Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomesta ei saa hyvää Ramenia?

Vierailija
03.07.2026 |

Miksi kaikki ruokapaikat on kebabbia, pizzaa, hampurilaista ja muuta einespaskaa? Je ei ole merkitystä jos Helsingistä yksi sellainen löytyy. En ole niin kauaksi lähtemässä ramenia hakemaan.

Kommentit (99)

Vierailija
41/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

15€ iso kulho niin kannattaa. Pork Rameneita suomalaisista raaka-aineista. Onnistuu läpi vuoden. Jos saisi sata asiakasta päivässä, niin alkaa kannattamaan.

Vierailija
42/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes helsinkiläiset ei tajua puikkosyömistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kiinnostais semmonen komboravintola, josta saisi sushia, ramenia tai yakitoria. Ja niitä voisi jopa yhdistellä asiakkaan pyynnöstä.

Vierailija
44/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän olisi jollekin aasialaiselle keittiöammattilaiselle ihan kokeilemisen arvoinen bisnesidea. Mikä ettei kotimainenkin asiantuntija voisi kokeilla. 

Pieni kioski, jopa street food koju alkuun ja reilut take away-annokset kohtuullisilla hinnoilla. 

Homma olisi laajennettavissa jos toimii. 

Laadukkaat liemet, itsetehdyt nuudelit. Itse saisi myös valita lisukkeet valmiiden annosten lisäksi. 

Jos kunnon kulhollinen hyvää maksaisi  vaikkapa mäkkäriaterian verran tai alle, niin kokeilisin kyllä.

Tuohon kohtuulliseen hintaan se viimeistään kaatuu. Kun yrittäjä maksaa raaka-aineista ensin itse kovan hinnan ja sitten tellit, lellit, vellit ja kellit niin annokselle alkaa kertyä hintaa. Japanissa homma toimii, koska asiakaskuntaakin on todella paljon eli ruokaa menee kaupaksi koko ajan eikä katteen per annos tarvitse olla mahdoton.

Vähemmän ramenin raaka-aineet maksaa kuin pizzan ja kebabin. Mutta kilpailu on kovaa, eikä taida pizza-keba-yrittäjät ihan viimeisen päälle tilittää noita työnantajamaksuja. Ravintola-alan yrittäjät ovat enimmäkseen Turkin ja Lähi-Idän suunnasta, joten osaavatko tehdäkään hyvää ramenia? 

Vierailija
45/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuudeleiden syönti loppui mulle seinään kun , katsoin tuoteselustusta ,,,,joo kookosöljyä se oli siinä, löytyy toki muitakin nuudeleita mutta ne herkku Mama nuudelit on mulla kielettyä.

Vierailija
46/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Espoossa ja minulla on thaikkutavintola 300 m päässä. Myyvät nuudelia myös.

Vierailija
47/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuudeleiden syönti loppui mulle seinään kun , katsoin tuoteselustusta ,,,,joo kookosöljyä se oli siinä, löytyy toki muitakin nuudeleita mutta ne herkku Mama nuudelit on mulla kielettyä.

Kookosrasva on ihan normi settiä. Aasiassa, missä syödään nuudeleita, kasvaa myös kookospähkinöitä, ja niistä saa kookosöljyä. Vaihtoehtoisesti tai lisäksi voi olla palmuöljyä. Ei ole hyvät rasvahapot, ei. Eikä tuo rasvainen porsaankylki sitä paljon paranna. 

Vierailija
48/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parhaat ramenit olen saanut Koreassa ja Japanissa.

Vierailija
49/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asutte jossain perseessä ja ihmettelettä miksi helsinkiläiset haluavat asua palveluiden lähellä :0

Vierailija
50/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Espoossa ja minulla on thaikkutavintola 300 m päässä. Myyvät nuudelia myös.

Sieltä voin myös käpöstellen hakea kotiini annoksen. Ja tällä ketjulla on espoossa 2 ravintolaa. Ei varmastikkaan ole ainut paikka eikä ketju täällä.

Vierailija
51/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kookosrasva on ihan normi settiä. Aasiassa, missä syödään nuudeleita, kasvaa myös kookospähkinöitä, ja niistä saa kookosöljyä. Vaihtoehtoisesti tai lisäksi voi olla palmuöljyä. Ei ole hyvät rasvahapot, ei. Eikä tuo rasvainen porsaankylki sitä paljon paranna. 

Joo näin on, mulla kolestroliarvot hälyttävästi  kohoholla ja  en halua että ruumiinavauspöytäkirja kertoo , veen läski miksi teit näin.No minä en tee niin vaan vaan nyt otetaan ne ylimääräiset kilot ja ym, vaikka niskalenkillä ja ruokavalio on muutettu,  enää en leikki niin hälläväliä elämällä,  koska haluan nähdä huomisen

Vierailija
52/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En WT-sakki syö ramenia täällä. Ei kannata pyörittää tuollaisia paikkoja.

Wt-sakki nimenomaan ei syö ramenia. Sen on aivan selvä.

Vierailija
53/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En WT-sakki syö ramenia täällä. Ei kannata pyörittää tuollaisia paikkoja.

Wt-sakki nimenomaan ei syö ramenia. Sen on aivan selvä.

Onko ruoka nyt noin merkittävä status tekijä?

Vierailija
54/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kanankoivista keittää liemen, sitten kypsentää suomalaista porsaan ulkofilettä. Kananmunia keitettynä soijaan. Merilevää kaupoista. Kevätsipulia. Valkosipulimurskaa. Nuudelit on helppo leipoa vehnästä ja kananmunasta.

Ei ole loppupelistä edes hankalaa, mutta työtä se vaatii, että saa maut kohdilleen.

Ramen nuudelit saa myös kätevästi spagetista kun keittää ne ylikypsäksi. Ihan hyvin toimii. Onhan myös spaghetti rameniakin!

Vierailija
55/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoivista keittää liemen, sitten kypsentää suomalaista porsaan ulkofilettä. Kananmunia keitettynä soijaan. Merilevää kaupoista. Kevätsipulia. Valkosipulimurskaa. Nuudelit on helppo leipoa vehnästä ja kananmunasta.

Ei ole loppupelistä edes hankalaa, mutta työtä se vaatii, että saa maut kohdilleen.

Ramen nuudelit saa myös kätevästi spagetista kun keittää ne ylikypsäksi. Ihan hyvin toimii. Onhan myös spaghetti rameniakin!

Ne tehdään eri jauhoista!

Vierailija
56/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinähän olisi jollekin aasialaiselle keittiöammattilaiselle ihan kokeilemisen arvoinen bisnesidea. Mikä ettei kotimainenkin asiantuntija voisi kokeilla. 

Pieni kioski, jopa street food koju alkuun ja reilut take away-annokset kohtuullisilla hinnoilla. 

Homma olisi laajennettavissa jos toimii. 

Laadukkaat liemet, itsetehdyt nuudelit. Itse saisi myös valita lisukkeet valmiiden annosten lisäksi. 

Jos kunnon kulhollinen hyvää maksaisi  vaikkapa mäkkäriaterian verran tai alle, niin kokeilisin kyllä.

Tuohon kohtuulliseen hintaan se viimeistään kaatuu. Kun yrittäjä maksaa raaka-aineista ensin itse kovan hinnan ja sitten tellit, lellit, vellit ja kellit niin annokselle alkaa kertyä hintaa. Japanissa homma toimii, koska asiakaskuntaakin on todella paljon eli ruokaa menee kaupaksi koko ajan eikä katteen per annos tarvitse olla mahdoton.

Tokion keskustassa saa huippuramenia 7€ jättikulho. Se on niin halpaa siksi, koska syöjiä on aivan jatkuvasti.

Vierailija
57/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin pussitettuja nuudeleita on ilo syödä, sanos kiinalainen.

Hah, sananmuunnostaitajakin löysi ketjuun!

Vierailija
58/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa kuopiolainen edes hakukoneita käyttää.

En ole Kuopiosta. Ja ei niitä hyviä ramen shoppeja täällä Suomessa oikeasti ole. Nyt siis verrataan niitä mitä Japanissa on niihin joita täällä olen. Olen käynyt Japanissa. Ja maistanut ramenia myös Suomessa. Ei vakuuttanut. Kuten ei myöskäänvakuuta pizzat, kebabit, kiinalaiset ja muu ravintolasonta.

AP

Vierailija
59/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne tehdään eri jauhoista!

Ei mitään väliä jos lopputulos on hyvää. Ei täällä tehdä muutenkaan autenttisia etnisiä ruokia. Kaikki ammentaa suomieinespaskaa ja mietoja makuja. ;)

Vierailija
60/99 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei hemmetti mä perustan Ramen Shopin Kuopioon!

Tee sama Jyväskylään.

Eikös siellä jo ole?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kahdeksan