Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas on apteekit täynnä eläkeläisiä kun on kuukauden ensimmäinen päivä

Vierailija
01.07.2026 |

Seuraava aalto on sitten 4. Päivä, kun on toinen eläkkeenmaksupäivä. Pitääkin muistaa ettei itse vahingossakaan eksy tällä viikolla apteekkiin.. karmeaa olisi olla töissä siellä tänään.

Kommentit (91)

Vierailija
81/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voisiko apteekkeihin perustaa omia palvelutiskejä työssäkäyville asiakkaille. Sellaisille, jotka poikkeavat apteekkiin, ottavat vuoronumeron, näyttävät kela-kortin, kertoivat mitä tarvitsevat, ottavat lääkkeet, maksavat ja lähtevät. Seniorikansaliset ja muut tukielätit, jotka istuvat tuntikausia jauhamassa lääkkeistä voisivat olla eri tiskeillä.

Toivttavasti sinua ei edes apteekkiin pääetetä.

Käyn apteekissa säännöllisesti. Mutta minulla ei ole koskaan mennyt tiskillä paria minuuttia kauempaa. Seniorit sen sijaan istuu siellä höpöttelemässä ummet ja lammet, ja jono seisoo.

Farmaseutit luukulla antavat informaatiota lääkkeistä, se on heidän työtään. Tarjoavat lääkereseptien uusintaa, kätevää monille joilla ei ole kotona laitteita. Farmaseutti myös tulostaa  pyydettäessä matkustamista varten tiedot reseptilääkkeistä ulkomaan matkoja varten, on maksuton palvelu.

Vierailija
82/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitä sitten? Moni menee apteekkiin hakemaan lääkkeet silloin kun on niihin tarve ja tarpeeksi rahaa. Tämähän juuri osoitaa sen ettei suurimmalla osalla eläkeläisistä ole mikään suuri eläke. 

Katsos kun tämä elämä ja muut ihmiset ei toimi niin kuin sinä haluaisit ja jos muiden ihmisten toiminta ja läsnäolo häiritsee, niin kehoitan muuttamaan korpeen mahdollisimman kauas muista ihmisistä. Tai kun asian kerran tiedät, niin käy sinä siellä apteekissa joku toinen päivä. Ei se ole sen kummempaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn apteekissa van pari kertaa vuodessa ja ihan tietämätön kaikista eläkkeenmaksu- tai tukimaksupäivistä. Sehän se selittääkin miksi joskus tuntuu olevan hrveät ruuhkat apteekissa. Tosin nykyisin vain tilaan netissä lääkkeet tuttuun apteekkiin ja sitten haen ne lokerosta, niin ei tarvi jonottaa. 

Vierailija
84/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkkeiden Kela-korvaukset lakkautettava. Täysin turha yhteiskunnan tuki.

Vierailija
85/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tämä aloitus ja aloittaja on saanut näin paljon vihaa osakseen? Eihän hän ole haukkunut ketään, todennut vain että tänään on apteekit täynnä koska eläkkeet maksetaan. Olen itse ollut apteekissa töissä ja kyllä, se ensimmäinen päivä on ruuhkaisa, koska silloin iso osa eläkkeistä tulee maksuun. 
En minä nähnyt eläkeläisten haukkumista aloituksessa, mutta kommenteissa eläkeläiset kyllä mm toivovat aloittajan kuolemaa.

Miten se nyt on saanut oikein vihaa aikaiseksi?

Lopeta jo nuo typerät manipulointiyritykses, kun ei äly riitä.

Kaikki tunnistaa tyylisi, eikä siinä ole mitään ei koskaan. Ei muuta kuin alituista katkeraa nillitystä kun eivät muut ota syytä sinun epäonnistuneisiin valintoihisi. Kukaan ei ole sinulle kuule mitään velkaa. 

Mene töihin

Vierailija
86/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpö höpö. 

Hyvinpä tiedät eläkkeiden maksupäivät. 

Öh.

Ja sitä paitsi, jos tarkoitat vanhuseläkeläisiä, niin heillähän on sitten useimmiten reseptillä olevia lääkkeitä, joten ei niitä lääkkeitä eläkkeiden maksupäivän mukaisina aikoina käydä lunastelemassa ulos, vaan sitten kun edellinen satsi on loppu!

Ja useimmiten eläkeläisillä on varoja niin, ettei tarvitse kädestä suuhun elää lääkkeidenkään suhteen.

Onko sulla sitte reseptilääkkeitä... Meinaan vaan, kun reseptilääkkeiden osto ja käsikauppavalmisteiden osto ovat eri linjastoja. 

Höh.

Vierailija
87/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljardeja menee vuodessa eläkkeisiin :D

Vierailija
88/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miljardeja menee vuodessa eläkkeisiin :D

Mene sinäkin töihin tienaamaan omaasi ja lakkaa kadehtimasta oman urakkansa tehneitä.

Vierailija
89/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin sulla on muka kiire? Ei mihinkään.

Töihin. Jonkun pitää maksaa se sinunkin eläkkeesi.

Eri

Itse ja työnantajan kanssa rahastoiduista varoista yksityisessä eläkeyhtiössä eläke ainakin minulle maksetaan. Veronmaksaja maksaa kansaneläkkeet työtä vieroksuneille ja takuueläkkeet kaiken maailman paimenille lisättynä vuosittaisilla maajussien 800 miljoonalla  ja yrittäjien 400 miljoonalla  heidän eläkkeisiinsä.

Vierailija
90/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikkia eläkkeitä makseta samana päivänä. Yleisimmät päivät taitavat olla ensimmäinen ja kolmas päivä. Tästä keskustelusta päätellen myös neljäntenä päivänä maksetaan joitain eläkkeitä. Sehän tosin tässä kuussa on lauantai joten nekin eläkkeet tulevat kolmantena päivänä.

Eläkkeensaajan asumistuki on 4. päivä. Eläkkeet on 1. ja 7. pv. Minulla siis.

Vierailija
91/91 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se surullista, että heillä ei eilen ollut varaa ostaa tarvitsemiaan lääkkeitä. Tänään sentään on.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme