Miten te ummistatte silmänne huono-osaisille Suomessa?
Miten pystytte unohtamaan itsemurhat, runsaan työttömyyden, äärettömän huonot tuet yms? Miten saatte aikaan sen, ettei empatia nosta päätään? Olisi ihanaa, kun ei miettisi mitään tuollaisia.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Monet pystyy siihen sen vuoksi, että he ovat itsekeskeisiä narsistisia piirteitä omaavia perskokkareita. Eivät he näe maailmassa kuin itsensä. Valitettavasti minun ikäpolveni on kasvattanut tuollaisen sukupolven, vaikka meidät itsemme kasvatettiin ihan toisin. N48
Purra: ”Olemme tottuneet elintasoon, jota emme ansaitse”.
Vierailija kirjoitti:
Intia on pysynyt tuhansia vuosia koossa kastijärjestelmän ansiosta. Keitä me olemme heitä arvostelemaan?
Systeemin oli aikoinaan tarkoitus varmistaa yhteiskuntarauha. Lapsi tai ennen kaikkea poika jatkoi isänsä uraa kuten pappi eli bramiini), sotilas, maanviljelijä ym. Jokainen tiesi paikkansa yhteiskunnassa. Siinä oli ja on sitten huonotkin puolensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun kaikki vaikuttaa olevan päin persettä, niin kannattaa vaikka katsoa pari ilmaista dokumenttia juutubesta intian köyhien lasten olosuhteista. Saat vähän perspektiiviä elämään. Se että sulla ylipäänsä on pääsy nettiin valittamaan kertoo, että olet jotain top 10% maailman hyväosaisimmista.
Emme elä Intiassa. On turha verrata eri maan kansalaisten oloja omaamme. Heillä on erilainen järjestelmä, kulttuuri ja sivistystaso. Haluatte ajaa Suomeen samanlaisen järjestelmän. Olette hyvin jo aloittaneet kastijako on jo alkanut.
Suomessa köyhinkin kuuluu maailman viiden prosentin rikkaimman joukkoon. Se ettet saa uutta iphonea tai tilattua pizzaa just tänään, ei tee sinusta köyhää ja voit miettiä miltä tuntuisi jos joutuisit kävelemään kuusi tuntia suuntaansa että saat edes vettä mitä voi juoda ja käyttää siihen puuron tekoon. Tai sitä että ihmisiä asuu kaatopaikalla !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monet pystyy siihen sen vuoksi, että he ovat itsekeskeisiä narsistisia piirteitä omaavia perskokkareita. Eivät he näe maailmassa kuin itsensä. Valitettavasti minun ikäpolveni on kasvattanut tuollaisen sukupolven, vaikka meidät itsemme kasvatettiin ihan toisin. N48
Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, mutta mikä riittäisi vassarille?
Rahaa pitää saada vastikkeetta lisää ja työssäkäyvien pitää se maksaa.
35 milliä kaverille, köyhät nuolkoot näppejään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on maailman suurimmat tulonsiirrot ja kovin veroprogressio, mutta mikä riittäisi vassarille?
Mites taide ja kulttuuri, maatalous- ja yritystuet, yliopistot, yms? Yleveronkin lahjottaisin mielummin köyhälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut paljon ja nähnyt sellaista köyhyyttä, mitä ei Suomesta löydy. Enemmän murehdin niitä lapsia, jotka nukkuvat kaatopaikoilla pskan peitossa ja keräävät kaiket päivät romumetallia saadakseen edes vähän riisiä syödäkseen, kuin ketään suomalaista. Täällä on mahdollista olla täysin vailla omaisuutta ja silti on joka päivä ruokaa, katto pään päällä, vaatteita ja mahdollisuus peseytyä.
Suomessa ei ole edes mahdollisuutta tonkia kaatopaikoille. Siksi moni suomalainen lapsi menee nälkäisenä nukkumaan. Pulloja/tölkkejäkään ei ole enää paljoa kerättäväksi. Se on suomalainen vastine tuolle sinun kaatopaikoilla tonkimiselle.
En ole köyhä, mutta minun on vaikea ymmärtää, missä tilanteessa lapsen pitäisi Suomessa nähdä nälkää, jos hänen vanhemmillaan on vain halua ruokkia häntä? Lapsen voi ruokkia vaikka eurolla päivässä. Aamulla kaurapuuroa ja kananmuna, koulussa ruokaa (tai kesäisin vaikka puistoruokailussa), illalla laittaa lapselle vaikka riisiä ja linssikastiketta. Voitko auttaa minua ymmärtämään, miten tämä ei onnistu, jos vanhempi ei esim ryyppää kaikkia rahojaan? Jos taas vanhempi ryyppää rahansa, mikään määrä empatiaa ei auta siihen. Jos saa toimeentulotukea, varmasti on mahdollista budjetoida siitä muutama kymppi lapsen ruokiin? Jos taas ei saa toimeentulotukea, kun omistaa kesämökin, tms, niin aina voi luopua mökistä, jotta lapsi voisi syödä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli kaikki mahdollinen raha pitää antaa "köyhille" sitä ei saa käyttää mihinkään muuhun, etenkään sellaiseen mikä hyödyttää koko yhteiskuntaa tai mitä voi ne vihatut rikkaatkin käyttää.
Olette te sairaita, itsekkäitä ja itsekeskeisiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen matkustellut paljon ja nähnyt sellaista köyhyyttä, mitä ei Suomesta löydy. Enemmän murehdin niitä lapsia, jotka nukkuvat kaatopaikoilla pskan peitossa ja keräävät kaiket päivät romumetallia saadakseen edes vähän riisiä syödäkseen, kuin ketään suomalaista. Täällä on mahdollista olla täysin vailla omaisuutta ja silti on joka päivä ruokaa, katto pään päällä, vaatteita ja mahdollisuus peseytyä.
Suomessa ei ole edes mahdollisuutta tonkia kaatopaikoille. Siksi moni suomalainen lapsi menee nälkäisenä nukkumaan. Pulloja/tölkkejäkään ei ole enää paljoa kerättäväksi. Se on suomalainen vastine tuolle sinun kaatopaikoilla tonkimiselle.
Suomessa köyhät seisovat ruokajonossa ja anovat apua Pelastusarmeijalta ja muilta. Jotkut tonkivat roska-astioiden sisältöä tyhjen tölkkien toivossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa tuo pitää kuitenkaan paikkaansa. On vain propagandaa ja sanahelinää.
Suomessa ei ole erityisen hyvät sosiaalietuudet, ja Suomi onkin saanut moitteita siitä, etteivät sosiaalietuudet ole riittävän suuria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Purra: ”Olemme tottuneet elintasoon, jota emme ansaitse”.
Kyllä, köyhiä on aivan liian vähän. Mistähän vielä leikattais?
Terkuin tarkkispurra
Kun on tavannut muutamankin tällaisen niin huomaa miten vaikeaa ihmisten auttaminen on. Pelkän rahan antaminen ei auta, voi jopa pahentaa tilannetta kun on enemmän rahaa päihteisiin. Ja kun tietenkin on itsemääräämisoikeus, ei voi estää tekemästä pahaa itselleen ja vääriä valintoja
Vierailija kirjoitti:
Miten meidät sitten kasvatettiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaan kiinnosta, omassakin elämässä on tarpeeksi mietittävää
Anteeksi, mutta miten nuo muka olisivat toisensa pois sulkevia asioita? Ei mullakaan ole oikein työkaluja ratkaista tollaisia ongelmia, mutta eihän se nyt hemmetti sentään tarkoita että ei kiinnosta. N34
Maailmantuska, se on kaamea sairaus.
Taidat tuntea vain ääripäät? Maailmassa on muitakin värejä kuin musta ja valkoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vassarin mielestä pitäisi antaa kaikki. Luulisi että siinä on empatiaa kylliksi, kun palkasta menee muutama tonnia veroja muiden hyödyksi. Mutta ei, pitää antaa mieluummin kaikki ja sen jälkeen vielä anoa anteeksiantoa kun on niin paska ihminen, että tienaa paljon.
Muutama tonni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pistetäänkö vielä viulunsoittoa taustalle? Suomessa muksut ei mene nälkäisenä nukkumaan, ellei vanhempi ole sössinyt asioitaan. Porukka ei tingi elintasostaan, vaan huutaa, että muiden on maksettava kaikki kiva. Se että ei pääse matkoille tai huvipuistoon on köyhyyden merkki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa tuo pitää kuitenkaan paikkaansa. On vain propagandaa ja sanahelinää.
Suomessa ei ole erityisen hyvät sosiaalietuudet, ja Suomi onkin saanut moitteita siitä, etteivät sosiaalietuudet ole riittävän suuria.
Plus miten kauhean vaikeaa on päästä lääkärin vastaanotolle tai saada hoitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole köyhä, mutta minun on vaikea ymmärtää, missä tilanteessa lapsen pitäisi Suomessa nähdä nälkää, jos hänen vanhemmillaan on vain halua ruokkia häntä? Lapsen voi ruokkia vaikka eurolla päivässä. Aamulla kaurapuuroa ja kananmuna, koulussa ruokaa (tai kesäisin vaikka puistoruokailussa), illalla laittaa lapselle vaikka riisiä ja linssikastiketta. Voitko auttaa minua ymmärtämään, miten tämä ei onnistu, jos vanhempi ei esim ryyppää kaikkia rahojaan? Jos taas vanhempi ryyppää rahansa, mikään määrä empatiaa ei auta siihen. Jos saa toimeentulotukea, varmasti on mahdollista budjetoida siitä muutama kymppi lapsen ruokiin? Jos taas ei saa toimeentulotukea, kun omistaa kesämökin, tms, niin aina voi luopua mökistä, jotta lapsi voisi syödä?
Ihan perseestä, että lasten saaminen on kenen tahansa oikeus. Voi jäädä eläkkeellä mielen vammojen takia ja paneskella liudan lapsia vaikka ei pysty vastaamaan edes itsestään ja seuraavassa lauseessa voivotellaan kun niin monet lapset pysyy sukupolvesta toiseen köyhinä.
- lapsen, tuo itsekäs joka katkaisee tuon kierteen
Vierailija kirjoitti:
Kun on tavannut muutamankin tällaisen niin huomaa miten vaikeaa ihmisten auttaminen on. Pelkän rahan antaminen ei auta, voi jopa pahentaa tilannetta kun on enemmän rahaa päihteisiin. Ja kun tietenkin on itsemääräämisoikeus, ei voi estää tekemästä pahaa itselleen ja vääriä valintoja
Kun katsoo esim ulosottoon päätyneitä asuntoja on nähtävissä muitakin elämänhallinta ongelmia, kuin vain se ettei valtio anna näille riittävästi rahaa.
Vassarin mielestä pitäisi antaa kaikki. Luulisi että siinä on empatiaa kylliksi, kun palkasta menee muutama tonnia veroja muiden hyödyksi. Mutta ei, pitää antaa mieluummin kaikki ja sen jälkeen vielä anoa anteeksiantoa kun on niin paska ihminen, että tienaa paljon.