Raskaaksi 48-vuotiaana?
Olen seurannut erään amerikkalaisen suurperheen youtubea, perheessä on 11 lasta joista viimeisin syntyi 3 vuotta sitten. Nyt äiti on jo 48v ja pitää edelleen uutta lasta jonain todellisena mahdollisuutena. Hänellä on ollut nyt jo 4 keskenmenoa putkeen ja vaihdevuosioireitakin. Eikö tuossa iässä pitäisi jo osata lopettaa, kun riskit äidin ja lapsen terveydelle alkaa olla jo huomattavat, ja toistuvat keskenmenot kyllä kertoo että munasolujen laatu on jo heikkoa.
Kommentit (73)
Todennäköisesti uutta lasta ei enää tule, omilla munasoluilla, mutta tuo suurperheen äiti taitaa olla aika tietämätön naisen hedelmällisestä iästä.
Vierailija kirjoitti:
Jos on valkoihoinen, niin hyvä että lisääntyy. Ripulin värisiä on maailmassa jo liikaa.
Entä jos toinen vanhemmista on musta ja toinen valkoinen? Mitäs siihen sanot?
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tule kehityshäiriöitä
On äärimmäisen harvinaista että tulisi luonnollisesti raskaaksi tuossa iässä, ja jos tulisikin niin raskaus menee tod näk kesken alkuvaiheessa.
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti uutta lasta ei enää tule, omilla munasoluilla, mutta tuo suurperheen äiti taitaa olla aika tietämätön naisen hedelmällisestä iästä.
Tätä vähän ihmettelin, että pitäisi jo tuollaisen lapsikatraan jälkeen ymmärtää jotain hedelmällisyydestä. Mutta nämä ovatkin "herran haltuun" väkeä..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä vähän ihmettelin, että pitäisi jo tuollaisen lapsikatraan jälkeen ymmärtää jotain hedelmällisyydestä. Mutta nämä ovatkin "herran haltuun" väkeä..
Uskova ei ole yhtä kun tietämätön. Mutta tuo äiti vaikuttaa olevan tietämätön, ei liity uskoon.
T. Itse uskova , se jolle vastasit.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on 10, äiti on jo 68!
Ootko lintsannut koulusta? 48+10 = 58!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on valkoihoinen, niin hyvä että lisääntyy. Ripulin värisiä on maailmassa jo liikaa.
Entä jos toinen vanhemmista on musta ja toinen valkoinen? Mitäs siihen sanot?
Sitten ei tietenkään ole hyvä asia.
Laura Malmivaara oli 48v kun sai kuopuksensa. Se joku kansanedustaja oli 51v kun sai lapsen. Ei tuo mitenkään tavatonta ole.
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on 10, äiti on jo 68!
Onneksi pääset elokuussa 1. luokalle. Opit ehkä joku päivä laskemaan
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tule kehityshäiriöitä
Ne johtuvat yleensä vanhan miehen huonosta spermanlaadusta. Tosin tuossa tapauksessa mieskin kai on yli 35v, joten todennäköisesti.
"toistuvat keskenmenot kyllä kertoo että munasolujen laatu on jo heikkoa"
Puhdasta paskaa jauhat. Minä sain 25-26v iässä seitsemän keskemenoa. 30+ iässä olen saanut 4 tervettä lasta luomukeinoin.
Vierailija kirjoitti:
Laura Malmivaara oli 48v kun sai kuopuksensa. Se joku kansanedustaja oli 51v kun sai lapsen. Ei tuo mitenkään tavatonta ole.
Et ole kuullut lapsettomuushoidoista luovutetuilla munasoluilla? Suomessa ikäraja jopa yksityisellä on 46v, mutta esim Virossa hoitoa saa kunnes täyttää 51v, tietääkseni.
Luulisi, että jo kyllästyttäisi lasten teko tuollaisen lapsikatraan jälkeen. Onneksi luonto-äiti lopettaa lisääntymisen.
Vierailija kirjoitti:
"toistuvat keskenmenot kyllä kertoo että munasolujen laatu on jo heikkoa"
Puhdasta paskaa jauhat. Minä sain 25-26v iässä seitsemän keskemenoa. 30+ iässä olen saanut 4 tervettä lasta luomukeinoin.
Ota huomioon että tuo nainen on 48v, ja silloin munasolut ovat tavallisesti vanhentuneita, vaikka olisikin vielä kuukautiskiertoa!
Mitäpä se sitten sinuun vaikuttaisi, jos heillä on riskejä? Jokainen tekee omat valintansa ja joskus myös tulee tehtyä virhevalintoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut lapsettomuushoidoista luovutetuilla munasoluilla? Suomessa ikäraja jopa yksityisellä on 46v, mutta esim Virossa hoitoa saa kunnes täyttää 51v, tietääkseni.
Oletko oikeasti niin tyhmä, että kuvittelet kaikkien lähempänä 50v ikää tulleiden käyttävän luovutettuja munasoluja? Myös niiden, jotka saivat tuossa iässä lapsia esim. 1800-luvun puolella? :D
No kerro se sille videon kommenteissa.