HS: Mies hämmästelee, kun naiset eivät halua muuttaa korpeen
Jutussa Juha-Antti kertoo, miten haluaa asua Kuhmossa ja työ haukkaa liikaa aikaa. Onko ihme, että naista ei ole löytynyt? Kuka nainen haluaa miehen, jonka perässä pitäisi muuttaa korpeen ja mies vielä viettäisi suuren osan vuorokaudesta töissä?
Nämä miehet eivät ymmärrä, että naiselle ei ole kiva diili muuttaa miehen mieltymyksen vuoksi paikkaan x. On eri asia, jos mies haikailisi maalla asumista ja yhdessä etsittäisiin jostain päin Suomea se paikka, jossa molemmat haluavat asua. Mutta on ahdistavaa, jos asuinpaikka pitäisi valita vain toisen osapuolen mieltymysten vuoksi.
Kommentit (953)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naiselle puistattavaa, kun mies olisi hankkimassa naista kotitilalleen kuin uutta kodinkonetta tai traktoria.
Mies asuu Vantaalla.
Vantaalla on naisia. Miksei ole etsinyt parisuhdetta sieltä?
Eikös jutussa sanottu, ettei Etelästä ole löytynyt sellaista naista jonka kanssa kohtaa mielenkiinnon kohteet.
Korpeen kyllä muuttajia riittää jos mies on tosi hyvä. Eihän tuollainen saa naista helsingissäkään. T:fiksu mies korvesta, jota naiset hehkuttaa parhaaksi jota koskaan tavannut ja on jono naisia.
Sekin, mikä tekee monesta +40 ikään ehtineestä sinkusta vähemmän haluttavan: pitkään yksin olleista monilla on todella olematon kyky joustaa arkisista tavoistaan toisten hyväksi. Kun on totuttu asumaan yksin ja huomioimaan arjessa pitkälti vain omat tarpeet, on tästä todella vaikea päästä myöhemmin irti. Harva siinä onnistuu ja harvalla on siihen haluakaan.
Ja tämä näkyy jo ihan pienissä asioissa. Jos on tottunut elelemään vaikka +40 v sinkkumiehenä, elämäntavat ovat usein sen mukaiset. Jos on tottunut ostamaan itselleen eineksiä, harvasta kuoriutuu kotiruokaa laittava puoliso/isä. Jos on tottunut valvomaan yöt sarjoja katsellen tai koneella pelaten, ei todennäköisesti huvita muuttaa omaa päivärytmiä niin, että vaimo pääsisi nukkumaan klo 23 mennessä.
Sivusta seuraavana oma kokemus on ollut, että moni +40 v sinkkumies on elämäntavoiltaan itsekäs eikä kiinnosta tippaakaan muuttua. Näennäisesti saatetaan sanoa, että nuoren vaimon vuoksi olisin valmis syömään terveellisemmin, kuntoilemaan tai mitä ikinä, mutta mitään halua noihin muutoksiin ei ole. Ja naisena se on luotaan työntävää, jos mies ei ole valmis tekemään muutoksia ihan itsensä takia sinkkuna ollessa.
Minäkin hämmästelen. Siellähän on niitä kivoja karhumussukoita ja kaikkea vastaavia ihanuuksia!
Asuin perheessäni korpikylässä 19 vuotta. Olen nyt asunut 60 vuotta Helsingissä ja Vantaalla. Tämä on minulle taivas maan päällä. Parempaa ei tästä maasta löydy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aika kamala, kun joku Hesarin kommenttikentässä totesi: "Kuulostaa julmalta, mutta maaseudulla asuva, ylipainoinen ja kaljuuntuva mies on harvan naisen silmissä haluttava kumppani." "
Tuo mies oli kuitenkin todella fiksu, koulutettu ja kulttuurisuuntautunut ammattia myöten. Joten luulisin että hänessä ei ole mitään varsinaista vikaa saman ikäisten naisten näkökulmasta. Mutta tuo maaseutu on tosiaan se isoin este.
Ulkonäkö on hänen isoin esteensä.
En usko. Ei maalla ihmiset ole niin ulkonäkökeskeisiä. Itse hänen ikäluokkaansa oleva nainen maaseudulta kotoisin, vaikka nyt asunkin Turussa työn takia, ja ei mulle ainakaan hänen ulkonäkönsä olisi minkäänlainen este. Tavallisen näköinen viisikymppinen mies. Jos on mukava ja kunnollinen, hyvinkin voisi kelvata. Itse voisin sinänsä muuttaa jopa maaseudulle, mutta tuo seutu ei kyllä oikein kiinnostele, mieluummin vähän etelämpänä 😅
Miehen pitäisi kyetä pitämään huolta itsestään (terveys mukaan lukien) ennen kuin hän vaikuttaa ulospäin sellaiselta, että myös lapsesta huolehtiminen onnistuu.
No kyllähän hän voi pitää huolta itsestään ihan asiallisesti. Monet jotka pitää huolta on silti keski-iässä lihavia. Niin miehet kuin naisetkin. Ei se että painoindeksi on yli normaalin tarkoita ettei pysty pitämään huolta itsestään tai lapsistakin. Itse olen nainen, ja ollut 30 v asti ylipainoinen. Elän silti melko terveellisesti, käyn kuntosalilla ja kävelylenkeillä, käyn terveystarkastuksissa. En ole mitenkään kykenemätön huolehtimaan itsestäni enkä lapsistakaan. Enkä usko että tuo mieskään on, siis en tekisi sellaista päätelmää pelkän painoindeksin perusteella.
Taas tehty täysin turha juttu.
Monet naiset haluavat asua maaseudulla. Jos on auto käytössä, se on aivan sama, miten syvällä korvessa asuu.
Se on sitten eri asia, haluavatko nämä naiset perustaa perhettä sinne korpeen.
Mutta en minäkään maalta muuttaisi kaupunkiin saati perustaisi perhettä, mikäli asuisin kerrostalossa tai rivarissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aika kamala, kun joku Hesarin kommenttikentässä totesi: "Kuulostaa julmalta, mutta maaseudulla asuva, ylipainoinen ja kaljuuntuva mies on harvan naisen silmissä haluttava kumppani." "
Tuo mies oli kuitenkin todella fiksu, koulutettu ja kulttuurisuuntautunut ammattia myöten. Joten luulisin että hänessä ei ole mitään varsinaista vikaa saman ikäisten naisten näkökulmasta. Mutta tuo maaseutu on tosiaan se isoin este.
En usko. Ei maalla ihmiset ole niin ulkonäkökeskeisiä. Itse hänen ikäluokkaansa oleva nainen maaseudulta kotoisin, vaikka nyt asunkin Turussa työn takia, ja ei mulle ainakaan hänen ulkonäkönsä olisi minkäänlainen este. Tavallisen näköinen viisikymppinen mies. Jos on mukava ja kunnollinen, hyvinkin voisi kelvata. Itse voisin sinänsä muuttaa jopa maaseudulle, mutta tuo seutu ei kyllä oikein kiinnostele, mieluummin vähän etelämpänä 😅
Miehen pitäisi kyetä pitämään huolta itsestään (terveys mukaan lukien) ennen kuin hän vaikuttaa ulospäin sellaiselta, että myös lapsesta huolehtiminen onnistuu.
No kyllähän hän voi pitää huolta itsestään ihan asiallisesti. Monet jotka pitää huolta on silti keski-iässä lihavia. Niin miehet kuin naisetkin. Ei se että painoindeksi on yli normaalin tarkoita ettei pysty pitämään huolta itsestään tai lapsistakin. Itse olen nainen, ja ollut 30 v asti ylipainoinen. Elän silti melko terveellisesti, käyn kuntosalilla ja kävelylenkeillä, käyn terveystarkastuksissa. En ole mitenkään kykenemätön huolehtimaan itsestäni enkä lapsistakaan. Enkä usko että tuo mieskään on, siis en tekisi sellaista päätelmää pelkän painoindeksin perusteella.
Sairaalloinen ylipaino kertoo terveysongelmista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia olla vaikka 10 kg ylipainoinen. Mutta jutun miehellä on ekstraa todennäköisesti n. 40 kiloa.
"Monet naiset haluavat asua maaseudulla. "
Eivät silti riittävän monet että läheskään kaikille maaseudun miehille riittäisi kumppani. Tämä on ihan tilastollinen fakta.
"Mutta jutun miehellä on ekstraa todennäköisesti n. 40 kiloa. "
Silti ihan vain kadulla kävely todistaa että sellaisillakin miehillä on lapsia. Se ei ole este lasten tai parisuhteen saannille. Se voi olla tietenkin hidaste ja rajata kiinnostuneiden naisten joukkoa.
"Sairaalloinen ylipaino kertoo terveysongelmista."
Siksi sitä juuri kutsutaan sairaalloiseksi. Toki pitää olla melkoisen lihava että siihen luokkaan pääsee.
Kainuu on kyllä ihan menetettyä seutua pariutumisen osalta, ei ole ensimmäinen lehtijuttu aiheesta.
Vierailija kirjoitti:
Niin tosiaan naiset haluaa asua kaupungissa missä on diskot ja käsilaukkukaupat lähellä ja ainut luonto mitä haistavat on puiston puu jonka on liikenteen päästöt päälystäneet noella
Suurimmassa osassa suomalaiskaupunkeja ei ole diskoja ja käsilaukkukauppoja.
Pikkupaikkakunnilta on pakko muuttaa, jos haluaa yliopistotasoisen koulutuksen. Opiskelupaikkoja ei ole eikä paljoa työpaikkojakaan. Jos olisin vaikkapa kirjailija, mielelläni muuttaisin kotipaikkakunnaleni Sotkamoon, kuten metsänhoitaja, kirjailija Veikko Huovinen. Hänen vaimonsa toimi hammaslääkärinä paikkakunnalla. Teknisen tutkinnon suorittaneille on ehkä enemmän paikkoja kuin muilla aloilla.
Vierailija kirjoitti:
Korpeen kyllä muuttajia riittää jos mies on tosi hyvä. Eihän tuollainen saa naista helsingissäkään. T:fiksu mies korvesta, jota naiset hehkuttaa parhaaksi jota koskaan tavannut ja on jono naisia.
🤭, ois kiva nähdä se jono.
"Pikkupaikkakunnilta on pakko muuttaa, jos haluaa yliopistotasoisen koulutuksen. "
Ja siksi suurin osa tytöistä muuttaa pois. Sitten taas esim. Itä-Suomessa on alueita joissa pojista ehkä 20% menee lukioon. Eikä siinä amiksessa sinällään mitään pahaa ole, se vain eriyttää sukupuolten maailmaa kun naiset kouluttautuvat korkeammin ja miehet jäävät niihin käytännön hommiin. Ihmisten on hankalampi kohdata sitten henkiselläkään tasolla jos ne kokemukset ja tapa katsoa maailmaa ovat ihan erilaisia.
Vierailija kirjoitti:
Aika kamala, kun joku Hesarin kommenttikentässä totesi: "Kuulostaa julmalta, mutta maaseudulla asuva, ylipainoinen ja kaljuuntuva mies on harvan naisen silmissä haluttava kumppani." Ihme, että Hesari on julkaissut moisen kommentin.
Eikä se johdu niin täskään, vaan sittä että noiden miesten pitäis olla parempia. Lähes kaikki siellä äänestävät kepua/persuja ja se on se todellinen juurisyy. Vaikka naiset saataisiin sinne jollain ilveellä paluumuuttamaan, he eivät kuitenkaan pariutuisi noiden ukkeleiden kanssa. :/
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sairaalloinen ylipaino kertoo terveysongelmista.
kyllä! Nuoret voivat selvitä järkyttävilläkin painoilla muutaman vuoden, mutta ihan satavarmasti ongelmia on tulossa kun ikää tulee.
"Vastaus tähän on, että on aika katsella rajojen ulkopuolelta.
Sellaista kumppania, joka arvostaa samoja asioita ja jonka kanssa jutut on samalla aaltopituudella."
Tiettyyn mittaan saakka kyllä. Mutta jos tuntuu että näitä "samalla aaltopituudella olevia" ei tunnu oikein olevan, kannattaa miettiä että ovatko ne omat kriteerit sellaisia jotka hyödyttävät lopulta lähinnä itseä mutta ovat kumppanille haitallisia. Kuten vaikka kovin konservatiivinen työnjako kotona tai halu vain hautautua loppuiäksi korpeen ilman ihmiskontakteja.