Ikäiseni viisikymppiset naiset, jotka eivät pidä huolta kunnostaan.
Olen 53v. Noin 7 vuotta sitten havahduin siihen, että lihaskunto ei pysy enää "itsestään" yllä. Alkoi olla nivelkipua, ylipainoa, hartiat jumissa, selkä kipeä jne. Pelsätyin, että jos alle viisikymppisenä olen huonossa kunnossa, niin miten paha tilanne on 70 vuotiaana ja siitä ereenpäin.
Aloitin salilla käymisen, aluksi PT:n ohjauksessa ja sitten itsenäisesti ohjelmaa noudattaen. Matkan varrella otin ohjelmaani mukaan kehon liikkuvuuden ylläpidon, siihen löysin netistä paljon ohjeita. Olen myös panostanut itseeni rahallisesti käymällä muutaman kerran fysioterapeutilla.
Enää ei ole hartiat jumissa eikä selkä kipeä. Nivelkivuista ei tietoakaan ja olo on jäntevä. Ylipainoa on jonkin verran, mutta se ei oikeastaan haittaa mitenkään.
Nyt olen huomannut itsessäni sen, että turhauttaa sellaiset ikäiseni ihmiset, erityisesti naiset, jotka eivät liiku, eivätkä tee mitään fyysisen hyvinvointinsa eteen. Odottavat vain, että saisivat lääkettä, joka korjaisi ongelmat. Tekosyitä heillä riittää siihen, miksi eivät voi oikeasti ottaa vastuuta itsestään. Valittavat vain kun terveydenhuolto ei auta.
Kommentit (203)
Osa naisista lähtee tämän ikäisenä hakemaan apua lääkkeiden kautta pelkästään ja se on miina. Tutkitusti nimenomaan lihaskuntoharjoittelu on hyvästä erityisesti tämän ikäisillä naisilla. Itselleni alkoi tulla nelikymppisenä kaikkea remppaa. On ollut ilahduttavaa, että olen päässyt osasta kivuista eroon lihaskuntoharjoittelun myötä. Ensin täytyy huolehtia omasta jaksamisesta ja sitten muista. Ei pysty tukemaan muita, jos on loppu ja kipuinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten ihan paradoksaalista, että just siinä iässä, kun naiselle olisi hyväksi lisätä kalsiumin ja proteiinin saantia, tosi moni ryhtyy kasvissyöjäksi ja korvaa maitotuotteita kauravalmisteilla. Siinä ei ole minkäänlaista järkeä. Nimenomaan yli viisikymppisenä naisena kannattaa syödä hyvä pihvi ja laittaa leivän päälle kovaa juustoa.
Apua! Carnivoret taisivat löytää tämänkin ketjun!
Kovaa rasvaa pitää välttää vaihdevuosissa, punaista lihaa max. 50 g viikossa ja tärkein: kauramaidosta saa kalsiumia ja jodia samoin kuin lehnänmaidosta, kunhan valitsee tuotteen, johon on lisätty kalsiumia ja jodia.
Proteiinia saa tofusta, härkiksestä, vegeproteiinista, kikherneistä ja muista palkokasveista. Vegaaniruokavalio voi auttaa paljon nivelvaivoihin ja muihin vaihdevuosioireisiin.
Vegehörhöllä meni tunteisiin. Kukaan ei ole puhunut carnivorejutuista ennen sinua. Pihvin kanssa syödään tietenkin salaattia ja jotain hiilaripitoista, vaikka risottoa tai uutta perunaa. Tasapainoisessa ruokavaliossa on sekä lihaa että kasviksia. Hyvässä ateriassa on myös molempia, sekä lihaa tai kalaa että kasviksia.
Kovassa juustossa on kalsiumin ja proteiinin määrään nähden hyvin maltillisesti kovaa rasvaa. Toisin kuin noissa vuustojutuissa, missä käytetään kovetttua kookosrasvaa ja palmuöljyä. Kaikki kasvisrasva ei todellakaan ole hyväksi ja prosessoiduissa kasvistuotteissa on tosi usein huono rasvahappokoostumus. Maitotuotteet mahtuvat ruokavalioon hyvin, kunhan käyttää myös oliivi- ja rypsiöljyä ja välttää kookosrasvaa ja palmuöljyä.
Kasviproteiinia pitää syödä 1,5 kertaa niin paljon kuin eläinproteiinia, koska se on heikompaa laadultaan. Pihviliha on todella vähärasvaista, jos ei ehdoin tahdoin etsi kallista rasvaisempaa lihaa. Kun tottuu vähärasvaiseen lihaan, se maistuu omassa suussa paremmalta kuin rasvainen liha. Suomalainen naudanliha on pitkälle maitotalouden sivuvirtaa ja ekologisesti hyvin kestävää. Punaista lihaa ei tietenkään pidä ähmiä, sitä syödään samoin kuin kalaa pqri kolme kertaa viikossa. Tuohon vielä pari broiskupäivää, niin on viikon ruoat kasassa.
Kauramaito on hölmö valinta, siitä jää yli suurin osa kauran hyvistä sisällöistä. Se käytetään sianruoaksi, eli kauramaidon sivuvirroilla tuetaan eläintuotantoa. Kaunista, eikö. Itse syön mieluummin kaurapuuroa, jolloin saan kaurasta kaikki sen ravintoaineet itselleni. Ja maito sitten maitona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on muuten ihan paradoksaalista, että just siinä iässä, kun naiselle olisi hyväksi lisätä kalsiumin ja proteiinin saantia, tosi moni ryhtyy kasvissyöjäksi ja korvaa maitotuotteita kauravalmisteilla. Siinä ei ole minkäänlaista järkeä. Nimenomaan yli viisikymppisenä naisena kannattaa syödä hyvä pihvi ja laittaa leivän päälle kovaa juustoa.
Kovaa rasvaa pitää välttää vaihdevuosissa, punaista lihaa max. 50 g viikossa ja tärkein: kauramaidosta saa kalsiumia ja jodia samoin kuin lehnänmaidosta, kunhan valitsee tuotteen, johon on lisätty kalsiumia ja jodia.
Proteiinia saa tofusta, härkiksestä, vegeproteiinista, kikherneistä ja muista palkokasveista. Vegaaniruokavalio voi auttaa paljon nivelvaivoihin ja muihin vaihdevuosioireisiin.
Vegehörhöllä meni tunteisiin. Kukaan ei ole puhunut carnivorejutuista ennen sinua. Pihvin kanssa syödään tietenkin salaattia ja jotain hiilaripitoista, vaikka risottoa tai uutta perunaa. Tasapainoisessa ruokavaliossa on sekä lihaa että kasviksia. Hyvässä ateriassa on myös molempia, sekä lihaa tai kalaa että kasviksia.
Kovassa juustossa on kalsiumin ja proteiinin määrään nähden hyvin maltillisesti kovaa rasvaa. Toisin kuin noissa vuustojutuissa, missä käytetään kovetttua kookosrasvaa ja palmuöljyä. Kaikki kasvisrasva ei todellakaan ole hyväksi ja prosessoiduissa kasvistuotteissa on tosi usein huono rasvahappokoostumus. Maitotuotteet mahtuvat ruokavalioon hyvin, kunhan käyttää myös oliivi- ja rypsiöljyä ja välttää kookosrasvaa ja palmuöljyä.
Kasviproteiinia pitää syödä 1,5 kertaa niin paljon kuin eläinproteiinia, koska se on heikompaa laadultaan. Pihviliha on todella vähärasvaista, jos ei ehdoin tahdoin etsi kallista rasvaisempaa lihaa. Kun tottuu vähärasvaiseen lihaan, se maistuu omassa suussa paremmalta kuin rasvainen liha. Suomalainen naudanliha on pitkälle maitotalouden sivuvirtaa ja ekologisesti hyvin kestävää. Punaista lihaa ei tietenkään pidä ähmiä, sitä syödään samoin kuin kalaa pqri kolme kertaa viikossa. Tuohon vielä pari broiskupäivää, niin on viikon ruoat kasassa.
Kauramaito on hölmö valinta, siitä jää yli suurin osa kauran hyvistä sisällöistä. Se käytetään sianruoaksi, eli kauramaidon sivuvirroilla tuetaan eläintuotantoa. Kaunista, eikö. Itse syön mieluummin kaurapuuroa, jolloin saan kaurasta kaikki sen ravintoaineet itselleni. Ja maito sitten maitona.
Vuustoa nyt ei kannatakaan kenenkään käyttää! Terveellistä vegaaniruokaa pitää syödä tietenkin.
t. sama "vegehörhö"
Outoja tuttavanaisia sinulla. En tunne ketään tuollaista, ja jo ystäväpiiriin kuuluu monta tuon ikäistä naista. Miksi muuten turhaudut muiden tekemisistä? Sekin on tosi outoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi myös kun se kunto tosiaan on huono ja on ruma ja lihava niin se kynnys mennä jonnekin kuntosalille on ihan jo pelkästään noiden syiden takia äärimmäisen korkea. Jonnekin naisille tarkoitetulle ei trendisalille, jossa muutkin asiakkaat ovat ei mallin mitoissa olevia keski-ikäisiä naisia, paras kuvaus lienee tässä yhteydessä av-mamma voisi ehkä uskaltaakin. Siellä tuskin kukaan yrittää lähestyä, ahdistella, häiritä tai vastaavaa.
Hmmm... Trendisalit on erikseen ja sitten on ihan tavallisia saleja. Minäkin käyn sellaisessa. Siellä on kaikennäköisiä naisia. Ehkä joku ahdistuu siitä, jos suurin osa on hoikkia ja hyväkuntoisia, mutta minusta se taas on kannustavaa. "Tuollaiseksi voi tulla kun jatkaa", ajattelen. Jos kaikki olisi pulskia, niin miettisin että tekeekö tämä homma mitään.
Samalla, juu, tiedän että ruokavaliolla, unella, stressillä ja sairauksillakin on merkitystä.
Ei näe tavallisillakaan saleilla eikä muissa liikuntapaikoissa juurikaan lihavia naisia. Itse olen lihava mutta en mikään hirvittävän lihava. Olen käynyt useammalla salilla ja muissa liikuntapaikoissa ja lähes aina olen se kaikkein lihavin. Ja kyllä se hävettää. Se hävettää etenkin siksi kun palstat esim. tämäkin palsta on täynnä läskivihaa. Lihavat ihmiset leimataan armotta ja sitten ihmetellään miksi lihavat eivät liiku ja treenaa. Kuntosalilla olet koko ajan muiden silmätikkuna ja ryhmäliikuntatunnit on suunniteltu vain hoikille ja hyväkuntoisille. Kukaan ei halua mennä tunnille kinuamaan helpotettuja liikkeitä tai seisoskelemaan kun ei jaksa tehdä sarjoja loppuun.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miten jotkut voivat elää 50 vuotta sisäistämättä, että on olemassa niin raskaita elämäntilanteita, usein vuosienkin ajan, että ihmisen resurssit ja voimavarat ei yksinkertaisesti riitä itsestään huolenpitämiseen.
Elämäntilanteita ja kohtaloita on hyvin erilaisia. Ei kaikki toiminta ja valinnat ole ihmisestä itsestä kiinni vaan myös siitä millaisessa tilanteessa elää ja on elänyt.
Joku suvantovaihe voi tulla, jos elää ruuhkavuosia niin, että on hoidettavana lapset ja vanhemmat. Olisi hyvä, että jo tätä vaihetta ennen sisäistäisi itsestään huolehtimisen tärkeyden. Kukaan ei sitä naisten puolesta tee. On tutkittu, että naimisissaolevat miehet elää pidempään ja terveempinä kuin naimattomat. Naisilla päinvastoin eli naiset huolehtii itsestään vasta kun ei ole muita huollettavia.
Omassa suvussani syöpä vaanii. Siitä toipuminen (niillä ketkä on selvinneet) on sujunut huomattavasti paremmin niillä, jotka on olleet liikunnallisia.
Olin 3kymppisenä kuntapuolella töissä. Mielessäni ihmettelin tukevia 5kymppisiä. Kunnes itse tulin siihen ikään. Hormoneiden kanssa on melkoista tasapainottelua. Minulle alkoi tulla vaihdevuosivatsaa ja ei muuta kun muutosta kehiin. Aluksi rääkkäsin itseäni kovilla hiiteillä ja vatsa vain paksuuntui ja olin aivan loppu.
Sitten muutin tapaani liikkua. Edelleen teen yhden ”himotreenin” crosstrainingissa kyllä. Sitten vain lisäsin treeneihini lihaskuntoa ja proteiinia ruokavalioon. Nyt olen taas tyytyväinen itseeni ja raskausmaha on poissa. Olen iloinen ja energinen. Ja ennen kaikkea vahva! Musta sairaan hienoa, kun jaksan nostella painavia tavaroita 🤩
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huvittaa nämä alapeukut.
Hullulla on halvat huvit.
Itse olen aina liikkunut ja ollut urheilullinen, mutta alapeukku sen takia, että ihmisen ei kannata turhautua ja pilata elämäänsä miettimällä sitä, mitä joku randon ihminen ei viitsi/jaksa tehdä.
Ihan sama mulle jos joku on jalaton 60v, kun ei ole jaksanut koskaan pitää itsestään huolta. Ei ole minun ongelma. Yritän pitää huolta siitä, että jos asia minusta riippuu, en itse ole tuossa jamassa vanhempana. Muihin en voi vaikuttaa. Kannattaa siis unohtaa asiat joihin ei itse pysty vaikuttamaan, kuten siihen, että joku ei viitsi liikkua ja hoitaa lihaskuntoaan.
No jonkun lähisukulaisen ongelmaksi sitä kyllä päätyy, ne jotka ei itsestään huolehdi. Nimimerkillä yhdestä sukulaisesta juuri tässä huolehditaan. Ehkä sullakin on joku, joka tulee jossain vaiheessa apua pyytämään? Sitten pitää vaan kovettaa sydämensä jos ei tosiaankaan ole oma ongelma.
- minä en ole urheilullinen, että sinänsä en tajua aloituksen hehkutusta miten se on ainoa tie terveelliseen ja kivuttomaan elämään tjsp. Olen päälle viisikymppinen, hoikka, syön terveellisesti mutta en harrasta urheilua. Ei nivelkipuja, ei kohonnutta verenpainetta, terve siis. Arkiliikuntaa kyllä (ok-talo ja iso piha) mutta salille mua ei saa. ... tarviiko mennäkään ääripäästä toiseen, että ne sohvaperunat jotka hyötyisivät liikkumisesta, heidän täytyy oikein sitoutua kokonaan uuteen harrastukseen, vaikka siihen salilla käymiseen? Eikö mikään vähempi riitä?
Nuo omakotitalojen arkiliikunnat ovat niin mitätön asia nykyaikana, ettei niillä pidetä kuntoa yllä.
Omakotitalot ovatkin kaikki samaan nippuun meneviä, vai? Jos tontti on 500 neliötä, ei kasvimaata, ei polttopuilla lämmitystä, ei pihatietä mitä aurata, niin sitten olen samaa mieltä sun kanssa että arkiliikunta on vähäistä.
Mutta on myös vanhoja ok-taloja, pitkä pihatie, iso nurmialue, oma perunamaa ja kasvihuone, ulkorakennuksia, jatkuvaa remonttitarvetta. Meillä on tekemistä ok-talossa ja sen pihalla niin paljon, ettei kaikkea edes ehditä. Kirjoitinkin, että "iso piha". Siis meillä on hehtaarin kokoinen tontti, josta noin puolet on hoidettua piha-aluetta. Oikeasti siis paljon tekemistä ja ylläpitoa pelkästään puutarhanhoidossa ja talvella lumitöissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Kauramaito on hölmö valinta, siitä jää yli suurin osa kauran hyvistä sisällöistä. Se käytetään sianruoaksi, eli kauramaidon sivuvirroilla tuetaan eläintuotantoa. Kaunista, eikö. Itse syön mieluummin kaurapuuroa, jolloin saan kaurasta kaikki sen ravintoaineet itselleni. Ja maito sitten maitona."
Aikamoinen olkiukko. Jos kauramaidon valmistus lopetetaan, väheneekö sikapossujen kasvatus? No ei. Niissä ei ole tuollaista kytköstä mitä maalailet.
Ilman kauratuotantoa niille syötettäisiin sitten vain jotain muuta.
Maailman vanhimmaksi elävät ihmiset ovat työskennelleet puutarhassa, eivät kuntosalilla. Googleta, jos et usko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette sitä mieltä että turha sitä lihastreeniä on viisikymppisenä aloittaa, kun sen voi aloittaa vasta kadikymppisenä. Osteoporoosia ei enää kasikymppisenä korjata. Sen ehkäisy on syytä aloittaa vuosikymmeniä aikaisemmin.
Joo ja lihastreeni liittyy osteoporoosiin miten? Parempi tasapaino, luut ei katkea, vai mitä meinaat? Saliharjoittelu ei osteoporoosiin auta. Luita vahvistaa kävely, juoksu, liikunta jossa tulee tärähtelyitä. Niin no onhan salilla juoksumattoja ja kengurukenkätunteja ym. Mutta ihan yhtälailla auttaa tavallinen arkiliikunta kuten se kävely.
Kalsiumia purkista on naiselle melko pakollinen, pelkkä liikuntakaan ei luita pidä kunnossa.
Rankka vastustreeni, esimerkiksi salilla, vahvistaa luita enemmän kuin juoksu.
Miksi kaikkien pitää harrastaa jotain hiton salia. Ihan oikeasti. "rankka vastustreeni". Ei kiinnosta ei tippaakaan. Istutaan sisällä vääntämässä jollain laitteilla. Näissä urheilu - ja elämäntapakeskusteluissa on aina sama. Sali, sali, sali, muskeleita ja lihaksia. Kaikkein tärkein ja paras laji ikinä.
Mun harrastus on ratsastus, on oma hevonen. Ei tulisi mieleenkään tosimielessä tunkea sitä lajia jokaisen naamalle, vaikka omasta mielestäni se on parasta liikuntaa ikinä, tallitöineen kaikkineen.
Relaa vähän, ap. Olen itsekin hyvässä kunnossa, mutta en ala tuomitsemaan tai kritisoimaan muita. Jokainen eläköön miten haluaa. Hyvä kunto ja normaalipaino kantavat pitkälle, mutta eivät takaa tarvettä vanhuutta (syöpä tmv). Tärkeintä olisi välttää stressiä, joten löysää nyt pipoa ja nauti kesän kauneudesta :) T. N49
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette sitä mieltä että turha sitä lihastreeniä on viisikymppisenä aloittaa, kun sen voi aloittaa vasta kadikymppisenä. Osteoporoosia ei enää kasikymppisenä korjata. Sen ehkäisy on syytä aloittaa vuosikymmeniä aikaisemmin.
Joo ja lihastreeni liittyy osteoporoosiin miten? Parempi tasapaino, luut ei katkea, vai mitä meinaat? Saliharjoittelu ei osteoporoosiin auta. Luita vahvistaa kävely, juoksu, liikunta jossa tulee tärähtelyitä. Niin no onhan salilla juoksumattoja ja kengurukenkätunteja ym. Mutta ihan yhtälailla auttaa tavallinen arkiliikunta kuten se kävely.
Kalsiumia purkista on naiselle melko pakollinen, pelkkä liikuntakaan ei luita pidä kunnossa.
Miksi kaikkien pitää harrastaa jotain hiton salia. Ihan oikeasti. "rankka vastustreeni". Ei kiinnosta ei tippaakaan. Istutaan sisällä vääntämässä jollain laitteilla. Näissä urheilu - ja elämäntapakeskusteluissa on aina sama. Sali, sali, sali, muskeleita ja lihaksia. Kaikkein tärkein ja paras laji ikinä.
Mun harrastus on ratsastus, on oma hevonen. Ei tulisi mieleenkään tosimielessä tunkea sitä lajia jokaisen naamalle, vaikka omasta mielestäni se on parasta liikuntaa ikinä, tallitöineen kaikkineen.
Suomi on kuntosalien luvattu maa. Treenitrikoot, isot painot, pyöreät lihakset, ainoa oikea tapa treenata.
Voihan olla, että näissä ketjuissa on keskustelemassa myös kuntosaliyrittäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kauramaito on hölmö valinta, siitä jää yli suurin osa kauran hyvistä sisällöistä. Se käytetään sianruoaksi, eli kauramaidon sivuvirroilla tuetaan eläintuotantoa. Kaunista, eikö. Itse syön mieluummin kaurapuuroa, jolloin saan kaurasta kaikki sen ravintoaineet itselleni. Ja maito sitten maitona."Kauramaito on hölmö valinta, siitä jää yli suurin osa kauran hyvistä sisällöistä. Se käytetään sianruoaksi, eli kauramaidon sivuvirroilla tuetaan eläintuotantoa. Kaunista, eikö. Itse syön mieluummin kaurapuuroa, jolloin saan kaurasta kaikki sen ravintoaineet itselleni. Ja maito sitten maitona."
Aikamoinen olkiukko. Jos kauramaidon valmistus lopetetaan, väheneekö sikapossujen kasvatus? No ei. Niissä ei ole tuollaista kytköstä mitä maalailet.
Ilman kauratuotantoa niille syötettäisiin sitten vain jotain muuta.
Et ymmärtänyt sitten pointtia ollenkaan. Normaali maito on järkevämpi valinta kuin kauramaito, koska kauramaidossa se kaura menee hukkaan. Kyse ei ole possuista vaan kaurasta. Se kannattaa syödä puurona tai leipänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kuntosalien luvattu maa. Treenitrikoot, isot painot, pyöreät lihakset, ainoa oikea tapa treenata.
Voihan olla, että näissä ketjuissa on keskustelemassa myös kuntosaliyrittäjiä.
Ja siis jonkun verran olen lukenut, miten urheilijat treenaa, ja myös urheilijapiireissä Suomessa treenataan juurikin paljon lisäpainohrjoittelua muihin maihin verrattuna. Se ei välttämättä tuo parhaita tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi turhaudut toisista ihmisistä? Vaikuttaa siltä, ettet olekaan täysin tyytyväinen itseesi.
Muista ihmisistä keskusteleminen on viihdyttävää. Lisäksi monia ihmisiä koskevilla ilmiöillä, tässä tapauksessa huonokuntoisuudella, on yhteiskunnallista merkitystä.
Mitä hittoa se muille kuuluu?
Vaikka suurin osa ihmisistä ilmeisesti on juopottelevia ja epäterveellisesti eläviä valaita, niin jos itse olet parempi, mikset ole vain tyytyväinen, jos sinulla on hyvä olla.
Minua ärsyttävät suunnattomasti besserwisserit, jotka luulevat olevansa muiden elämän asiantuntijoita.
Pitäkää huoli omista asioistanne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä niitä helppoja ja upeita treenejä youtbesta löytää? Miten englanniksi edes haetaan omankehonpaino?? En minä ainakaan osaa. T. 64 vee
Avaa vaikkapa seuraava YouTube-kanava: Lucy Wyndham-Read
Hän on koulutettu ja palkittu pt ja yli 50-vuotias itsekin.
Aika laiha kyllä. Ei oikein anna semmoista samaistumistunnetta, toivoisin enemmän semmoista kodikasta oloa. Kun kerran kaikkien mukaan kotona on niin helppoa ja tehokasta treenata.
Eikö tod löydy muita esimerkkejä?
Niin ja miten sanotaan englanniksi omankehonpaino treeni??
Kyllä sen huomaa liikkeissä ja olemuksessa, onko tuon ikäinen liikkuvaa sorttia. Liikunnalliset ovat vielä sutjakkaita. Naama saattaa alkaa jo rypistyä, mutta kroppa pysyy yllättävän tyttömäisenä.
Liikkumattomat taas mummoutuvat nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mistä niitä helppoja ja upeita treenejä youtbesta löytää? Miten englanniksi edes haetaan omankehonpaino?? En minä ainakaan osaa. T. 64 vee
Avaa vaikkapa seuraava YouTube-kanava: Lucy Wyndham-Read
Hän on koulutettu ja palkittu pt ja yli 50-vuotias itsekin.
Aika laiha kyllä. Ei oikein anna semmoista samaistumistunnetta, toivoisin enemmän semmoista kodikasta oloa. Kun kerran kaikkien mukaan kotona on niin helppoa ja tehokasta treenata.
Eikö tod löydy muita esimerkkejä?Niin ja miten sanotaan englanniksi omankehonpaino treeni??
Body weight workout
Minä en ymmärrä, miten jotkut voivat elää 50 vuotta sisäistämättä, että on olemassa niin raskaita elämäntilanteita, usein vuosienkin ajan, että ihmisen resurssit ja voimavarat ei yksinkertaisesti riitä itsestään huolenpitämiseen.
Elämäntilanteita ja kohtaloita on hyvin erilaisia. Ei kaikki toiminta ja valinnat ole ihmisestä itsestä kiinni vaan myös siitä millaisessa tilanteessa elää ja on elänyt.