Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

anoppi änkeämässä synnärille ja "auttamaan" vauva-arjessa

Vierailija
29.06.2026 |

ahdistaa todella paljon että hän on änkeämässä elämäni intiimimpään aikaan!!!!

Kommentit (510)

Vierailija
501/510 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon käynyt synnärillä katsomassa millon kenenkin serkun kummin kaiman vastasyntynyttä. Ehkä mun tuttavapiiri on sit vähän outo. Itse ne vanhemmat kutsui koko suvun käymään ja kaverit päälle

Mä en ole synnärillä käynytkään paitsi silloin, kun omat lapset syntyi. Eipä tulisi mieleenkään mennä sinne. Itse en myöskään kaivannut vierailijoita, vauvaan tutustumisessa oli ihan riittävästi tekemistä. 

"Hyvä kun lähtivät" totesi huonekaveri synnäriltä, kun omat ja appivanhemmat lähtivät vauvanihasteluvisiitiltään. 

Vierailija
502/510 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun itse synnytin lapsemme,  2 kpl 17 vuoden sisään, niin oli itsestäänselvää, että synnärille sai meitä tulla katsomaan vielä samana päivänä omat sisarukseni lapsineen sekä vanhempani puolisoineen. Miehellä ei olekaan samalla tavalla arkiläheisiä välejä perheeseensä ja asuvat kauempanakin. 

Sisarukseni perheineen ovat edelleen läheisimpiä aikuisia nuorteni elämässä, melkeimpä isovanhempiakin läheisempiä. Oma äitini oli korvaamaton apu lastenhoidossa ja kuopuksen syntyessä tuli meille viikoksi hääräilemään esikoisen kanssa. Anoppia, joka on ihana lämmin ihminen meidän elämässä, näemme harvemmin. Käymme yleensä heillä päivävierailuilla, he kun eivät välitä tehdä pitkiä kyläilyreissuja kauempaa eivätkä myöskään kaipaa yövieraita kotiinsa.

Et varmaan kuitenkaan ajattele, että sisaruksesi eivät olisi olleet läheisiä lapsillesi, elleivät olisi syystä tai toisesta päässeet synnärille heitä vastasyntyneinä katsomaan?

Mun lapsilla ei olisi vanhempien lisäksi läheisiä ihmisiä, jos läheisyyden mittari on mahdollisimman varhainen kontakti. Väitän tähän perustuen, että myöhemminkin ehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
503/510 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anopit eivät kelpaa muuhun kuin rahalahjoituksia tekemään poikansa perheelle.  Muuten pysykööt kaukana. 

Olen kaksinkertainen anoppi ja olen kelvannut lapsenlapsiani hoitamaan, usein on pyydetty. Olen suunnattomasti nauttinut (vaippa- ja wc-touhujen ohessa) laulamisesta, legoduplorakentamisesta, suomalaisten kirjojen lukemisesta, piirtämisestä, askartelusta, kävelyistä vaunujen tai rattaiden tai kolmipyörän kera, puistosta, kaupoista, kahviloista, kokkaamisesta, pianonsoitosta, iltasaduista jne. Mitään rahalahjoituksia ei ikinä ole pyydetty, eikä sellaisista vihjaistu. Joten jos sinulla on paska-anoppi, ÄLÄ HERRANTÄHDEN YLEISTÄ. 

Vierailija
504/510 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä laiska aloitus. Yksi lause. 

Vierailija
505/510 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anopit eivät kelpaa muuhun kuin rahalahjoituksia tekemään poikansa perheelle.  Muuten pysykööt kaukana. 

Olen kaksinkertainen anoppi ja olen kelvannut lapsenlapsiani hoitamaan, usein on pyydetty. Olen suunnattomasti nauttinut (vaippa- ja wc-touhujen ohessa) laulamisesta, legoduplorakentamisesta, suomalaisten kirjojen lukemisesta, piirtämisestä, askartelusta, kävelyistä vaunujen tai rattaiden tai kolmipyörän kera, puistosta, kaupoista, kahviloista, kokkaamisesta, pianonsoitosta, iltasaduista jne. Mitään rahalahjoituksia ei ikinä ole pyydetty, eikä sellaisista vihjaistu. Joten jos sinulla on paska-anoppi, ÄLÄ HERRANTÄHDEN YLEISTÄ. 

Mä oon vielä vain äiti, lapset sen verran nuoria, ettei ole vielä vävyä tai miniää.

Kertaakaan en ole pyytänyt appivanhemmiltani rahaa, en edes euroa. Opiskeluaikojen jälkeen en ole pyytänyt rahaa edes omilta vanhemmiltani, en ole tarvinnyt. Hiton huonosti pitäisi mennä, että moiseen alentuisin.

Mua ihmetyttää, että onko omilta ja appivanhemmilta rahan kuppaaminen yhtä yleistä kuin täällä annetaan ymmärtää? Vai onko kyseessä joku pakkomielteinen trolli, joka tuota hokee?

Vierailija
506/510 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vielä vain äiti, lapset sen verran nuoria, ettei ole vielä vävyä tai miniää.

Kertaakaan en ole pyytänyt appivanhemmiltani rahaa, en edes euroa. Opiskeluaikojen jälkeen en ole pyytänyt rahaa edes omilta vanhemmiltani, en ole tarvinnyt. Hiton huonosti pitäisi mennä, että moiseen alentuisin.

Mua ihmetyttää, että onko omilta ja appivanhemmilta rahan kuppaaminen yhtä yleistä kuin täällä annetaan ymmärtää? Vai onko kyseessä joku pakkomielteinen trolli, joka tuota hokee?

Ei ole. Kammomummojen itkua.

Vierailija
507/510 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun vauva syntyy sä huomaat että apua on kiva saada. 

Vierailija
508/510 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Änkeminen ei ole auttamista. Se vain kuormittaa lisää.

Vierailija
509/510 |
11.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikilta.

Vierailija
510/510 |
16.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostan koska sama ongelma ja laskettu aika viikon päästä...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kaksi