Kainuulaisen miehen tuska: Minusta ei koskaan tule isää
Kainuussa alle viisikymppisiä miehiä on noin 2 400 enemmän kuin naisia. Sukupuolten epätasapaino on erityisen voimakas parikymppisten ikäluokassa.
Heikkinen ajatteli parikymppisenä, että aikuisena hänellä on oma ydinperhe. 48-vuotiaana hän käsittelee surua siitä, ettei haave toteutunutkaan.
”Kun mies lähestyy Kainuussa viittäkymppiä, unelman perheestä voi aika lailla haudata.
Kommentit (109)
Eiköhän tuo ole positiivinen asia.
Onko hän nyt sellainen, jonka ei ole tarve käydä salilla koska maatilalla saa niin paljon hyötyliikuntaa?
Työni puolesta tunnen aika hyvän otannan maaseudun poikamiesisäntiä. Pintapuolisesti ihan ok miekkosia, mutta kun pitempään tuntee niin kaikissa on se yksi tietty piirre. Ovat niin tapojensa orjia, että mikään ei saa muuttua vaan kaiken pitää olla niin kuin aina ennenkin on ollut. Uusia tapoja tehdä tai nähdä asioita ei kerta kaikkiaan voi hyväksyä. Vaikka mitään oikeaa estettä ei olisi, niin silti.
Kovasti haikailevat emäntää taloon, mutta kun se emäntä tietenkin toisi muutosta huusholliin niin siihen se sitten jää. Ja siitä haaveilusta jo itsessään on tullut tapa.
Vierailija kirjoitti:
Voin lohduttaa; muutin 10 vuotta sitten landelta pk-seudulle. Ei naisia kiinnosta parisuhde vain seksi ja oma ura.. Sitten soitetaan kun on tullut ikää mittariin ja kuvitellaan että voidaan perhe perustaa nyt. Vielä kirsikkana kakun päälle tuovat vieraan miehen muksut kuvioon. Ei onnistu sori!
Oho. Ja minä kun kuvittelin ettei miehiä kiinnosta muu kuin seksi ja ura. Sitten viisikymppisinä herätään ulisemaan Hesarissa ja tehdään omista paskoista valinnoista dokumentti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaisi sinkkuäitiä ja alkaisi cuckmieheksi
Tai tekisi kuten muutkin suomalaiset jotka haluaa perheen. Ottaa vaimon ulkomailta.
Kyllä niissä on surulliset lopputulemat.
Ei se aasialaisvaimokaan Kainuuseen sopeudu.
Ainoa mikä on asiassa surullinen on suomalainen kateellinen nainen.
Avaatko sä vähän tätä juttua. Mä en nyt saa oikeen kiinni tästä ajatuksesta.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä on liikaa :(
Suomalaisia ei voi olla liikaa. Lapsia olisi syytä tehdä lisää ja reippaasti.
Vierailija kirjoitti:
Joku haluaa, että Kainuuseen tulee nainen elämään hänen kanssaan, niin syytetään persuksi. Varmaan joku keskustalainen syyttämässä.
Keskusta ei oke vuosikymmeniin tehnyt yhtään mitään maaseudun miesten hyväksi.
Keskusta on lobannut miesten työpaikkoja Kainuuseen ym. syrjäseuduille luullen että se tuo näille miehille onnellisen elämän. Mutta kävikin päinvastoin. Miehet työllistyi, naiset ei. Kuvitteliko Keskustan poliitikot että naiset jää sinne kotirouviksi?
Esimerkiksi Savonlinnassa on tehty vähän samaa koulutuspuolella, naisia houkutteleva opettajankoulutus lakkautettiin mutta insinöörikoulutusta lisättiin.
Aika ilkeitä kommentteja on tullut, vieläpä oletan että naisilta.
Vielä muutama vuosikymmen sitten oli ihan varteenotettava vaihtoehto jäädä omalle kotiseudulle ja saada sieltä elanto itselleen ja perheelleen. Nyt eletään jo toisenlaista aikaa.
Ovatko kaikki naiset sitten näitä, jotka haluaa vain seksiä ja luksuselämää? En naisena itse usko siihen. Mutta missä nämä "maan hiljaiset" tavalliset naiset sitten ovat?
Minä en tiedä, missä ihmiset nykyään toisiaan tapaa. Mutta ajattelen, että jos nyt näin itse jo vanhempana naisena jäisin yksin ja haluaisin vielä kumppanin itselleni, ehkä lähtisin matkustelemaan. Siellä voi aina tutustua uusiin ihmisiin, sekä omassa seurueessa että perillä. Ihan tavallisilla Tallinnan matkoillakin olen tavannut mukavia vastapuolen edustajia ja ehkä olisi ollut mahdollisuuksia enempäänkin, mutta kun olen ns varattu, niin eipä ne ole eteenpäin kantaneet.
Eihän tuo kuvasta päätellen hullumman näköinen miehenpuolikas ole, niin ettei ainakaan siitä pitäisi kiinni olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tapailemiani naisia on ollut vaikea saada Kuhmoon. Suhteet eivät ole syventyneet, sillä olen tehnyt aina liikaa töitä ja lähtenyt lataamaan akkuja mieluummin mökille kuin deitin toivomaan Pariisiin tai Barcelonaan"
Ei sitten ymmärtänyt että elämä on kompromisseja jos parisuhteen haluaa?
eli mielestäsi ei ole kohtuutonta useiden tuhansien eurojen treffi matkat pariisiin?
Kesämökki ja sen ylläpito, vene jne. ei maksa mitään?
Toisekseen kirjoitin kompromissista. Ja mikä ihmeen "treffimatka"?
Hyvä että avautui, josko herättäisi pari-kolmekymppiset miehet (ja naiset) toimimaan jos haaveilevat parisuhteesta ja lapsista, tai ylipäänsä miettimään ja listaamaan elämänsä arvoja ja prioriteetteja. Myös realistinen aikataulun tarkastaminen on paikallaan. Naisten hedelmällisyys lähtee äkkilaskuun kolmenkympin korvilla ja sitä ennen on hyvä ollut varata aikaa kumppaniin tutustumiseen. Keskimäärin naiset preferoi kumppanikseen samanikäisiä. 35v (sinkku)miehellä on perhehaaveissa jo kiire, asioita pitää tehdä nyt eikä vasta miettiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on sairaaloisen ylipainoinen, miten hän ees saisi vauvan alulle?
No eiköhän nuori ja laiha vaimo saa hänet laihtumaan? tietenkin sellainen on harvinaisuus suomessa.
Saa, kunhan vaimo laittaa kevyttä ja terveellistä syötävää ja ne makkarat, oluet ja voit jätetään kauppaan. Vai oletko nähnyt ylipainoista vegaania?
Surullistahan tätä on lukea. Kainuussa on ollut jo useamman vuosikymmenen ajan tämä suuntaus että naiset lähtee kaupunkiin, ensin opiskelemaan ja sitten jäävät sinne töihin ja perustavat ehkä perheen. 2400 naista enemmän kuin miehiä koko Kainuussa ei kuitenkaan ole kohtuuton ero. Toki jos on asunut yksin vuosikymmeniä, niin on jo urautunut omaan elämäntapaansa. Kaipuu johonkin, joka jäi elämättä, jää kuitenkin jäljelle. Se, että mies kaipaa isyyttä, on ihan positiivinen asia. Ihana mies.
Vierailija kirjoitti:
Aika ilkeitä kommentteja on tullut, vieläpä oletan että naisilta.
Vielä muutama vuosikymmen sitten oli ihan varteenotettava vaihtoehto jäädä omalle kotiseudulle ja saada sieltä elanto itselleen ja perheelleen. Nyt eletään jo toisenlaista aikaa.
Ovatko kaikki naiset sitten näitä, jotka haluaa vain seksiä ja luksuselämää? En naisena itse usko siihen. Mutta missä nämä "maan hiljaiset" tavalliset naiset sitten ovat?
Minä en tiedä, missä ihmiset nykyään toisiaan tapaa. Mutta ajattelen, että jos nyt näin itse jo vanhempana naisena jäisin yksin ja haluaisin vielä kumppanin itselleni, ehkä lähtisin matkustelemaan. Siellä voi aina tutustua uusiin ihmisiin, sekä omassa seurueessa että perillä. Ihan tavallisilla Tallinnan matkoillakin olen tavannut mukavia vastapuolen edustajia ja ehkä olisi ollut mahdollisuuksia enempäänkin, mutta kun olen ns varattu, niin eipä ne ole eteenpäin kantaneet.
Eihän tuo kuvasta päätellen hullumman näköinen miehenpuolikas ole, niin ettei ainakaan siitä pitäisi kiinni olla.
Oman ikäisen varmaankin saisi, mutta onhan hän nyt kaljuuntuneena ja ylipainoisena ei-niin-houkutteleva lisääntymisikäisille naisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis tuohan on sairaaloisen ylipainoinen, miten hän ees saisi vauvan alulle?
No eiköhän nuori ja laiha vaimo saa hänet laihtumaan? tietenkin sellainen on harvinaisuus suomessa.
Meinaatko, ettsaidi Ranskaan ja Barcelonaankin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaisi sinkkuäitiä ja alkaisi cuckmieheksi
Tai tekisi kuten muutkin suomalaiset jotka haluaa perheen. Ottaa vaimon ulkomailta.
Kyllä niissä on surulliset lopputulemat.
Ei se aasialaisvaimokaan Kainuuseen sopeudu.
Ainoa mikä on asiassa surullinen on suomalainen kateellinen nainen.
Miksi suomalainen nainen olisi kateellinen miehestä jota ei halua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
EIHÄN TUO OLE MYÖHÄSTÄ!
Kyllä se on. Joillain miehillä on kummalliset kuvitelmat että he ovat potentiaalista isämateriaalia vielä viisikymppisenä. Äärimmäisen harvinaista että tuossa iässä vielä esikoisen saisi.
Harvinaista? enemmistö miehistä on isiä tuossa iässä.
Luehan kommentti uudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Tapailemiani naisia on ollut vaikea saada Kuhmoon. Suhteet eivät ole syventyneet, sillä olen tehnyt aina liikaa töitä ja lähtenyt lataamaan akkuja mieluummin mökille kuin deitin toivomaan Pariisiin tai Barcelonaan"
eli mielestäsi ei ole kohtuutonta useiden tuhansien eurojen treffi matkat pariisiin?
Minua ei tarvitse viedä Pariisiin, mutta en ikinä muuttaisi Kuhmoon. Mieluummin eläisin yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kompromissi tarkoittaa sitä että molemmat tulevat vastaan, ei sitä että toinen alistuu toisen tahtoon.
Nimenomaan. Mitä kuvittelit? Kompromissi olisi se että joskus käydään matkalla ja välillä taas mökkeillään. Ei niin että matkat on ehdoton ei ja kaikki lomat mökillä, niin kuin hänellä. Ja toisaalta kompromissi olisi myös sitä ettei pakoteta etelän kaupunkilaista jonnekin Kuhmon korpeen asumaan vaan etsitään joku asuinpaikka "puolivälistä".
Olen Kainuusta kotoisin ja muutin sieltä pois koska ei ollut töitä. Ja olen siis ihan perus duunari kahdella ammattitutkinnolla mutta kun ei ole töitä niin ei ole. Etelästä sain kivan tehdastyön ja mukavan uudehkon asunnon. Asuntotarjonta etenkin vuokra-asuntojen taso pienemmillä paikkakunnilla on surkea. Kajaanissa vuokrat huitelee isojen kaupunkien tasolla mutta kunnoltaan ovat mitä ovat.
En koe että tuollaisissa alueissa on mitään muuta vikaa. Peruspalvelut löytyy, on harrastusmahdollisuuksia ja kulttuuriakin on tarjolla kun on vaan itse aktiivinen. Perusrättikaupat löytyy mitkä muualtakin ja jos ei löydy niin verkkokaupat keksitty. Ihmiset mielestäni avoimempia ja mukavempia kuin täällä etelässä. Ainoa miinus on työpaikkojen puute.
Tuossahan on menty heti alussa väärään suuntaan. Miksi edes lähteä treffeille ihmisen kanssa jolla on erilaiset näkemykset ja haaveet vapaa-ajan vietosta. Ajanhukkaa ja tulee vaan turhia pettymyksiä.
Mielestäni hän ei syytellyt ketään vaan totesi reilusti että oma elämäntyyli varmaan ollut iso syy sinkkuuteen.