Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Epäilen että tyttärelläni on alkamassa syömishäiriö

Vierailija
08.01.2024 |

Mitä voin tehdä? Tyttö nyt muutaman viikon ajan kieltäytynyt syömästä. Aina on syönyt joko ulkona tai kaverilla tai koulussa niin paljon ettei kotona enää jaksa. En ole siis nähnyt hänen viikkoihin syövän MITÄÄN (jollei yhtä näkkileipää lasketa). Olen yrittänyt kysyä että onko jokin hätänä mutta vastaukseksi saan vaan huutoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On varmaan läski

Vierailija
2/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahalta kuulostaa. Toistaiseksi et kuitenkaan voi tehdä muuta kuin varmistaa, että tyttö uskaltaa tulla puhumaan jos siltä tuntuu. Eli älä ahdistele tai kysele liikaa, äläkä varsinkaan pakkosyötä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On varmaan läski

Mene hoitoon.

Vierailija
4/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin se alkaa. Mä aloitin oksentamisen rippileirillä, kun en voinut olla viikkoa syömättä kun muut alkoivat ihmetellä. 

Vierailija
5/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostaisin vaikka ihan sipsiä ja karkkia ja sanoisin että tänään herkutellaan. Jos niistäkin kieltäytyy kokonaan niin voisi epäillä että syömisen kanssa on joku ongelma. Se perus kotiruoka ei varmasti maistu jos oikeasti jonkun kaverin luona saa vaikka syödä tyyliin jotain mikropitsaa ja nuudelia kaiket päivät..

Vierailija
6/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vanhaan sanottiin, että syöt tai itket ja syöt! 

Vierailija
7/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halvemmaksihan tuo tulee.

Vierailija
8/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä vaiheessa kun muut huomaavat asian, oireilua on yleensä ollut jo pitkään. Älä siis viivyttele avun etsimisessä. Syömishäiriöille on tyypillistä salailu.

Vierailija
9/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köytä tyttäres tuoliin ja syötä pakolla. Toimii meidän perheessä.

Vierailija
10/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi on lihava ja syytä laihtua, älä tyrkytä herkkuja. 

Jos on jo laiha, pyydä syömään yhdessä ja puhu asiasta rehellisesti asioiden oikeilla nimillä . Miksi et syö? Nyt sovitaan, että syöt vain kotona. Kenen luona muka söit, soitan ko.henkilön vanhemmalle ja kysyn. 

asiaan täytyy tarttua rehellisesti . 

Vierailija
11/11 |
08.01.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko myös selvää painon tippumista hänellä havaittavissa? Siinä tapauksessa kuulostaa huolestuttavalta. Ihan tyypillistä syömishäiriöisen ateroiden välttelyä tuo, että on juuri syönyt muualla. 

Yritä jutella hänen kanssaan ja jos ongelma on todellinen, hae ihmeessä ajoissa apua.  Syömishäiriö on vakava sairaus, jonka kanssa moni on joutunut käymään kovan kamppailun. Sen selättäminen vaatii ammattiapua, itse et varmasti saa lastasi pakkosyötettyä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kuusi