Valitettavasti täytyy todeta että koiranomistajat ovat joko sivistymättömiä tai tyhmiä,ehkä molempia
Liian usein olen joutunut toteamaan tämän.
Vain harva koiranomistaja osaa ulkoiluttaa koiraansa niin ,ettei se aiheuta mitään ärsytystä toisille ihmisille.
Annetaan koiran kuseksia mm toisten ihmisten portin pieliin,talojen kivijalkoihin,postilaatikon jalkaan, autojen ja pyörien renkaisiin,istutuksiin...
Tietenkin vielä sitäkin vastuuttomampaa on jättää koiransa ulosteet siivoamatta paikoista,joihin niitä ei kuulu jättää.
Olen itsekin koiran omistaja ja huolehdin visusti siitä,ettemme koirani tai minä aiheuta paheksuntaa edellä mainitun käytöksen vuoksi.
En halua lisätä koiravihaa omalla typeryydelläni.
Ihminen on vastuussa koiransa käytöksestä ja ohjaamisesta niin ,ettei koira pääse kuseksimaan mihin sattuu.
Eipä koirien ulkoiluttamisen kuulu tapahtuakaa keskustoissa,vaan luonnossa.
Kommentit (2)
Valitettavasti täytyy todeta, että aika paska yleistys.
Mulla on kaksi koiraa, mutta en koskaan lenkitä niitä missään asfalttitiellä toisten pihaporteilla. Paskaa en kerää ikinä, mutta mun koirat paskookin metsään. Siis ihan oikeaan metsään, missä ei ole mitään ihmisen tekemiä polkuja.
Tunnen myös paljon pääasiassa kaupunkien asuinalueilla ulkoilevien koirien omistajia eikä hekään (tietenkään) anna koiriensa kuseksia mihin sattuu ja keräävät pökäleet mukaansa kun koira niitä tekee. Sitten on se osa ihmisiä, jotka tekee mitä sattuu ja niiden koirat ne on, jotka saa kuseksia niihin kivijalkoihin ja postilaatikoihin.
omistaja on lemmikkinsä kaltainen