Raskaaksi 48-vuotiaana?
Olen seurannut erään amerikkalaisen suurperheen youtubea, perheessä on 11 lasta joista viimeisin syntyi 3 vuotta sitten. Nyt äiti on jo 48v ja pitää edelleen uutta lasta jonain todellisena mahdollisuutena. Hänellä on ollut nyt jo 4 keskenmenoa putkeen ja vaihdevuosioireitakin. Eikö tuossa iässä pitäisi jo osata lopettaa, kun riskit äidin ja lapsen terveydelle alkaa olla jo huomattavat, ja toistuvat keskenmenot kyllä kertoo että munasolujen laatu on jo heikkoa.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Laura Malmivaara oli 48v kun sai kuopuksensa. Se joku kansanedustaja oli 51v kun sai lapsen. Ei tuo mitenkään tavatonta ole.
Se nimenomaan on tavatonta ja poikkeuksellista. Yksittäistapauksilla ei voi yleistää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"toistuvat keskenmenot kyllä kertoo että munasolujen laatu on jo heikkoa"
Puhdasta paskaa jauhat. Minä sain 25-26v iässä seitsemän keskemenoa. 30+ iässä olen saanut 4 tervettä lasta luomukeinoin.
Ota huomioon että tuo nainen on 48v, ja silloin munasolut ovat tavallisesti vanhentuneita, vaikka olisikin vielä kuukautiskiertoa!
Älä väitä, että keskemenot kertovat munasolujen tilasta, kun et oikeasti ymmärrä tästä asiasta hevon v'ttuakaan.
Tiedä tapauksen, nainen synnytti 50-vuotiaana, ihan luomusti. Raskaus oli vahinko. Ja lapsesta tuli täysin normaali. Isän henkilöllisyys ei selvinnyt. Ja tästä on kulunu jo kymmeniä vuosia. Niin että ei ole täysin mahdotonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laura Malmivaara oli 48v kun sai kuopuksensa. Se joku kansanedustaja oli 51v kun sai lapsen. Ei tuo mitenkään tavatonta ole.
Et ole kuullut lapsettomuushoidoista luovutetuilla munasoluilla? Suomessa ikäraja jopa yksityisellä on 46v, mutta esim Virossa hoitoa saa kunnes täyttää 51v, tietääkseni.
Olen kuullut, mutta en ole niin tietämätön kuin sinä, joka kuvittelet, että nainen ei voisi tulla luomusti raskaaksi 48v iässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole kuullut lapsettomuushoidoista luovutetuilla munasoluilla? Suomessa ikäraja jopa yksityisellä on 46v, mutta esim Virossa hoitoa saa kunnes täyttää 51v, tietääkseni.
Oletko oikeasti niin tyhmä, että kuvittelet kaikkien lähempänä 50v ikää tulleiden käyttävän luovutettuja munasoluja? Myös niiden, jotka saivat tuossa iässä lapsia esim. 1800-luvun puolella? :D
Eu ole mahdotonta saada lapsi luomusti 50v ikäisenä, mutta on äärimmäisen harvinaista. Googlaa ja opi!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti uutta lasta ei enää tule, omilla munasoluilla, mutta tuo suurperheen äiti taitaa olla aika tietämätön naisen hedelmällisestä iästä.
Tätä vähän ihmettelin, että pitäisi jo tuollaisen lapsikatraan jälkeen ymmärtää jotain hedelmällisyydestä. Mutta nämä ovatkin "herran haltuun" väkeä..
Ulkopuolisena ihmetyttää tuo kuvio. Jos äidille tapahtuisi jotakin raskauden tai synnytyksen aikana, niin perheen nuorimmat lapset jäisivät orvoksi. Isä varmaan huolehtii sitten.
Mitä ap sönköttää? Raskaaksi tuleminen on todellisesti mahdollista tasan niin kauan, kun naisella on munasoluja jäljellä. Todellisesti mahdollinen on eri asia kuin 100% varma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko oikeasti niin tyhmä, että kuvittelet kaikkien lähempänä 50v ikää tulleiden käyttävän luovutettuja munasoluja? Myös niiden, jotka saivat tuossa iässä lapsia esim. 1800-luvun puolella? :D
Eu ole mahdotonta saada lapsi luomusti 50v ikäisenä, mutta on äärimmäisen harvinaista. Googlaa ja opi!!
Ei ole tarvetta googlata itsestäänselvyyksiä. Toki siinä olet väärässä, että se olisi ÄÄRIMMÄISEN harvinaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet va ja kki pahimmasta päästä, kun kuvittelet, että joidenkin yksittäisten ihmisten raskaudet kertovat hedelmällisyydestä ja naisen fysiikasta yleisellä tasolla. -eri-
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun lapsi on 10, äiti on jo 68!
Ootko lintsannut koulusta? 48+10 = 58!
Sen vi ajatella niin, että kun viimeinen lapsi on teini-ikäinen, vanhemat ovat jo iäkkäitä. Heillä voi olla sairauksia, jos he ovat elossa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se raskaaksitulo on joillekin tuossa iässä mahdollista aivan luonnollisestikin.. Itse olin 46-vuotias kun minipillerit lopetin, niin saman tien raskaaksi, siis vahingossa
Ei ole mitenkään tavallista, vaan todella harvinaista tulla raskaaksi luomusti yli 45 vuotiaana. Mehän emme tiedä onko nämä lähes 50v naiset käyttäneet esimerkiksi luovutettuja munasoluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Puhdasta paskaa jauhat. Minä sain 25-26v iässä seitsemän keskemenoa. 30+ iässä olen saanut 4 tervettä lasta luomukeinoin.
Ota huomioon että tuo nainen on 48v, ja silloin munasolut ovat tavallisesti vanhentuneita, vaikka olisikin vielä kuukautiskiertoa!
Älä väitä, että keskemenot kertovat munasolujen tilasta, kun et oikeasti ymmärrä tästä asiasta hevon v'ttuakaan.
Ehkä olet itse näitä jotka ovat lykänneet lastentekoa ja osuin arkaan paikkaan!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole meidän muiden syytä, että sulla on paskat munasolut ja heikot geenit. Sulle taisi myös viina ja rööki maistua jo alaikäisenä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olet va ja kki pahimmasta päästä, kun kuvittelet, että joidenkin yksittäisten ihmisten raskaudet kertovat hedelmällisyydestä ja naisen fysiikasta yleisellä tasolla. -eri-
Voi kultapieni. Jokainen nainen on yksittäinen ihminen. Tottakai silloin jokaisen naisen raskaus kertoo jotain naisten hedelmällisyydestä yleisellä tasolla. Ihan vaikka sen, että niin kauan kun on kuukautiset, on mahdollista tulla raskaaksi. Tämä opetettiin jo alakoulun 5. luokalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta googlata itsestäänselvyyksiä. Toki siinä olet väärässä, että se olisi ÄÄRIMMÄISEN harvinaista.
Pieni tietämätön besservisseri pätemässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nimenomaan on tavatonta ja poikkeuksellista. Yksittäistapauksilla ei voi yleistää.
Se nimenomaan ei ole tavatonta eikä poikkeuksellista. Kyse ei ole yksittäistapauksista, vaan vuosittain useita naisia tulee raskaaksi 50v tuntumassa. Tule pois sieltä kellarista, lapsipieni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todennäköisesti uutta lasta ei enää tule, omilla munasoluilla, mutta tuo suurperheen äiti taitaa olla aika tietämätön naisen hedelmällisestä iästä.
Tätä vähän ihmettelin, että pitäisi jo tuollaisen lapsikatraan jälkeen ymmärtää jotain hedelmällisyydestä. Mutta nämä ovatkin "herran haltuun" väkeä..
Uskova ei ole yhtä kun tietämätön. Mutta tuo äiti vaikuttaa olevan tietämätön, ei liity uskoon.
T. Itse uskova , se jolle vastasit.
Totta, mutta tässä kohtaa se usko vaikuttaa niin että ei haluta rajoittaa lasten lukumäärää, vaan luotetaan asiassa jumalaan. Mielestäni kuitenkin ihmisellä saa olla omaakin harkintaa, eikä ole järkevää ottaa riskejä oman tai lapsen terveyden suhteen vaan toimia vastuullisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pieni tietämätön besservisseri pätemässä.
Selkeästi on. Nämä piikkubessewisserit kuvittelevat, että asia on ÄÄRIMMÄISEN harvinainen, jos itse ei ole sellaista koskaan kohdannut, Aika söpöä-
Kyllä se raskaaksitulo on joillekin tuossa iässä mahdollista aivan luonnollisestikin.. Itse olin 46-vuotias kun minipillerit lopetin, niin saman tien raskaaksi, siis vahingossa