16 vuodessa 100 000 euroa vuokriin
Kommentit (139)
Joo eipä olisi kummoinen elämä 5 hengellä 52 neliössä, en edes eläkkeelle jäädessämme halua noin pientä asuntoa! Nyt asumiskulut alemmat kuin kaksiossasi, vain tuon n 400e. Eli saamme asumismukavuuden + jää rahaa käyttöön enemmän.
Mukavuus ei tarkoita kaikille samaa. Minulle mukavuutta on talkkari ja se, että voin jättää asunnon huoletta tyhjilleen reissujen ajaksi. Epämukavuudesta ollaan samaa mieltä, olisi kamalaa asua viidestään 52 neliössä!
Ei meillä ole ongelmaa jättää taloamme reissujen vuoksi??
Puolet vuodesta olen etelänkodissa, käytännössä näin kesällä vain käyn Suomessa pari kertaa lyhyesti. Silloin perkaan puutarhan, selviää hyvin itsekseen.
Minulla on velaton omistusasunto Helsingissä. Yhtiövastike on noin 250 euroa kuukaudessa. Kannattaisiko minun myydä asunto pois, sijoittaa rahat ja muuttaa vuokra-asuntoon?
Vierailija kirjoitti:
Minulla on velaton omistusasunto Helsingissä. Yhtiövastike on noin 250 euroa kuukaudessa. Kannattaisiko minun myydä asunto pois, sijoittaa rahat ja muuttaa vuokra-asuntoon?
Kannattais etkö ole lukenut mitä potkulaki pelle kirjoittelee.
mulla velaton yksiö. 190e vastike ! pitäisköhän alkaa maksaa jonkun lordin tilille 600e vuokraa.
Vierailija kirjoitti:
Sijoitusten tuotto voisi ylittää nykyisen vastikkeen ja tulevan vuokran erotuksen, riippuen tietysti tulevan vuokran suuruudesta. Taloudellisessa mielessä ei siis täysin typerä ajatus. Mutta saisitko yhtä mukavan asunnon tai olisiko myynnistä jotain muuta kuin rahassa laskettavaa hyötyä/haittaa?
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asunnon arvosta. Jos esim. asuntosi arvo on puoli miljoonaa, niin voisit myyntihinnan osakkeisiin sijoittamalla saada helposti joka kuukausi verojen jälkeen keskimäärin 1200 euroa tuottoa. Siihen päälle tuo 250 €/kk eli yhteensä 1450 €/kk. Maksaisitko sillä vastaavan asunnon vuokraa?
Mutta tietenkin kysymys ei ole pelkästään taloudellisista jutuista. Jos asunto on juuri toiveittesi mukainen ja elämäntilanteesi sopiva, niin tuskin siitä kannatta luopua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole paljon. Omistusasuminen olisi tullut kalliimmaksi.
Mistä te löydätte näitä idiootteja vuokranantajia jotka antavat asumisen omaan piikkinsä?
Vuokra-asumisen kustannus on KO asunnon OMISTAMISEN KULUT + vuokranantajan tuottovaade. Omistusasumisen kulut = OMISTAMISEN kulut.
Esimerkiksi Helsingin kaupungilla on edelleenkin paljon asuntoja, joissa on hyvinkin edullinen vuokra vastaavaan omistusasuntoon nähden. Ihan ydinkeskustastakin löytyy näitä asuntoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu asunnon arvosta. Jos esim. asuntosi arvo on puoli miljoonaa, niin voisit myyntihinnan osakkeisiin sijoittamalla saada helposti joka kuukausi verojen jälkeen keskimäärin 1200 euroa tuottoa. Siihen päälle tuo 250 €/kk eli yhteensä 1450 €/kk. Maksaisitko sillä vastaavan asunnon vuokraa?
Mutta tietenkin kysymys ei ole pelkästään taloudellisista jutuista. Jos asunto on juuri toiveittesi mukainen ja elämäntilanteesi sopiva, niin tuskin siitä kannatta luopua.
Monta miljoonaa sulla pelle on tänään sijoituksissa kun asut vuokra kopissa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta. Ota huomioon, että vuokran maksaminen jatkuu koko loppuelämän ja vuokra nousee vuosien saatossa kohti pilviä.
Omistusasunnosta tarvitsee maksaa vain lainan korko ja vastike. Korko pienenee lainan lyhentyessä ja loppuu lopulta kokonaan.
Oletko ihan sekaasin? Mihinkä jäi se lainan lyhennys? Eikö sitä nykyään enää makseta? Kun olet lainan saanut maksettua korkoineen olet maksanut asunnostasi todellisuudessa kaksinkertaisen hinnan! Ja nyt sitten alkaa remonttien maksu!
Vierailija kirjoitti:
On paljon. 16 vuodessa olisit jo maksanut sen omistusasuntosi.
Niimpä....sitten jo pukkaakin monenmoista remppaa. Kymppitonni osaketta kohti siihen sun tähän vähän väliä ja kaiken kruunaa putkirempppa mikä maksaa reilu tuhat euroa neliö kaikkine sählöautonlatausheebeleineen sun muine valokaapeliasennuksineen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan sairasta. Ota huomioon, että vuokran maksaminen jatkuu koko loppuelämän ja vuokra nousee vuosien saatossa kohti pilviä.
Omistusasunnosta tarvitsee maksaa vain lainan korko ja vastike. Korko pienenee lainan lyhentyessä ja loppuu lopulta kokonaan.
Oletko ihan sekaasin? Mihinkä jäi se lainan lyhennys? Eikö sitä nykyään enää makseta? Kun olet lainan saanut maksettua korkoineen olet maksanut asunnostasi todellisuudessa kaksinkertaisen hinnan! Ja nyt sitten alkaa remonttien maksu!
Älä nyt puhu paskaa sekopää vaan sovitaanko että maksat sitä sika vuokraa vaan ja lopetat satujen kertomisen.
eikö sinusta se lainan lyhennys lopu koskaan?????? mulla loppu 6 vuodessa ja samalla loppu myös korko kun ei ole lainaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niimpä....sitten jo pukkaakin monenmoista remppaa. Kymppitonni osaketta kohti siihen sun tähän vähän väliä ja kaiken kruunaa putkirempppa mikä maksaa reilu tuhat euroa neliö kaikkine sählöautonlatausheebeleineen sun muine valokaapeliasennuksineen.
Eikö potkulakimulkku sovittu että maksat sitä vuokraa vaan kun sulla ei muuta asumismuotoa voi olla kun olet tapatyötön.
ja pidät turpasi kiinni.
asun omistuskämpässä halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja lehmät lentää vitunpelle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monta miljoonaa sulla pelle on tänään sijoituksissa kun asut vuokra kopissa.
Asun ihan omassa velattomassa omakotitalossa, mutta diplomi-indinöörinä osaan myös laskea, että ei tämä ole taloudellisesti ollut mikään hyvä sijoitus, vaikka tässä on paljon muita hyviä puolia.
Sijoituksissa on muutama satatuhatta.
Vuokranmaksu on jo ihan lähellä kun itku ja kiukuttelu näin helvetin kovaa!
Me olemme viimeiset 30v asuneet kolmessa uudessa okt:ssa. Mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä. Kodinkoneetkin ovat kestäneet meidän asumisajan
Uima-altaan terassin öljyäminen on ollut ainoa muutaman kympin maksanut huoltotyö ja taaperon kasvettua teiniksi maalattiin huone uudelleen (ehkä 50e).
Kaikki eivät asu ikivanhoissa kerrostaloissa.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa, miksi tämä aihe kuumentaa tunteita aina näin paljon? Ketjut aina täynnä lällätystä ja vänkäystä.
Lähinnä tässä ketjussa on tuo yksi riehuva sekopää, mikä HUUTAAAAA ja käyttää CAPS LOCKIA.
Enkä ymmärrä miten tää ketju muka liittyy potkulakihulluun, sehän on täys sekopää ja tunnistaa linkkispämmäyksistään eikä tässä ketjussa sellaista ole. Ainoa hullu on tuo HUUTAJA, joka viljelee samoja kommentteja. Ilmeisesti hänelle on täysin utopistista, että joillan voi tosiaan olla niin pieni vuokra, ettei ole mitään järkeä ostaa asuntoa, koska kulut nousisivat niin paljon. (esim. itselläni vuokra 450e. Lainaa pitäisi lyhentää 600-700e kuussa ja päälle yhtiövastikkeet yms kulut).
Vierailija kirjoitti:
Me olemme viimeiset 30v asuneet kolmessa uudessa okt:ssa. Mitään remonttia ei ole tarvinnut tehdä. Kodinkoneetkin ovat kestäneet meidän asumisajan
Uima-altaan terassin öljyäminen on ollut ainoa muutaman kympin maksanut huoltotyö ja taaperon kasvettua teiniksi maalattiin huone uudelleen (ehkä 50e).
Kaikki eivät asu ikivanhoissa kerrostaloissa.
Älä välitä potkulakimulkulla vuokranmaksu edessä huomenna niin se kiukuttaa saatanasti kun tuki hilut menee sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku kertoa, miksi tämä aihe kuumentaa tunteita aina näin paljon? Ketjut aina täynnä lällätystä ja vänkäystä.
Lähinnä tässä ketjussa on tuo yksi riehuva sekopää, mikä HUUTAAAAA ja käyttää CAPS LOCKIA.
Enkä ymmärrä miten tää ketju muka liittyy potkulakihulluun, sehän on täys sekopää ja tunnistaa linkkispämmäyksistään eikä tässä ketjussa sellaista ole. Ainoa hullu on tuo HUUTAJA, joka viljelee samoja kommentteja. Ilmeisesti hänelle on täysin utopistista, että joillan voi tosiaan olla niin pieni vuokra, ettei ole mitään järkeä ostaa asuntoa, koska kulut nousisivat niin paljon. (esim. itselläni vuokra 450e. Lainaa pitäisi lyhentää 600-700e kuussa ja päälle yhtiövastikkeet yms kulut).
Vuokranmaksuhuomenna buaha haaa itke lisää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö potkulakimulkku sovittu että maksat sitä vuokraa vaan kun sulla ei muuta asumismuotoa voi olla kun olet tapatyötön.
ja pidät turpasi kiinni.
asun omistuskämpässä halusit tai et.
Saat haaskata rahas ihan miten haluat, vaikka sitten seinistä maksamiseen mihin et saa edes ilman lupaa porata rfikää taulun ripustamista vartten ellei sitten tuo oma ole omakotitalo joka on ainoa järkevä omistusasumisen muoto.
800 tonnin perheasunto Kaartinkaupungista. Sehän tekisi yli 4 tonnia kuussa ilman korkoja, ja siihen vastike päälle. Vai tarkoitiko jotain itä-Suomen hylättyä ok-taloa, joka ollut jo vuosia myynnissä, eikä edes välittäjä enää vaivaudu paikalle?
Tuossa välissähän ei ole mitään??
Km perheasunto Suomessa kaupungeissa maksaa 200 000 - 350 000e