan erilaisia kuin Suomessa? 

Vierailija
192/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisia häiritsee myös, jos vanhempi nainen seurustelee nuoremman kanssa tai jos joku seurustelee ylipäätään, siihen täytyy ja kuuluu muiden naisten mielestä puuttua. Onhan se nyt jo yhteiskunnallisesti jokaisen velvollisuus työntää nenänsä muiden asioihin. Mitäpä sitä huomionsa omaan elämään kiinnittämään, kun voi muiden elämää vatvoa ja vahtia.

Vierailija
193/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut edes lukea kuin vähän alusta.  Voi miksi te naiset edes lähdette tämmöiseen provosointitarkoituksessa tehtyyn aloitukseen vastailemaan!

Minä olen jo eläkkeellä oleva nainen ja itse hyvin onnellisessa avioliitossa, jossa mies on reippaasti nuorempi minua.  Minulle se riittää vastaukseksi kaikkeen.  Meillä on jokaisella oma elämämme.

Minulla ei herää suojeluvaistot, ellei nyt kyseessä ole ihan lapsi.  Tehkööt naiset omat päätöksensä, jos haluavat vanhan miehen, niin siitä vaan.  Oman päätökseni minäkin olen tehnyt.

Tässähän selvästi halutaan vain keskustelua, missä naiset paheksuvat eri tavoin sellaista suhdetta, jossa miehellä on itseään paljon nuorempi nainen.  Ja sitten niihin paheksuntoihin voisi vastailla tyyliin "läl läl lää, sinä olet vanha ja ruma etkä saa ketään miestä, olet kateellinen!!!". Jne.

Jos tekee virheen kumppanin valinnassa, siitä sitten itse maksaa aikanaan kukin tavallaan.  

Minun näkemykseni ja kokemusteni perusteella tuntuu siltä, että hyvin isolle osalle aikuisista miehistä kelpaa ainakin hetkellisesti  minkä ikäinen ja näköinen nainen vaan, jos vaan siltä helposti saa seksiä.  Jos tilaisuus tulee, kuka vaan käy.  Olen sen verran jo elämää seurannut ja joutunut tämän toteamaan.  

Vierailija
194/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sentään. Tuon tyyppinen kansallismielisyys näyttäytyy omaan silmääni lähes vähä-älyisenä. Luuletko oikeasti, että muualla maailmassa ihmiset ovat aivan erilaisia kuin Suomessa? 

En luule, vaan tiedän. Kulttuuri vaikuttaa enemmistöön ihmisistä aika paljon.

Vierailija
195/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset on niin kateellisia toisilleen, iästä riippumatta, vanhat erityisen kateellisia. Aina ovat kampittamassa toisiaan.

Vierailija
196/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on niin kateellisia toisilleen, iästä riippumatta, vanhat erityisen kateellisia. Aina ovat kampittamassa toisiaan.

Juuri näin.

Vierailija
197/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhat naiset on ollut joskus nuoria ja aika moni on ehkä itse ollut ison ikäeron suhteessa ja tietää, että se vanha ukko jauhaa paskaa ja haluaa vain nuorta pimppiä. Sitä toivoisi, että tulevat sukupolvet olisi fiksumpia ja voisi välttää virheet, mutta eipä se olisi minunkaan päätä kääntänyt jos joku ikäloppu 40v olisi tullut neuvomaan.

Totta joo, ei yksikään ikäpolvi opi edellisten tekemistä virheistä.  Ei edes halua oppia 

Jos opittaisiin niin maailmahan olisi paratiisi.

Kaikkien pitää tehdä ne omat mokansa, näin se on aina mennyt.  Sitten oppii, kun on jo liian vanha muuttamaan mitään oleellista.  

Näin se menee.  Minäkin menetin kymmenen vuotta parhaasta nuoruudestani, kun uskoin juopon miehen uskotteluihin, että kyllä hän lopettaa juomisen.  Vuosia sitä päivää odotin.

Jos olisin uskonut äitiäni, en olisi sitä miestä ottanutkaan.  Mutta eihän ne äidit mitään ymmärrä, eihän?

Vierailija
198/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Säälittää se nainen.

Nuoret kun ei vielä ymmärrä hyvän päälle.

Näinpä juuri. Omassa nuoruudessani ysärillä me silloiset nuoret tytöt (17-20 -vuotiaat) varoittelimme toisiamme vanhemmista saalistajamiehistä, ainakin Helsingissä niitä pyöri mm. Arkussa yrittämässä houkutella juuri 18 vuotta täyttäneitä tyttöjä mukaansa. Vanhemmat naiset eivät silloin suojelleet meitä, koska silloin vielä ajateltiin että on "normaalia" että kolmekymppiset miehet käyttävät teinityttöjä hyväksi (ajatusmaailma oli että "minuakin käyttivät isäni ikäiset miehet hyväkseen, eikä siitä mitään traumoja tullut, mitä nyt juon koko ajan alkoholia ja käytän rauhoittavia"). 

Nyt sitten kun me olemme itse keski-ikäisiä naisia, haluamme huolehtia siitä, että nykyiset nuoret naiset saavat edes jotain suojaa. Miehet kun eivät naisten tai tyttöjen turvallisuudesta tai tulevaisuudesta piittaa.

Vierailija
199/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suojeluvaisto joka nuorilla puuttuu. On meidän vanhojen naisten tehtävä pitää nuoremmista huoli ja suojeltava sairailta miehiltä. 

Me ei kilpailla samoista miehistä. Ne miehet, jotka ovat ikäistensä kanssa ymmärtävät yli 10v nuoremman olevan lapsi. 

Vierailija
200/446 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eksistentiaalinen uhka vanhenevalle naiselle. Näin se menee. 

Oksentelin itse vanhemmille iskettäjäukoille nuorena. Miksi muuttaisin mielipiteeni vanhempana. Edelleen ällöttää ajatus 20 vuotta vanhemmasta.