Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

70-luvun muoti ja värit muistissa, 80-luvun myös. Mutta mitä oli 2010-luvulla??

Vierailija
28.06.2026 |

Ei mitään muistikuvaa miten 00-, 10- ja 20-luvut eroaa sisustuksessa, muodissa tms

Onko teillä selvässä muistissa erot näissä vuosikymmenissä?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkoinen

Vierailija
2/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nollarilla oli naisilla muotia lantiomallia olevat trumpettifarkut ja lyhyehkö toppi. Stringit piti näkyä housuista ja tietysti alaselässä oli "tramp stamp" tatuointi. Nuo housuthan on nyt tehneet uuden tulemisen ja nuorisolla niitä näkyy nyt päällä.

2010-luvulta muistan, että naisten paidoissa oli vyötärö rintojen alla ns. empirevyötärö. Peplum-puserot oli myös muodikkaita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa pukeutumista, eivät välttämättä mikään suuri muotiesimerkki, mutta kelpasin ympäristölleni:

- 80 -luvun lopussa pillifarkut, nilkkurit, nahkatakki

- 90-luvun alussa Levikset. Mun kropalle ei 501:t sopineet, joten esim. 539 kävi. Sen kanssa purkkarit ja talvella pilottitakki ja kesällä sellainen popliinitakki, jossa oli college-hihat. Hiihtarit kelpasi baarivaatteeksi myös. Jossain vaiheessa oli myös trumpettifarkkuja hetken.

- 90-luvun lopussa farkut oli TÄYSIN out. Mustat housut, myös liituraita kävi. Yläosassa joku paitapusero tmv. Kengät oli tolppakorolliset kävelykengät. 

- 2000-luvun taitteessa tuli lantiofarkut ja trumpettia oli punteissa. Hyvä, ettei häpyluu näkynyt. Samalla toppi ja mahaa paljon näkyvillä. Tosin itse olin jo liian vanha ja pyöreä tuohon muotiin. Brittney Spears tuli tähän aikaan pinnalle ja hän käytti supermatalia farkkuja usein.

- 2010-luvulla sitten mentiin pillifarkkuihin, joita junttimaisesti käytän vieläkin. Voin myös käyttää suoraa mallia. Näitä lököfarkkuja en voi sietää ja antaa nuorempien pitää mummupukeutujana....Ei enää kiinnosta. 

Vierailija
4/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2010-l oli hameita ja mekkoja, joissa oli helmassa kirisrysnauha. Näyttivät paperipusseilta. Sitten oli lantiolle tiputettua vyötärölinjaa, sitä oli kyllä jo nollarilla.

Vierailija
5/5 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kireät ja kittanat paitapuserot, selästä ei joustanee yhtään.