On tämä mennyt pelleilyksi. Kela vei talvitakkiin säästämäni rahat.
Voiko tämä oikeasti mennä näin, ettei toimeentulotuesta saa ostaa vaatteitakaan? Eikä se ole mikään ratkaisu, että nostaa käteistä ja piilottelee kuin joku rikollinen.
Kommentit (119)
Paljon tämä takki olis maksanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela EI VIE SÄÄSTÖJÄ. Kela EI. MITENKÄÄN. PÄÄSE. SUN. TILILLE.
Kela voi vähentää toimeentulotukea säästöjen takia. Mutta ei viedä rahaa tililtä.
Aika sama asia ruokaa ostaessa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on outoa, tuhlaa ensin entiset niin sitten saat vasta lisää? En tiedä mikä olisi parempi tapa mutta jotenkin olisi hyvä kannustaa säästämään myös toimeentulotuesta. Sehän parantaisi myös asiakkaan asemaa ja tunnetta pärjäämisestä jos tilillä saisi pitää pienen summan rahaa mikäli siihen pystyy.
Kokoomuksen mukaan se ei kannusta töihin ja fantastinen sosiaaliturvauudistus kannustaa nimen omaan tekemään työtä. Tavallaan se onkin niin perusteltavissa, mutta käytäntö on kohtuuton niille, joilla ei ole mitään palaa päästä työelämään ikänsä tai terveytensä takia. Tai ihan siksi vaan, ettei ole osaamista.
Eikä vienyt. Mutta jos sulla on säästössä rahaa, tottakai Kela pienentää maksua. KOSKA SULLA ON OMAA RAHAA etkä silloik tarvitse tukia yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Niin, jos tt-tukea saat. Itse elän 600 eurolla, en saa asumistukea enkä tt-tukea. On silti eläimiä ja auto. Mieti, mikä säästäminen. Käytännössä syön puuroa ja pottupohjaisia keittoja. Ole onnellinen jos saat tt-tukea, mutta summa on niin iso, että pystyt hyvin ottamaan joka kuukausi piironginlaatikkoon säästöön. Ei enää netistä tilaamisia vaan käteisellä ja kirppistakki.
Toi summa minkä saat niin monella menee jo vuokraan.
Onko teitä kaksi kotona, vai miten pärjäät?
Mitä jos menisit töihin ja lopeta toisten rahoilla eläminen. Aina te kelan elättämät kermaperseet olette valittamassa vaikka saatte rahaa miljardeittain jotta ei tarvitise tehdä töitä. MIksette painu hiiteen Suomesta niin tämä maan olisi parempi ilman kaltaisianne saatanoita.
Hullu taas provoilee ja heti kun se menkää töihin aloitus katosi niin nyt tämä on takkeineen kelassa vai oletko peräti se ravintolayrittäjä johon työttömät ei halua töihin Hyvä yritys mutta 0/5
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kela voi vähentää toimeentulotukea säästöjen takia. Mutta ei viedä rahaa tililtä.
Eli jos mä olin luvannut antaa sulle 20e ruokarahaa, mutta kerrotkin saaneesi rahan jo äidiltäsi, enkä mä annakaan mitään, niin sun logiikalla mä vein sun ruokarahat??
Vierailija kirjoitti:
Vasta siihen aloin säästämään talvea varten. En tiedä mitä takki maksaa, mutta ei talvitakkia pysty ostamaan yhden kuukauden rahoilla, kun muitakin menoja on. Mutta kelvollinen tarjoustakki voisi olla 150-200 euroa. AP
Suomiloisen valitusta riittää. Mitä jos menisit vihdoin töihin. Marjoja on myös metsissä pilvin pimein joten nopeasti keräät rahat talvitakkiin.
Vierailija kirjoitti:
Kela pääsee sun tilille kun olet toimeentulotukiasiakas. Tämä on nykyinen käytäntö, kaikki sun tiliesi saldot on Kelan tarkistettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla vieläkin niin epäselvää? Säästää voi vain nostamalla käteiseksi!
Ap keksii näitä paskavaleita vain ärsyttääkseen palstalaisia
Kyllä tämä vaan täyttä totta on. Omalle tilille säästetyt rahat vähennetään toimeentulotuesta.
Vierailija kirjoitti:
Vain 890€….
Ap
Vierailija kirjoitti:
Eikä vienyt. Mutta jos sulla on säästössä rahaa, tottakai Kela pienentää maksua. KOSKA SULLA ON OMAA RAHAA etkä silloik tarvitse tukia yhtä paljon.
Se vähentäminen on viemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla vieläkin niin epäselvää? Säästää voi vain nostamalla käteiseksi!
Ap keksii näitä paskavaleita vain ärsyttääkseen palstalaisia
Kyllä tämä vaan täyttä totta on. Omalle tilille säästetyt rahat vähennetään toimeentulotuesta.
Ja kun on tuhansia kertoja sanottu että nosta käteistä jos säästät Oma on apn vikansa jos on noin saatanan tyhmä eikä tajua selvää suomea
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli jos mä olin luvannut antaa sulle 20e ruokarahaa, mutta kerrotkin saaneesi rahan jo äidiltäsi, enkä mä annakaan mitään, niin sun logiikalla mä vein sun ruokarahat??
Ei vaan logiikka on se, että saat palkkaa 2000, mutta työnantaja ei maksa kuin 1300, koska sinulla on säästöjä 700.
Saanko kysyä miten olet päätynyt tilanteeseen, jossa toimeentulotuki on vakituinen tulonlähteesi? Ei mitään vittuilua vaan ihan aidosti kiinnostaa. Koulutus, työhistoria yms
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain 890€….
Ap
🤣🤣🤣🤣🤣🤣 melekonen iltasatu.
Pakko ne rahat on vaan nostaa käteiseksi. Jatkossa Kela katsoo s-bonuksista, paljonko olet niitä saanut. Sitten kun ostaa sen takin tai kengät käteissäästöllä, kannata korttia näyttää vaikka bonukset häviäisikin.