Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat pienet pettymykset kumppaniin

Vierailija
30.06.2026 |

Mitäs mieltä palstaraati on tällaisesta, petyn kumppaniin jatkuvasti "vähäisistä" syistä. Esimerkiksi eilen illalla olimme soitelleet pariin otteeseen ja jollain tasolla (10%) odotin että hän tulee vielä illalla luokseni omista menoistaan. Hänestä ei kuitenkaan kuulunut sittemmin mitään ja lopulta itse soitin hänelle yhdeksän aikaan että mitä oikein tapahtui. Ja hän oli vain että ou, sori sori, en tajunnut soittaa aiemmin, tulin jo kaupungilta kotiin enkä jaksa enää lähteä minnekään. Juuri tämänkaltaiset asiat hiertävät tässä muutaman vuoden kestäneessä parisuhteessa ja tuntuvat minusta siltä että kumppani ei välitä minusta todella, että olen vain ihan mukavaa seuraa jotain parempaa odotellessa. Riitelemme (tai minulla menee hermot) jostain vastaavasta noin kerran viikossa...

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyö miehelle kortit pöytään, ap. Sano miehelle suoraan, että haluat läheisemmän suhteen, toivot yhteenmuuttoa ym. Jos kerran näin on. Mies vaikuttaa olevan ihan eri aaltopituudella kanssasi. Hän käyttäytyy kuin seurusteleva teinipoika. Käsittämätöntä, jos hän on joskus väläytellyt joskus jopa jotain kihlausta ja yhdessä asumista. Ei todella vaikuta sellaiselta nyt.

Vierailija
42/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai tässä on sanottava että on vakavan keskustelun paikka. Kykenen kyllä päättämään suhteen, siitä ei ole kyse vaikka olen varmaan toiveajatellut tässä liian pitkään.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitään tule. Kun iso asia ärsyttää niin lopettakaa suhde sillä kohta on toinen asia mikä ärsyttää ja lopulta koko mies on iso taakka.

Vierailija
44/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma on nähty. Alkuhuuma mennyt. 

Tavisarkea. Ero jo viritetty. 

Vierailija
45/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia on juuri niin kuon sinusta tuntuu. Hän pitää sua paremman puutteessa. Haluatko sellaisen suhteen? Todennäköisesti et, jos omat tunteesi ovat syvemmät. Mikään keskustelu ei tule tuota asiaa muuttamaan.

Vierailija
46/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyhät pyssyt sentään. Aiotko jatkaa kyseistä 'parisuhdetta' edelleen? 

Vierailija
47/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kuten itsekin sanoit, niin vähäisistä syistä petyt. Kannattaisi siis lopettaa sellainen ammattipettyminen pikkuseikoista. Suhteessa tulee aina olemaan asioita, joissa toinen ei täytä omia toiveita. Vasta, jos on jostain isosta ja oleellisen tärkeästä asiasta kysymys, niin se kannattaa ottaa vakavasti, jos toinen jatuvasti tuottaa semmoisessa pettymyksen.

Mielestäni tämä on itse asiassa iso asia siinä mielessä että tuntuu siltä että ei pysty ottamaan minua kunnolla huomioon. Mutta asiat sinänsä "vähäisiä". Toinen esimerkki: ruokakaupassa saattaa suunnata määrätietoisesti kohti omaa mikroateriaansa eikä yhdessä minun kanssa suunnittele että mitä söisimme. Viilettää edellä kärryjen kanssa ja minä pähkäilen mitä tarvitsen kotiin ja omaan ateriaani.

ap

Siis sinä haluat suunnitella kaupassa mitä syötte. Jessus. Olen nainen, mutta mulle toi olis ihan turnoff ja pientäkin suurempi ongelma. Mä haluan kyllä suunnitella asiat etukäteen enkä siellä ruuhkaisessa kaupassa. Ärsyttää nää ihmiset kun ne tukkii kaikki käytävät. ”No mitähän me syötäs” ” No en tiedä” ”otettasko vaikka jauhelihaa” ”Ei mun oikeen tee sitä tänään mieli”.

Vierailija
48/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rakastunut mies unohda, että hänen piti nähdä illalla rakastaan. Hän pikemminkin odottaa rakkaan näkemistä. Ja jos unohtaisikin, hän ei vastaisi rakkaalleen, että hups unohdin, sori en jaksa tulla! Pikemminkin lähtisi heti tulemaan.

Sä olet se rakastuneempi osapuoli.

Vierailija
49/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
50/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ap soittelee jatkuvasti jos mies on kaupungilla? Ap löhöää sohvalla ja palstailee ja juoksuttaa miestä mielioikkujensa mukaan. Ei ihme, että mies on poikki ja menee mieluummin suoraan kotiin. 

Vierailija
51/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä oli se pettymys? Se, ettei mies osannut lukea ajatuksiasi? Jos toivot, että hän tulee luoksesi, niin miksi et kysy "nähdäänkö vielä tänään?". En jaksaisi elää tuollaisen arvuuttelijan kanssa minuuttiakaan.

Vierailija
52/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei rakastunut mies unohda, että hänen piti nähdä illalla rakastaan. Hän pikemminkin odottaa rakkaan näkemistä. Ja jos unohtaisikin, hän ei vastaisi rakkaalleen, että hups unohdin, sori en jaksa tulla! Pikemminkin lähtisi heti tulemaan.

Sä olet se rakastuneempi osapuoli.

Täähän se ois. 

Vierailija
53/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi jutella sen kumppanin kanssa, että onko edes tosissaan sinun kanssasi. Hän ei varsinaisesti kuule sun täällä huutojasi. 

Juteltu on, väittää että on tosissaan, hyvinä aikoina on pohdittu yhteenmuuttoa ym. Näihin ei kuitenkaan tule muutosta keskustelujenkaan jälkeen.

Hmm, kannattaako ajatella yhteenmuuttoa, jos tilanne on nytkin noin epävarmaa? Ei se yhteenmuutto sitä kylläkään paranna. Itse tein sen virheen, ja 5kk päästä muutin yhteisestä asunnosta pois. 

Tämä on epävarmuuden ja laiminlyönnin tunne, jota naiset kokevat halutessaan parisuhteelta enemmän. Ehkä seuraavaksi haluatte asua yhdessä, mutta hän ei ole innostunut. Sitten asutte yhdessä, mutta haluatte mennä naimisiin, mutta hän ei. Sitten haluatte lapsia, mutta hän ei. Naisen uuvuttava ja epävarma halu vie suhdetta eteenpäin on aina se, että hän on uuvuttava ja epävarma.

Luulin aina yrittäväni muuttaa miestä, mutta lopulta olin sekä fyysisesti että henkisesti uupunut.

Vierailija
54/54 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä kannattaisi jutella sen kumppanin kanssa, että onko edes tosissaan sinun kanssasi. Hän ei varsinaisesti kuule sun täällä huutojasi. 

Juteltu on, väittää että on tosissaan, hyvinä aikoina on pohdittu yhteenmuuttoa ym. Näihin ei kuitenkaan tule muutosta keskustelujenkaan jälkeen.

Hmm, kannattaako ajatella yhteenmuuttoa, jos tilanne on nytkin noin epävarmaa? Ei se yhteenmuutto sitä kylläkään paranna. Itse tein sen virheen, ja 5kk päästä muutin yhteisestä asunnosta pois. 

Tämä on epävarmuuden ja laiminlyönnin tunne, jota naiset kokevat halutessaan parisuhteelta enemmän. Ehkä seuraavaksi haluatte asua yhdessä, mutta hän ei ole innostunut. Sitten asutte yhdessä, mutta haluatte mennä naimisiin, mutta hän ei. Sitten haluatte lapsia, mutta hän ei. Naisen uuvuttava ja epävarma halu vie suhdetta eteenpäin on aina se, että hän on uuvuttava ja epävarma.

Luulin aina yrittäväni muuttaa miestä, mutta lopulta olin sekä fyysisesti että henkisesti uupunut.

Leikkaa tappiosi nyt sen sijaan, että asuisit yhdessä ja eroaisit myöhemmin; sinun on helpompi siirtyä eteenpäin. Monet naiset uskovat, että koska he ovat vihdoin sopineet asuvansa miehen kanssa, he voivat ehdottomasti odottaa, kunnes hän on halukas menemään naimisiin heidän kanssaan ja saamaan lapsia. Sitten, jääden tähän odotusten ja pettymysten kierteeseen, he haaskaavat nuoruutensa ja jäävät paitsi oikean miehen tapaamisesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kahdeksan