HS: Mies hämmästelee, kun naiset eivät halua muuttaa korpeen
Jutussa Juha-Antti kertoo, miten haluaa asua Kuhmossa ja työ haukkaa liikaa aikaa. Onko ihme, että naista ei ole löytynyt? Kuka nainen haluaa miehen, jonka perässä pitäisi muuttaa korpeen ja mies vielä viettäisi suuren osan vuorokaudesta töissä?
Nämä miehet eivät ymmärrä, että naiselle ei ole kiva diili muuttaa miehen mieltymyksen vuoksi paikkaan x. On eri asia, jos mies haikailisi maalla asumista ja yhdessä etsittäisiin jostain päin Suomea se paikka, jossa molemmat haluavat asua. Mutta on ahdistavaa, jos asuinpaikka pitäisi valita vain toisen osapuolen mieltymysten vuoksi.
Kommentit (157)
En itsekkään muuttaisi kaupunkiin naisen takia
Vierailija kirjoitti:
Ääh taas näitä juttuja, ei mitään tuoretta näkökulmaa. Haluaisin välillä lukea jutun siitä miten Helsingissä asuvat akateemiset miehet ajautuvat tahtomattaan lapsettomiksi.
Akateeminen lapseton mies Helsingissä on oksymoroni. Ensinnäkin akateemisista miehistä on pulaa ja toisekseen lisääntyminen on nykyään luokkakysymys eli kouluttautuneet hankkivat lapsia. Akateemisessa miehessä pitää olla jokin tosi paha ongelma, esim psykoosi tai huumeriippuvuus, jos hän ei kelpaa.
"Niin se Lahden nainen asuu vuokralla siellä neukkukuutiossaan. Mies sukutilallaan Nilsiässä. Ei tarvitse tarvitse olla raketti-insinööri tajutakseen kumman kannattaa muuttaa ja kummanko luokse."
Itse asiassa kummankaan ei kannata muuttaa jos ei halua. Voi olla myös vaikka etäsuhteessa ja nähdä sopivasti aina jomman kumman luona.
Pariutumisen isoin este on ehdottomuus. Siis tyyliin "jos olemme yhdessä niin sitten meidän pitää asua paikassa X". Silloin kahlitaan se toinen omaan tahtoon. Rakkaus kyllä löytää keinot olla yhdessä jos tahtoa ja joustavuutta löytyy molemmilta.
Itse voisin hyvin kuvitella seurustelevani maasudun miehen kanssa jos hän ei olisi henkisesti niin jumiutunut sinne maalle ja pitäis kaupunkia jonain kivierämaana ja "synnin pesänä". Näyttäisin mielelläni hänelle kaupungin hyviä puolia jos hän niihin avoimin mielin suhtautuisi ja sitten voisin mennä katsomaan mikä on hienoa hänen kotonaan. Mutta tuollaista miestä ei vielä ole vastaan tullut.
Intersektionaalinen ideologia laittoi miehen ja naisen vihaamaan toisiaan. Sitten ihmetellään, että mites näin kävi.
Tasokkaista miehistä on kuulemma ylitarjontaa kaupugneissa.
"Ja sinulla harhainen käsitys neukkuromantiikasta."
Sinulla on harhainen käsitys siitä miltä neukku-talot näyttävät. Oletko koskaan käynyt Venäjällä?
"Intersektionaalinen ideologia laittoi miehen ja naisen vihaamaan toisiaan. Sitten ihmetellään, että mites näin kävi. "
Pääasia että voit ulkoistaa vian aina jonnekin itsesi ulkopuolelle.
Onko miehistä nyt ylitarjontaa kaikkialla? En siis tiedä kun en ole vuosiin seurannut markkinaa. Lähinnä mietin oman lapsen luokkarakannetta koulussakin: 18 poikaa ja 6 tyttöä. Sama oli päiväkodissa tms.
Itsekin asuisin mielellään maalla, josta olen kotoisin, ihan vain sen maaseudun itsensä takia. Mutta kun kaupungissakin tuppaa nykyään kyllästyttämään. Maalla en viihtyisi kuin miehen seurassa ja jos olisi omakotitalo, jossa olisi puuhaa ja ylläpitämistä. Mutta jos se mies olisi pääasiassa pois kotoa, niin en kyllä sitten maalle muuttaisi. Lisäksi vihaan pitkiä matkoja kauppaan. Tykkään myös kierrellä tavarataloissa. Maalla tämmöistä vaihtoehtoa ei ole edes olemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ymmärrä parisuhteen dynamiikkaa: Naiset muuttavat rahan perässä. Jos rahaa on tarpeeksi, naiset muuttavat vaikka kuusenberseeseen. Tai siis toisinsanoen kun naiset ovat berseauki eikä sossutukia ole.
Monilla naisilla on omat rahat eikä heidän tarvitse muuttaa minnekään.
Pieni kaupunki jossa vähän työtä koulutetulle naiselle. Vielä vähemmän ammattitaidottmalle kun teollisuutta on minimaalisesti. Elääkin pitää.
"Onko miehistä nyt ylitarjontaa kaikkialla? En siis tiedä kun en ole vuosiin seurannut markkinaa. Lähinnä mietin oman lapsen luokkarakannetta koulussakin: 18 poikaa ja 6 tyttöä. Sama oli päiväkodissa tms. "
Ei missään ikäluokassa ole tuollaista epäsuhtaa maanlaajuisesti. Miehiä on nuoremmissa ikäluokissa 2-3% enemmän kuin naisia.
Osa naisista haluaa maalle, näkee Maajussille morsiamesta joka vuosi.
Vierailija kirjoitti:
"Tilastollisesti kyllä, mutta se on aivan itsestään selvää, kun sukupuolijakauma on tasaisempi."
Nythän ei ollut kyse vain siitä vaan myös akateemisuudesta. Myös korkea koulutus lisää miehen mahdollisuuksia perheellistyä tosi paljon.
"Siksi onkin mielenkiintoinen ilmiö miten Helsingissä pariutuminen on käytännössä monelle niin vaikeaa."
Helsingissä korostuu enemmän ne ihan henkilökohtaiset vaikeuttavat tekijät kuten heikommat sosiaaliset taidot ja passiivisuus.
Itse asiassa nykytutkimuksen mukaan korkea koulutus vaikuttaa positiivisesti perheellistymiseen naisilla, mutta ei miehillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät ymmärrä parisuhteen dynamiikkaa: Naiset muuttavat rahan perässä. Jos rahaa on tarpeeksi, naiset muuttavat vaikka kuusenberseeseen. Tai siis toisinsanoen kun naiset ovat berseauki eikä sossutukia ole.
Miksi sitten rikkaat aikamiespojat metsähehtaariensa keskellä ovat vieläkin yksin?
Voin kertoa: alkoholia kuluu aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ääh taas näitä juttuja, ei mitään tuoretta näkökulmaa. Haluaisin välillä lukea jutun siitä miten Helsingissä asuvat akateemiset miehet ajautuvat tahtomattaan lapsettomiksi.
Akateeminen lapseton mies Helsingissä on oksymoroni. Ensinnäkin akateemisista miehistä on pulaa ja toisekseen lisääntyminen on nykyään luokkakysymys eli kouluttautuneet hankkivat lapsia. Akateemisessa miehessä pitää olla jokin tosi paha ongelma, esim psykoosi tai huumeriippuvuus, jos hän ei kelpaa.
Akateemisista miehistä ei ole pulaa vaan ylitarjontaa. Oma kaveriporukkanikin on täynnä akateemisia perhettä toivovia miehiä, mutta eivät löydä naista. Kaikilla vakituinen työ ja osaavat pitää huolta itsestään.
"Itse asiassa nykytutkimuksen mukaan korkea koulutus vaikuttaa positiivisesti perheellistymiseen naisilla, mutta ei miehillä. "
Vaikuttaa se miehilläkin mutta ei enää ihan niin paljon kuin aikaisemmin. Ennen oli niin että koulutus paransi mahdollisuuksia selvästi miehellä mutta ei naisella (usein jopa toisin päin). Nykyään koulutus lisää molempien sukupuolien mahdollisuutta perheellistyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Akateemisista miehistä ei ole pulaa vaan ylitarjontaa. Oma kaveriporukkanikin on täynnä akateemisia perhettä toivovia miehiä, mutta eivät löydä naista. Kaikilla vakituinen työ ja osaavat pitää huolta itsestään.
Miten tuo on mahdollista, kun suurin osa yliopisto-opiskelijoista on naisia? 60-40 taitaa suurin piirtein olla se suhde. Vai oletko sama kuin tuo, jonka lapsen päiväkodissa on 18 poikaa ja 6 tyttöä?
"Kaikilla vakituinen työ ja osaavat pitää huolta itsestään."
Se on se perusoletus mieheltä, ei asia joka vielä houkttaisi naisia sinällään. Tämä on monelta mieheltä jäänyt sisäistämättä.
Olen Kainuusta kotoisin. Muutin peruskoulun jälkeen muualle opiskelemaan, ja aina olen muuttanut kauemmas ja kauemmas. Kainuun ongelma on kainuulaiset, jotka eivät hyväksy erilaisia ihmisiä. Olin kouluvä kivallan vuoksi it setu hoinen jo ala-asteella. Onneksi pääsin pois, niin selvisin jotenkin hengissä.
Joidenkin kavereiden kanssa olin viimeksi tekemisissä, kun muutin Helsinkiin, ja heidän mielestään pelkästään jo se oli niin hienoa, että ei muulla väliä. Edelleen joidenkin mielestä kouluttautuneet ovat "niitä Helsingin herroja", joita vihataan ihan periaatteesta.
Minulle tuollainen mies ja asuinpaikka kelpaisi. Asun nyt isossa kaupungissa, ja hyvää miestä ei ole löytynyt.
Jos tuollainen Kuhmossa tai vastaavassa paikassa asuva mies on hyvä, luotettava mies, joka hyväksyy myös lapseni osaksi elämäänsä,niin olisin todella onnellinen. Minä olen niitä naisia, jotka viihtyvät maalla, ja olen Kainuussa asunutkin, eli tämäkään ei ole ongelma
Mistähän näitä juha-antteja löytäisi?
Jos hänellä olisi vaikkapa tinder-ilmoitus, jossa hän kertoo haluavansa lapsia, niin jättäisin tykkäämättä, vaikka hän muuten kiinnostaisi, koska 45 vuotiaana tuskin enää lapsia saan. Toisaalta, 48 vuotias on sen ikäinen, että hän tuskin kovin nuorta, TS.synnytysikäistä naista enää löytää