Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Suomesta ei saa hyvää Ramenia?

Vierailija
03.07.2026 |

Miksi kaikki ruokapaikat on kebabbia, pizzaa, hampurilaista ja muuta einespaskaa? Je ei ole merkitystä jos Helsingistä yksi sellainen löytyy. En ole niin kauaksi lähtemässä ramenia hakemaan.

Kommentit (104)

Vierailija
61/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen syönyt yhden hyvän ramenin.

Helsinki.

Vierailija
62/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osaa kuopiolainen edes hakukoneita käyttää.

En ole Kuopiosta. Ja ei niitä hyviä ramen shoppeja täällä Suomessa oikeasti ole. Nyt siis verrataan niitä mitä Japanissa on niihin joita täällä olen. Olen käynyt Japanissa. Ja maistanut ramenia myös Suomessa. Ei vakuuttanut. Kuten ei myöskäänvakuuta pizzat, kebabit, kiinalaiset ja muu ravintolasonta.

AP

Oletko miettinyt, että vika voi olla sinussa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haaveilen ramen, sushi ja yakitori mestasta Suomessa. Jyväskylään kenties. Pitää ottaa yhteyttä niihin, joita voisi homma kiinnostaa. Sushikokin ja yakitorimestarin tarvitsisisn messiin. Itse kun olen liemimiehiä niin hoitaisin ramenit.

Vierailija
64/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole Kuopiosta. Ja ei niitä hyviä ramen shoppeja täällä Suomessa oikeasti ole. Nyt siis verrataan niitä mitä Japanissa on niihin joita täällä olen. Olen käynyt Japanissa. Ja maistanut ramenia myös Suomessa. Ei vakuuttanut. Kuten ei myöskäänvakuuta pizzat, kebabit, kiinalaiset ja muu ravintolasonta.

AP

Ei se ole kun on tullut syötyä parempaa. Te ette oikeasti tiedä yhtään mitään siitä miten hyvää etninen ruoka voi olla. Ja kyllä rakastan suomalaista varhaisperunaa, silliä, mansikoita ja sitä rataa. Se on meidän ruokaa eikä sitä voi jäljitellä missään muualla, ellei raaka-aineet ole täältä meiltä.

Vierailija
65/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Niin, Suomi ei ole Korea. Sen takia varmaan matkustit sinne.🤯

Vierailija
66/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kanankoivista keittää liemen, sitten kypsentää suomalaista porsaan ulkofilettä. Kananmunia keitettynä soijaan. Merilevää kaupoista. Kevätsipulia. Valkosipulimurskaa. Nuudelit on helppo leipoa vehnästä ja kananmunasta.

Ei ole loppupelistä edes hankalaa, mutta työtä se vaatii, että saa maut kohdilleen.

Ramen nuudelit saa myös kätevästi spagetista kun keittää ne ylikypsäksi. Ihan hyvin toimii. Onhan myös spaghetti rameniakin!

Ne tehdään eri jauhoista!

Ei mitään väliä jos lopputulos on hyvää. Ei täällä tehdä muutenkaan autenttisia etnisiä ruokia. Kaikki ammentaa suomieinespaskaa ja mietoja makuja. ;)

Täällä ei ole mikään pakko olla, kurjuuttaja.

Vierailija
67/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parhaat ramenit olen saanut Koreassa ja Japanissa.

Eikö olekin jännä juttu? Parhaat kalakukot olen itse saanut Kuopiosta ja parhaat surströmmingit Ruotsista.

Vierailija
68/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Ei se ole kun on tullut syötyä parempaa. Te ette oikeasti tiedä yhtään mitään siitä miten hyvää etninen ruoka voi olla. Ja kyllä rakastan suomalaista varhaisperunaa, silliä, mansikoita ja sitä rataa. Se on meidän ruokaa eikä sitä voi jäljitellä missään muualla, ellei raaka-aineet ole täältä meiltä.

Rehupuntilla nousi näköjään kusi pahasti päähän, kun sai maistaa etnistä ruokaa.

Vierailija
69/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Japanissa kiinnitti huomiota, muutaman viikon reissulla ympäri maata, että vaikka siellä tehdään todella hyviä nuudeliruokia ja kaikenlaisia muita itämaisia ruokia, thaimaalaisia, kiinalaisia, korealaisia ja mitä niitä onkaan, japanilaisten lisäksi tietysti, mutta hyvää italialaista ruokaa ei siellä osattu tehdä missään. Pasta oli aina mautonta ylikypsää mössöä, ja pizzat huonompia kuin kotona liesiuunissa tehdyt. Hampurilaiset, pihvit, kalaruoat ym. he kyllä osasivat, mutta jostain syystä italialaisia ruokia eivät.

Otanta oli monia ravintoloita ympäri maan, Sapporosta, Sendaista, Tokiosta ja Osakasta, sekä pienemmistä kaupungeista ja kylistä. Ja raamen oli aina hyvää. Ruokapaikat tuli valittua oppaiden suositusten mukaan.

Vierailija
70/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi myös kysyä, miksi Suomessa tehdään niin huonoa kebabia verrattuna vaikka Berliiniin, joka on tunnettu niiden laadusta. Suomessa döner-kebabin leipä on pehmeää pitaa, mutta Berliinissä rapeaa. Samoin liha leikataan Berliissä aina vartaasta, Suomessa se taas taidetaan toimittaa valmiina suikaleina jostain jättitukusta, varmaan S-ryhmän hallinnoimasta markkinoiden tappajasta.

Vierailija
71/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teinpä juuri oman Ramen-erikoiseni.

Liemi: Kanalientä, soijaa, kalakastiketta, sweet chilisoosia, currya, valkosipulia, kuivattua suppilovahveroa jauhona, pähkinäöljyä.

Demae Ramen pikanuudelit liemeen + pussin mausteet. Muukin nuudeli käy ja pastakin tarvittaessa.

Sekaan lihapullaviipaleita ja muna varovasti rikottuna liemeen kypsymään. 

Kana olisi parempaa, mut kun ei satu olemaan. 

Kuivattua paistettua sipulia päälle! Annos (tai kolme!) valmis. nami. aikaa meni noin 10 min. Hinta tuskin 2€ enempää.

Hätävara ja lohturuoka minulla. Liemi on se tärkein. Pitää olla makua. 

Vierailija
72/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko joku kotikokki heittää ostoslistaa ramenille? Pitää käydä shoppaamassa ja kokeilla onnistumisen tai erehdyksen kautta tämän kiehtovan ruokalajin rakentelua ja valmistamista. Sekä maistelemista. ;P

Vierailija
73/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvän suomiramenin saa kun mama-kananmakuisia noodeleita 6 desitä vettä ja sekaan sipulia, grillimakkaraa, merilevää ja pari kananmunaa. Loraus soijaa ja valkosipulia murskattuna. Hyvin aukeaa myös peräreikä aamulla.

Vierailija
74/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi myös kysyä, miksi Suomessa tehdään niin huonoa kebabia verrattuna vaikka Berliiniin, joka on tunnettu niiden laadusta. Suomessa döner-kebabin leipä on pehmeää pitaa, mutta Berliinissä rapeaa. Samoin liha leikataan Berliissä aina vartaasta, Suomessa se taas taidetaan toimittaa valmiina suikaleina jostain jättitukusta, varmaan S-ryhmän hallinnoimasta markkinoiden tappajasta.

5 miljoonaa turkkilaista + saksalainen laaduntarkkailu = hyvä kebab. Maailman paras ehkä?

Minä tykkään, kun leipä leikataan isosta fladenbrotista, ja paahdetaan kevyesti. 

Vierailija
75/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli loppupäätelmänä: Hyviä nuudelipaikkoja alkaa löytyä kun viitsii vähän etsiä. Jopa läheltäsi!

Ei löydy.

Vierailija
76/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta miten syöt nuudeleita ilman roiskeita rinnuksille?

Pää pidetään siinä kulhon päällä.

Vierailija
77/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuo on totta. Kunnon kebab-annoksen lihan on mehevää ja mureaa, josta tihkuu vartaassa paistetun lihan maukasta lientä, joka imeytyy leipään. Lisäksi kebab-annoksen vihreät ovat Suomessa yleensä mautonta valmissalaattisekoitusta ja joku yhtä mauton tomaatinviipale. Berliinissä mukana on myös jotain yrttejä, ja muutkin ainekset paljon maistuvampia.

Harju Dönerin kebabit Kalliossa eivät kyllä ole huonoja. Siellä ei tosin ole tullut käytyä vuosiin.

Vierailija
78/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli loppupäätelmänä: Hyviä nuudelipaikkoja alkaa löytyä kun viitsii vähän etsiä. Jopa läheltäsi!

Ei löydy.

No sinä tuskin löytäisit, vaikka olisi naapurikadullasi...

Vierailija
79/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei löydy.

No sinä tuskin löytäisit, vaikka olisi naapurikadullasi...

Ei ole samalla volyymilla kuin pizza ja kebabsontaa. Paskaa paskaa paskaa. No et sinäkään pilluun löydä.

Vierailija
80/104 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en asu Kuopiossa enkä lähde satojen kilometrien päähän ramenia ryystämään. Sehän on koko ketjun pointti. Joka kylältä saa paskapizzaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi neljä