Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako olla vähän kyllästynyt työkaverin lapsenlapsiprojektiin?

Vierailija
01.07.2026 |

Työkaveri on puhunut korvani irti jo nyt, vaikka laskettuun aikaan on vielä aikaa. Puheenaihe nro 1 on ollut jo kuukausia se pian syntyvä lapsi, vaikka kukaan muu ei puheenaihetta ruoki. En osaa puhua lasten asioista juuri mitään, ja olen käyttänyt kaiken tietoni ja sanavarastoni lapsiin liittyen jo sillä viikolla, kun työkaveri tämän suuren asian meille julkisti.

Jokaiseen aamuun, lounashetkeen ja kahvitaukoon löytyy joku uusi päivitys: mitä vauvalle on hankittu, mitä nimiä on mietitty, miten masu on kasvanut, mitä neuvolassa sanottiin ja mitä mummi aikoo tehdä sitten kun vauva syntyy. Välillä tuntuu, että tiedän tämän vauvan elämästä enemmän kuin omasta elämästäni.

Ymmärrän kyllä, että kyseessä on hänelle iso ja iloinen asia, enkä halua olla ilonpilaaja. Mutta onko kohtuutonta toivoa, että työpäivän aikana puhuttaisiin joskus vaikka säästä? Tuntuu, että jos kahvipöydässä tulee viiden sekunnin hiljaisuus, niin seuraava lause alkaa sanoilla: "Ai niin, siitä vauvasta vielä..."

Saatan ottaa lopputilin, jos kuvia siitä lapsesta esitellään joka päivä. En aio jaksaa kommentoida "Oi miten ihana, todella söpö" kovin montaa kertaa.

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että lapsenlapset, koiranpennut ja hamsterit ovat suloisia, mutta silti mua ärsyttää, kun viikottaisen teams-palaverin enimmäinen puoli tuntia menee näistä jutellesa. Milloin on pikku-Pirkolla maha löysällä ja joku uusi ruoka-allergia, montako punkkia löytyi eilen koiran turkista ja kuinka hamsteri piiloutui kaapin alle...huoh...

Vierailija
42/43 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan tuollainen ärsyttää, mutta silti aika viatonta. Itse olen työpaikoilla joutunut kuuntelemaan lähes pelkästään muiden haukkumista selän takana. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasta viikko mennyt. Eihän tuo ole vielä aika eikä mikään. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan