Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onks täällä kukaan laihtunut ketolla/vhh:lla? Paljon lähti? Motivaatiokeskustelu

Vierailija
09.09.2025 |

Alkupaino ja paljon lähti? Ikä, sukupuoli?

Olis kiva kuulla. 

Itse yritän pudottaa 40 kg ketolla. Aloitin tällä viikolla. Painoa aloittaessa 109 kg, nyt 105,5 kg. Eli toimii. 

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkihan sillä kuulemma laihtuu paitsi minä.

Vierailija
2/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pudotin 30 kg mutta tuli takaisin koska aloin syömään taas ihan miten sattuu. Yritän uudelleen ja tällä kertaa jää pysyväksi muutokseksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up 

Vierailija
4/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laihtua, mutta se ei ole terveellinen tapa laihtua. Ketolla eläneet kuolevat vuotta nuorempina kuin muut. Se mm tuhoaa suoliston terveellisen bakteerikannan, aiheuttavat sydänkohtauksia jne.

On yksi hyvin harvainainen sairaus, johon ketodieetti toimii.

Tietysti ylipäänsä laihtuminen helpottaa monia tauteja kuten diabetestä

Sama koskee myös paastoa tai muuta hyvin vähäkalorisia dieettiä eli ei ole sekään terveellstä.

Ja äärimmöisen tiukkaa kasvisruokavaliota.

Vierailija
5/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitäpaitsi se on äärimmäisen epäekologista. 

Ja sen vaikutuskin perustuu siihen, että syö vähemmän, jos siksikin, että se liha ja puolikas salaatinlehti ei maistu hyvälle.

Terveelliselläkin ruokavaliolla on mahdollisuus syödä enemmän joko hiilareita tai proteiinia. 

Vierailija
6/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 kk:ssa lähti 15 kg. 

Vierailija
7/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsissa ketoa virallisesti suositellaan diabeteksen hoitoon. Suomessa epilepsian.

Vierailija
8/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä laihduin 30kg ilman mitään erityiaruokavaliota. Ihan lautasmallilla mennään ja paino pysynyt poissa jo vuosia. Lautasella ei kuitenkaan asusta makkara, kalja tai kermaiset pastat. Kaikkea kohtuudella ja järkevät annoskoot. Ei ole mitään rakettitiedettä. En edes vaihtanut geenejäni!

Vierailija
9/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos syö tarpeeksi vähän niin laihtuu.

Vierailija
10/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi laihtua, mutta se ei ole terveellinen tapa laihtua. Ketolla eläneet kuolevat vuotta nuorempina kuin muut. Se mm tuhoaa suoliston terveellisen bakteerikannan, aiheuttavat sydänkohtauksia jne.

Sama koskee myös paastoa tai muuta hyvin vähäkalorisia dieettiä eli ei ole sekään terveellstä.

Niin, haittaa jos normaalipainoinen tai valmiiksi alipainoinen laihduttaa. Se unohtuu näiltä laihduttamisen vaaroista saarnaavilta usein mainita. 

Vierailija
11/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä laihduin 30kg ilman mitään erityiaruokavaliota. Ihan lautasmallilla mennään ja paino pysynyt poissa jo vuosia. Lautasella ei kuitenkaan asusta makkara, kalja tai kermaiset pastat. Kaikkea kohtuudella ja järkevät annoskoot. Ei ole mitään rakettitiedettä. En edes vaihtanut geenejäni!

Olet onnekas mutta älä ole ylimielinen. Kaikilla se ei onnistu noin helposti vaikka jättäisikin nuo mainitsemasi ruoat tai juomat pois. Insuliiniresistenssi, joka on hyvin yleinen Suomessa, niin aiheuttaa sen, ettei kroppa kertakaikkiaan pysty toipumaan mikäli ruokavalio ei ole kunnossa. Sillon ei auta, että laskee vain kaloreita. 

Vierailija
12/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämän höpöpalstan mukaan tuolla menolla lihoaa ja menettää kaikki lihakset heti. 

Vierailija
13/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketodieetti poistaa tehokkaasti nestettä. Juurikin yli 100 kg kokoisella sitä nestettä voi lähteä parissa viikossa jopa 5 kg. Tuon lisäksi rasvaakin lähtee jo yleensä 1-2 kiloa. Muista juoda vettä tarpeeksi ja ottaa elektrolyyttejä. 

Vierailija
14/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho olen ihan sekaisin päivissä. Nythän on tiistai! Minä siis aloitin viime perjantaina. En siis tällä viikolla. Kuitenkin viidessä päivässä nesteitä lähtenyt jonkin verran. - ap

Vierailija
15/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, haittaa jos normaalipainoinen tai valmiiksi alipainoinen laihduttaa. Se unohtuu näiltä laihduttamisen vaaroista saarnaavilta usein mainita. 

Tuota noin.... Miksi normaali tai alipainoinen laihduttaisi?

Vierailija
16/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketolla lähtee paino kyllä ja tervehtyy. 

Vierailija
17/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nesteitä minulla Ian lähti ekan viikon aikana, sen jälkeen itselläni ei ole tapahtunut mitään. Paino ei tipu ja rasva ei pala. Nopeaan nesteidenppistoon olen käyttänyt välillä. Kaikille keto ei toimi, osa ihmisistä on hiilaripolttoisia" silloin aineenvaihdunta ei toimi ilman hiilareita. Kaikista paras laihdustustulos on itselleni tullut aina paljolla hiilarilla, sekä normaaleilla rasvoilla ja vähällä proteiinilla. Ja tiedän, et töstä nousee meteli, joten sanon sen nyt, että olen naiseksi erittäin lihaksikas. 

Vierailija
18/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkupaino kesällä 2011 oli 100kg. Jossain kohtaa vaaka meni rikki enkä ostanut uutta. Vaatekoko on vakiintunut kokoon M. Eli varmaan joku 30-35kg vähintään on lähtenyt pysyvästi pois.

Kokeilin ensin perinteistä atkinsin induktiota, mutta aika äkkiä ymmärsin ettei ketoosi sovi mulle. En sitten kuitenkaan halunnut palata vanhaankaan enkä siirtyä virallisterveellisellekään. Pidin hh:t juuri ja juuri sen verran korkealla, etten mene ketoosiin, mutta kuitenkin niin alhaalla, että saan vhh:n hyödyt.

Nykymuotoista vhh linjaani kuvailisin Kwasniewskin optimal dietiksi kotimaiseen lähiruokaan sovellettuna.

Vierailija
19/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkupaino kesällä 2011 oli 100kg. Jossain kohtaa vaaka meni rikki enkä ostanut uutta. Vaatekoko on vakiintunut kokoon M. Eli varmaan joku 30-35kg vähintään on lähtenyt pysyvästi pois.

Kokeilin ensin perinteistä atkinsin induktiota, mutta aika äkkiä ymmärsin ettei ketoosi sovi mulle. En sitten kuitenkaan halunnut palata vanhaankaan enkä siirtyä virallisterveellisellekään. Pidin hh:t juuri ja juuri sen verran korkealla, etten mene ketoosiin, mutta kuitenkin niin alhaalla, että saan vhh:n hyödyt.

Nykymuotoista vhh linjaani kuvailisin Kwasniewskin optimal dietiksi kotimaiseen lähiruokaan sovellettuna.

Hienoo. 

Oletko pysynyt tuossa ruokavaliossa kaikki menneet vuodet? Syötkö joskus, esimerkiksi pyhinä "normaalia" ruokaa?

Minä ajattelin, että jouluna annan itseni syödä sitten mitä vain ja palaan sen jälkeen takaisin ketoon tai vhh. - ap

Vierailija
20/29 |
09.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Atkins, keto, Kwasniewski,  ...

Mitäpä jos vain söisi vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kuusi