Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat pienet pettymykset kumppaniin

Vierailija
30.06.2026 |

Mitäs mieltä palstaraati on tällaisesta, petyn kumppaniin jatkuvasti "vähäisistä" syistä. Esimerkiksi eilen illalla olimme soitelleet pariin otteeseen ja jollain tasolla (10%) odotin että hän tulee vielä illalla luokseni omista menoistaan. Hänestä ei kuitenkaan kuulunut sittemmin mitään ja lopulta itse soitin hänelle yhdeksän aikaan että mitä oikein tapahtui. Ja hän oli vain että ou, sori sori, en tajunnut soittaa aiemmin, tulin jo kaupungilta kotiin enkä jaksa enää lähteä minnekään. Juuri tämänkaltaiset asiat hiertävät tässä muutaman vuoden kestäneessä parisuhteessa ja tuntuvat minusta siltä että kumppani ei välitä minusta todella, että olen vain ihan mukavaa seuraa jotain parempaa odotellessa. Riitelemme (tai minulla menee hermot) jostain vastaavasta noin kerran viikossa...

Kommentit (112)

Vierailija
101/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyö miehelle kortit pöytään, ap. Sano miehelle suoraan, että haluat läheisemmän suhteen, toivot yhteenmuuttoa ym. Jos kerran näin on. Mies vaikuttaa olevan ihan eri aaltopituudella kanssasi. Hän käyttäytyy kuin seurusteleva teinipoika. Käsittämätöntä, jos hän on joskus väläytellyt joskus jopa jotain kihlausta ja yhdessä asumista. Ei todella vaikuta sellaiselta nyt.

Tuossa on se ongelma että sitten mies suostuu noihin vaatimuksiin apn painostuksesta koska ei halua menettää valloilla olevaa suhdetta kokonaan. Kyllä minä odottaisin että mies itse tekee noihin aloitteen ja jos sitä ei ole parissa vuodessa kuulunut niin tuskin kuuluu enää.

Vierailija
102/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lyö miehelle kortit pöytään, ap. Sano miehelle suoraan, että haluat läheisemmän suhteen, toivot yhteenmuuttoa ym. Jos kerran näin on. Mies vaikuttaa olevan ihan eri aaltopituudella kanssasi. Hän käyttäytyy kuin seurusteleva teinipoika. Käsittämätöntä, jos hän on joskus väläytellyt joskus jopa jotain kihlausta ja yhdessä asumista. Ei todella vaikuta sellaiselta nyt.

Tuossa on se ongelma että sitten mies suostuu noihin vaatimuksiin apn painostuksesta koska ei halua menettää valloilla olevaa suhdetta kokonaan. Kyllä minä odottaisin että mies itse tekee noihin aloitteen ja jos sitä ei ole parissa vuodessa kuulunut niin tuskin kuuluu enää.

Juu, ei koskaan pidä missään nimessä läheisemmässä ihmissuhteessaan kertoa, mitä haluaa. Pitää vaan ottaa vastaan, mitä sattuu tulemaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu, ei koskaan pidä missään nimessä läheisemmässä ihmissuhteessaan kertoa, mitä haluaa. Pitää vaan ottaa vastaan, mitä sattuu tulemaan.

Onpa paljon argumentaatiovirheitä yhdessä tekstissä😬

Vierailija
104/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna vaikutat tosi raskaalta tyypiltä. En ymmärrä miten kumppanisi jaksaa sinua, ja viikottaisia riitoja.

Vierailija
105/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tuossa on se ongelma että sitten mies suostuu noihin vaatimuksiin apn painostuksesta koska ei halua menettää valloilla olevaa suhdetta kokonaan. Kyllä minä odottaisin että mies itse tekee noihin aloitteen ja jos sitä ei ole parissa vuodessa kuulunut niin tuskin kuuluu enää."

On kaksi eri tapaa tehdä tämä. Ensin se että tosiaan sanotaan että jos et tee näin niin sitten suhde loppuu. Silloin muuttuminen on pakko ja mekaanista koska se ei sisällä aitoa ymmärtämistä. Se on siis huono tapa. 

Sitten on se toinen tapa jossa kerrotaan että kun teet tavalla X niin silloin minusta tuntuu että et välitä ja se huonontaa suhdettamme. Silloin voi olla että toinen ihan oikeasti havahtuu että en ollutkaan ajatellut että se on niin ja minä ehdottomasti haluan muuttaa käytöstäni. Tämä on siis hyvä tapa.

Vierailija
106/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ennen mies vei ja nainen vikisi. Parin vuoden päästä ensi tapaamisesta heijattiin jo avioparina miehen omin käsin tekemää kehtoa jossa tuhisi pikkuinen nyytti."

Johtui suuresti siitä että ympäröivä yhteisö ei katsonut hyvällä että olisi ollut seksiä jos ei olla aviossa. Sinne oli siis kiire, varsinkin kun monille kävi "vahinko" jo ennen häitä.

Vierailija
107/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tuossa on se ongelma että sitten mies suostuu noihin vaatimuksiin apn painostuksesta koska ei halua menettää valloilla olevaa suhdetta kokonaan. Kyllä minä odottaisin että mies itse tekee noihin aloitteen ja jos sitä ei ole parissa vuodessa kuulunut niin tuskin kuuluu enää."

On kaksi eri tapaa tehdä tämä. Ensin se että tosiaan sanotaan että jos et tee näin niin sitten suhde loppuu. Silloin muuttuminen on pakko ja mekaanista koska se ei sisällä aitoa ymmärtämistä. Se on siis huono tapa. 

Sitten on se toinen tapa jossa kerrotaan että kun teet tavalla X niin silloin minusta tuntuu että et välitä ja se huonontaa suhdettamme. Silloin voi olla että toinen ihan oikeasti havahtuu että en ollutkaan ajatellut että se on niin ja minä ehdottomasti haluan muuttaa käytöstäni. Tämä on siis hyvä tapa.

Onpa täällä ollut keskustelua eilisen iltapäivän jälkeen! Tuota jälkimmäistä olen yrittänyt, ei ole onnistunut. Nytkin olemme aiheesta ”riidoissa”, mies suhtautuu asiaan vihamielisesti 😞

Ap

Vierailija
108/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa paljon argumentaatiovirheitä yhdessä tekstissä😬

Haluatko eritellä tarkemmin?

Vierailija
109/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun yksi asia alkaa ärsyttää jo nyt niin pian huomaat kuinka moni muukin aaia ärsyttää ja mies täysin eri tasoa kuin itse olet. Etsi parempi.

Kukaan ei ole täydellinen tai ns. Täysin eri tasoa. Ei edes ap itse.

Vierailija
110/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toistan vielä että eniten harmitti että hänellä ei juolahtanut mieleen infoilla minua että missä mennään eikä se että ei tullut käymään. Tuntuu että en ollut yhtään hänen mielessään. Minulle nämä ovat ihan perusjuttuja kaikissa ihmissuhteissa.

ap

Vierailija
111/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuten itsekin sanoit, niin vähäisistä syistä petyt. Kannattaisi siis lopettaa sellainen ammattipettyminen pikkuseikoista. Suhteessa tulee aina olemaan asioita, joissa toinen ei täytä omia toiveita. Vasta, jos on jostain isosta ja oleellisen tärkeästä asiasta kysymys, niin se kannattaa ottaa vakavasti, jos toinen jatuvasti tuottaa semmoisessa pettymyksen.

Mielestäni tämä on itse asiassa iso asia siinä mielessä että tuntuu siltä että ei pysty ottamaan minua kunnolla huomioon. Mutta asiat sinänsä "vähäisiä". Toinen esimerkki: ruokakaupassa saattaa suunnata määrätietoisesti kohti omaa mikroateriaansa eikä yhdessä minun kanssa suunnittele että mitä söisimme. Viilettää edellä kärryjen kanssa ja minä pähkäilen mitä tarvitsen kotiin ja omaan ateriaani.

ap

Miksi haluat hakata päätä seinään kumppanin kanssa josta sinulle tulee epävarma olo? Elämä on liian lyhyt hukattavaksi vääränlaisen ihmisen kanssa. En voi luvata, että joskus löydät "paremman", mutta ei se huonokaan voi mikään ainut vaihtoehto olla, eikä ainakaan siksi, että kunhan on vaan joku.

Tässä on ollut muita hyviä puolia, kuten tietynlainen tunne siitä että hän on paras ystäväni, juteltavaa riittää ihan loputtomiin, jaamme samanlaiset arvot jne. (Fyysinen) läheisyys ja seksi ovat välillä olleet ihan ylimaallisen hyviä.

ap

Fyysinen läheisyys ja seksi ollu hyvää, mutta sitten ruokakaupassa olet hänelle ilmaa eikä välitä mitä söisitte yhdessä? Olet hänelle pelkkä seksinukke. En voi uskoa miten joku on taas voinutkaan löytää noin helmen miehen!

Vierailija
112/112 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa täällä ollut keskustelua eilisen iltapäivän jälkeen! Tuota jälkimmäistä olen yrittänyt, ei ole onnistunut. Nytkin olemme aiheesta ”riidoissa”, mies suhtautuu asiaan vihamielisesti 😞

Ap

Minä en henkisesti kypsymättömän miehen kanssa seurustelisi. Vihastuva mies voi olla vaarallinen naisen fyysiselle ja henkiselle terveydelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän seitsemän