Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroopasta tuli maanosa jossa on eniten lämpokuolemia ja vähiten hellepäiviä. Ilmastoinnista tullut poliittinen kysymys mm. Ranskassa

Vierailija
29.06.2026 |

Sen ehkä voisi mainita kun hellekuolemista eilenkin uutisoitiin. Vasemmisto antaisi ihmisten vain kuolla ja vaikkei siihen kuolekaan, voi olla silti tukalaa.

Leading far-right figure Marine Le Pen has renewed calls for a nationwide expansion of air conditioning, echoing a pledge she made in 2025 for a "major air conditioning equipment plan."

Meanwhile, her far-left rival Jean-Luc Mélenchon has come out on the opposite side of the debate.

"We can't install air conditioning everywhere. It's a false solution that makes the problem worse," he said, calling for better insulation of buildings.

The continent with the lowest number of hot days leads the world in heat mortality. Europe’s self-inflicted aversion to air conditioning betrays a deeper hostility to energy and to progress itself.

The real explanation comes down to two letters Europe stubbornly refuses to learn: A/C. Across the continent, only about a fifth of homes have air-conditioning, against nearly 90 percent in the United States and more than 90 percent in Japan.

Anyone who doubts the causal link should consult the historical record. The economist Alan Barreca has shown that the risk of death on extremely hot days in the United States fell by roughly 75 percent over the twentieth century—a decline that happened in lockstep with the mass adoption of air conditioning after 1960.

https://quillette.com/2026/06/24/how-europe-became-the-world-champion-o…

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan Teksasissa, Kansasissa ja Uudessa-Meksikossa on nytkin yli 40 astetta.

Pitääkö meidän niistä huolehtia?

Vierailija
42/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki puut hakattu rinteeltä ja kun tulee sade se rinne valuu sun taloosi .  Ahne ja tyhmä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei sosialismi ole tuonut eurooppalaisille koneellista ilman jäähdytystä kuten amerikkalaisilla on?

Vierailija
44/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Euroopassa kuolee enemmän ihmisiä kylmyyteen, se ei kuitenkaan saa ilmastohörhöjä liikkeelle. 

No Suomea lukuunottamatta ei ja Suomessskin kylmyyteen kuolee vain lumihankeen sammuneita persuja - ei yhtään ihmistä. 

Vierailija
45/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikseivät vaan asenna ilmalämpöpumppuja, kuten Suomessa?

Asentavat mutta se on jokaisen oma asia. Ja ei niitä jokaiseen asuntoon voi edes asentaa. Valtionko ne pitäisi maksaa?

Vierailija
46/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huumeruikkijat voi käyttää ne uudestaan pesemällä ne muoviosat mutta neula pitää olla on steriili.  Elikkä kerää itse neulasi lasipurkkiin kirjoita päälle kolmio ja texti tartunta vaara.  Pese ne muoviset ruiskut äläkä enää heittele luontoon.  Se on sulle henkilökohtaisesti puhdas kun huuhtelett sen.  Kullakin omat niin taudit ei leviä.  Ja  aurinkoa pitää jonkun verran ottaa iholle sillä se on hoitavaa ja vitamiinia mutta palaa ei saa . Joten katso kelloa rannalla niin pari tuntia riittää kerralla . 

Vierailija
47/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmastodirektiivit kieltävät vuonna 2028 nykymuotoiset ilmalämpöpumput ja uusien mallien asentaminen lasitetulle parvekkeelle tai yksiöihin käy vaikeaksi. Koskee Ranskaa siiä missä Suomeakin.

Laitapa suora linkki siihen direktiiviin? Ei ole kieltämässä vaan pikemminkin kannustamassa. Vanhat kylmäaineet toki kielletään mutta uudet on paljon parempia. Kannattaa ottaa asioista selvää eikä vaan öyhöttää netissä.

Keksitty öyhötys narratiivi saa enemmän näkyvyyttä kuin oikea. 

Vierailija
48/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meksiko on meren rannalla kuulkaa ne voi pillua meressä jos tuntuu kuumalta .  Merivesi se vasta hoitaa ihoa ja hiukset kuin kynnet . Parasta terveys hoitoa on lämmin merivesi , suolainen.  

Vierailija
49/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuollaiset valtakunnan laajuiset hankkeet ole sosialismia?

Eikö oikeistolaisen pitäisi olla sitä mieltä että jokainen tienatkoon rahat omaan jäähdytykseensä, ei se minun tehtäväni ole maksaa muiden omia kun itse olen omat rahani tienannut?

Vai siinäkö vaiheessa voi sosialismikin toimia, kun voidaan yhdessä pahentaa ilmastonmuutosta ja tehdä asiat vielä huonommaksi tuleville sukupolville koska itse ei kuuluta niihin niin mitä väliä?

No voihan sen noinkin ajatella. Että esim. tieverkoston ylläpito verovaroista on sosialismia. Että ei ole minun tehtäväni maksaa teiden ylläpitoa muiden huviajeluille, joista jokainen kuluttaa tieverkostoa. Eli kilometriseuranta jokaiselle autoilijalle ja tienkäyttömaksu ajettujen kilometrien mukaan. 

Tämä on yksi syy miksi Amerikassa infrat lahoaa. 

Vierailija
50/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollanen pieni kylmä suihku ja ikkunat kiinni pieni tuuletin pöydällä riittää . Voi kastaa jalkansa järvessä tai meressä jos ei uida uskalla . Marjamaan rannat täynnä ihmisiä uimassa .  Nytkin oli. 

Vierailija
51/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeistolaisen pitäisi olla sitä mieltä että jokainen tienatkoon rahat omaan jäähdytykseensä, ei se minun tehtäväni ole maksaa muiden omia kun itse olen omat rahani tienannut?

Vai siinäkö vaiheessa voi sosialismikin toimia, kun voidaan yhdessä pahentaa ilmastonmuutosta ja tehdä asiat vielä huonommaksi tuleville sukupolville koska itse ei kuuluta niihin niin mitä väliä?

No voihan sen noinkin ajatella. Että esim. tieverkoston ylläpito verovaroista on sosialismia. Että ei ole minun tehtäväni maksaa teiden ylläpitoa muiden huviajeluille, joista jokainen kuluttaa tieverkostoa. Eli kilometriseuranta jokaiselle autoilijalle ja tienkäyttömaksu ajettujen kilometrien mukaan. 

Mikä infra hajoaa siellä ?  Noituutta harrastavat toki kärsii itse tekemistään ryöstöstä .  Rylstelevät kauppoja . Ja koteja. YouTube Rop on House 

Vierailija
52/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ROPPIES VAI ROBBIES RYÖSTÄJÄ ROSVO . 

Vierailija
53/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floridassa on 40 astetta kesällä 25 talvella .  Yhtään ei tarvi valittaa. Ota matkavakuutus itsellesi .  

Vierailija
54/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä infra hajoaa siellä ?  Noituutta harrastavat toki kärsii itse tekemistään ryöstöstä .  Rylstelevät kauppoja . Ja koteja. YouTube Rop on House 

Tiet, sillat jne. Loppu viestistäsi vaikuttaa enemmän mielenvikaisen kirjoitukselta.

Vierailija
55/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa on aina sama ilmasto ollut . Lopettakaa puiden hakkaaminen. 

Vierailija
56/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiet, sillat jne. Loppu viestistäsi vaikuttaa enemmän mielenvikaisen kirjoitukselta.

No sellaista se on valssi kesällä.  Ei siellä mikään hajoa .  Vanhenee kuin meilläkin sitten tehdään uusi.  Ei ny jaksa katsoa sanakirjasta mikä se rosvo oli . Mutta ryöstelevät koteja ja kauppoja huumeissa videoita .  ( Heti kun textailee virheitä on hullu , olet itse  ! Joka sanoo toisia hulluksi on itse Raamattu ). 

Vierailija
57/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisten tulee maksaa jäähdytykset Ranskassa.

T: Antti

Mikäs siinä jos eu kustantaa meidän talven lämmitykset.

Vierailija
58/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sellaista se on valssi kesällä.  Ei siellä mikään hajoa .  Vanhenee kuin meilläkin sitten tehdään uusi.  Ei ny jaksa katsoa sanakirjasta mikä se rosvo oli . Mutta ryöstelevät koteja ja kauppoja huumeissa videoita .  ( Heti kun textailee virheitä on hullu , olet itse  ! Joka sanoo toisia hulluksi on itse Raamattu ). 

Lääkkeet hukassa vai känni päällä jo aamusta?

Vierailija
59/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile ottaa kiinni muutama sutenöörit ja huumemyyjä niin hetkeksi hellittää ryöstely. 

Vierailija
60/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkkeet hukassa vai känni päällä jo aamusta?

Tää oli vastaus tohon yhteen joka väittää että Amerikassa kaikki infra hajoaa . Oltiin siellä justiin eikä mikään ollut hajalla . 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi