Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mistä tietää jos puoliso pettää

Vierailija
03.07.2026 |

Kysymys otsikossa. Mistä sen tietää? 

Kommentit (622)

Vierailija
521/622 |
24.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen pettäjän mielestä oma parisuhde ei ole niin arvokas, etteikö sitä kannattaisi riskeerata mitkä ikinä sitten motiivit ovatkaan.

Jos seksiä ei ole kotona lainkaan, niin silloin sitä hankitaan muualta. Niin metsä vastaa kuin sitä kutsuu. 

No kaipa sitä ennen kerrotaan, että halutaan erota ja myös niistä aikeista mennä panemaan muualle? Pihtaaminen ei ole pettämistä, mutta muiden kanssa paneminen on, jos siis on molemminpuolinen sopimus olla uskollinen. Kova on uho lähteä vieraisiin, mutta missä uho kertoa kumppanille aikeensa?

Sanoisin näin realistisesti, että pihtaava on tehnyt päätöksen pihdata ja kumppani on tehnyt päätöksen salarakkaasta. Koska mennessään parisuhteeseen oletettavasti pihtari on tehnyt lupauksen vastavuoroisesta seksistä. Jos ei mielestään näin ole luvannut niin silloin on pettänyt jo ennen kuin pettävä kumppani. Tekopyhää on väittää, että vain pettäjä on yksin syyllinen kun seksiä ei ole lainkaan. Yhtä hyvinhän se pihtari voi ottaa eroasian puheeksi. Mutta useinhan on niin, ettei pihtari juuri halua erota ja mitään vikaa ei ole suhteessa eikä hänessä. Hän ei vain halua enää seksiä.  Silloinhan ei ole väärin, että toisella on seksiä jonkun muun kanssa. 

No pihtari ainakin pihtaa avoimesti, ja siitä pitää sen kärsivän osapuolen varmaan kysyä että missä me oikein mennään, eikös vaan? Miksi ainoa keino on lähteä SALAA pettämään? Miksi ei kerrota suoraan, että lähden panemaan? Ensin erotaan ja sitten vasta mennään uuden kanssa sekstailemaan.

Ja suhdeko sitten jatkuu, kunhan saa vierasta seksiä? Kaikki hyvin, kunhan salapanot saa jatkua rauhassa ja kenenkään estämättä? Kumpikohan tässä on nyt se oikea "rikollinen? :D

Kokemuksesta tiedän, että monet pihtarit ovat hyvin tyytyväisiä siihen, että kotielämä jatkuu samanlaisena. He nimittäin harvoin haluavat erota tai rikkoa kulisseja. Ovat tyytyväisiä kun mies tulee aina kotiin kuitenkin ja he saavat olla rauhassa ilman seksiä. Mitä he itseasiassa siinä menettävät vaikka mies on  seksisuhteessa toisen kanssa kun kerran itse eivät seksistä välitä? Kun kotona muuten kaikki on kuin ennenkin. Minä en tykkää esimerkiksi hernekeitosta, mutta mies tykkää. En siis keitä sitä meillä kotona koskaan. Mitä minä menetän jos mies syö sen hernekeiton jossain muualla? En yhtään mitään. 

He siis vain haluavat jatkaa rauhassa kotileikkiään, ja mies on heille kuin yksi huonekalu olohuoneessa?  Ja elintason takaaja?

Huhhuh.

Halu elää ydinperheenä, arki rullaa hyvin yhdessä, ollaan kavereita toisilleen, elintaso, yhteinen historia, sukulaissuhteet jne. Se koko paketti. Ei sitä välttämättä halua tai tarvitse rikkoa seksin takia. Etenkään vanhemmiten. Parikymppisenä ehkä hiukan eri. 

No senhän päättää se petetty ei pettäjä, kun käry käy.

Kysyttiin miksi petetty katsoo asiaa sormien läpi tai ei edes välitä. 

En itse ainakaan enää keski-ikäisenä jättäisi tätä elintasoa ja tulevaa eläkevarallisuutta ihan minkä tahansa kuprun takia. 

Sinun mielestä hyvään elintasoon kuuluu, että puoliso pettää??? No jopas...

Minä taas käsitän hyvän elintason sellaiseksi, että saa nauttia elämästä sen ihmisen kanssa, jonka kanssa oikeasti haluaa olla, kulisseista viis. Toisin sanoen matkaseura on tärkeämpää kuin se, että lentää bisnesluokassa ja asuu arvoalueella. Mutta meitä on moneen lähtöön.

Ei kuulu. Mutta jos nyt pettäisi, en ainakaan automaattisesti alkaisi jakamaan lusikoita. Varsinkaan, jos kotona olisi muuten mukavaa. Pettäminen ei automaattisesti tarkoita esimerkiksi riitoja. Joillekin seksi muualla on vain sitä, kohde ei ole edes tärkeä. 

Varmaan pitkässä liitossa voi just olla noin, että ei ole niin väliä, mitä toinen tekee. On ehkä jo kyynisyyttäkin mukana. Toisaalta tuollaisen elämänvaiheen varmaan voi nähdä ihan asiaankuuluvana osana parisuhdetta. Näin sinkkuna mietin näin. 

Aivan. Eikä sen tarvitse olla katastrofi, jos ystävyys ja hyvä vanhemmuus säilyy avioliitossa. 

Ystävyyteen eikä hyvään vanhemmuuteenkaan ei tietenkään kuulu pettäminen ja petollinen käytös. Ei se ole mikään asiaankuuluva osa parisuhdetta, että huijataan lähimpiä ja esimerkiksi riskeerataan heidän terveytensä. Ei sellaisia päätöksiä voi tehdä yksipuolisesti toisen puolesta.

Jos taas vieraissa on lupa käydä sovitusti, se ei ole pettämistä.

Elämä ei ole mustavalkoista suoraa viivaa. Harva pettää sitä yhtä kertaa enempää, koska siitä jää usein itsellekin paska olo. 

Sarjapettäjät erikseen, silloin päässä on toisenlaisia ongelmia. Tai on esimerkiksi kansainvälinen rokkitähti tai jalkapalloilija jolle  tyrkytetään mahdollisuuksia oikealta ja vasemmalta päivittäin. Vaimo katsoo ohi, koska elintaso on miljoonia. 

Alinta kastia sitten ne jotka eivät edes tunnusta vaan elävät jopa vuosien salasuhteissa. En osaa kuvitella, että sellainen ihminen pystyisi ylläpitämään hyvää parisuhdetta kotonakaan. 

Eri ihmisillä on erilaiset arvot. Jollekin on ok varastaa vähän, huijata vähän, pettää vähän. Jonkun mielestä on elämän suola seikkailla. Siitä vaan, jos on valmis kestämään seuraukset. Silloin kannattaa valita sellainen puoliso, jolle myöskin rehellisyys on liian mustavalkoista suoraa viivaa. Joka nauttii vähän sellaisesta tuhnuisen harmaasta suhteesta.

Itse en nauti. Minulle on tärkeää kunnioittaa itseäni ja puolisoani. Parisuhteesta menee pohja pois, jos toinen on epärehellinen. Ei sellaisen puolesta viitsi nähdä vaivaa.

Sitä ei vaan ikinä voi tietää mitä tapahtuu. Joka ikinen ihminen pystyy pettämään. Panisitko lasten elämän  ja vuosikymmenten työn palasiksi, jos toinen erehtyisi kerran? 

No tuossahan se pettäjä laittaa oman himonsa lastensa elämän ja vuosikymmenten työn edelle, että häneltä tuota pitäisi kysyä. Hän on tehnyt sen ratkaisun, ei se uskollinen.

Jos minulta kysyt, niin en osaa sanoa. Iso kriisi siitä tulisi. Riippuisi paljon siitä, miten se pettäjä toimisi. Tunnustaisiko itse vai jäisikö kiinni, ottaisiko vastuun vai syyttelisikö minua. Haluaisin todella tietää, mikä sai ylittämään rajan. Haluaisin myös tietää, mitä aikoo tehdä, että sama ei toistu.

Olen joskus ollut tilanteessa, että puoliso petti. Asiasta päästiin yli, annoin anteeksi, mutta sillä puheella, että ei tule toistumaan. Toistui, ja erosimme.

Joten näillä tiedoilla panisin palasiksi ennemmin kuin myöhemmin, koska myöhemmin se on vain hankalampaa.

Minulla oli 24 vuotta sitten tapailua toisen miehen kanssa lyhyen aikaa. Pelkkää huomion kaipuuta oli se juttu, sillä  sitä miestä en todellakaan ajatellut vaihtaa uudeksi seurustelukumppanikseni.

Aviomieheni sai tapailusta vihiä ja anteeksipyyntöjeni jälkeen asia sovittiin ja suhteemme jatkui. 

Nyt kun tapahtuneesta on kulunut yli 20 vuotta ja edelleen mies nostaa sen riidoissa esille, niin olen ymmärtänyt, että järkevintä olisi ollut erota heti silloin paljastumisen jälkeen. Ei tällaista "elinkautista" halua kukaan loppuelämää kärsiä. Olen mieheni mielestä valehtelija lopun ikää, vaikka mihinkään vastaavaan, saatika valehteluun en ole syyllistynyt.

Vierailija
522/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisin sanoen pettäjän mielestä oma parisuhde ei ole niin arvokas, etteikö sitä kannattaisi riskeerata mitkä ikinä sitten motiivit ovatkaan.

Jos seksiä ei ole kotona lainkaan, niin silloin sitä hankitaan muualta. Niin metsä vastaa kuin sitä kutsuu. 

No kaipa sitä ennen kerrotaan, että halutaan erota ja myös niistä aikeista mennä panemaan muualle? Pihtaaminen ei ole pettämistä, mutta muiden kanssa paneminen on, jos siis on molemminpuolinen sopimus olla uskollinen. Kova on uho lähteä vieraisiin, mutta missä uho kertoa kumppanille aikeensa?

Sanoisin näin realistisesti, että pihtaava on tehnyt päätöksen pihdata ja kumppani on tehnyt päätöksen salarakkaasta. Koska mennessään parisuhteeseen oletettavasti pihtari on tehnyt lupauksen vastavuoroisesta seksistä. Jos ei mielestään näin ole luvannut niin silloin on pettänyt jo ennen kuin pettävä kumppani. Tekopyhää on väittää, että vain pettäjä on yksin syyllinen kun seksiä ei ole lainkaan. Yhtä hyvinhän se pihtari voi ottaa eroasian puheeksi. Mutta useinhan on niin, ettei pihtari juuri halua erota ja mitään vikaa ei ole suhteessa eikä hänessä. Hän ei vain halua enää seksiä.  Silloinhan ei ole väärin, että toisella on seksiä jonkun muun kanssa. 

No pihtari ainakin pihtaa avoimesti, ja siitä pitää sen kärsivän osapuolen varmaan kysyä että missä me oikein mennään, eikös vaan? Miksi ainoa keino on lähteä SALAA pettämään? Miksi ei kerrota suoraan, että lähden panemaan? Ensin erotaan ja sitten vasta mennään uuden kanssa sekstailemaan.

Ja suhdeko sitten jatkuu, kunhan saa vierasta seksiä? Kaikki hyvin, kunhan salapanot saa jatkua rauhassa ja kenenkään estämättä? Kumpikohan tässä on nyt se oikea "rikollinen? :D

Kokemuksesta tiedän, että monet pihtarit ovat hyvin tyytyväisiä siihen, että kotielämä jatkuu samanlaisena. He nimittäin harvoin haluavat erota tai rikkoa kulisseja. Ovat tyytyväisiä kun mies tulee aina kotiin kuitenkin ja he saavat olla rauhassa ilman seksiä. Mitä he itseasiassa siinä menettävät vaikka mies on  seksisuhteessa toisen kanssa kun kerran itse eivät seksistä välitä? Kun kotona muuten kaikki on kuin ennenkin. Minä en tykkää esimerkiksi hernekeitosta, mutta mies tykkää. En siis keitä sitä meillä kotona koskaan. Mitä minä menetän jos mies syö sen hernekeiton jossain muualla? En yhtään mitään. 

He siis vain haluavat jatkaa rauhassa kotileikkiään, ja mies on heille kuin yksi huonekalu olohuoneessa?  Ja elintason takaaja?

Huhhuh.

Halu elää ydinperheenä, arki rullaa hyvin yhdessä, ollaan kavereita toisilleen, elintaso, yhteinen historia, sukulaissuhteet jne. Se koko paketti. Ei sitä välttämättä halua tai tarvitse rikkoa seksin takia. Etenkään vanhemmiten. Parikymppisenä ehkä hiukan eri. 

Kukin elää tavallaan, karua hommaa. 

Yhteinen huumori, on hauskaa yhdessä, asutaan kuten halutaan, kauniisti sisustetussa ja maksetussa kodissa, vaikka meren rannalla, voidaan nauttia mökkeilystä, takkatulista, tai vaikka veneilystä, matkustellaan. Tavataan lapsia ja lastenlapsia, nautitaan perhepäivällisistä. 

On muuten hyvä ja turvallista olla. Mikään kinkkinen ihmissuhde ei aiheuta ongelmia, mikään ei uhkaa. Ei kovinkaan karua. eri

Näin sen pitäisikin olla. Valitettavasti vain moni kieltää puolisoltaan sivusuhteet, pahimmillaan jopa estää puolisoaan reissaamasta itsekseen "että se ei vaan petä" ja vahtii muutenkin haukkana sen tekemisiä.  Jos kaikki muu elämässä toimii, paitsi seksihalut ei kohtaa, miksei sille puolisolle voi antaa lupaa hakea sitä läheisyyttä muualta? Nykyään kun tiedetään jo, että miesten halu säilyy ennallaan hautaan saakka ja mielenterveyden kannalta tyydyttävällä seksielämällä on suuri positiivinen vaikutus. Naisten halu hipuu yleensä vaihdevuosien jälkeen eikä ketään voi pakottaa harrastamaan seksiä vastoin tahtoaan. Mutta ilmeisesti miehen henkisen hyvinvoinnin riskeeraaminen on monien mielestä pienempi paha kuin se, että antaisi miehelle luvan käydä vieraissa vaikka kerran kuussa... 

Olen vahvasti erimieltä tuosta "miesten halu säilyy ennallaan hautaan asti". Miehelläni oli estrogeenitaso hiipunut, hän sanoi ettei seksi kiinnosta enää yhtään. Minulla kiinnostaa vaikka vaihdevuodet on menossa ja välillä kuumat aallot loiskuaa... Mutta onneksi hän meni lääkäriin ja sain jonkinlaista tabletti-apua ongelmaansa..  Minä kävin muutaman kerran vieraissa, silloin kun oli pahin vaihe menossa... En käy enää.

Rouva

Näin naisena kysyn, iäkäs jo olen, että onko ihan oikeasti saatava vierasta penistä, kun on olemassa erittäin tasokkaita seksileluja ja isompiakin jellyjä, jotka vikisee, tärisee ja vinkuu, ja mitä kaikkea ne tekevätkään, ehkä keittävät jopa päiväkahvitkin...

Ja samoin miehet, miksi se tekopimpero tai Barbara ei vaan riitä? Normaali mies tarvitsee ehkä keskimäärin pari krt viikossa petipuuhia (näin on kerrottu monesti, mutta tämä vain siis keskiarvo) joten mikä siinä on roiskaistessa omassa työtilassa tai yksin ollessa kivojen leikkien kera kassit tyhjiksi? 

En näe mitään muuta syytä, kuin oikeasti halun mennä vieraisiin, se tyydytys ei olekaan se päällimmäisin kriteeri ja syy. On paljon ihmisiä, jotka eivät edes pääse kotoaan mihinkään ja hienosti hekin elävät lelujen kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lelut korvaa ihmistä. Kyllä usein on myös toisen ihmisen läheisyyden tarve kun kotona ei seksiä ole tai sen on kortilla/huonoa. Itselle myös jutteleminen toisen ihmisen kanssa kivaa kun kotona on jähmeää ja jutut vain arkisia. Itsellä ei ole pelkkä seksi vaan myös mukana muutakin yhteistä. Usein näissä pitemmissä sivusuhteissa on tutustuttu toisiinsa ja jutellaan laidasta laitaan. Eri asia jotkut satunnaiset tai kertajutut. Myös kakkosnaisena sama juttu, muutakin pitää olla kuin seksiä. Ratkaisua en ole vaatinut, olen tottunut asumaan itsekseni. 

Vierailija
524/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhelin täysin omassa käytössä, piilottelee puhelinta, puhelin näyttö alaspäin pöydällä, viestien herätteet eivät tule näytölle. Hymyilee viestin tullessa. Ei näytä puhelintaan spontaanisti.

Muutokset käyttäytymisessä, etenkin seksuaalisuudessa. Joko yli-innokkuus tai välinpitämättömyys.

Yhtäkkinen kiinnostus omaan ulkonäköön.

Käy suihkussa toistuvasti kotiintullessa-tämä siis hälytysmerkki, jos näin ei ole aiemmin näin tehnyt. 

Selittämättömiä menoja

- Puhelinta käytetään ihan normaalisti. Miksi ei, kun kaikki puhelu- ja viestitiedot on poistettu tai käytössä on toinen puhelin tai puhelinta ei tarvita ollenkaan, koska salarakas on joku lähellä paljon oleva.

- Ei mitään muutoksia käytöksessä. Ei seksuaalikäytöksessä ei peseytymisessä, koska peseytyä voi salarakkaan luona.

- Ei muutoksia ulkonäköön, eikä uusia vaatehankintoja.

- Ei selittämättömiä menoja, vaan salarakas sopeutetaan normaaliin rutiiniin esim. etätöiden tai työmatkojen yhteyteen. 

Aittaako vastaukset tunnistamaan pettävän puolison?

Tämä on vähän nerokkaampi pro-pettäjätyyppi. Vaikea tunnistaa pettämistä.

Kyllä itse huomaan eron siinä, onko puoliso käynyt aamulla vai iltapäivällä suihkussa. Molemmat myös käytämme hajusteita, joten sen huomaa heti, jos on laittanut lisää keskellä päivää. 

Mitä ihmettä!  Onko teillä joku virallinen suihkuaika siis jos itse haistaa ,että haisee heille niin pesulle ei saa mennä vai?

Exä narahti sala"tapaamisesta" ihan vain oman tarkkaavaisen luonteeni ansiosta. Oli käynyt suihkussa ja asiakseen sheivaillutkin, jostain kumman syystä siihen aikaan päivästä. Selitti sitten, että ei kehdannut enää kieltäytyä työkaverin toistuvista kahvikutsuista. Heh. 

Ei sitä tarvitsekaan olla kuin tarkkaavainen luonne hoksatakseen pitkän yhteiselon jälkeen käytöksen selityksettä muuttuvan. Kerran voi mennä läpi, mutta toistuvasti menee läpi vain naiiville ja luottavaiselle. Kyllä itse ihmettelisin, jos siippa yhtäkkiä löytäisi salih- tai joukkuepeliarrastuksen itselleen, kun hän on hyljeksinyt ja halveksnut sellaista touhua 15 vuotta. Enemmän ulkoilmaihminen.

Vierailija
525/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän lelut korvaa ihmistä. Kyllä usein on myös toisen ihmisen läheisyyden tarve kun kotona ei seksiä ole tai sen on kortilla/huonoa. Itselle myös jutteleminen toisen ihmisen kanssa kivaa kun kotona on jähmeää ja jutut vain arkisia. Itsellä ei ole pelkkä seksi vaan myös mukana muutakin yhteistä. Usein näissä pitemmissä sivusuhteissa on tutustuttu toisiinsa ja jutellaan laidasta laitaan. Eri asia jotkut satunnaiset tai kertajutut. Myös kakkosnaisena sama juttu, muutakin pitää olla kuin seksiä. Ratkaisua en ole vaatinut, olen tottunut asumaan itsekseni. 

Eli petetään myös psyykkisesti, tunnetasolla, mikä pahinta mahdollista. Silti annetaan ymmärtää, että "ei kai sitä puutteessa voi olla". Jos kumppaniaan rakastaa, ja ainoa asia mikä hiertää, on seksin puute, niin ei silloin mitään tunnepitoisia jaarituksia tarvita ja muille omia asioitaan kertoa. 

Vierailija
526/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli petetään myös psyykkisesti, tunnetasolla, mikä pahinta mahdollista. Silti annetaan ymmärtää, että "ei kai sitä puutteessa voi olla". Jos kumppaniaan rakastaa, ja ainoa asia mikä hiertää, on seksin puute, niin ei silloin mitään tunnepitoisia jaarituksia tarvita ja muille omia asioitaan kertoa. 

Juuri näin. Kuten monet pettävät miehet itsekin sanovat, he alkavat etsiä "parempaa naista". Hakevat jotain ihailua ja ihastusta, eli pohjimmiltaan juuri kaikkea muuta kuin pelkästään sitä aktia. Ja sitten kun on löytynyt "parempi nainen", vaihtavat lennosta.

Ovat niin vässyköitä, että yrittävät sukeltaa yhden naisen helmoista suoraan toisen naisen helmoihin.

Vierailija
527/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin. Kuten monet pettävät miehet itsekin sanovat, he alkavat etsiä "parempaa naista". Hakevat jotain ihailua ja ihastusta, eli pohjimmiltaan juuri kaikkea muuta kuin pelkästään sitä aktia. Ja sitten kun on löytynyt "parempi nainen", vaihtavat lennosta.

Ovat niin vässyköitä, että yrittävät sukeltaa yhden naisen helmoista suoraan toisen naisen helmoihin.

No näin. Ja lopuksi syytetään sitä omaa kumppania, joka on siellä kotona. Itse on "vain" joutunut pakosta hakemaan "ainoastaan seksiä, eikä mitään muuta, mutta jotenkin kummasti se vaan lipsahti". Asia muuttaa muotoaan ja aletaankin miettiä yhteistä elämää ja kumppanin jättämistä. Tilanne voi kestää jopa vuosia, toisen tietämättä. Kunnes se toinen pettäjäosapuoli painostaa, koti menee myyntiin, lapset jakoon, riitaa, ositusta, tuskaa kyyneliä...

Ja kaikki tämä vain kun mä olen niin puutteessa, yhyyy. Ja mikä parasta, sama toistuu uudelleen. Lemmen huumassa on vielä tekaistu pari uutta mukulaakin.

Vierailija
528/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttunut käytös: Ei enää kiinostu omasta kumppanista. Alkaa vertailla sinua muihin. Valittaa paljon. On outoihin aikoihin paljon poissa kotoa. Ex lipsautti vahingossa sen naisen nimen kenen kanssa petti ja löysin sen naisen jättämän korun meiltä. Ällöttävintä siinä oli just se, että se nainen oli käynyt asunnollani salaa poissaollessani. Yök. Ex tajusi kyllä, että tää nainen oli jättänyt korun tahallaan mulle löydettäväksi että tajuaisin pettäjäksi. Ja sitten paljastui, että hän yritti vähän kaikkea mikä liikkuu, naisia oli paljon hänellä kierroksessa yhtäaikaa. Oli paljon poissa kotoa myös. Oli paljon puhelimella vessassa. Alkoi lainata tablettiani ja käytti sillä messengeriä. Oli sitten jättänyt avoimeksi näytölle kaikki käymänsä keskustelut, joka vahvisti petoksen. 

Vierailija
529/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pettäjät sitten ajanmittaa alkaa lipsua, tulevat varomattomaksi kuten oma ex lipsutti muiden naisten nimiä eli ei he loputtomasti pysty sitä kulissia pitämään yllä. Ja mies ei myöskään esim tuonut apteekista lapsellemme tarvittavaa lääkärin määräämää lääkettä vaan jotakin muuta. Siitä arvasin, että hänellä on toinen nainen kenelle puhuu ja tää nainen käskenyt tuomaan jotakin muuta. Paljastui, että petti sairaanhoitajan kanssa joka oli alkanut määräillä siellä taustalla miehen tekemisiä ja oli udellut kaikkea mahdollista lapsestamme ja minusta. Oksettavinta oli just tuo terveysasioiden kaivelu ja urkkiminen. 

Vierailija
530/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pettäjät sitten ajanmittaa alkaa lipsua, tulevat varomattomaksi kuten oma ex lipsutti muiden naisten nimiä eli ei he loputtomasti pysty sitä kulissia pitämään yllä. Ja mies ei myöskään esim tuonut apteekista lapsellemme tarvittavaa lääkärin määräämää lääkettä vaan jotakin muuta. Siitä arvasin, että hänellä on toinen nainen kenelle puhuu ja tää nainen käskenyt tuomaan jotakin muuta. Paljastui, että petti sairaanhoitajan kanssa joka oli alkanut määräillä siellä taustalla miehen tekemisiä ja oli udellut kaikkea mahdollista lapsestamme ja minusta. Oksettavinta oli just tuo terveysasioiden kaivelu ja urkkiminen. 

Mites tuossa sitten lopulta kävi? Erosit tietty. Onko mitään välejä enää ja onko mies vielä sen hoitsun kanssa? Uteliaisuus iski, sori jos on tungettelua.

Vierailija
531/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä muutama mitä itse ja ystäväni aikoinaan huomasimme. Osalla parisuhteessa oli vain muutama näistä ja osalla useampi: 
Selaa paljon puhelinta. 
Pitää näytön pöytää vasten. 
Kotona puhelin aina äänettömällä. 
Hymyilee kun selaa puhelinta tai selvästi kirjoittaa jotain hymysuin. 
Kun kysyt mitä tekee, mitä katsoo puhelimesta, toteaa vain ettei mitään erikoista. 
Tavarat vaihtelee paikkoja ja tiedät ettei mies niitä itse ole siirtänyt, esim. koriste esine ikkunalla laudalla on muutaman sentin päässä siitä tutusta paikasta ikäänkuin joku olisi nostanut esineen pois, katsonut sitä tarkemmin ja laittanut paikalleen. 
Mies ei halua seksiä enää. 
Miehen ystävät katsovat sinua säälien tai kuin odottaisivat että pääsisivät eroon sinusta. 
Eri väriset hiukset miehen vaatteissa. 
Mies alkoi syödä ja ostaa ruokaa mitä ei ole koskaan ennen ostanut (naisella oli erikoisruokavalio ja siksi mieskin alkoi syödä samaa).

Lähti lenkille, kuntosalille, kauppaan, mutta viipyi pitkään eikä kertonut kuinka kauan menee. Jos kertoi, 15 minuutin kauppa reissu meni 1,5 tunniksi koska kaupassa ruuhkaa, liikenteessä ruuhkaa jne. 
Tavalla tai toisella saat selville kuinka mies ostanut kaulakorun, sormuksen, rannekellon, tms. mutta pitkän ajan jälkeen et koskaan sitä saanut (ei ollut sinulle). 
Mies alkoi muuttaa tyyliään vaatteissa ja hiuksissa. 
Mies oli yhtäkkiä enemmän hiljainen ja ajatuksissaan kotona. 
Ystäväsi, tuttava, sukulainen, perheenjäsen kertoi nähneensä miehesi jossakin tuntemattoman naisen kanssa, mutta oletit sen olevan sisko tai serkku tai joku saman näköinen. 
Jos lapsia, lapsesi alkavat puhua naisesta tai jopa nimestä, joka ei ole päiväkodin työntekijä tai kukaan lähipiirissä (mies oli siis esitellyt naisen lapsilleen tarkoitus antaa etumatkaa, että lapset hyväksyisivät naisen, "yhteinen salaisuus" lasten kanssa.) 

Uusi harrastus, joka poikkeaa tutusta. 
Uusia ystäviä, joita mies ei pysty selittämään vaan tyyliin "tutun kaverin serkku", joka myöhemmin paljastui miehen salasuhteen naisen veljiksi. 
Mies alkoi unohdella vaatteita, tai ei löytänyt niitä kodistanne, no ei tietenkään koska ne olivat naisen asunnolla. 
- Pahoittelut että pitkä kommentti. 

Vierailija
532/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein siinä onkin juuri niin, että pelkkä seksin puute ei hierrä. Ensin on ja yritetään kotona pitää yllä jonkin aikaa ehkä sitä muutakin yhteyttä, mutta kun seksin vähyys/kohtaamattomuus tai läheisyys, usein ne molemmat pikkuhiljaa hiipuvat iin kyllä alkaa muutkin asiat hiertämään. Aika harvoin on niin, että muuten kotona menee hyvin muilla tasoilla, jos seksissä on ongelmia. Tottakai kaikki vaikuttaa kaikkeen. 

Aina ihmetyttää nämä jutut, ettei kakkossuhteessa olisi mitään muuta kuin seksin tarve. Kuten sanoin, pitemmissä sivusuhteissa on paljon muutakin. Ainakin aika monissa.  Siksi ne hoidetaan niin, että kotona ei se näy mitenkään. 

Vierailija
533/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muuttunut käytös: Ei enää kiinostu omasta kumppanista. Alkaa vertailla sinua muihin. Valittaa paljon. On outoihin aikoihin paljon poissa kotoa. Ex lipsautti vahingossa sen naisen nimen kenen kanssa petti ja löysin sen naisen jättämän korun meiltä. Ällöttävintä siinä oli just se, että se nainen oli käynyt asunnollani salaa poissaollessani. Yök. Ex tajusi kyllä, että tää nainen oli jättänyt korun tahallaan mulle löydettäväksi että tajuaisin pettäjäksi. Ja sitten paljastui, että hän yritti vähän kaikkea mikä liikkuu, naisia oli paljon hänellä kierroksessa yhtäaikaa. Oli paljon poissa kotoa myös. Oli paljon puhelimella vessassa. Alkoi lainata tablettiani ja käytti sillä messengeriä. Oli sitten jättänyt avoimeksi näytölle kaikki käymänsä keskustelut, joka vahvisti petoksen. 

Tämähän kuvaa juuri sitä tyhmää pettäjää. Harvinaisen tumpelo. Tai sitten todellakin halusi joutua kiinni. Ei enää välittänyt salailla. 

Vierailija
534/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämähän kuvaa juuri sitä tyhmää pettäjää. Harvinaisen tumpelo. Tai sitten todellakin halusi joutua kiinni. Ei enää välittänyt salailla. 

Onko muunlaisia kuin tyhmiä pettäjiä? Älykäs ihminen elää avoimesti itsensä näköistä elämää, eikä petä ketään.

Vierailija
535/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko muunlaisia kuin tyhmiä pettäjiä? Älykäs ihminen elää avoimesti itsensä näköistä elämää, eikä petä ketään.

Tyhmintähän on yrittää pettää ja sitten hoitaa se täysin näkyvästi. Että oikein miltei osoittaa sormellaan, että kai nyt huomaat mitä on menossa. Joko pettää eikä elä avoimesti tai ei petä ja elää avoimesti. Molempia ei voi tehdä onnistuneesti yhtäaikaa. Senhän sanoo jo järkikin. Ellei tosiaan halua jäädä kiinni, ja hoitaa sen tällä konstilla. 

Vierailija
536/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni matkusti paljon työnsä takia, mutta oli  tavattavissa viesteillä ja soitolla. Mikään ei parisuhteessa muuttunut silloin kun mies oli kotona. 
Yhden kerran mies ilmoitti uudesta matkasta, kertoi maan A, kaupungin, tuon tapahtuman jonne oli menossa ja lähti. 

Se miten mies puhui jäi vaivaamaan. Kysyin  tekoälyltä kyseisestä konferenssista ja tuon tapahtuman järjestäjästä ja aikatauluista. Tapahtuma oli kyllä totta, mutta aina samaan aikaan vuodesta. Ajan kohta vasta kahden viikon päähän mitä piti. 

Mies oli lähtenyt työkaverinsa kanssa ihan eri maahan paikkaan B kahden viikon lomalle. Ei ollut minulle sanonut mitään, että oli ottanut lomaa. 

Sain tietää mieheni työkaverin kumppanilta, joka kysyi miten loma menee, koska luuli meidän olevan yhdessä sillä kahden viikon lomalla paikassa B. 
En tiedä tekikö nainen tahallaan haluten käräyttää heidät vai oliko aito epätietoisuus. 

Jälkeenpäin kävi selväksi, että miehen suhde työkaveriin, jonka kanssa matkusti työssään, oli kestänyt useita kuukausia. 

Vierailija
537/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Usein siinä onkin juuri niin, että pelkkä seksin puute ei hierrä. Ensin on ja yritetään kotona pitää yllä jonkin aikaa ehkä sitä muutakin yhteyttä, mutta kun seksin vähyys/kohtaamattomuus tai läheisyys, usein ne molemmat pikkuhiljaa hiipuvat iin kyllä alkaa muutkin asiat hiertämään. Aika harvoin on niin, että muuten kotona menee hyvin muilla tasoilla, jos seksissä on ongelmia. Tottakai kaikki vaikuttaa kaikkeen. 

Aina ihmetyttää nämä jutut, ettei kakkossuhteessa olisi mitään muuta kuin seksin tarve. Kuten sanoin, pitemmissä sivusuhteissa on paljon muutakin. Ainakin aika monissa.  Siksi ne hoidetaan niin, että kotona ei se näy mitenkään. 

Tietenkin kaikki pettäminen hoidetaan salassa. Lopulta tuo johtaa eroon, eli eikö se olisi kuitenkin parasta tehdä heti. 

Minä olen kuullut, että kielletty hedelmä lakkaa aika usein maistumasta, kun se paljastuu. Aina jompikumpi pettäjäparista (katson, että molemmat ovat pettämissuhteessa yhdessä, sitä petettyä vastaan) alkaa vaatia liikaa, vakiintumista jne. ja aletaan kinata pikku hiljaa asioista, kun se suhde arkipäiväistyy ja alkuhuuma katoaa. Siinä ollaan pian ns. kahden kumppanin loukussa. Joillainhan onkin useampi "kuuntelija ja ymmärtäjä".

Vierailija
538/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsuora kysymyslause:

...pettääkö puoliso...

Vierailija
539/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai kumilta. 😆

Vierailija
540/622 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässäkään keskustelussa ei ole kovinkaan hyvin uskota että me ihmiset koemme asiat ihan eri tavoin.  Joillekin seksuaalisuus on pikku asia, joka siedetään   lastentekoviosina ja jolla ei ole mitään merkitystä. Kumppanilta se voidaan myös kieltää ihan yksipuolisena valintana.  Omakotitalo, automerkki tai kasvimaa on tärkeämpää luo oma tai toisen seksuaalinen identiteetti. Tämä on ihan kamalaa.  Nämä tyypit  tuomitsevat sitten niitä joille seksuaalisuus onkohan jotain muuta: monisävyisin, hienoin ja tunteita täynnä oleva aistinen retki halki elämän. Itselle oman seksuaalisuuden toteuttaminen (olen 50+ heteronainen) on todellakin tärkeämpi asia kuin kumppanin paha mieli. Olen suoraan sanonut että tämä on itselleni tärkeä asia, ja minussakin on lähestyvä parasta ennen päivämäärä. Nyt kun muuten hyvä, uudehko kumppanini on dramaattisesti vähentänyt seksielämääni, voin ja varmaan tulenkin tarttumaan tilaisuuteen, jos sellainen eteen tulee. Elän vain kerran. Minua on petetty aiemmissa suhteissa, olen asian työstänyt ja ymmärrän miksi niin on käynyt. Nytcsalkin saman myös itselleni.