Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te naiset jotka olette ottaneet miehen jolla on lapsia eli " äitipuolet" ! Muutama kysymystä!

Vierailija
19.05.2007 |

Miten pian tapasitten miehen lapset?

Oliko lapset rasite?

Jos miehellä oli yhteishuoltajuus exän kanssa ja mies piti lapsia luonaan esim. 4-10päivää kuusta niin olitteko aina sillon miehenne luona kun nämä lapsetkin olivat?

Oliko nämä päivät ärsyttäviä kun lapset oli teidän luonanne?

Mikä oli sinun roolisi ja puhuitko sinä teistä perheenä? Oliko nämä lapset, mies ja sinä = perhe?

Oliko sinulla koskaan tarvetta/kiirettä esitellä miehen lapsia omille vanhemmillesi/kavereillesi?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuitenkin se edellinen perhe tulee vähän niin kuin " kaupan päälle"

Vierailija
2/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

keskiviikkona tapasin miehen ja jo perjantaina lapset:) meillä oli muutenkin nopeeta toimintaa, muutin miehen luokse oikeestaan sillon ekana yönä! Seuraavassa kuussa sanoin oman kämppäni vuokrasopimuksen irti.

Oliko lapset rasite?

No ei, rakastuin mieheen niin paljon että oli pakko hyväksyä lapset. Podin vauvakuumetta joten miehen 2 vuotias oli todella suloinen!

Jos miehellä oli yhteishuoltajuus exän kanssa ja mies piti lapsia luonaan esim. 4-10päivää kuusta niin olitteko aina sillon miehenne luona kun nämä lapsetkin olivat?

Kyllä olin. Aluksi en osallistunut yhteisiin harrastuksiin ym vaan jäin sisälle kun mies ja lapset lähtivät kalaan, ulkoilemaan, uimaan jne. nykyisin mies saattaa jäädä kotiin kun minä lähden lasten kanssa:)

Aluks oli kun halusin vain olla miehen kanssa kahdestaan. odotin vain että lapset lähtee

Mikä oli sinun roolisi ja puhuitko sinä teistä perheenä? Oliko nämä lapset, mies ja sinä = perhe?

ei oltu perhe. mies ja lapset oli perhe. nyt kun meillä on yhteinen lapsi, nyt ajattelen että ollaan perhe kaikki yhdesä.

Oliko sinulla koskaan tarvetta/kiirettä esitellä miehen lapsia omille vanhemmillesi/kavereillesi?

Ei, kaverit näkivät lapset jos sattuivat käymään. vanhempani paljon paljon myöhemmin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt jaksa jokaiseen kysymykseesi noin niinkun varsinaisesti vastata, mutta tässä tunnelmia silloin ja nyt.

Rehelllisesti sanottuna heti alkuunsa, kyllähän se silloin itse lapsettomana tuntui vähän riesalta, kun olisin halunnut mieheen tutustua rauhassa. Lapset oli miehellä joka toinen viikonloppu ja joka tiistai. Anyway, lapset oli ja niihin piti siis joko sopeutua tai alkaa katselemaan uutta miestä. Päätin kuitenkin jatkaa päivä kerrallaan tyyliin ja nyt sitä on jatkunu yli seittemän vuotta. Onhan sitä matkan varrella tullu eteen vaikka mitä ja kyllä se aina vaatii kaikilta osapuolilta enemmän ja vähemmän venymistä, kun lomista ym. yritetään sopia. Nyt lapset alkaa jo olemaan aika isoja, 14 ja 16v. eikä niitä nyt enää paljon näy vaikka ne meillä oliskin. Nyt meillä on jos tosin yhteinen 1,6 v. tyttönenkin.

Eli kyllä siitä suhteesta voi jotain tullakin, ainakin hiljaa hyvä tulee -periaatteella. Suosittelen kuitenkin jossain vaiheessa tutustumaan ainakin jollain tasolla myös miehen exään (ei nyt mikskään sydänystäviks tarvii tulla), mutta niin että pysyt puhumaan lapsista hänen kanssaan myös suoraan eikä vain miehen kautta. Meillä ainakin se on helpottanu monia asioita, varsinkin nyt kun mukulat on murkkuikäsiä (kaikkea sattuu ja tapahtuu).

Joskus olen kyllä kiukuspäissäni myös sanonut, etten ikinä enää ottais miestä jolla on lapsia ennestään... Väkisinkin nimittäin myös exä on kuvioissa joskus jopa päivittäin..

Joten miettikää tarkkaan mihin alatte, sillä jos ette jaksakaan ja olette olleet jo pidempään kuvioissa, lapset kärsii myös tästä uudesta erosta, mikäli ovat ehtineet isän uuteen jo kiintyä. Ja unohtakaa itsekkyys..

Vierailija
4/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Puoli vuotta siitä kun itse tapasimme, sen jälkeen kuin mies oli kosinut.

Oliko lapset rasite?

Ei ollut. Ihastuin häneen ensi silmäyksellä.

Emme. Olimme hyvin usein minun luonani toisessa kaupungissa.

Eivät. Aiheutti paljon päänvaivaa miten lapsen kanssa ylipäätään toimitaan ja mitä ruokaa esim. voi laittaa, mutta se oli minusta tosi kivaa vaihtelua.

Olin isän tyttöystävä. Perhe meistä tuli, kun pappi julisti asian alttarilla (jossa olimme kaikki kolme paikalla).

Ei ollut mitään kiirettä, mutta lapsi oli tietenkin mukana kaikissa toimissamme.

Vierailija
5/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ikinä. Koska musta ei ole " äitipuoleksi" .

Vierailija
6/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oltiin miehen kanssa asuttu yhdessä noin puoli vuotta, ennen kuin tapasin ensimmäisen lapsista. Kaksi muuta myöhemmin.

Oliko lapset rasite?

Lapset, omatkin, ovat välillä rasite ja aina vastuu.

Ihan aluksi en ollut, koska osa lapsista ei halunnut /saanut tavata minua (ex kielsi). Lähdin kotoani pois, jotta lapset ja isä saattoivat tavata toisiaan. Myöhemmin olen kyllä ollut paikalla, ellei minulla ole ollut jotain menoa, johon olisin muutenkin mennyt.

Alkuun olivat, kyllä. Olin aina vihainen, kun tiesin lasten tulevan. Tilanne oli vaikea meille kaikille, kaikki odottivat toisiltaan vähän liikoja. Mies kiukutteli, kun en osannut olla lapsille äiti, minä kiukuttelin, kun mies ei tajunnut miten vaikeaa minun oli olla vastentahtoisille lapsille yhtään mitään ja lapset kiukuttelivat, kun heidän elämänsä oli muuttunut.

Tilanne on parantunut ajan kanssa.

Alkuun minulla ei oikein ollut mitään roolia. En ollut enkä vieläkään koe olevani äitipuoli. Lapsillahan on äiti, mihin he tarvitsisivat jotain puolikasta? Olen aikuinen heidän elämässään. Pyyhin pienimmältä nenän ja pepun, juttelen isompien kanssa, komennan siinä missä sittemmin saamaa omaanikin.

Ne lapsista, jotka ovat meidän kanssamme enemmän, ovat minulle tärkeitä ja läheisiä. Ne, jotka yhä kiukuttelevat ja oikuttelevat, luonnollisesti eivät ole. Silti he kuuluvat kokonaisuuteen. On meidän perhe, joka asuu täällä; ja on lapsia, jotka ilman muuta kuuluvat perheeseemme, vaikkeivät asu täällä.

Ei. Vanhempani, sukulaiseni ja jotkut kaverini ovat nähneet lapsia jonkin verran - sellaisissa tilanteissa, kun niin on vain sattunut käymään.

Vierailija
7/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla kaksi viikkoa miehen ensi tapaamisen jälkeen

Oliko lapset rasite?

kyllä. Aluksi ei tuntunut rasitteelta. Mutta sitten kun minulle syntyi vauva, taisin potea hyvin lievää masennusta, ja mieheni lapsi joskus liittoitui isänsä kanssa minua vastaan. Se oli kauheaa.

Kyllä olin, kun muutimme niin nopasti yhteen.

Useimmiten olivat, tosin joskun tapaamiset sujuivat kivasti

Mieheni alussa sanoi, että olemme perhe, johon lapsi vastasi että hän ei varmasti ole minun kanssani samaa perhettä. Nykyisin minä en pidä mieheni lasta perheeseemme kuuluva, mutta 4-vuotias oma lapseni pitää mieheni lasta veljenään ja on veljestään ylpeä.

ei

Kokonaisuutena en pidä uusperhettäni virheeni, mutta alussa en olisi koskaan uskonut kuinka paljon tämä vaatii minulta kärsivällisyyttä.

Vierailija
8/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta toivottavasti ex-vaimo ei olisi kovin hankala tapaus.

Vierailija
9/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on nimittäin minulle ajankohtainen. Mietimme miesystäväni kanssa milloin ja miten tutustutamme lapsemme toisiinsa. Miten olette sen tehneet? Välillä hirvittää mihin on ryhtymässä mutta toisaalta kun kummallakin on jo omia lapsia ymmärrämme mitä se merkitsee.

Vierailija
10/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miehen tapasin huhtikuun alussa ja lapset näin ekan kerran heinäkuun lopussa. Mutta mut esiteltiin isän kaverina.

Oliko lapset rasite?

Ei

Lapset olivat/ovat viikko-viikko lapsia. Eka vuosi meni niin, että silloin kun lapset olivat isällään kävin ehkä kerran heidän luona tai en ollenkaan. Silloinkin jos jäin yöksi, nukun olkkarissa. Lasten nähden emme suukotelleet tms. (tämä oli kyllä hankalaa). Mutta olin siis isän kaveri, mua ei esitelty tyttöystävnä. (mitä taas lasten äiti teki, kun isä oli muuttanut kuukauden jälkeen, uusi mies esiteteltiin äidin poikaystävänä ja oli heillä aina, tästä lapset joskus marisivat)

Muutimme kolmen vuoden päästä yhteen ja edelleen nuo lapset tulevat tänne joka toinen viikko. Kaikkeen tottuu...

Mikä oli sinun roolisi ja puhuitko sinä teistä perheenä? Oliko nämä lapset, mies ja sinä = perhe?. Me olemme perhe.

Hmmm. kyllä menimme kylään yms paikkoihin jos he sattuivat olemaan täällä. Mutta mä taas jännitin näitä tilaisuuksia enemmän ja vaadin heiltä toisenlaisia käytöstapoja mitä he taas olivat tottuneet. Esim ei rohmuta karkkeja, keksejä ihan kuin koskaan ei oltaisi sellaisia saatu. Kiitetään ja jutellaan nätisti. Puetaan siistit vaatteet yms.

Vierailija
11/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse toivoisin ex mieheltäni samaa. Eli lapsille aluksi uusi nainen esiteltäisiin vain isän kaverina, ei suukottelua lasten nähden alussa ollenkaan ja jos nainen jäisi yöksi niin nukkuisi eri sängyssä aluksi. Harmi kun oma exä ei pysty etenemään samanlailla kun teillä. Sulla on viisas mies.

Vierailija
12/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Ehkä kolme-neljä kk ensitreffeistä

Oliko lapset rasite?

Ei rasite, mutta huomasin olevani varautuneempi joka suhteessa heidän aikanaan. Olin myös jo aikuinen tavatessamme, joten tajusin, että miehelläni oli velvollisuuksia myös lapsiaan kohtaan.

Siitä lähtien, kun muutimme yhteen.

Eivät. Tosin siivosin aina kodin ennen lasten tuloa. Teen niin muuten vieläkin, kymmenen vuotta myöhemmin.

Mies ja lapset olivat perhe, minä isän tyttöystävä. Todella monet aikuiset ystävämme ja monet minun sukulaiseni pitivät meitä kahta parina, ja lapsia ulkopuolisena, mikä oli minusta outoa. Esim. tietty perhe saattoi kysyä, ovatko lapset meillä, ja sitten sanoa, että ai jaa, no ette te sitten pääsekään tulemaan, vaikka kyse oli aivan tavallisesta kotikahvittelusta.

Ei, he tulivat mukana/olivat meillä, jos oli tapaamisia muiden kanssa.

Vierailija
13/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuuluko lapsi siis miehes ja exänsä perheeseen,vai eikö kuulu mihinkään?

Vierailija
14/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

- 2 viikon yhdessä olon jälkeen sattumalta leikkipuistossa (asuimme 5km päässä toisistamme)

Oliko lapset rasite?

- ei

- kun seurustelimme ennen yhteen muuttamista 2kk niin ei aina oltu, jos teimme jotain jotain yhteistä minun lasteni ja hänen lastensa kanssa niin silloin olin esim kävimme lintsillä tms.

- ei lainkaan, pidän hyvin paljon mieheni lapsista ja hän myös minun lapsista ja lapset myös tykkäävät meistä.

- kyllä olemme perhe

- ei. kaikki ajallaan, tosin alussa etenimme nopeasti. yhteen muutimme sen 2kk jälkeen ja naimisiin 4kk jälkeen tavattuamme. nyt oltu yhdessä 14 vuotta.

Vierailija
15/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pian tapasitten miehen lapset? N. puolen vuoden yhdessä olon jälkeen

Oliko lapset rasite? On. Tai ei oikeastaan lapsi, vaan exä, joka vaikeuttaa ihan joka asiaa.

Siitä lähtien kun muutimme yhteen. Lapsi käy meillä 1-2 kertaa vuodessa

Oliko nämä päivät ärsyttäviä kun lapset oli teidän luonanne? Pakko myöntää että on.

Minä, mies ja meidän lapset on perhe. Tähän ei kuulu lapsi edellisestä liitosta.

Oliko sinulla koskaan tarvetta/kiirettä esitellä miehen lapsia omille vanhemmillesi/kavereillesi? Ei.

Vierailija
16/23 |
22.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapsi halusi alusta asti (ja varsinkin alussa) nukkua nimenomaan minun vieressäni joka yö, jonka hän meillä vietti. Se oli ongelmallistakin, koska minä en pysty nukkumaan ison enkä pienen lämpöpatterin vieressä. Vaihdoin sänkyä, jotta saisin nukutuksi. Ja eikun lapsi perässä. Se oli yhtä rumbaa pitkän aikaa, kun menin lasta pakoon, jotta olisin saanut edes muutaman tunnin yössä nukkua.

Vierailija
17/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten pian tapasitten miehen lapset? HETI ALUSSA, KUN TAPASIN MIEHENI EKAN KERRAN OLI LAPSI MUKANA.

Oliko lapset rasite? OLI JA ON

Jos miehellä oli yhteishuoltajuus exän kanssa ja mies piti lapsia luonaan esim. 4-10päivää kuusta niin olitteko aina sillon miehenne luona kun nämä lapsetkin olivat? OLIN KOSKA MUUTIMME HETI YHTEEN. OLIN LIIAN NUORI JA NAIVI.

Oliko nämä päivät ärsyttäviä kun lapset oli teidän luonanne? OLIVAT, YRITIN SABOTOIDA KAIKKIA TAPAAMISIA NIIN PALJON KUIN MAHDOLLISTA. SIIS IHAN AJAN HAASKAUSTA, OLISINPA VAIHTANUT MIEHEN IHAN SUOSIOLLA.

Mikä oli sinun roolisi ja puhuitko sinä teistä perheenä? Oliko nämä lapset, mies ja sinä = perhe? MIEHEN LAPSI EI KUULU PERHEESEEN.

Oliko sinulla koskaan tarvetta/kiirettä esitellä miehen lapsia omille vanhemmillesi/kavereillesi? EI, YRITIN PIILOTELLA LASPSEN OLEMASSAOLOA.

Vierailija
18/23 |
19.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni lapsi oli kummissaan, kun en nukkunut hänen isänsä kanssa heti tavatessamme. Hän ja isä nukkuivat yhdessä ja minä eri huoneessa. Hän vaati ja vaati, että minun pitää nukkua isän vieressä, ja seuraavasta kerrasta alkaen niin sitten tehtiinkin.

Lapselle oli ensitapaamisesta asti ilmiselvää, että me olemme pari. Hänelle olisi joutunut vääntämään rautalangasta, että ei kulta, ei me olla pari vaan KAVEREITA. Ei hän olisi tajunnut mitä sellainen on.

Vierailija
19/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAPASIN MIEHEN LAPSET ENSIMMÄISEN KERRAN NOIN 1,5KK ENSITAPAAMISESTAMME.

Oliko lapset rasite?

NO EI NYT VARSINAISESTI, MUTTA ONHAN SE HELPOSTI ALUSSA SELLAISTA KYRÄILYÄ, KUN EIVÄT LAPSET TAJUA MIKSI SE ISÄ RAAHAA JONKUN TUNTEMATTOMAN EUKON MUKAAN JUTTUIHIN, JOISSA ENNEN OLLUT ISÄ ÄIDIN KANSSA.

EI, KOSKA MINULLA ON OMAKIN LAPSI JA OLIN HÄNEN KANSSAAN. OLIMME SILLOIN TÄLLÖIN YHDESSÄ JA SITTEN TAAS MINUSTA IHAN HYVÄ, ETTÄ MIES SAA OLLA LASTENSA KANSSA ILMAN MINUAKIN VAIHTEEKSI. VARSINKIN POJALLE ON KOVA PAIKKA, ETTÄ ISÄLLÄ ON NAINEN.

NO EI ÄRSYTTÄVÄ ON VÄÄRÄ SANA, MUTTA JOS EI LAPSIA VIELÄ TUNNE, EIKÄ VOI OLLA HEIDÄN KANSSAAN LUONTEVASTI, NIIN ONHAN SE ALUKSI STRESSAAVAA JA VIE ENERGIAA.

EI MISSÄÄN NIMESSÄ, EIKÄ VIELÄKÄÄN. PERHEYTYMINEN EI TAPAHDU HETKESSÄ JOS LAPSET ON ETIKSIÄ, SIIS ETÄLAPSIA. MIEHELLEKIN SE ON USEIN VIERAILU, VARSINKIN JOS SATTUU OLEMAAN PITEMPI TAUKO TAPAAMISESSA. KUN LAPSET ON ENEMMÄN PAIKALLA, TULEE RUTIINEJA JA ELÄMÄ ON VÄHEMMÄN VIERASKOREAA.

EI, MUTTA VANHEMPANI JA SISARUKSENI OVAT TAVANNEET MIEHEN LAPSET.

Vierailija
20/23 |
20.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Eli lapsille aluksi uusi nainen esiteltäisiin vain isän kaverina, ei suukottelua lasten nähden alussa ollenkaan ja jos nainen jäisi yöksi niin nukkuisi eri sängyssä aluksi.

ei lapset siitä pilalle mene.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kolme