Miksi vanhempia naisia häiritsee se, että joku mies deittailee itseään reippaasti nuorempaa naista?
Nimittäin vakio mörköaihe palstalla. Voisitteko te naiset avata tätä? t. naivii nuori mies
Kommentit (446)
Minulle on aivan yhdentekevää, mitä kaksi aikuista, oikeustoimikelpoista henkilöä vapaaehtoisesti tekee keskenään.
Jos ihminen on yhteiskunnan silmissä niin kypsä että hänelle annetaan äänioikeus, niin kyllä sellaisella ihmisellä pitää myös olla oikeus itse päättää, kenen kanssa seurustelee.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on aivan yhdentekevää, mitä kaksi aikuista, oikeustoimikelpoista henkilöä vapaaehtoisesti tekee keskenään.
Jos ihminen on yhteiskunnan silmissä niin kypsä että hänelle annetaan äänioikeus, niin kyllä sellaisella ihmisellä pitää myös olla oikeus itse päättää, kenen kanssa seurustelee.
Samaa mieltä. Ja ihmisten on myös saatava tehdä omat virheensä. Joku ketjussa kirjoitti 17v. tytöstä, jonka käytöstä kuvaili kuin hän olisi 13v. Vuoden kuluttua tyttö on täysi-ikäinen, eikö vanhempi edelleenkään näe häntä aikuisena? Silloin suhde vääristyy ja säilyy epäkypsänä kenties pitkäänkin. Tällaisia nuoria on nykyisin paljon, mutta enemmän heitä taitaa kuitenkin olla pojissa, jotka sitten jäävät vanhempien nurkkiin pyörimään ikuisina teineinä.
Aikuistuminen näkyy selkeimmin siinä miten nuori ihminen suhtautuu omiin vanhempiinsa. Suhde on aika pielessä, jos se vielä parikymppisenäkin on kuin teini-ikäisellä. Vanhempia pitää rohkaista näkemään jälkikasvu pystyvinä, fiksuina aikuisina eikä holhottavina ja avuttomina lapsina ja teineinä. Muuten heistä ikävä kyllä tulee sellaisia eli kohtelu toimii itseään toteuttavana ennusteena. Tarvittaessa nuori pitää jopa tyrkätä ulos pesästä, jos ei itse uskalla lähteä.
Vierailija kirjoitti:
No, me vanhemmat ja tiede (ihmisen aivojen kehitys) tiedämme paremmin kuin Sinä. Selkeästi et edusta kumpaakaan, vanhempia etkä tiedettä, tai edes tutkimuksia seuraavaa sivistynyttä ihmistä.
Täytin juuri 50 eikä minua ainakaan haittaa. Olen eroni jälkeen asunut omillani kohta 5 vuotta enkä ikinä enää halua parisuhteeseen enkä ylipäätään ebää halua olla miesten kanssa. Hyvä että minä saan elää rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kysyin yhdeltä 50 ja risat mieheltä (olen 50+ nainen) että miksi nuoremmat naiset kiinnostaa enemmän tai ainakin hänen deittiprofiilissa oli aika laaja se ikähaitari. Sain suoraan kysymykseen tosi suoran vastauksen: nuoren naisen paikat kestää "jyystämistä" paremmin, ei ole arat eikä kuivat, iho on kimmoisa ja sileä (ainakin yleensä) eikä roikkuvia poimuja tai helttoja. Että näin. Mitäs kysyin. Ja miehethän on aina täydellisiä ; )
Todellako piti erikseen kysyä, miksi miehet tykkäävät nuoremmista naisista? :D No hyvä, jos sinäkin opit vihdoin jotain.
Eli mies hakee lähtökohtaisesti naisia, johon voi tyydyttää tarpeensa, eikä piittaa naisen nautinnosta. Vanhempi nainen haluaa tyydyttyä itsekin, eikä suostu toimimaan pelkkänä jyystämisalustana.
Nuoret naiset säälittävät kun elävät miesten validaatiolle ja kärvistelevät miellyttääkseen. Onneksi nuorissa naisissakin on jo enenemässä määrin fiksuja, hyväitsetuntoisia naisia jotka eivät mukisematta enää hyväksy heteroparisuhteiden orgasmikuilua. -Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässäkin ketjussa toistuu trollivastaajan fantasia itsestään kokeneena, nuorten naisten haluamana herrasmiehenä. Siitä huomaa heti, ettei oikeaa suhdetta nuoren naisen kanssa ole ollut. Ne suhteethan ovat ihan tavallisia suhteita omine pulmineen. Ja nainen voi hyvinkin heiluttaa tahtipuikkoa, jos suhde on pitkäaikaisempi.
Omia fantasioita voi elätellä maksullisissa suhteissa, kun toinen mukailee maksusta roolia, jota häneltä odotetaan. Ja voi tietty seksissä olla tällainen puoli myös, mutta yhdessä elämisessä yhdistyvät aina kahden ihmisen fantasiat ja odotukset muodostaen suhteen "kolmannen" eli dynamiikan. Sellainen psykoanalyyttiseen parisuhdedynamiikkaan pohjautuva kirjakin on olemassa kuin Parisuhde kolmantena. Parisuhteessa keskustelevat monipuolisesti molempien historia ja persoonan dynamiikat (objektisuhteiden toiminta käytännössä) ja muodostavat vähitellen urautuneen mallin olla yhdessä.
Niin, eräs suomalainen s-työläinen kertoi tänä vuonna jossain iltalehdessä omista kokemuksistaan. Hän sanoi, että häiritsevimpiä asiakkaita ovat ne miehet, joille ei riitä se, että hän teeskentelee asiakkaalle alaikäistä tyttöä, vaan ne selkeästi naimisissa olevat perheelliset miehet, jotka kutsuvat kyseisen s-työläisen omaan kotiinsa (siitä hän ottaa ison lisämaksun), ja haluavat, että hän pukeutuu ennen aktia näiden miesten teinityttärien vaatteisiin. Kyllä hän niin tekee, koska asiakas on tällaisen "kokemuksen" tilannut, mutta miettii kyllä, että mitä niille perheen tyttärille oikeasti mahtaa kuulua, kun isät ovat tuollaisia.
Olen järkyttynyt. Ja minä kun luulin että miesten prseily ei enää voisi minua järkyttää. Kyllä se vaan voi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerran kysyin yhdeltä 50 ja risat mieheltä (olen 50+ nainen) että miksi nuoremmat naiset kiinnostaa enemmän tai ainakin hänen deittiprofiilissa oli aika laaja se ikähaitari. Sain suoraan kysymykseen tosi suoran vastauksen: nuoren naisen paikat kestää "jyystämistä" paremmin, ei ole arat eikä kuivat, iho on kimmoisa ja sileä (ainakin yleensä) eikä roikkuvia poimuja tai helttoja. Että näin. Mitäs kysyin. Ja miehethän on aina täydellisiä ; )
Todellako piti erikseen kysyä, miksi miehet tykkäävät nuoremmista naisista? :D No hyvä, jos sinäkin opit vihdoin jotain.
Eli mies hakee lähtökohtaisesti naisia, johon voi tyydyttää tarpeensa, eikä piittaa naisen nautinnosta. Vanhempi nainen haluaa tyydyttyä itsekin, eikä suostu toimimaan pelkkänä jyystämisalustana.
Nuoret naiset säälittävät kun elävät miesten validaatiolle ja kärvistelevät miellyttääkseen. Onneksi nuorissa naisissakin on jo enenemässä määrin fiksuja, hyväitsetuntoisia naisia jotka eivät mukisematta enää hyväksy heteroparisuhteiden orgasmikuilua. -Eri.
Minusta se kuulosti seksin ostajan näkökulmalta seksiin, oikein paatuneen sellaisen näkökulma. Ei kukaan normaali mies hae seksistä jyystämisalustaa eikä kukaan normaali nainen harrasta tuollaista seksiä vapaaehtoisesti oli minkä ikäinen tahansa. eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se häiritse, paitsi jos oma mies seurustelisi lapsemme ikäsen kanssa, koska se olisi lapselle todella noloa. Tunnen vain yhden tällaisen miehen, hänen kaikki suhteensa ovat menneet pieleen ja naiset ovat olleet vanhempia, samanikäisiä ja yksi merkittävästi nuorempi (omien lasten ikäinen). Hän on suhteissaan surullisen hahmon ritari, vaikka esim. työelämässä erinomaisesti menestynyt.
Seurustelin alle kaksikymppisenä kymmenkunta vuotta vanhemman miehen kanssa ja tunsin muutamia samanlaisia. He olivat poikkeuksellisen lapsellisia ja suhteemme kaatuikin siihen, kun hän eli samanlaista bile-elämää, jonka itse jo jätin taakseni, kun luin pääsykokeisiin. Tällaiset miehet ovat tyypillisesti baarikärpäsiä, jotka alkoholisoituvat jo nuorena. Sellaisia ei ole nuoruuden jälkeen enää kuulunut ystäväpiiriin, mutta pintajulkkiksissa näitä on. Elämästä ei oikein ole tullut mitään sen kummempaa, se on vain päivästä toiseen valumista ilman suurempia päämääriä. Jos ihminen on tavoitteellinen, on hän sitä myös yksityiselämässään. Poikkeuksia on harvassa.
Ethän sinä aikuisen ja järkevän miehen silmissä ole koskaan ollut hyvää vaimomatskua saman ikäisenäkään. Kunnollinen nainen ei biletä kuin heikkopäinen.
Heh, olet ihan oikeassa siinä, että olin villi tyttö ja tein kaikenlaista tyhmää. Onneksi ei mitään pahempaa sattunut.
Mutta kun olin 16-17v. eräs tunnettu viisikymppinen kirjailija, joka seurusteli vähän vanhemman ystäväni kanssa, luokitteli minut nimenomaan vaimomatskuksi, kun taas tyttöystäväni rakastajatar-tyyppiseksi, mistä olin todella loukkaantunut :) Ja tämä mies jätti aamulla (ilmeisesti lepyttääkseen minua) keittiön pöydälle (jatkot olivat meillä) runon, joka mulla on vieläkin tallessa. Se oli aika selkeä rakkausruno ja hyvä sellainen, ovela. Ja siinä toistui se sama mikä on toistunut koko elämäni ajan eli minua puhuteltiin "taivaalliseksi". Mua on aina verrattu enkeliin (puolitutut tai ne, jotka tapaavat minut ammattilaisen roolissa) mikä johtunee vaaleista hiuksista, jopa oma aviomies ensitapaamisella kertoi jälkikäteen, miten takanani oleva valo oli tehnyt vaikutelman enkelimäisestä sädekehästä ympärilläni, mutta olen todella maanläheinen ja proosallinen, tarvittaessa erittäin napakka ja voimakastahtoinen tyyppi. Kyse on siis projektiosta.
Kehottaisin miettimään sinuakin minkä verran omissa arvostuksissasi on projektiota, voit päätyä syvälle jorpakkoon, jos katselet muista omaa kuvajaistasi.
Pick me girl final boss.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, me vanhemmat ja tiede (ihmisen aivojen kehitys) tiedämme paremmin kuin Sinä. Selkeästi et edusta kumpaakaan, vanhempia etkä tiedettä, tai edes tutkimuksia seuraavaa sivistynyttä ihmistä.
Jos 18-vuotias ei sinun mielestäsi ole riittävän kypsä päättämään kenen kanssa hän haluaa seurustella, niin miten ihmeessä sinulle voi olla OK, että 18-vuotiaalla on äänioikeus?
Eihän sinun maailmankatsomuksessasi ole mitään järkeä tai logiikkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minusta se kuulosti seksin ostajan näkökulmalta seksiin, oikein paatuneen sellaisen näkökulma. Ei kukaan normaali mies hae seksistä jyystämisalustaa eikä kukaan normaali nainen harrasta tuollaista seksiä vapaaehtoisesti oli minkä ikäinen tahansa. eri
Jos aikuinen täysijärkinen nainen haluaa myydä seksiä, niin hänen ei tarvitse kysyä siihen lupaa sinulta. Sinulla ei ole mitään määräämisvaltaa siihen, miten joku muu ihminen saa kehoansa käyttää.
Mua ei kyllä häiritse, ei ole minulta pois. Ehkä joskus jos ikäero on todella suuri mietin, että elämänkokemukset voi olla todella erilaiset ko. parilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos 18-vuotias ei sinun mielestäsi ole riittävän kypsä päättämään kenen kanssa hän haluaa seurustella, niin miten ihmeessä sinulle voi olla OK, että 18-vuotiaalla on äänioikeus?
Uusimpien tutkimusten mukaan aivojen kehitys jatkuu vielä pitkälle 30 ikävuoteen saakka.
"Viimeisenä kypsyvät etuotsalohkot, jotka vastaavat tunteiden hallinnasta, suunnittelusta ja riskien arvioinnista."
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/nuoren-a…
https://hr.mit.edu/static/worklife/youngadult/brain.html
"The brain isn't fully mature at 16, when we are allowed to drive, or at 18, when we are allowed to vote, or at 21, when we are allowed to drink, but closer to 25, when we are allowed to rent a car."
Aku Ankan äänestäminen ei pilaa kenenkään elämää tai aiheuta traumoja. Vanhemman miehen nuoreen naiseen kohdistama manipulaatio sekä seksuaalinen, fyysinen ja henkinen väkivalta aiheuttaa. Vastaus tuohon typerään kysymykseen siitä miten voi sitten olla ok äänestää, jos ei nuori ole kykenevä päättämään siitä, kenen kanssa seurustelee. Lisää tyhmiä kysymyksiä tänne vain, vastaan ja opastan oikein mielelläni.
Vierailija kirjoitti:
Kokemuksesta tiedämme, että "lika barn leker bäst". Suurin todennäköisyys onnistua hyvän suhteen rekentamisessa on suunnilleen saman ikäisten, saman koulutusasteen ja samanlaisten arvojen kan tajien kesken. Poikkeuksia tokki on.
lika barn leker bäst- hullu linjoilla. Ei kuitenkaan kerro, miksi juuri hänen pitää sekaantua toisten suhteisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Uusimpien tutkimusten mukaan aivojen kehitys jatkuu vielä pitkälle 30 ikävuoteen saakka.
"Viimeisenä kypsyvät etuotsalohkot, jotka vastaavat tunteiden hallinnasta, suunnittelusta ja riskien arvioinnista."
https://www.mll.fi/vanhemmille/lapsen-kasvu-ja-kehitys/12-15-v/nuoren-a…
https://hr.mit.edu/static/worklife/youngadult/brain.html
"The brain isn't fully mature at 16, when we are allowed to drive, or at 18, when we are allowed to vote, or at 21, when we are allowed to drink, but closer to 25, when we are allowed to rent a car."
Jos sinun mielestäsi 18 vuotias ei ole riittävän kypsä päättämään kenen kanssa haluaa seurustella, niin miksi yhteiskunta on antanut 18 vuotiaalle äänioikeuden, ja näin oikeuden osallistua erittäin tärkeään yhteiskunnalliseen päätöksentekoon?
Tässähän on nyt valtava looginen ristiriita.
Vierailija kirjoitti:
Aku Ankan äänestäminen ei pilaa kenenkään elämää tai aiheuta traumoja. Vanhemman miehen nuoreen naiseen kohdistama manipulaatio sekä seksuaalinen, fyysinen ja henkinen väkivalta aiheuttaa. Vastaus tuohon typerään kysymykseen siitä miten voi sitten olla ok äänestää, jos ei nuori ole kykenevä päättämään siitä, kenen kanssa seurustelee. Lisää tyhmiä kysymyksiä tänne vain, vastaan ja opastan oikein mielelläni.
Kyllä minä ainakin äänestin 18 vuotiaana ihan oikeita ehdokkaita. Jos sinä äänestit aku ankkaa, niin se ei kerro muusta kuin sinun älykkyysosamääräsi tasosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos aikuinen täysijärkinen nainen haluaa myydä seksiä, niin hänen ei tarvitse kysyä siihen lupaa sinulta. Sinulla ei ole mitään määräämisvaltaa siihen, miten joku muu ihminen saa kehoansa käyttää.
Enhän mä tuossa mitään seksin myyjästä kirjoittanut. Hän on jyystöalustana maksua vastaan ja eivät varmaan kaikki seksin myyjätkään tuollaiseen seksiin suostu, ainakaan, jos se jyystö kestää kauan. Jos taas vähän aikaa niin se voi olla haluttu asiakas, kun ei halua esim. koskea klitorikseen. Eräästä seksin myyjistä kertovasta kirjasta luin, että simppelit asiakkaat ovat parhaita. 5 min. jyystöä on helpompi kuin mies, joka räpeltää kivuliaasti klitorista ja pitää teeskennellä orgasmi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä ainakin äänestin 18 vuotiaana ihan oikeita ehdokkaita. Jos sinä äänestit aku ankkaa, niin se ei kerro muusta kuin sinun älykkyysosamääräsi tasosta.
Samoin. Punnitsin hyvin tarkkaan ehdokkaani jo nuorena.
Parisuhteet joissa on iso ikäero käsittääkseni harvemmin toimivat pitkällä tähtäimellä.
Toisaalta, ei minua kiinnosta tippaakaan mitä muut aikuset ihmiset puuhaavat makuuhuoneissaan. Minulla on ihan riittävästi tekemistä oman elämäni kanssa.