Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luovun jumalasta

Vierailija
28.10.2023 |

Tähän olen nyt tullut hyvin pitkän taistelun jälkeen. Vartuin vanhoillislestadiolaisessa yhteisössä ja minusta tuli ihminen, joka miettii joko tietoisesti tai tiedostamatta miten kuuluu elää ja olla, ettei suututa ketään. Jumalani ja hänen seuraajansa olivat hyvin pelottavia ja vaativia, joten kiltteyteni koitui minulle onnettomuudeksi. 

Sain myöhemmin toisen jumalkuvan, joka oli paljon ystävällisempi kuin edeltäjänsä. Elämä oli kuitenkin edelleen taistelua. Tapasin useita ihmisiä, jotka kohtelivat minua hyvin huonosti, vaikka olisin tehnyt mitä. Rukoilin paljon, huusin sydämeni pohjasta, mutta jumala ei vastannut eikä auttanut. Tässä vaiheessa tieto jumalan olemattomuudesta jo eli minussa, mutta en kestänyt kohdata sitä, sillä todellisuuteni perustui niin vahvasti hänen olemassaoloonsa. Olin siitä riippuvainen. Uskoni vahvistui joksikin aikaa hetkellä, jolloin nöyrryin kuvitellun jumalan edessä ja haukuin itseni maanrakoon. Laskin itseni jälleen hänen varaansa ja luottamukseni oli harvinaisen vahva. Taas tapahtui elämässä pahoja. Ne olivat luhistuttaa minut. Yritin silti uskoa, olinhan siitä riippuvainen. 

Jokin murtui minussa jokin kuukausi sitten. Eteeni tuli kristillistä tekstiä ja se oli niin hirvittävää, että tajuntani kirkastui oitis. Ymmärsin että kaikki oli ihmisen keksimää. Olen ilmeisesti kypsynyt sisäisesti niin paljon että kykenen vihdoin katsomaan totuutta silmiin. Sanon siis hyvästit kaikelle kristilliselle sisällölle ja alan opetella elämää, jossa en enää yritä miellyttää kaiken maailman näkymättömiä ja kuulumattomia olentoja. Jumala on ihmisen luomus. Jotkut ovat vuonna miekka ja kivi keksineet, että kun antaa omille ihmisen ajatuksilleen jumalallisen viitan, ne menevät paremmin perille toisille ihmisille. Kieltäydyn osallistumasta moiseen manipulaatioon ja suoranaiseen väkivaltaan. 

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen keksimää on.

Vierailija
2/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on sinun päätös. On uskonnon vapaus... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin on ihmisen keksimää. Miehethän sen raamatun kirjoittivat ja kirkolliskokouksissa retusoivat. Ei tätä kiellä edes uskovaiset.

Vierailija
4/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eteeni tuli nyt tekstiä joka ei vaikuttanut omakohtaiselta eletyltä elämältä.

Vierailija
5/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei Jumalasta ole välttämätöntä luopua.

Järjestäytyneet uskonnot ja kirkko tas on välttämätöntä jättää taakseen saavuttaakseen vapauden ja aidon yhteyden Jumalaan.

Uskonnot ja niljakas pappis-sääty ovat ainoastaan esteitä tämän liiton tiellä.

He pitävät sinut vankinaan ja orjuuttavat sinut palvelemaan omia etujaan.

Vierailija
6/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri sinun kaltaisiin ihmisiin törmäsin, jotka tekivät kaikkensa saadakseen minut epäilemään todellisuudentajuani. Olet luultavasti harteitasi myöten pää puskassa. 

Vierailija
7/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitoksia empaattisesta asenteesta. Jumala on minulle ikävä kyllä mielikuvitusta. Kuvittelen mieluummin hieman mielenkiintoisempia asioita.

Vierailija
8/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siis Jumala vahingoittanut Sinua vai ihmiset?

En löydä tekstistäsi sen sisältöä tukevaa logiikkaa.

Vierailija
9/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija wrote:

Ei Jumalasta ole välttämätöntä luopua.

Järjestäytyneet uskonnot ja kirkko tas on välttämätöntä jättää taakseen saavuttaakseen vapauden ja aidon yhteyden Jumalaan.

Uskonnot ja niljakas pappis-sääty ovat ainoastaan esteitä tämän liiton tiellä.

He pitävät sinut vankinaan ja orjuuttavat sinut palvelemaan omia etujaan.

Öö, se niljakas pappissääty on sen Raamatun kirjoittanut ja koostanut, mistä Jumalaideasi olet imenyt.

Nyt ei ollut logiikan häivää kommentissa.

Vierailija
10/10 |
28.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rupeatko nyt sitten uskomaan lentävään spagettihirviöön?