Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomesta ei saa hyvää Ramenia?

Vierailija
03.07.2026 |

Miksi kaikki ruokapaikat on kebabbia, pizzaa, hampurilaista ja muuta einespaskaa? Je ei ole merkitystä jos Helsingistä yksi sellainen löytyy. En ole niin kauaksi lähtemässä ramenia hakemaan.

Kommentit (104)

Vierailija
81/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli loppupäätelmänä: Hyviä nuudelipaikkoja alkaa löytyä kun viitsii vähän etsiä. Jopa läheltäsi!

Ei löydy läheltäni. Eli ime nuudelia. ;P

Vierailija
82/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli loppupäätelmänä: Hyviä nuudelipaikkoja alkaa löytyä kun viitsii vähän etsiä. Jopa läheltäsi!

Ei löydy.

No sinä tuskin löytäisit, vaikka olisi naapurikadullasi...

Ei ole samalla volyymilla kuin pizza ja kebabsontaa. Paskaa paskaa paskaa. No et sinäkään pilluun löydä.

Aina minä oman pilluni löydän. Ja sitä sinä et ainakaan löydä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettele tekemään itse. Suomalaiset eivät ole keittokansaa. En itse muista, että olisin ravintolassa koskaan tilannut keittoa.

Kuule suomalaiset on nimenomaan keitto, velli, puuro ja kastikekansaa. Nämä pizzat ja muut paskat tuli vasta 90-luvun jälkeen ja ovat einestä nykyään. 99%.

Vierailija
84/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostais semmonen komboravintola, josta saisi sushia, ramenia tai yakitoria. Ja niitä voisi jopa yhdistellä asiakkaan pyynnöstä.

Erittäin työlästä ja älytön preppi ennen avaamista. Täytää olla helvetisti asioita hallussa, eikä valmistelua saa mokata.

Vierailija
85/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa kuopiolainen edes hakukoneita käyttää.

Minä en asu Kuopiossa enkä lähde satojen kilometrien päähän ramenia ryystämään. Sehän on koko ketjun pointti. Joka kylältä saa paskapizzaa.

Sitten vain yrittäjäksi, ja oma ravintola pystyyn. Joku sen Suomen ensimmäisen pizzeriankin on aikanaan perustanut.

Tuolla asenteellasi en kyllä oikeasti usko että voisit menestyä ravintolayrittäjänä, ja tuskin millään muullakaan alalla.

Vierailija
86/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuudeleiden syönti loppui mulle seinään kun , katsoin tuoteselustusta ,,,,joo kookosöljyä se oli siinä, löytyy toki muitakin nuudeleita mutta ne herkku Mama nuudelit on mulla kielettyä.

Mutta muuta einesvegepaskaa ja alkoholia kyllä imet posket lommolla lähes päivittäin?

Vierailija
87/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun Espoossa ja minulla on thaikkutavintola 300 m päässä. Myyvät nuudelia myös.

Mutta eivät myy ramenia. Porukalla ei ole siis mitään käsitystä mitä se edes tarkoittaa kokonaisuudessaan. Voi vittujensaatana. :D

Vierailija
88/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuon takia ramenia ei kannata Suomeen tuoda. ;)

Vierailija
89/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Kuopiosta. Ja ei niitä hyviä ramen shoppeja täällä Suomessa oikeasti ole. Nyt siis verrataan niitä mitä Japanissa on niihin joita täällä olen. Olen käynyt Japanissa. Ja maistanut ramenia myös Suomessa. Ei vakuuttanut. Kuten ei myöskäänvakuuta pizzat, kebabit, kiinalaiset ja muu ravintolasonta.

AP

Oletko miettinyt, että vika voi olla sinussa?

Ei se ole kun on tullut syötyä parempaa. Te ette oikeasti tiedä yhtään mitään siitä miten hyvää etninen ruoka voi olla. Ja kyllä rakastan suomalaista varhaisperunaa, silliä, mansikoita ja sitä rataa. Se on meidän ruokaa eikä sitä voi jäljitellä missään muualla, ellei raaka-aineet ole täältä meiltä.

Niin, sinähän olet ainoa, joka on reissannut ja syönyt etnisiä ruokia. 

Vierailija
90/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En WT-sakki syö ramenia täällä. Ei kannata pyörittää tuollaisia paikkoja.

Wt-sakki nimenomaan ei syö ramenia. Sen on aivan selvä.

Onko ruoka nyt noin merkittävä status tekijä?

Kyllä se kertoo asiasta kaiken. Olen huomannut kaikkien tuntemani ihmisten kanssa. NIin hyvässä ja pahassa. Fiksuimmat kokkaa itse tervellistä.

Vierailija
91/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haaveilen ramen, sushi ja yakitori mestasta Suomessa. Jyväskylään kenties. Pitää ottaa yhteyttä niihin, joita voisi homma kiinnostaa. Sushikokin ja yakitorimestarin tarvitsisisn messiin. Itse kun olen liemimiehiä niin hoitaisin ramenit.

Olette konkurssissa. Ei onnistu.

Vierailija
92/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Porissa Pikku X

Vierailija
93/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Kuopiosta. Ja ei niitä hyviä ramen shoppeja täällä Suomessa oikeasti ole. Nyt siis verrataan niitä mitä Japanissa on niihin joita täällä olen. Olen käynyt Japanissa. Ja maistanut ramenia myös Suomessa. Ei vakuuttanut. Kuten ei myöskäänvakuuta pizzat, kebabit, kiinalaiset ja muu ravintolasonta.

AP

Niin, Suomi ei ole Korea. Sen takia varmaan matkustit sinne.🤯

Maantiede sinulla on ainakin hukassa ja yleissivistys muutenkin kun puhut ramen-ketjussa Koreasta.

Vierailija
94/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoivista keittää liemen, sitten kypsentää suomalaista porsaan ulkofilettä. Kananmunia keitettynä soijaan. Merilevää kaupoista. Kevätsipulia. Valkosipulimurskaa. Nuudelit on helppo leipoa vehnästä ja kananmunasta.

Ei ole loppupelistä edes hankalaa, mutta työtä se vaatii, että saa maut kohdilleen.

Ramen nuudelit saa myös kätevästi spagetista kun keittää ne ylikypsäksi. Ihan hyvin toimii. Onhan myös spaghetti rameniakin!

Ne tehdään eri jauhoista!

Ei mitään väliä jos lopputulos on hyvää. Ei täällä tehdä muutenkaan autenttisia etnisiä ruokia. Kaikki ammentaa suomieinespaskaa ja mietoja makuja. ;)

Täällä ei ole mikään pakko olla, kurjuuttaja.

Olen täällä oikein mielelläni, mutta teikäläisiä välttelen. Away with you WT-folks!

Vierailija
95/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Oletko miettinyt, että vika voi olla sinussa?

Ei se ole kun on tullut syötyä parempaa. Te ette oikeasti tiedä yhtään mitään siitä miten hyvää etninen ruoka voi olla. Ja kyllä rakastan suomalaista varhaisperunaa, silliä, mansikoita ja sitä rataa. Se on meidän ruokaa eikä sitä voi jäljitellä missään muualla, ellei raaka-aineet ole täältä meiltä.

Rehupuntilla nousi näköjään kusi pahasti päähän, kun sai maistaa etnistä ruokaa.

Ime sä vaan slaikkaa stadis. Jutkuputku.

Vierailija
96/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissa kiinnitti huomiota, muutaman viikon reissulla ympäri maata, että vaikka siellä tehdään todella hyviä nuudeliruokia ja kaikenlaisia muita itämaisia ruokia, thaimaalaisia, kiinalaisia, korealaisia ja mitä niitä onkaan, japanilaisten lisäksi tietysti, mutta hyvää italialaista ruokaa ei siellä osattu tehdä missään. Pasta oli aina mautonta ylikypsää mössöä, ja pizzat huonompia kuin kotona liesiuunissa tehdyt. Hampurilaiset, pihvit, kalaruoat ym. he kyllä osasivat, mutta jostain syystä italialaisia ruokia eivät.

Otanta oli monia ravintoloita ympäri maan, Sapporosta, Sendaista, Tokiosta ja Osakasta, sekä pienemmistä kaupungeista ja kylistä. Ja raamen oli aina hyvää. Ruokapaikat tuli valittua oppaiden suositusten mukaan.

Italialainen, indonesialainen ja meksikolainen keittiö on kaikkein haastavimpia tehdä oikein. Eihän ramen ole muutakuin lientä, pastaa ja joku protsku + pari sipulin palasta. Ramenista jää aina nälkä ja sitä lientä ei halau ryystää litrakaupalla. Ihan hyvää se kyllä on ja lämmittää talvella. Hokkaidossa on hyvät rapuramenit talvisin.

Vierailija
97/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös kysyä, miksi Suomessa tehdään niin huonoa kebabia verrattuna vaikka Berliiniin, joka on tunnettu niiden laadusta. Suomessa döner-kebabin leipä on pehmeää pitaa, mutta Berliinissä rapeaa. Samoin liha leikataan Berliissä aina vartaasta, Suomessa se taas taidetaan toimittaa valmiina suikaleina jostain jättitukusta, varmaan S-ryhmän hallinnoimasta markkinoiden tappajasta.

Suomessa kebabliha on einestukkumössöä, joka on lihavalmiste. Maistuu aivan perseeltä sen jälkeen kun olet syönyt ihan 100% lihasta valmistettua kebablihaa, joka pyörii siinä tangossa ja kypsyy maukkaaksi ja rasvaiseksi.

Vierailija
98/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko joku kotikokki heittää ostoslistaa ramenille? Pitää käydä shoppaamassa ja kokeilla onnistumisen tai erehdyksen kautta tämän kiehtovan ruokalajin rakentelua ja valmistamista. Sekä maistelemista. ;P

Osta aasialaisia maustekastikkeita. Soijaa, sweet chilisaucea, kalakastiketta! ja joku tulinen chilikastike. Osterikastike. 

Jos ei jaksa keitellä itse kana-ja lihaliemiä, niin sitten kuutioita tai fondeja. Kuivat sienet on hyviä umamijuttuja. 

Ja luonnollisesti läjä mausteita. curry, inkivääri, korianteri, chilit, yrtit......

Ja ei kun keittelemään omaa suosikkilientäsi. Se on tässä tärkeintä, että löytyy hyvä liemi. 

Vierailija
99/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy.

No sinä tuskin löytäisit, vaikka olisi naapurikadullasi...

Ei ole samalla volyymilla kuin pizza ja kebabsontaa. Paskaa paskaa paskaa. No et sinäkään pilluun löydä.

Aina minä oman pilluni löydän. Ja sitä sinä et ainakaan löydä.

No hyi helvetti. Viimeinen asia jota tässä maailmassa haluan.

Vierailija
100/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua kiinnostais semmonen komboravintola, josta saisi sushia, ramenia tai yakitoria. Ja niitä voisi jopa yhdistellä asiakkaan pyynnöstä.

Erittäin työlästä ja älytön preppi ennen avaamista. Täytää olla helvetisti asioita hallussa, eikä valmistelua saa mokata.

Toimii niin jos kaikkia noita kolmea eri ruokalajia on korkeintaan 2-3 erilaista. Muuten menee överiksi. Ja mistä tiedät minkä verran pitää aamulla prepata mitäkin? Jos sitten illan päätteeksi huomataan, että tänään meni vain eniten ramenia ja muutama sushi + yakitori pala?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kaksi