Mikähän on vialla kun on tuntunut sisäinen tärinä jo muutaman viikon
Välillä lähtee pois alle kahdeksi sekunniksi. Vaikea selittää tämän ihmeemmin. Onko kellään ollut samanlaista?
Kommentit (16)
Onko lähellä jotain laitetta, joka resonoi asuntoosi. Sellainen tuntuu sisuksissa bätinänä, vaikka melua ei kuule. Voi tulla rakenteiden kautta kauempaakin kuin naapurista.
Mulle tuli toi koronan jälkeen ja olen lukenut, että on yleistä. En tiedä mitä on. Välillä on pitkäänkin poissa, sitten alkaa uudestaan. Lepo vähentää ja rasitus lisää mulla.
Veikkaisin jotain laitetta mikä resonoi koska täällä samaa ongelmaa. En tiedä mikä pärinän aiheuttaa. Joskus se on ollut naapurin bassot kun se idiootti pelaa ja jotenkin nauttii siitä. Tuntuu sille kuin koko talo tärisisi jonkin suurikokoisen rekan lähesyydessä.
Olen lukenut että olisi joko kpiikin tai itse koon jälkioire
Siis siaäinen tärinä, ei mitkään naapurin bassot?
Mulla on ollut tuota, kun on tosi paljon stressiä. Olen pyytänyt miestänikin kokeilemaan kädellä, tärisenkö, mutta en kuulemma. Tunne on kuitenkin selvä.
Itselläni ollut monta kertaa elämässä. Matala kalsium mitattu, mutta myös rauta-arvot olleet aina samaan aikaan alhaalla. Kalkki+D ja rauta niin auttaa. Tosin tuota saa kyllä aikaan myös huonosti nukuttu yö, PMS ja nestehukka..
Piileskelevät ja hermoja ärsyttävät infektiot ainakin aiheuttavat sisäistä värinää. Vyöruusu ja borrelioosi tyypillisinä aiheuttajina. Silloin ei yleensä ole aktiivinen infektio päällä, mutta infektio saattaa olla aktivoitumassa esimerkiksi stressin seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Piileskelevät ja hermoja ärsyttävät infektiot ainakin aiheuttavat sisäistä värinää. Vyöruusu ja borrelioosi tyypillisinä aiheuttajina. Silloin ei yleensä ole aktiivinen infektio päällä, mutta infektio saattaa olla aktivoitumassa esimerkiksi stressin seurauksena.
Lisäys: huolehdi myös nestetasapainostasi ja juo riittävästi. Nuku ja lepää riittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Siis siaäinen tärinä, ei mitkään naapurin bassot?
Mulla on ollut tuota, kun on tosi paljon stressiä. Olen pyytänyt miestänikin kokeilemaan kädellä, tärisenkö, mutta en kuulemma. Tunne on kuitenkin selvä.
Se rakenteiden resonointi tuntuu sisäisenä värinänä kehossa ja tuntuu minullakin ihan hirveälle kun on sydämen rytmihäiriö ja ylimääräisiä lyöntejä. Naapurin mummon verenpainelaitekin aikoinaan aiheutti sen, että rakenteet värisi niin että sisuskaluissa tuntui. Hänellä siis oli kai loppu aikana jokin laite mikä mittasi verenpaineen ihan muutaman minuutin välein. Kyllä helpotti kun mamma kuoli.
Tutkiskele itseäsi, ettei vaan ole joku laite jäänyt sisällesi surisemaan, no kyllä se vaimenee kun patterit loppuvat.
Minulla on ollut kohta vuoden koronan jälkeen.
Olen huomannut että raskas liikuntasuoritus, lämpö/sauna, mausteiset ruoat pahentavat.
Minun värinä tuntuu joko rinnassa tai jaloissa ja levossa/ yöllä.
Sydän tutkittu nyt perusteellisesti ja siitä ei löytynyt mitään vikaa.
Olen itse päätellyt että korona jotenkin vioitti hermostoa.
Oireen kanssa pystyy elämään, mutta todella omituinen ja tietysti sitä miettii lähteekö koskaan pois.
Mulla stressi, tai niin olen tulkinnut. Erittäin epämiellyttävää.
Minä tärisin niinä kesinä, jolloin makuuhuoneessa oli yli 30 astetta lämmintä. Sittemmin minulla on todettu uniapnea ja minulla on nyt käytössä cpap. Käytän myös hampaissa yökalvoja, joten hampaiden pureminen yhteen on loppunut. Apua on ollut myös viileämmästä kesäsäästä, kun makkarin lämpötila on alle 25C.
Minulla rintasyöpään saadut sytostaatit aiheutti tuollaista, just sellainen sisäinen värinä tai vilunväristys tai miten sitä kuvailisi. Tästä on jo pari vuotta mutta edelleen tulee välillä sellaisia aaltoja. En tiedä mistä johtuu, mutta tuntuu ikävältä.
Sisäinen tärinäkin kuuluu vaihdevuosioireisiin, esivaihdevuosissa yleensä ilmenee juuri PMS-vaiheessa kiertoa.
Kyllä, syyksi selittyi alhainen ferritiini. Rautakuurilla tilanne helpottui.