Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kainuulaisen miehen tuska: Minusta ei koskaan tule isää

Vierailija
01.07.2026 |

Kainuussa alle viisikymppisiä miehiä on noin 2 400 enemmän kuin naisia. Sukupuolten epätasapaino on erityisen voimakas parikymppisten ikäluokassa. 

Heikkinen ajatteli parikymppisenä, että aikuisena hänellä on oma ydinperhe. 48-vuotiaana hän käsittelee surua siitä, ettei haave toteutunutkaan.

”Kun mies lähestyy Kainuussa viittäkymppiä, unelman perheestä voi aika lailla haudata. 

https://www.hs.fi/elama/art-2000012033874.html

Kommentit (299)

Vierailija
281/299 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En oikein ymmärtänyt kommenttia että suku jotenkin päättyisi jos hänellä ei ole lapsia. Eihän se mihinkään pääty jos jollain sisaruksella on lapsia. Vai onko hän ainut lapsi? 

Hän kertoi ystäviensä huolista.

Vierailija
282/299 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onkohan tehnyt asiaansa edistääkseen muuta kuin mökissään vaikeroinut ja syytellyt muita...

Asuu Vantaalla ja tekee aiheesta dokkaria.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/299 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hohhoijaa... Ikinä miettinyt jalkautua sieltä perämettistä pois? Oksettava luuseri. Tuskin saa ketään, onneksi. 

Asuu Vantaalla.

Tekee aiheesta dokkaria.

Oletko ajatellut opetella lukemaan 

Vierailija
284/299 |
02.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi on etsinyt tissimissukkaa, eikä ole kelvannut mukamas huonompi("tasoinen") nainen?

Tuolla pohjolassakin on varmaan saman kaltaisia naisia - lähestyisi heitä. 

Ja oman ulkonäön suhteenkin voisi edes jotakin tehdä. 

Tekee dokkaria miehistä, jotka eivät ole saaneet lapsia. Koska asuvat Kainuussa.

Ei tämä ollut mikään treffi ilmoitus

Vierailija
285/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi on etsinyt tissimissukkaa, eikä ole kelvannut mukamas huonompi("tasoinen") nainen?

Tekee dokkaria miehistä, jotka eivät ole saaneet lapsia. Koska asuvat Kainuussa.

Ainahan tuollaiset jutut ovat. Yleensä tosin huonoa onnea parisuhdemarkkinoilla niissä päivittelee jokin entinen missi ja artikkelin kuvista on lukijoille enemmän silmäniloa.

Vierailija
286/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainahan tuollaiset jutut ovat. Yleensä tosin huonoa onnea parisuhdemarkkinoilla niissä päivittelee jokin entinen missi ja artikkelin kuvista on lukijoille enemmän silmäniloa.

Nättiä ihmistä on mukava katsella. 

Vierailija
287/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta pois isoon kaupunkiin, jossa on töitä ja elämää. 

Vierailija
288/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ko mies oli ymmärtänyt omien valintojensa seuraukset tässä asiassa. Mutta olisi ollut mielenkiintoista kuulla miten hän selittää sen, että veljensä oli onnistunut saamaan lapsia?

Vierailija
289/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika ilkeitä kommentteja on tullut, vieläpä oletan että naisilta.  

Vielä muutama vuosikymmen sitten oli ihan varteenotettava vaihtoehto jäädä omalle kotiseudulle ja saada sieltä elanto itselleen ja perheelleen.  Nyt eletään jo toisenlaista aikaa.  

Ovatko kaikki naiset sitten näitä, jotka haluaa vain seksiä ja luksuselämää?  En naisena itse usko siihen.  Mutta missä nämä "maan hiljaiset" tavalliset naiset sitten ovat?

Minä en tiedä, missä ihmiset nykyään toisiaan tapaa.  Mutta ajattelen, että jos nyt näin itse jo vanhempana naisena jäisin yksin ja haluaisin vielä kumppanin itselleni, ehkä lähtisin matkustelemaan.  Siellä voi aina tutustua uusiin ihmisiin, sekä omassa seurueessa että perillä.  Ihan tavallisilla Tallinnan matkoillakin olen tavannut mukavia vastapuolen edustajia ja ehkä olisi ollut mahdollisuuksia enempäänkin, mutta kun olen ns varattu, niin eipä ne ole eteenpäin kantaneet.

Eihän tuo kuvasta päätellen hullumman näköinen miehenpuolikas ole, niin ettei ainakaan siitä pitäisi kiinni olla.

Oman ikäisen varmaankin saisi, mutta onhan hän nyt kaljuuntuneena ja ylipainoisena ei-niin-houkutteleva lisääntymisikäisille naisille. 

Naisilla on aika kovat kriteerit. 

Miehillä on vain kaksi. laiha ja nuori ja silti naiset itkee.

Kukaan ei pysy ikuisesti nuorena. Nykyiset parikymppisetkin ovat joskus vanhoja.

Vierailija
290/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisikö seuraavaksi tehdä juttu otsikolla "kesäheilaksi Kainuuseen?" Siinä voisi dokkarintekijä poseerata niityllä kukkakimppu sylissä jne.

Vierailija
291/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ko mies oli ymmärtänyt omien valintojensa seuraukset tässä asiassa. Mutta olisi ollut mielenkiintoista kuulla miten hän selittää sen, että veljensä oli onnistunut saamaan lapsia?

Miksi ihmeessä sitten Helsingin Sanomien jutussa selitellään miten haikealta tuntuu, että oma suku päättyy häneen?

Vierailija
292/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvata mikä läski. Mikä on pituus? Ajattelin ensin pitkä mutta mistä sen tietää. 

1.70 tuolla painolla huh huh 

Vierailija
293/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä sitten Helsingin Sanomien jutussa selitellään miten haikealta tuntuu, että oma suku päättyy häneen?

Mitä tarkoitat? Minusta hän siis ymmärsi ja myönsi, että omilla valinnoilla oli ollut vaikutusta siihen, että puolisoa ja lapsia ei ollut löytynyt. Mutta piti myös Kuhmon seudulle syntymistään osasyynä siihen. Veljensä, joka oli oletettavasti syntynyt samaan paikkaan, oli kuitenkin saanut perheen ja mietin miten tämä mies sen itselleen selittää.

Tuo mainitsemasi asia oli tosiaan omituisesti sanottu, mutta se ei liittynyt siihen mitä itse ihmettelin.

Vierailija
294/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tarkoitat? Minusta hän siis ymmärsi ja myönsi, että omilla valinnoilla oli ollut vaikutusta siihen, että puolisoa ja lapsia ei ollut löytynyt. Mutta piti myös Kuhmon seudulle syntymistään osasyynä siihen. Veljensä, joka oli oletettavasti syntynyt samaan paikkaan, oli kuitenkin saanut perheen ja mietin miten tämä mies sen itselleen selittää.

Tuo mainitsemasi asia oli tosiaan omituisesti sanottu, mutta se ei liittynyt siihen mitä itse ihmettelin.

Veli on varmaan mennyt sitten Tinderissä kelpuuttamaan sukulaisen, luokkakaverin tai kaverin eksän, jos kerran seudulla tarjonta siihen loppuu.

Vierailija
295/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minustakaan tullut isää koskaan vaikka olen asunut turussa koko ikäni lähes. Tulen hyvin toimeen, on oma talo. Seurustelin nuorena ja halusin lapsia. Nainen jätti minut ja teki 3 lasta toisen miehen kanssa joka olikin alkoholisti ja teki naiselle 50000 euroa velkaa. Eipä ole naiset lähteneet treffeille minun kanssa viimeisen 15 v aikana.

Vierailija
296/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei minustakaan tullut isää koskaan vaikka olen asunut turussa koko ikäni lähes. Tulen hyvin toimeen, on oma talo. Seurustelin nuorena ja halusin lapsia. Nainen jätti minut ja teki 3 lasta toisen miehen kanssa joka olikin alkoholisti ja teki naiselle 50000 euroa velkaa. Eipä ole naiset lähteneet treffeille minun kanssa viimeisen 15 v aikana.

Naisilla on yksinkertaisesti jumalattoman paska miesmaku. 

Vierailija
297/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla on yksinkertaisesti jumalattoman paska miesmaku. 

Onko miehillä hyvä miesmaku? 

Vierailija
298/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan osaat kertoa mikä on se syy ettei yksikään kelpuuta? Oletko esimerkiksi todella ylipainoinen? Naisia Turussa on enemmän kuin miehiä. 

Vierailija
299/299 |
03.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmisiä on liikaa :(

Ei Suomessa.

Onpas.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi