Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Euroopasta tuli maanosa jossa on eniten lämpokuolemia ja vähiten hellepäiviä. Ilmastoinnista tullut poliittinen kysymys mm. Ranskassa

Vierailija
29.06.2026 |

Sen ehkä voisi mainita kun hellekuolemista eilenkin uutisoitiin. Vasemmisto antaisi ihmisten vain kuolla ja vaikkei siihen kuolekaan, voi olla silti tukalaa.

Leading far-right figure Marine Le Pen has renewed calls for a nationwide expansion of air conditioning, echoing a pledge she made in 2025 for a "major air conditioning equipment plan."

Meanwhile, her far-left rival Jean-Luc Mélenchon has come out on the opposite side of the debate.

"We can't install air conditioning everywhere. It's a false solution that makes the problem worse," he said, calling for better insulation of buildings.

The continent with the lowest number of hot days leads the world in heat mortality. Europe’s self-inflicted aversion to air conditioning betrays a deeper hostility to energy and to progress itself.

The real explanation comes down to two letters Europe stubbornly refuses to learn: A/C. Across the continent, only about a fifth of homes have air-conditioning, against nearly 90 percent in the United States and more than 90 percent in Japan.

Anyone who doubts the causal link should consult the historical record. The economist Alan Barreca has shown that the risk of death on extremely hot days in the United States fell by roughly 75 percent over the twentieth century—a decline that happened in lockstep with the mass adoption of air conditioning after 1960.

https://quillette.com/2026/06/24/how-europe-became-the-world-champion-o…

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ette ehkä tiedä että YOU TUBE on videoita  ryöstäjistä myös Suomessa kuin USAssa. 

Vierailija
62/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei sosialismi ole tuonut eurooppalaisille koneellista ilman jäähdytystä kuten amerikkalaisilla on?

Koska sosialismi ei ole koskaan missään toiminut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten joku lähtee Libyasta röystölle Kreikkaan ja valittaa helteitä ?   

Vierailija
64/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös tuollaiset valtakunnan laajuiset hankkeet ole sosialismia?

Eikö oikeistolaisen pitäisi olla sitä mieltä että jokainen tienatkoon rahat omaan jäähdytykseensä, ei se minun tehtäväni ole maksaa muiden omia kun itse olen omat rahani tienannut?

Vai siinäkö vaiheessa voi sosialismikin toimia, kun voidaan yhdessä pahentaa ilmastonmuutosta ja tehdä asiat vielä huonommaksi tuleville sukupolville koska itse ei kuuluta niihin niin mitä väliä?

No voihan sen noinkin ajatella. Että esim. tieverkoston ylläpito verovaroista on sosialismia. Että ei ole minun tehtäväni maksaa teiden ylläpitoa muiden huviajeluille, joista jokainen kuluttaa tieverkostoa. Eli kilometriseuranta jokaiselle autoilijalle ja tienkäyttömaksu ajettujen kilometrien mukaan. 

Tämä on yksi syy miksi Amerikassa infrat lahoaa. 

Mikä infra hajoaa siellä ?  Noituutta harrastavat toki kärsii itse tekemistään ryöstöstä .  Rylstelevät kauppoja . Ja koteja. YouTube Rop on House 

Tiet, sillat jne. Loppu viestistäsi vaikuttaa enemmän mielenvikaisen kirjoitukselta.

No sellaista se on valssi kesällä.  Ei siellä mikään hajoa .  Vanhenee kuin meilläkin sitten tehdään uusi.  Ei ny jaksa katsoa sanakirjasta mikä se rosvo oli . Mutta ryöstelevät koteja ja kauppoja huumeissa videoita .  ( Heti kun textailee virheitä on hullu , olet itse  ! Joka sanoo toisia hulluksi on itse Raamattu ). 

Lääkkeet hukassa vai känni päällä jo aamusta?

Tää oli vastaus tohon yhteen joka väittää että Amerikassa kaikki infra hajoaa . Oltiin siellä justiin eikä mikään ollut hajalla . 

Ihan varmaan olit. 

Vierailija
65/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko niillä Afrikan siivooja pojilla nyt kotoinen olo kun on lämmin. 

Vierailija
66/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö oikeistolaisen pitäisi olla sitä mieltä että jokainen tienatkoon rahat omaan jäähdytykseensä, ei se minun tehtäväni ole maksaa muiden omia kun itse olen omat rahani tienannut?

Vai siinäkö vaiheessa voi sosialismikin toimia, kun voidaan yhdessä pahentaa ilmastonmuutosta ja tehdä asiat vielä huonommaksi tuleville sukupolville koska itse ei kuuluta niihin niin mitä väliä?

No voihan sen noinkin ajatella. Että esim. tieverkoston ylläpito verovaroista on sosialismia. Että ei ole minun tehtäväni maksaa teiden ylläpitoa muiden huviajeluille, joista jokainen kuluttaa tieverkostoa. Eli kilometriseuranta jokaiselle autoilijalle ja tienkäyttömaksu ajettujen kilometrien mukaan. 

Mikä infra hajoaa siellä ?  Noituutta harrastavat toki kärsii itse tekemistään ryöstöstä .  Rylstelevät kauppoja . Ja koteja. YouTube Rop on House 

Tiet, sillat jne. Loppu viestistäsi vaikuttaa enemmän mielenvikaisen kirjoitukselta.

No sellaista se on valssi kesällä.  Ei siellä mikään hajoa .  Vanhenee kuin meilläkin sitten tehdään uusi.  Ei ny jaksa katsoa sanakirjasta mikä se rosvo oli . Mutta ryöstelevät koteja ja kauppoja huumeissa videoita .  ( Heti kun textailee virheitä on hullu , olet itse  ! Joka sanoo toisia hulluksi on itse Raamattu ). 

Tää oli vastaus tohon yhteen joka väittää että Amerikassa kaikki infra hajoaa . Oltiin siellä justiin eikä mikään ollut hajalla . 

Ihan varmaan olit. 

Ota kuule lennot tosta 700€ ja käy itse katsomassa mikä on hajalla . 

Vierailija
67/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oltu myös INTIASSA JA AFRIKASSA + 50 KOSTEAA KIVAA OLI .  

Vierailija
68/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

400€ pääset Kreikkaan viikon lomalle .  Kateellinen paska . 

Vierailija
69/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Euroopassa ilmastointia on perinteisesti pidetty turhakkeena, jota laiskat lihavat ja hikoilevat amerikkalaiset haluavat joka paikkaan. Eurooppa onkin pitkään nauttinut suhteellisen tasaisesta ja kesälläkin siedettävästä ilmastosta. Sellaisia ääripäitä mitä esimerkiksi Amerikan tai Afrikan mantereilla ei ole aiemmin juurikaan ollut.

Tilanne on nyt muuttumassa ja ilmastointi pitäisi ottaa aktiivisesti huomioon uudis- ja korjausrakentamisessa. Sähkön puute tai kohtuuton käyttö on outo väite, ilmeisesti ilmastofanaatikkojen suusta lähtöisin, sillä kapasiteettia voi rakentaa lisää jos on tarve. Ilmastointi mahdollistaa työskentelyn kuumissa oloissa ja turvaa hygieniaa esimerkikis sairaaloissa ja muissa vastaavissa tiloissa.

Vierailija
70/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmaan olit. 

Ota kuule lennot tosta 700€ ja käy itse katsomassa mikä on hajalla . 

The U.S. faces a daunting infrastructure backlog, with roughly $786 billion needed to fix existing roadways and bridges. Over a third of U.S. bridges (approx. 221,800) require major repairs or full replacement, while nearly half of the nation's bridge inventory has exceeded its standard 50-year design lifespan.

Näiden korjaaminen verovaroista on kommunismia!

Vierailija
71/71 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samaan aikaan Teksasissa, Kansasissa ja Uudessa-Meksikossa on nytkin yli 40 astetta.

Eikä siellä kuolla kuumaan. 

Kyllähän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi