HS: Mies hämmästelee, kun naiset eivät halua muuttaa korpeen
Jutussa Juha-Antti kertoo, miten haluaa asua Kuhmossa ja työ haukkaa liikaa aikaa. Onko ihme, että naista ei ole löytynyt? Kuka nainen haluaa miehen, jonka perässä pitäisi muuttaa korpeen ja mies vielä viettäisi suuren osan vuorokaudesta töissä?
Nämä miehet eivät ymmärrä, että naiselle ei ole kiva diili muuttaa miehen mieltymyksen vuoksi paikkaan x. On eri asia, jos mies haikailisi maalla asumista ja yhdessä etsittäisiin jostain päin Suomea se paikka, jossa molemmat haluavat asua. Mutta on ahdistavaa, jos asuinpaikka pitäisi valita vain toisen osapuolen mieltymysten vuoksi.
Kommentit (925)
Onhan se naiselle puistattavaa, kun mies olisi hankkimassa naista kotitilalleen kuin uutta kodinkonetta tai traktoria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jännä juttu, että tällä asenteella ei puolisoa löydy: Tapailemiani naisia on ollut vaikea saada Kuhmoon. Suhteet eivät ole syventyneet, sillä olen tehnyt aina liikaa töitä ja lähtenyt lataamaan akkuja mieluummin mökille kuin deitin toivomaan Pariisiin tai Barcelonaan. Suhteessa pitäisi aina tehdä niin kuin Juha-Antti haluaa, hällä väliä naisen toiveista.
Eli Juha-Antti haluaa elää kuin sinkkumies, koska häntä ei näemmä kiinnosta viettää arkena aikaa naisen kanssa (työ) eikä lomalla (menee mökille). Kenties Juha-Antti olettaa, että nainen sujahtaa hänen elämäänsä kuin huonekalu ilman omia toiveita, ja sen naishuonekalun voi ottaa sieltä komerosta esiin, kun työltä, omilta harrastuksilta ja mökkeilyltä jää johonkin väliin aikaa.
Tuollaiseen yhtälöön ei myöskään lapsi sovi
Niin tosiaan naiset haluaa asua kaupungissa missä on diskot ja käsilaukkukaupat lähellä ja ainut luonto mitä haistavat on puiston puu jonka on liikenteen päästöt päälystäneet noella
"Suurin osa kaupunki naisista haluaa lipittää lattea jossain starbucksissa ystävien kanssa jutellen.
Ei niihen kannata aikuisen miehen tuhrata aikaansa, olivatpa minkä ikäisiä tahansa.
Oikeassa elämässä tälläiset on täysin tumpeloita tekemään mitään käytännöllistä."
Tunnut kovin mustavalkoiselta ihmiseltä ja se voi olla yksi syy miksi olet yksin.
Ihmiset eivät ole yksiulotteisia niin että joku taito tai halu tehdä jotain sulkisi pois toisen olemassaolon.
Ihminen voi tykätä lipittää lattea kaupingissa ja silti hakata halkoja mökillä. Moni vannoutunut kaupunkilainen tykkää silti välillä tehdä irtioton arjesta tekemällä asioita käsillään tai elämällä askeettisemmin. Kaupunkilaisuus ei tarkoita avuttomuutta vaan siitä että painottaa elämässään eri asioita.
Esim. oma mieheni on paljasjalkainen helsinkiläinen ja koulutukseltaan humanisti ja vielä kahden humanistin kerrostalossa kasvanut lapsi. Silti hän rakensi meille mökin aika lailla omin käsin, hän on meistä se joka sytyttää saunan, puhdistaa rännit ja vaihtaa pyörän kumit vaikka minä olen se maatalon tyttö jonka pitäisi lähtökohtaisesti olla se kätevä ja pystyvä.
"Niin tosiaan naiset haluaa asua kaupungissa missä on diskot ja käsilaukkukaupat lähellä ja ainut luonto mitä haistavat on puiston puu jonka on liikenteen päästöt päälystäneet noella"
Onhan näitä kivoja stereotypioita hauska rakennella. Todellisuus on kuitenkin se että varsin iso osa kaupunkilaisistakin käy säännöllisesti maalla, joko mökeille tai sukulaisten luona, harrastaan vaeltamista tai käy päiväretkillä luonnonpuistoissa, on voinut olla lapsena partiossa jne. Suomalaiset ovat vielä keskimäärin aika lailla lähellä luontoa.
Osa vain ei halua asua koko ajan jossain metsän keskellä vaan heille siinä päivittäisessä arjessa kaupunki tarjoaa enemmän. Se ei tarkoita että luonto olisi heille vieras tai merkityksetön.
Vierailija kirjoitti:
Onhan se naiselle puistattavaa, kun mies olisi hankkimassa naista kotitilalleen kuin uutta kodinkonetta tai traktoria.
Mies asuu Vantaalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aika kamala, kun joku Hesarin kommenttikentässä totesi: "Kuulostaa julmalta, mutta maaseudulla asuva, ylipainoinen ja kaljuuntuva mies on harvan naisen silmissä haluttava kumppani." "
Tuo mies oli kuitenkin todella fiksu, koulutettu ja kulttuurisuuntautunut ammattia myöten. Joten luulisin että hänessä ei ole mitään varsinaista vikaa saman ikäisten naisten näkökulmasta. Mutta tuo maaseutu on tosiaan se isoin este.
Ulkonäkö on hänen isoin esteensä.
En usko. Ei maalla ihmiset ole niin ulkonäkökeskeisiä. Itse hänen ikäluokkaansa oleva nainen maaseudulta kotoisin, vaikka nyt asunkin Turussa työn takia, ja ei mulle ainakaan hänen ulkonäkönsä olisi minkäänlainen este. Tavallisen näköinen viisikymppinen mies. Jos on mukava ja kunnollinen, hyvinkin voisi kelvata. Itse voisin sinänsä muuttaa jopa maaseudulle, mutta tuo seutu ei kyllä oikein kiinnostele, mieluummin vähän etelämpänä 😅
Vierailija kirjoitti:
Vastaus tähän on, että on aika katsella rajojen ulkopuolelta.
Sellaista kumppania, joka arvostaa samoja asioita ja jonka kanssa jutut on samalla aaltopituudella.
Ulkonäkö ei silloin saa painaa vaakakupissa juuri lainkaan.
Oma perintötila on ehkä velaton, mutta töitä on jatkuvasti.
Palveluihin ja ostoksille on pitkä matka, mutta verkosta voi ostaa nykyään.
Palvelut on kaukana. On pärjättävä itse ja käytettävä aikaa silloin kun sitä on sekä hoitaa terveyttä ennakoivasti.
Toisaalta elämä ilman naista on kuin tetsaus ilman selkäreppua.
Itse voi päätää kaikesta ja rahahuolista voi syyttää vain itseään.
(Oma kokemus, jo vedenkulutus taloudessa on lähes 3x kun asuu nainen samassa taloudessa).
Suurin osa kaupunki naisista haluaa lipittää lattea jossain starbucksissa ystävien kanssa jutellen.
Ei niihen kannata aikuisen miehen tuhrata aikaansa, olivatpa minkä ikäisiä tahansa.
Oikeassa elämässä tälläiset on täysin tumpeloita tekemään mitään käytännöllistä.
Rajojen ulkopuolelta=Thaimaa, Ukraina?
Vierailija kirjoitti:
"Lisäksi: vaikka lapsi syntyisi terveenä, miten riittäisi lähes viisikymppisellä miehellä jaksaminen yöllisiin valvomisiin ja taaperon aktiviteetteihin? "
Vaikka se nuoremman ikäluokan mielestä voi siltä näyttää, viisikymppinen ei ole vielä mikään ikäloppu joka vain odottelee kuolemaa. Toki yövalvominen on jo vähän rankempaa mutta ei se mikään ylitsepääsemätön este ole jos motivaatiota riittää. Moni viisikymppinen juoksee maratonejakin kun on vain siihen riittävä motivaatio.
Ne urheilulliset ja maratoneja juoksevat viisikymppiset miehet ovat Suomessa vähemmistöä, keskivartalolihavat miehet sen sijaan enemmistöä.
Pätee toki molempiin sukupuoliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Aika kamala, kun joku Hesarin kommenttikentässä totesi: "Kuulostaa julmalta, mutta maaseudulla asuva, ylipainoinen ja kaljuuntuva mies on harvan naisen silmissä haluttava kumppani." "
Tuo mies oli kuitenkin todella fiksu, koulutettu ja kulttuurisuuntautunut ammattia myöten. Joten luulisin että hänessä ei ole mitään varsinaista vikaa saman ikäisten naisten näkökulmasta. Mutta tuo maaseutu on tosiaan se isoin este.
Ulkonäkö on hänen isoin esteensä.
En usko. Ei maalla ihmiset ole niin ulkonäkökeskeisiä. Itse hänen ikäluokkaansa oleva nainen maaseudulta kotoisin, vaikka nyt asunkin Turussa työn takia, ja ei mulle ainakaan hänen ulkonäkönsä olisi minkäänlainen este. Tavallisen näköinen viisikymppinen mies. Jos on mukava ja kunnollinen, hyvinkin voisi kelvata. Itse voisin sinänsä muuttaa jopa maaseudulle, mutta tuo seutu ei kyllä oikein kiinnostele, mieluummin vähän etelämpänä 😅
Miehen pitäisi kyetä pitämään huolta itsestään (terveys mukaan lukien) ennen kuin hän vaikuttaa ulospäin sellaiselta, että myös lapsesta huolehtiminen onnistuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies asuu Vantaalla.
Vantaalla on naisia. Miksei ole etsinyt parisuhdetta sieltä?
"Ne urheilulliset ja maratoneja juoksevat viisikymppiset miehet ovat Suomessa vähemmistöä, keskivartalolihavat miehet sen sijaan enemmistöä."
Et nyt ymmärränyt vertausta. Se ei tarkoittanut että pitää jaksaa juosta maraton jotta jaksaa valvoa yöllä (suurin osa nuoremmistakaan ei ole maraton-kunnossa). Se tarkoitti että suuri motivaatio tehdä jotain auttaa jaksamaan siihen asiaan liittyviä rasituksia.
Ja jos kovasti haluaa lapsia, jaksaa helpommin myös siihen liittyvät valvomiset.
Jos jutun mies haluaisi kovasti perheen ja parisuhteen, pitäisi kyetä menemään mukavuusalueen ulkopuolelle.
"Miehen pitäisi kyetä pitämään huolta itsestään (terveys mukaan lukien) ennen kuin hän vaikuttaa ulospäin sellaiselta, että myös lapsesta huolehtiminen onnistuu."
No jollekin tuo ylipaino on poissulkeva asia, jollekin ei. Se varmaan rajaa äitiehdokkaiden määrää mutta ei se kokonaan vanhemmuutta estä.
""Ne urheilulliset ja maratoneja juoksevat viisikymppiset miehet ovat Suomessa vähemmistöä, keskivartalolihavat miehet sen sijaan enemmistöä.""
Lähes jokainen perusterve viisikymppinen mies pystyisi juoksemaan maratonin jos on motivaatiota treenata vuosi. Eli motivaatio tehdä ja saavuttaa jotain on usein se kaikkein tärkein asia siinä että jaksaa.
Vierailija kirjoitti:
Sellaista kumppania, joka arvostaa samoja asioita ja jonka kanssa jutut on samalla aaltopituudella.
Palvelut on kaukana. On pärjättävä itse ja käytettävä aikaa silloin kun sitä on sekä hoitaa terveyttä ennakoivasti.
(Oma kokemus, jo vedenkulutus taloudessa on lähes 3x kun asuu nainen samassa taloudessa).
Suurin osa kaupunki naisista haluaa lipittää lattea jossain starbucksissa ystävien kanssa jutellen.
Oikeassa elämässä tälläiset on täysin tumpeloita tekemään mitään käytännöllistä.
Huh, mikä yleistäjä ja ennakkoluulojen maksimoija! Kyllä naisena kauhistuttaa, miten vaikeaa olisi elämä tällaisen henkisesti pystyyn kuolleen lähellä. Karmaisevaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos jutun mies haluaisi kovasti perheen ja parisuhteen, pitäisi kyetä menemään mukavuusalueen ulkopuolelle.
Jos jutun mies olisi koskaan kovasti halunnut perhettä, hän olisi tehnyt tarvittavat siirrot jo huomattavasti ennen viittäkymppiä, ellei elä ihan ruususen unessa. Motivaatio ei ole ollut kummoinen, odotellaan vaan jos tulee kohdalle joku joka haluaa elää minun elämääni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huh, mikä yleistäjä ja ennakkoluulojen maksimoija! Kyllä naisena kauhistuttaa, miten vaikeaa olisi elämä tällaisen henkisesti pystyyn kuolleen lähellä. Karmaisevaa.
Karmaisevaa on sekin jos vedenkulutus on noin riippuvaista naisen olemassaolosta. Ei naisettomuus ole mikään syy jättää peseytymättä, pesenättä pyykkejä, tisksamatta, siivoamatta. Hyi.
En lukenut koko ketjua, mutta tosiasia on, että moni nainen haluaa ensin opiskella itselleen ammatin ja hankkia työpaikan ja vasta sen jälkeen on valmis hankkimaan lapsia. Jos nyt ylipäätään haluaa lapsia. Suomessa naisten keskimääräinen ikä saada ensimmäinen lapsi on nykyisin 30,3 vuotta ja miesten 31,6 vuotta. Tuo artikkelin mies on nyt parikymmentä vuotta myöhässä siitä, milloin olisi kannattanut löytää vakituinen ja kestävä parisuhde. Moni mies kuitenkin haluaa alle kolmekymppisenä elää vielä railakasta poikamieselämää eikä parisuhde ja perhe kiinnosta. Sitten, kun alkaa kiinnostaa, sen ikäisillä naisilla joko on jo lapsia tai eivät lapsia edes halua.
Mitä sitten tulee Kainuuseen tai muihin vastaaviin paikkoihin, niin sepä se, kun niissä ei ole työpaikkoja. Ehkä löytyy jotain lähihoitajan tai kaupan kassan hommia, mutta lapsiperheellisenä ei ole kovin mukavaa, jos töissä käydäkseen pitää ajaa päivittän parisataa kilometriä.