Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi Suomesta ei saa hyvää Ramenia?

Vierailija
03.07.2026 |

Miksi kaikki ruokapaikat on kebabbia, pizzaa, hampurilaista ja muuta einespaskaa? Je ei ole merkitystä jos Helsingistä yksi sellainen löytyy. En ole niin kauaksi lähtemässä ramenia hakemaan.

Kommentit (134)

Vierailija
101/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli loppupäätelmänä: Hyviä nuudelipaikkoja alkaa löytyä kun viitsii vähän etsiä. Jopa läheltäsi!

Ei löydy.

No sinä tuskin löytäisit, vaikka olisi naapurikadullasi...

Ei ole samalla volyymilla kuin pizza ja kebabsontaa. Paskaa paskaa paskaa. No et sinäkään pilluun löydä.

Aina minä oman pilluni löydän. Ja sitä sinä et ainakaan löydä.

No hyi helvetti. Viimeinen asia jota tässä maailmassa haluan.

Sitähän minäkin. No, tuskin sinä mitään slaikkaakaan saisit.

Vierailija
102/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nuudeleiden syönti loppui mulle seinään kun , katsoin tuoteselustusta ,,,,joo kookosöljyä se oli siinä, löytyy toki muitakin nuudeleita mutta ne herkku Mama nuudelit on mulla kielettyä.

Kookosrasva on ihan normi settiä. Aasiassa, missä syödään nuudeleita, kasvaa myös kookospähkinöitä, ja niistä saa kookosöljyä. Vaihtoehtoisesti tai lisäksi voi olla palmuöljyä. Ei ole hyvät rasvahapot, ei. Eikä tuo rasvainen porsaankylki sitä paljon paranna. 

Joo näin on, mulla kolestroliarvot hälyttävästi  kohoholla ja  en halua että ruumiinavauspöytäkirja kertoo , veen läski miksi teit näin.No minä en tee niin vaan vaan nyt otetaan ne ylimääräiset kilot ja ym, vaikka niskalenkillä ja ruokavalio on muutettu,  enää en leikki niin hälläväliä elämällä,  koska haluan nähdä huomisen

Possun voi vaihtaa kanaan tai kalaan tai lisätä vegejä ja sieniä.  Eikä kukaan kuole siihen jos annoksessa on joskus kookosta. 

Kokonaisuudessaan jopa Pekka Puska saattaisi sanoa, että nuudeliruoat ovat aika terveellisiä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli loppupäätelmänä: Hyviä nuudelipaikkoja alkaa löytyä kun viitsii vähän etsiä. Jopa läheltäsi!

Ei löydy.

Ei ole samalla volyymilla kuin pizza ja kebabsontaa. Paskaa paskaa paskaa. No et sinäkään pilluun löydä.

No hyi helvetti. Yhä pahemmaksi menee kuvitelmasi. Pillut ja slaikat kuuluu ramenkeittoon korkeintaan.

Vierailija
104/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy.

No hyi helvetti. Yhä pahemmaksi menee kuvitelmasi. Pillut ja slaikat kuuluu ramenkeittoon korkeintaan.

Miksi tämä meni taas tällaiseksi?

Vierailija
105/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa kuopiolainen edes hakukoneita käyttää.

En ole Kuopiosta. Ja ei niitä hyviä ramen shoppeja täällä Suomessa oikeasti ole. Nyt siis verrataan niitä mitä Japanissa on niihin joita täällä olen. Olen käynyt Japanissa. Ja maistanut ramenia myös Suomessa. Ei vakuuttanut. Kuten ei myöskäänvakuuta pizzat, kebabit, kiinalaiset ja muu ravintolasonta.

AP

Niin, Suomi ei ole Korea. Sen takia varmaan matkustit sinne.🤯

Maantiede sinulla on ainakin hukassa ja yleissivistys muutenkin kun puhut ramen-ketjussa Koreasta.

Ikinä kuullut tuotteesta nimeltään Buldak ramen?

Vierailija
106/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoivista keittää liemen, sitten kypsentää suomalaista porsaan ulkofilettä. Kananmunia keitettynä soijaan. Merilevää kaupoista. Kevätsipulia. Valkosipulimurskaa. Nuudelit on helppo leipoa vehnästä ja kananmunasta.

Ei ole loppupelistä edes hankalaa, mutta työtä se vaatii, että saa maut kohdilleen.

Ramen nuudelit saa myös kätevästi spagetista kun keittää ne ylikypsäksi. Ihan hyvin toimii. Onhan myös spaghetti rameniakin!

Ne tehdään eri jauhoista!

Ei mitään väliä jos lopputulos on hyvää. Ei täällä tehdä muutenkaan autenttisia etnisiä ruokia. Kaikki ammentaa suomieinespaskaa ja mietoja makuja. ;)

Täällä ei ole mikään pakko olla, kurjuuttaja.

Olen täällä oikein mielelläni, mutta teikäläisiä välttelen. Away with you WT-folks!

Asun espoossa ja sä jossain metsässä.

Vierailija
107/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Kuopiosta. Ja ei niitä hyviä ramen shoppeja täällä Suomessa oikeasti ole. Nyt siis verrataan niitä mitä Japanissa on niihin joita täällä olen. Olen käynyt Japanissa. Ja maistanut ramenia myös Suomessa. Ei vakuuttanut. Kuten ei myöskäänvakuuta pizzat, kebabit, kiinalaiset ja muu ravintolasonta.

AP

Oletko miettinyt, että vika voi olla sinussa?

Ei se ole kun on tullut syötyä parempaa. Te ette oikeasti tiedä yhtään mitään siitä miten hyvää etninen ruoka voi olla. Ja kyllä rakastan suomalaista varhaisperunaa, silliä, mansikoita ja sitä rataa. Se on meidän ruokaa eikä sitä voi jäljitellä missään muualla, ellei raaka-aineet ole täältä meiltä.

Rehupuntilla nousi näköjään kusi pahasti päähän, kun sai maistaa etnistä ruokaa.

Ime sä vaan slaikkaa stadis. Jutkuputku.

Niin?

Vierailija
108/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy.

Miksi tämä meni taas tällaiseksi?

Koska intit että Suomessa on helvetisti hyviä ramen shoppeja. Ei ole. Eikä tule. Pitää tehdä itse. Ja huomenna teen. :P

Vierailija
109/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No nehän syö niitä samoja pussinuuteleita siellä sun alkuperämaissakin.

Ei syö. Hyvässä ramen shopissa nuudelit tehdään itse joka aamu. Niissä ei ole lisäaineita apina.

Oli miten oli, Japani ei huoli sinua moukka!

Vierailija
110/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Niin, Suomi ei ole Korea. Sen takia varmaan matkustit sinne.🤯

Maantiede sinulla on ainakin hukassa ja yleissivistys muutenkin kun puhut ramen-ketjussa Koreasta.

Ikinä kuullut tuotteesta nimeltään Buldak ramen?

En tykkää korealaisesta ruoasta. Sen pitää olla joko indonesialaista, japanilaista tai okinawalaista.

Vierailija
111/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä päin Japaniaa saa erinomaisia tuoreita muikkukukkoja?

Vierailija
112/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mää olisin kuopiolainen niin en mussuttais ramenista koska siitä saapi helposti kieroilta kuopijolaisilta turpiinsa.

Vierailija
113/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanopa siellä Kuopiossa Ailalle, jos satut näkemään, että haistaa edelleenki paskan.

Vierailija
114/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on totuttu syömään 0.79 euron Mama-nuudeleita. Jos joku toisi oikean ramen-ravintolan, niin hinta olisi tyyliin alkaen 20 euroa annokselta.  

Vierailija
115/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä bisnesvinkki: Myy valmisnuudeleita kojusta. Hinta 1€ enemmän mitä se pussi maksaa. Sitten: valmistus tehdään asiakkaan edessä japanilaisten luksuskeittiöiden tapaan. Eli: nuudelit astiaan ja liedelle tai mikroon. Toinen vaihtoehto voisi olla automaatti joka sekottaa aineet ja tarjoaa kupin nuudeleita n. 2€ hintaan. Talvella erinomainen valinta.

Vierailija
116/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeli ja Ramen on vihdoin saapunut Impivaaraan!!!

Mikä ilon ja onnen päivä. Me ollaan niin kansainvälisiä!!!

Vierailija
117/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on totuttu syömään 0.79 euron Mama-nuudeleita. Jos joku toisi oikean ramen-ravintolan, niin hinta olisi tyyliin alkaen 20 euroa annokselta.  

Mama Chicken Flavour - nuudelit ovat oikeasti helvetin hyviä kun ne keittää liemessä ja lisää mukana tulleet mausteet. Aivan tajuttoman hyvä makupohja, johon voi sitten lisätä ihan mitä tahansa rameniin liittyvää.

-Huippukokki

Vierailija
118/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuudeli ja Ramen on vihdoin saapunut Impivaaraan!!!

Mikä ilon ja onnen päivä. Me ollaan niin kansainvälisiä!!!

Min oonkii syänynnä Ramenia. Huusi eräs eläkeukko Tankavaaran kaduilla kävellessään.

Vierailija
119/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoivista keittää liemen, sitten kypsentää suomalaista porsaan ulkofilettä. Kananmunia keitettynä soijaan. Merilevää kaupoista. Kevätsipulia. Valkosipulimurskaa. Nuudelit on helppo leipoa vehnästä ja kananmunasta.

Ei ole loppupelistä edes hankalaa, mutta työtä se vaatii, että saa maut kohdilleen.

Ramen nuudelit saa myös kätevästi spagetista kun keittää ne ylikypsäksi. Ihan hyvin toimii. Onhan myös spaghetti rameniakin!

Ne tehdään eri jauhoista!

Ei mitään väliä jos lopputulos on hyvää. Ei täällä tehdä muutenkaan autenttisia etnisiä ruokia. Kaikki ammentaa suomieinespaskaa ja mietoja makuja. ;)

Täällä ei ole mikään pakko olla, kurjuuttaja.

Olen täällä oikein mielelläni, mutta teikäläisiä välttelen. Away with you WT-folks!

Asun espoossa ja sä jossain metsässä.

Joo niin asun. Ja paljon korkeamalla koulutuksella ja tilillä. ;)

Vierailija
120/134 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanopa siellä Kuopiossa Ailalle, jos satut näkemään, että haistaa edelleenki paskan.

Eikö antanut torttua?